-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
JackFeryll
őstag
Melyik a legjobb műhelypumpa max 15 ezerig (nyomásmérővel, legalább 11 barig) ?
ezeket néztem:
BikeFun Steeltower (ahogy nézem ez valami olcsó noname pumpa amit átmatricáznak, több néven láttam már, de népszerű)
Lezyne Steel Floor Drive (ennek menetes a feje, a gyorskioldós kiegészítőjét meg nem dicsérik)
Topeak JoeBlow Sport II (ismert darab, full fém)
Topeak JoeBlow Race (alig van infó róla pedig a tetején van a nyomásmérője és ki is lehet vele engedni levegőt, 120 centis tömlővel)[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Napfénysüti #49883 üzenetére
Na le is beszéltem, meló után megyek az új csukámért.
Barátnőmnek meg nézünk egy 50-es méretű Cube LTD CLS 2014-es évjáratú gépet, ilyet: [link]
Kissé kereten felül van de meglátjuk majd.[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
syler123
veterán
A hajtóműnél az a kis rész, ami látszik eléggé poros, koszos, fújhatok rá fék tisztítót vagy nem ajánlott, mert bemoshatja a port/koszt? Kicsit recsegett a lánc a bringán, szépen letakarítottuk féktisztítóval, jobb lett, de picit még mindig hallani lehet, nem lehet hogy a hajtóműbe ment be a kosz?
A bringa egy Gepida 500 crs.
-
syler123
veterán
Akkor hátul sem túlzottan ajánlott a féktisztító? Haver azzal pucolta le nekem a fogaskerekeket. Bár nem recseg nem kattog, nem változott semmi, lánc még nincs olajozva csak tisztítva, gondolom valamennyi olaj nem ártana rá, bár maradt rajta valamennyi. Ilyen milti olaj spray-m van itthon, egy ronggyal olajozzam be vagy felesleges csak jobban vonzza a port?
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
Mostanában el kezdtem nézni hajtást a Cubeomra, mert lassan az is csere érett lesz. Ami mindig is érdekelt, hogy mi a különbség a Deore, LX, XT és XTR szintű láncok és fogaskerekek között?
Anno azt hittem, hogy csak a súlyukban van különbség, de mikor felrakattam egy Deore fogaskoszorút akkor nem váltott olyan flottul, mint anno az XT-vel, ami előtte volt rajta. Azt mondta a szerelő, hogy az olcsóbb darabokon nincsenek váltást segítő kialakítások, így ezért gondolkozik többet váltásnál.
Ebben mennyire a ráció és van e valami értelmes, elemző cikk ami a darabok közötti különbségeket vizsgálja és nem csak urban legendekre épül?Az olyan hozzászólások mint nekem Tourney szintű hajtásom van és pik-pak vált, vagy csak XTR-t vegyél ha normálisat akarsz, köszönöm, nem kérek belőlük.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz syler123 #49907 üzenetére
Oda se, féktisztítót még fenn lévő láncra se fújnék, kazettára meg főleg csak leszedés után, ha a szabadon futó csapágyazását sikerül elmosni akkor lesz utána anyázás rendesen.
(#49908) Vasinger! Szerintem súlyban van csak különbség, meg abban, hogy mennyire kopik. Egy első tányérnál biztos, de a sorban se lehet nagy különbség súlyon kívül. Láncból szerintem nincs groupsethez tartozó darab, ott az a kérdés mennyire nyúlik.
(#49909) bunddog Így képről nagyon fűmagnak tűnik, az ott biztos a szövet? Nem is ilyen sárga szokott lenni és elég furcsa lenne pont a vályatban...
[ Szerkesztve ]
-
Normi™
őstag
Ma mentem egy laza 35km-t,és sajnos előjött a váltás hiba ismét,egy másik szerelő is belőtte,de nem ment vele gyorsan.Olyan 15-20km/h sebességig szépen vált,20km/h felett hatról hétre nem vált le.Na ez mi a rák lehet?Szépen tehermentesítem a hajtókart is,nem kap erős terhelést.Már arra is gondoltam,hogy lánc kompatibilitás probléma lehet,egy Sram 991 van fent egy Alvivio váltóval és Xt sorral.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
ivana
Ármester
válasz Vasinger! #49912 üzenetére
Legdrágább szett általában a legkönnyebb nem a legstapabíróbb. Egy régi jobbfajta acél tányér tuti kevésbé kopik mint a mostani aluk, csak nehezebb.
(#49913) Maximum1 Kivéve azt, hogy a kidolgozás továbbra is eggyel lejjebi szint. Attól függetlenül, hogy a technológia újítások jönnek lefelé.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Maximum1 #49913 üzenetére
Ebayt kerülném VÁM miatt, de külföldi webshopok szóba jöhetnek EU-ból, csak ötletem sincs hogy honnan kéne és ahol biztosan eredetit kapok.
Én igazából most nem a 2015-ös képről szeretnék többet megtudni, hanem úgy általánosságban, mitől sokkal drágább egy Deore-tól egy XTR és miért vesz XTR-t egy hobbi biciklis? Mert a súly egyáltalán nem érv az árhoz képest.
ivana:
Ez azért egyáltalán nem biztos, hogy így van. Ma már olyan alu ötvözetek vannak a világban, hogy nem ritka, hogy felülmúlja az acélt amellett, hogy sokkal könnyebb. Hozzáteszem a fogaskereket nem azon a részén könnyítik, ahol kopik, hanem onnan szednek ki "darabokat" amik csak a merevséget adják elvileg.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #49917 üzenetére
Hobbi szinten szerintem egy XT szintig érdemes elmenni. XTR már csak akkor ha nem számít a pénz és a súlyból akarunk még egy kicsit lefaragni.
Shimano-nál sajnos előfordulnak érdekes dolgok, elvileg sok alkatrésze kompatibilis egymással, de én már láttam vices dolgokat, hogy egy adott sor + lánc + váltó + váltókar bizonyos kombinációkban nem működött optimálisan, pedig elvileg kompatibilisek voltak egymással, de a gyakorlatban mégsem volt tökély. Épp ezért jobban szeretem ha minden alkatrész az adott szettből van, különös tekintettel a hajtásra és váltásra.
Egyébként nem csak súlyban tudnak többet a jobb szettek, hanem váltás minőségben is. Például próbálj meg egy alivio-val vagy deore-al úgy váltani terhelés alatt mint egy XT-vel, elég egyértelmű lesz a különbség.
Ezenkívül a váltáshoz szükséges erőkifejtés is csökken a jobb szetteknél. Más érzés egy XT kart pöcögtetni mint egy alatta lévőt és így tovább. Természetesen az XTR is tud adni egy pici pluszt az XT-hez képest, de ott már túl nagy a szakadék árban, hogy megérje. Azt is megértem, hogy sokan azon a véleményen vannak, hogy nem annyira van különbség. Ez tapasztalat kérdése is, sokat mész olcsóbb és drágább cuccokkal akkor megérzed a különbséget. Ha a szettekbe belevesszük a kerékagyakat és fékeket is, akkor meg pláne van különbség. Deore szintig a shimano agyak nem valami nagy eresztések. Egy XT agy viszont már más tészta, sokkalta szebben forog és tartósabb is mint egy deore vagy alivio. Fékek tekintetében is etalon az XT, mondjuk a Deore és SLX se rossz. Fékekben az XTR nem tud többet viszont, csak súlyban jobb.[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Runner_fxr #49919 üzenetére
Na várjunk csak. A váltókat és a csapágyakat ne keverjük bele, mert az más tészta. Ott millió+1 finomság lehet elrejtve, ahogy írtad is, ott valóban van különbség a súlyon kívül, ezt én is tapasztalom, mivel XT agyam, váltóm és középcsapágyam/hajtókarom van.
Én itt most szigorúan a fogaskoszorúra és a láncra értettem a kérdésemet, mert azok nem többek egy darab fémdarabnál kb. így azt gondolom hogy ott a súlyon kívül nem lehet túl nagy különbség az egyes darabok között.
-
zoli03
őstag
válasz Vasinger! #49920 üzenetére
Akkor nézd meg egy alacsonyabb és magasabb kategóriás fogaskoszorú kidolgozottságát, vagy hasonlítsd össze a különböző láncok oldallapjait. Bőven van köztük különbség.
ivana: Láncokból is van a szetthez tartozó darab.
Azt se feltétlenül mondanám, hogy a drágább alkatrész jobban kopik (egy bizonyos szintig). Pl SLX lánc és fogaskoszorú elég jól bírja, egy Deore lánc elvileg hamarabb nyúlik. Egy mostani acél lánckerék meg nem kopik kevésbé, mint egy normális alu. Az acél Acera fogaskoszorúm sokkal jobban kopik, mint haverom alumínium SLX-e. Persze egy régebbi acél kevésbé kopik, de azt már nem kapok újan.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #49920 üzenetére
A fogaskoszorún is vannak váltást segítő bemarások, ezek értelemszerűen kicsit módosulnak ahogy változnak a szettek. Ha shimano rendszerben gondolkodunk, akkor azt javaslom ne add lejjebb fogaskoszorúban se. A legjobb ha ugyan abból a szettből kerül ki mint amilyen a hátsóváltód. Lánc már nem annyira szól bele a dolgokba, de egy olcsóbb fogaskoszorú sajnos tud rontani a váltás minőségen.
Egyébként én hátsó váltásban a sram-ot preferálom. Bár az újabb shimano cuccok már elég jók, de volt egy időszak amikor a sram köröket vert a shimano-ra váltás minőségben. Bár sokan ma is a sram-ra esküsznek váltás tekintetében.Ami a kopást illeti, azt tapasztalom minél több a fokozat annál gyorsabban kopik a sor és a lánc is. Teljesítményük nagyobb, de az élettartamuk rövidül, akárcsak az autósportban. Gondolok itt az XTR sorokra meg a csúcs Sram-ra.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz zoli03 #49922 üzenetére
Így van, erre akartam kilyukadni. Hogy akkor ez létezik és emiatt érdemes venni a drágábbat?
Runner_fxr:
Ha már az egész szettem Shimano nem keverek bele Sramot, igazából LX és Deore fogaskerék között rágódok, e felé nem mennék, mert úgy se érezném a különbséget. Láncból meg nincs nagy különbség Deore-LX-XT között szerencsére.
VIBO:
Biztos jó ötlet volt így megemelni az elejét? Ránézésre is eléggé elrontotta a geomtriát. Ha már mást nem is nézek, az ülés jóval alacsonyabban van mint a kormány. Bár ez utóbbi lehet csak a kép miatt látni úgy.
Milyen villa lett milyenre cserélve?
[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz zoli03 #49922 üzenetére
Nemtom, nekem most lett cserés a dura-ace láncom cirka 2000 kilométer után. Törlés-kenés 80-100 kilométerenként és teljes takarítás minden 2-300 után. Tény hogy nem vagyok az a pörgetős típus, de ezt a mennyiséget igencsak szűkösnek érzem
A következő körben más láncot próbálok.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Normi™
őstag
Sajnos az sh láncokról köztudott,hogy ennyit bírnak.Sram-ek között van lényegesen erősebb.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
bunddog
tag
Trekkingbe lenne v-fékes rendszer cserélve, először hátsó kerék lenne a soros, tudtok ajánlani agyat + felnit? Inkább a felnin szeretnék spórolni, bár ahogy néztem nem húzósak.
-
Solad
őstag
válasz Normi™ #49928 üzenetére
Korábban Sram volt a bringán, tavasszal volt hajtómű- és sorcsere, nem mondtam milyen kellene így ezt dobták nekem rá a szervizben. Reméltem hogy tíz rongyért ennél jobb, de ez van.
Sramból melyik 9 sebességes lánc ami talán a legjobban tolerálja a nyomatékos tekerést?
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Runner_fxr
Ármester
Ha jól látom egy 100mm rugóutas manitou axelt cseréltél egy rst strom villára ami meg 160mm rugóutas?
Ennek mi az értelme? Az egy dolog, hogy elcseszed a geo-t de kb a használhatatlan szintre, de a vázat is hazavághatod vele.Vasinger!: LX tudtommal már nincs monti szettben, csak trekkingben. SLX van a Deore felett. Amúgy nekem a sram shimano vegyítéssel nem volt gondom. Egyébként épp az előbb írtad, hogy a deore sorral gyengébb volt a váltásminőség mint az XT-vel, akkor minek akarsz megint deore-t? Vegyél rá XT sort.
[ Szerkesztve ]
-
VIBO
őstag
válasz Runner_fxr #49933 üzenetére
Pontosan. Pont ezek a telók. Nagyon vágod
Mi az hogy elcseszem a geot? A cél az lenne hogy számomra kényelmesebb legyen és kezdő DH-ra jobb legyen mint a korábbi verzió. Sajna nem engedhetem meg magamnak hogy új vázat is vegyek most de majd az is jön. Valahogy el kellett kezdeni. Az üléspozíció nem végleges.
Még lesz monoblokk plusz hajtokar váltás. Elöl is be lesz kötve fék. Sajnos nem jó adaptert vettem hozzá. Bowdeneket is kell még fedni.
Mit javasolsz amúgy? Mi baja lehet a vágnak?
Nekem kifejezetten tetszik amúgy így.
S21 Ultra, Buds Pro, WatchActive 2, MK7 GTI, Zenbook i7
-
Runner_fxr
Ármester
Ez egy XC váz. Ez túrázásra való, meg hobbi xc-re. Ezzel nem lehet déházni, mert nem arra való. Az össztelós bringák akkor működnek hatékonyan ha össze van hangolva az első rugózás a hátsóval, na ezt itt el is felejtheted. A vázad a 100mm-es telókhoz van tervezve, mivel te beletettél egy több kategóriával nagyobbat, így az bringád elejét felemelte az égbe, ezáltal a vázad hátulja nem optimális szögben kapja a terhelést. Ezáltal nagyobb törés esélye ha csapatod, az irányíthatóság ideges lesz, egyszóval használhatatlan az egész. Bringaépítést a vázzal érdemes kezdeni, nem a villával vagy jobban jártál volna ha az egész bicót eladod kompletten és veszel egy régi DH bringát.
Egyébként meg mit vársz attól a 10 centi rugóúttól hátul? Mit fog az neked kimozogni downhill szinten? Semmit. Pláne ezzel a villával, így még úgy se tud mozogni hátul mint eredetileg.
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Runner_fxr #49933 üzenetére
Igen, én benne még az LX maradt meg, de tudom hogy már csak SLX van itt. Igazat megvallva nem Deore és SLX között, hanem SLX és XT között vacillálok.
-
VIBO
őstag
válasz Runner_fxr #49935 üzenetére
Koszi a véleményed.
Lehet akkor beszerzek egy jó vázat isSztem szép lett
[ Szerkesztve ]
S21 Ultra, Buds Pro, WatchActive 2, MK7 GTI, Zenbook i7
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #49902 üzenetére
Neked félmilliós,barátnődnek meg egy óccó 150 ezres,mi ?!
(#49918) Because...kocabringás semmit nem érezne,de például valaki aki legalább annyit tekert mint te már biztos észrevenné a finomabb és szebb kidolgozástól a szinte átmenet nélküli és halkabb működésig mindent.
(#49903) syler123...ismerem problémádat,mely főleg új bringáknál látványos,hiszen a gyári,mézszerű tartós zsír nagyon szedi a mocskot.Húzz be oda,és mindenhova,Pl. agyak és váz/villapapucsok közé,vagy a pedáltengelyekhez,egy száraz rongyot minden irányból és tiszta lesz.Én sem viselem el ha sarat,homokot,port látok a forgó részek környékén.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Vasinger! #49936 üzenetére
Én inkább az XT sort választanám. Bár túl nagy különbség ott nem nagyon van.
VIBO: Nincs mit.
Ha el akarsz kezdeni déházni, akkor valami ilyesmibe kéne legalább beruházni: [link]
Eladod a mostanit és a fejlesztésre szánt pénzt hozzáteszed. Nem olyan elérhetetlen egy ilyen, elpusztítani meg nehéz lesz.A kinézet mellékes, használhatóságra egy nagy 0 a jelenlegi koncepciód sajnos. Ez nem leszólás, vagy cikizés akar lenni, hanem egy jó tanács.
Ez kb olyan mintha egy simsonnal akarnál cross motorozni.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #49938 üzenetére
mézszerű tartós zsír Nem tudom honnan szedik azt a zsírt, de nagyon gány El tudom képzelni ahogy a gyár udvarán főzik lócsontból
-
Normi™
őstag
Szedi a port,viszont egy kenőanyaggal sem fut olyan simán a lánc mint azzal,sokszor visszasírom.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #49938 üzenetére
Mások a felhasználási területek.
Amúgy nagy volt neki így sajnos tárgytalan még a bringavásárlás.Én viszont elhoztam a Shimano SH-R107W cipőt.
Més que un club!
-
TayRol
veterán
válasz Napfénysüti #49942 üzenetére
Majd pár sort írjál róla.
-
Solad
őstag
Van itt olyan aki már lenyomta a Stelviot? Sütiéket tudom hogy idén készülnek. Tapasztalatokra vagyok kíváncsi. Milyen állapotban voltak előtte, mennyire volt küzdős, odafenn Bormio környékén mennyire érezhető a magaslat, ilyesmi
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Tomi_Sci
őstag
válasz syler123 #49907 üzenetére
(#49905) syler123: Erről enni lehetne Nem ékszer ez, használd.
Akkor fújt rá féktisztítót amikor rajta volt a szabadonfutón? Bátor. Ha egy kicsi bejutott, még nincs gáz. Ha sok, akkor itt az ideje megtanulni agyat karbantartani
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #49939 üzenetére
"Ha el akarsz kezdeni déházni, akkor valami ilyesmibe kéne legalább beruházni: "...muskátlival déházni?!
(#49940) ivana...biztos jó az a kenőanyag,csak nem kint ahol piszkot szedhet fel.Valami időálló/hőálló trutymó lehet,hogy védje az eladás előtti esetleges hosszas tárolás alatt is. A láncra persze valami mást kennek.Talán a "Hogyan készül"-ben láttam egyszer,hogy forró,vastagabb olajfürdőbe mártják majd törlik,így az meghűlve ott marad sokáig ahol kenni kell.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
syler123
veterán
válasz Tomi_Sci #49946 üzenetére
Köszi, oké akkor megyek és bekenem májkrémmel
Igen rajta volt a szabadonfutó. De nem kimondottan változott a hangja, továbbra is a szokásos lánchangja van, a váltónál nem ér semmihez, már kb passzoljuk, nem tudom mi adja, vagy hogy ez természetes-e.
Pici hangja még mindig van a drágának, de nem tudom hogy a láncból jön vagy honnan, gondolom annak is van egy nyúlása az idővel, bár eddig még nem sokat ment. De az is lehet hogy most túl száraz a lánc és kellene neki olaj, most még azzal teszek egy próbát.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Vasárnap indulunk Bormióba. Múltkor beszélgettem egy ismerőssel aki már volt fent ő az áttételeknél javasolta hogy legalább 28-as lánckerék legyen fent hátul. Magaslatot látod nem is kérdeztem hogy mennyire nehezíti meg. De ha minden jól megy szűk 2 hét múlva már személyesen is megírhatom.
TayRol: oké írok majd, remélem pénteken fel tudom avatni mert ajövő heti tekerésre már ezzel megyek.
Tegnap még csak a csat részével ismerkedtem mert még sose volt ilyen komolyabb cipőm.Més que un club!
-
TayRol
veterán
válasz Napfénysüti #49949 üzenetére
én ma megyek egy kis cipőnéző-körútra meló után.
tudja valaki, hogy Pesten, a belvárosban hol van normális kínálat outi surranókból?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...