-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
vendingo
veterán
válasz Hasaggymeg #49398 üzenetére
Ezek nem jók nekem, nagy méretű, sűrűn szegecselt, esetleg cserélhető szegecsest keresek.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
5150head
senior tag
Sziasztok!
Kb egy hónap leforgása alatt szenvedtem el két defektet is, gyanítom h ugyan ott. A belső tengely felőli része lyukadt ki, tehát gyanítom h felütéses defekt, vagy ilyet okozhat küllő is?
A felnin van küllővédő (???) szalag, ez sima szigetelő, vagy vmi speckó dolog? Ha tolok bele még egy csíkot, az javít valamit, vagy ne csapassam úgy neki. Az okozhatja, h acél felnim van. (622/32 Rubena külső, Conti belső)
Bocsi a láma kérdésért. Nemrég tértem át montiról versenyre, és szoknom kell hogy mit lehet, mit nem lehet. -
313313
addikt
válasz 5150head #49402 üzenetére
Lehet felütés is, felnivédő szalag is...
Esetleg azt tudod még csinálni, hogy a felnivédő szalagot betekered szikszalaggal...HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
JackFeryll
őstag
Nem tudjátok 23mm-es 622-es külsőből létezik-e reflexcsíkos vagy csak 25 és felette ?
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz Hasaggymeg #49352 üzenetére
En sem szeretem a kesztyut, de a kicsi kavicsokat kipiszkalni a tenyerbol rosszabb.
-
TayRol
veterán
válasz atok666 #49406 üzenetére
az a kérdés, hogy gyengébb váz + 105 szett, vagy jobb váz és tiagra.
illetve megéri-e pl. a cube peloton vagy a rose 105-ös kiszerelése a 80e ft többletet a tiagrás cannondale-hez képest. jelzem, sose, fogok versenyezni, max balatonkör és hasonlók.az a Kellys nem nagyon győzött meg a véleményetek alapján.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz TayRol #49408 üzenetére
én a jobb vázra szavazok (mondom ezt úgy, hogy tavasszal karbonról váltottam alura.... ) persze hogy ezek közül melyik váz jobb, azt meg ki tudja így megmondani? főleg, hogy (nagy valószínűséggel) a különböző felszereltségű alu vázas bringák vázai között csak festésbeli különbség van.
egy fékváltókart pl. bármikor le lehet cserélni, ha nem tetszik. de hobbi szinten sztem egy tiagrával is bőven el lehet lenni, első outin főleg.
mod: milyen kellys?
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
vendingo
veterán
válasz TayRol #49410 üzenetére
Mi lenne, ha a sok agyalás helyett, elkezdenéd nézegetni élőben is a bringákat?
Azt tudom tanácsolni, hogy kerekedj fel az általam korábban linkelt két boltba, aztán nézegess. Garantáltan bringával térsz haza. Pl. a radweltbe tudtommal 800nm-en csak outi bringák vannak, ha ott nem találsz, akkor sehol!Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
TayRol
veterán
válasz vendingo #49411 üzenetére
jelen pillanatban reggel 7-től estig be vagyok táblázva, költözöm és építkezem, szóval örülnék, ha volna egy napom, és elmehetnék nézegetni. addig marad a napközben kifutok pár közeli boltba megoldás, ausztria pedig aug. 10-től jöhet csak szóba, akkor megyek haza Zeg-re 10 napra.
-
Slownz
senior tag
Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni derékfájás ügyben. Kb 4-5 hónapja vásároltam egy klasszikus geometriájú kb 90-es években készült országúti kerékpárt, és kb 30km tekerés után nagyon fáj a derekam. Nagyon szeretnék hosszabb túrákra járni, de 80km után már csillagokat látok konkrétan. Az előző bringám is outi volt, kb hasonló gemotria, azzal is fájt a derekam, viszont külön pikantéria, hogy ezzel a mostanival a jobb (csak a jobb) vállam is iszonyatosan elkezd fájni 1 óra biciklizés után. A mostani kerékpárom ct 57-es (cc 54), az előző is ekkora volt, a különböző kalkulátorok alapján idális a méret elvileg.
A következő opciók jutottak eszembe az elmúlt időben:
-stucnicsere (120-asról 80-asra cseréltem, nem segített egyik panaszon sem), az előző bringám kormányát egyébként átalakítottam bullhorn-ra, azzal sem lett jobb
-kerékpár finomhangolás, úgymint ülésmagasság, üléspozíció beállítása, stucnimagasság, stb. (szinén nem segített)
-keresek egy kifejezetten kényelmes geometriájú vázat (pl. merida road)
-váltok trekkingre (4-5 éve volt egy alap trekking bringám, azzal emlékeim szerint nem fájt a hátam), de ezt szeretném a legkevésbé
-veszek egy SPD cipőt, mert azt figyeltem meg, hogy tekerés közben eléggé össze-vissza jár a lábam, sokszor elmozdulok az ideális pozícióból, ami biztos, hogy terheli a csípőmet
-esetleg felkeresek egy szakembert, aki beállítja x ezerért a biciklit (kételkedem ennek hatékonyságában)A történethez hozzátartozik, hogy sajnos nincs mindig időm rendszeresen tekerni, sokszor van, hogy két tekerés között eltelik egy hét, lehet, hogyha rendszeresebben nyomnám, akkor enyhülnének a tünetek.
-
rétisün
veterán
válasz TayRol #49412 üzenetére
innen pedig már közel van a radwelt amilyen mafla vagyok, még majd kikarikázok egyszer körülnézni, 100 nm outiért már érdemes
mod: most nézem, 800 nm lesz az
mod2: (#49418) hegyimorc pontosan
valami nagyon jól eltalált geometriája van (legalábbis nekem nagyon kényelmes) kár, hogy nehéz mint a kő, meg talán még az átlagosnál is jobban megérzek rajta minden úthibát. az pedig van bőven.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
concret_hp
addikt
válasz TayRol #49382 üzenetére
a 4600-as az kérlekszépen '12 óta van
https://en.wikipedia.org/wiki/Shimanoa 4700as tiagra lehet h az 5700as 105 szintjén van, az 5600ast majdnem biztosan megüti.
vagy fullba vagy sehogy :D
-
TayRol
veterán
válasz concret_hp #49419 üzenetére
utánanéztem, jogos. valószínű valami régebbi tesztet olvastam.
-
Pho3bus
tag
válasz TayRol #49410 üzenetére
Ha ez segít leírom hogyan volt nálam:
- Az első bicómon Ultegra 6700 szett volt, aluminium vázzal
- A mostanin Campagnolo Veloce szett van, carbon vázzalÖsszeségében elmondhatom, hogy az Ultegra pontosabb volt váltás szempontjából, soha nem váltott félre, nem volt vele gond, mindig azt csinálta amit elvárt tőle az ember, eléggé gyorsan. A Veloce is szépen vált, de lasabban és picit nehézkesebben, de teljesen megfelel minden elvárásomnak. Ami pluszban tetszik rajta (nyilván Campagnolo specifikus), hogy tudok egyszerre több sebességet is váltani. A váz és kényelem tekintetében pedig semmi kétség, sokkal kényelmesebb a carbon. Szóval összeségében én kezdőként ha újra választanom kellene, akkor biztosan egy jobb váz/gyengébb felszereltség mellett döntenék.
-
Integrale
veterán
Sziasztok!
Évek óta nem használtam a saját biciklimet, most elővettem, beállítgattam, illetve a szokásos minimális karbantartást is megkapta. Viszont azt vettem észre, hogy megugrik a hajtás, de csak 7-es és a 8-as keréken, de nem egyértelmű számomra, hogy hátul/ a hajtásban keresendő a probléma forrása, lehet, hogy csak a váltót állítottam el, nem emlékszem, hogy raktam le anno.
Így néz ki a fogaskoszorú és a lánctányér, első pillantásra azt mondanám, hogy érett a cserére (4700 km).
Szerintetek okozhatja valamelyik, vagy akár mind, és készítsem fel magam a cserére, vagy kapirgáljak máshol?Előre is köszönöm!
"Bad reklám is reklám too"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vendingo #49401 üzenetére
Akkor marad a Saint +50%-ért. Az a kocka megérdemel egy ennyit!
#49422) Integral...nyolcast látom kopottnak egy kicsit,de az felhasználástól függően,4700-nál többet kellene menjen.Az első biztos nem kopott.Első körben cserélj láncot,majd szükség esetén hátsó sort.Csodálkoznék ha az első tányérok is cserélősek lennének.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Integrale
veterán
válasz Hasaggymeg #49423 üzenetére
Köszönöm a gyors választ. Még arra gondoltam, hogy a hátsó váltó nem feszít eleget, ezért megugrik, ezt viszont cáfolja már az is, hogy 7-8 kivételével a többit bárhogy terhelem, nem ugrik.
Egyelőre azért tapogatózók, illetve kérdezősködök, hátha csak beállítási probléma, vagy itthon is orvosolható apróság, mert a héten, de még a jövőhéten sem tudom eltolni szerelőhöz, közben viszont kellene esténként.
"Bad reklám is reklám too"
-
AtHoS
nagyúr
Sziasztok!
Múltkoriban volt egy elsőteló rugótöréses problémám, aminek következtében rajtam maradt egy RST 381 CL első villa (nyakrész átmérője 28,5 mm).
Barátommal úgy okoskodtunk, hogy építve lesz egy bringa a villa köré most látott egy vázat, amihez illene ez a villa, így megkezdődhet a házibarkács.
De még mielőtt beruháznék a vázra gondoltam rákérdezek, hogy érdemes-e megvenni. Erről lenne szó:
[link] és közvetlen [link]Jelenleg egy 19,5 colos vázas gépem van, de hosszított nyeregcsövet kellett vennem hozzá, hogy biztonsági határon belül tudjam emelni az ülést. 185 cm a magasságom.
Nézegettem a vázméret - magasság táblázatokat, de mindenhol 20 colig és 21 coltól vannak a lépcsők. A linkelt váz pedig 20,5 colos. Úgy gondolkodunk, hogy ez lenne pont az ideális méret számomra
A véleményeket a vázról előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
read-only mode on the forum
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Integrale #49425 üzenetére
Nem valószínű,hogy váltóprobléma.Szerintem a lánc van megnyúlva és ezért ugrál azon a 2 sebességen,annál is inkább mert nem látom annyira kopottnak még ezt a 2 koszorút sem.Elől a kisebb lehetett többet használva,de az sem annyira kopott.Sürgibe mérj egy láncnyúlást,cserélj láncot és ha akkor is ugrik akkor hátsó sort.Az egészet megúszod egy tízes alatt.
Nézd egy igazán kopott sor fogai között az elnyalt anyagot és távolságokat. Itt meg egy kihegyesedett fogú első tányér. A tied ettől messze áll.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
nagyúr
-
Solad
őstag
válasz Napfénysüti #49431 üzenetére
Csak kettot? Szamomra meglepo, az 5500-os ultegram harmat tud.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
nagyúr
Igen. Ha jól tudom akkor az alacsonyabb kategóriásak direkt butítva vannak ilyen szempontból. Az Ultegra meg ugye eggyel a 105 felett van.
Egyébként megmondom őszintén a könnyebb fokozat irányába én szinte sose használom ezt a ficsőrt, jobban esik egyesével váltogatni ahhoz kényelmesebben átáll a lábam. Nekem pont a nehezebb áttétel irányába lenne jó ha többet tudja váltani mert egy emelkedő tetéjén ráfordulva a lejtőre lehetne egyből nyomni neki. Mondjuk a mostanival sincs bajom mert villámgyorsan végig lehet kattintgatni csak kicsit fura hogy lefelé tud többet, felfelé nem.Més que un club!
-
nagyúr
-
Solad
őstag
válasz Napfénysüti #49433 üzenetére
Ertem. Szamomra az lett volna logikus hogy az eltelt par ev alatt begyuruzott a 105-be is, de ezek szerint akkoakkor nem.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
syler123
veterán
Létezik olyan hogy megnyúlt a váltóbovden, mondjuk 1 év alatt? 1 éves a bicóm és most van egy kis lánchangja, nem tudom, hogy a váltó okozza vagy az hogy azért van por a fogaskerekeken, abba elég könnyen beleragad. Szerintetek melyik lehet? Ha a hátsó váltó 3-asban van, akkor kevésbé hallható, de minden fokozaton hallani. Én általában 2-es és 8-as fokozaton használom.
Csavargattam elől a váltóbovden állítót, de nem jutottam sokra, lehet el is állítottam mégjobban, pedig számoltam, hogy mennyit megyek fel vagy le, de lehet még jobban elállítottam, úgyhogy szerelő tuti lesz belőle jövőhéten.
Az a baj hogy nem tudtam melyikkel van a gond, az elsővel vagy a hátsóval. Azért gondoltam a hátsóra, mert nem mindig váltott tökéletesen. Még annyi hogy a hátsó egy Deore, az első egy Acera váltó.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Most nem akarok hülyeséget mondani de mintha rémlene hogy volt amikor valamiért direkt butítottak ezen a dolgon. De lehet az inkább a Campagnoló váltóknál volt ahol még többet tudtál egyszerre váltani.
Múltkor úgy jártam hogy véletlen toltam túl a fékváltókart és kettőt dobott hátul amitől ugye hirtelen nagyobbat emelkedett a pedálfordulatom mint szerettem volna.
Més que un club!
-
Solad
őstag
válasz syler123 #49436 üzenetére
Persze, megnyulhat a bowden. Finomállito cdavarral tudsz rajta igazitani, de szervizben allitas, esetleg csere a legjobb megoldas.
Suti: vegulis van benne racio. En kifejezetten szeretem higy harmat tudok lokni. Foleg hogy harom tanyerom van elol es kicsit maskepp kell jatszani a fokozatokkal. Ha felvaltok 42-rol 52-re akkor konnyit a dolgomon hogy hatul azonnal fel tudom lokni pl. 11-rol 13-ra.
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
vendingo
veterán
válasz Hasaggymeg #49423 üzenetére
Néztem már a saint-et, de nagyon nehéz, valami könnyebbet keresek. Ma mindenképpen rendelek valamit.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
nagyúr
-
truefx
aktív tag
Továbbra is nyekereg a bringám, amikor hajtom a pedált.
Ki lett cserélve már:
- monoblokk
- hátsó agy
- racsni
- pedál
- láncMégis nyekereg. Ilyen recsegő ropogó hang. Legalább nem kell csengetni...
-
Client
tag
válasz vendingo #49392 üzenetére
Én ezt vettem nemrég, tudom ajánlani.
Kb. két nappal a felszerelése után egy lejtős padkán legurulva sikerült elég durva hangeffekttel kísérve lekarcolni. Nézem, a test tiszta karc lett. Mondom, f@sz@, ennyit a vadiúj csillivilli pedálom esztétikai makulátlanságáról. Mindegy - mondom -, amit használunk, az használdódik.
Az esti biciklitakarítás közben viszont a "karcokat" egy nedves kendő segítségével teljesen sikerült eltuntetni, úgyhogy igazából csak egy kis koszt szedett fel.Ex - WaterLo
-
Novics
senior tag
válasz truefx #49445 üzenetére
Nem lehet, hogy a nyeregcső nyekereg? Én jártam úgy, hogy "be volt száradva", és ha terhelést adtam le, akkor kattogott. Azt hittem a kormánycsapágy a ludas, de csak a nyeregcsőbe kellett egy kis olaj, és megszűnt a hang.
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
313313
addikt
válasz truefx #49445 üzenetére
Hajtókar tányérjai cserélhetőek, ha igen csavarok rendesen meg vannak húzva?
Esetleg nyereg lehet még, az rendesen megvan húzva? Nincs véletlen kosz-homok a rögzítő részeken?HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
#48525824
törölt tag
https://www.strava.com/activities/350866748
133,8 km lopro fixivel. nem volt túl egészséges az a 36 fok
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...