-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szabolcs.sz #199650 üzenetére
Erősebb, szebb, ütésállóbb és német... Nem szeretem az ilyen befőttesgumirögzítésű lámpákat, bár tény, hogy kisebb, lehet jobban áll egy outi kormányon, és a Sigma nem is StVZO-s.
sebgutkopf... videó?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szabolcs.sz
tag
válasz Hasaggymeg #199651 üzenetére
Ah, értem, a germán technikát én is előnyben részesítem, ha lehet. Ha az általad írt szempontokat nézném, már ütném is le az aura80-at, benne van az is egy kosárban, de a fránya láthatóság...
-
lugosi
MODERÁTOR
Szerintetek az átlag bicajostól mi az ami elvárható szerelés terén? Csak hogy tudjam mennyire számítok ügyetlenek.
-
zsocy
őstag
válasz lugosi #199653 üzenetére
Defektjavítás, belsőcsere akár az út szélén, kerék felfújása, mosás és karbantartás mint lánc olajozás és csapágy kenés, esetleg fék beállítása.
Szerintem az átlag bicajos max ennyi, de inkább ennyi sem. A fórumtagok inkább az átlag felett vannak, mert ez a hobbink és érdekel, de sok olyannal találkoztam akinek vastagon ált a kosz a bringán és még büszke is rá, mert így sem romlik el...[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #199651 üzenetére
Ahogy nézem, az Aurák StVZO-sok.
Ránézésre ebben egy sima TIR lencse van, azzal csak egy kör alakú foltod lesz, kontrol nélkül.
szabolcs.sz
Ránézésre pedig egész jó kis lámpa, de hogy hogy kapott minősítést ilyen gyér rögzítéssel, azt nem tudom(közben már írtam, de rájöttem, hogy az aurát nem a kormányról ütnéd le, hanem weboldalon XD )
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz zsocy #199654 üzenetére
A haverom nem tekert két hete, mert enyhén kitekeredett a belsőből a szelepmag és emiatt lapos az első gumija .
lugosi: Szerintem amúgy minimum belsőt cserélni, foltozni tudnia kell mindenkinek és a lánc tisztítása, kenése is mindenképp az user feladata, ennyit az is el kell tudjon végezni, aki minden apró gonddal szervizbe viszi a bringáját. Ami a szerszámokat, eszközöket illeti, nem árt, ha egy bringásnak van minimum pumpája, gumileszedője, folt készlete (tubeless esetén kukac), egy multitoolja, ha levegős a telója, egy telópumpa sem árt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Alf65
csendes tag
válasz lugosi #199653 üzenetére
Tisztítás, láncolajozás
Defekt javítás a hozzá tartozó dolgokkal.
A folytatás a fék - váltó beállítás
A többi már adott esetben spéci szerszámokat, gyakorlatot kíván
Az, hogy én kereket is hajlandó vagyok fűzni, már nagyon a vége, így is járok néha szervizeshez.Azokat imádom legjobban, akik 3-4 lámpával, feltűnőségi mellényben, bukóval, kamerával tekerik a rozsdás láncú, nyikorgó masinákat.
Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #199655 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #199645 üzenetére
Az outi fejcsőt ebbe belekeverni teljesen tévút.
Egyrészt olyan tempóval másznak, hogy 60 fokos is lehetne a fejcső, tudnák irányítani.
De ami miatt meredek a fejcső, hogy az első kerék minél hátrébb legyen, így közelebb lehet kerülni az előtted haladóhoz, és nagyobb szélárnyékot tudsz fogni. Semmi köze az irányíthatósághoz. Nem véletlen, hogy a vázméret5 növekedésével meredekebb a fejcső, lehet hátrébb tolni a kereket, van hely neki.Az nagyobb kormány rövidebb stucnival trend a kerékméret növekedésnek is köszönhető, a nagyobb, nehezebb kereket nehezebb lesz tekergetni, ezért is panaszkodnak páran, hogy milyen szar kanyarodni 29er bringával a 26-os után.
Nekem amúgy a régi bringán is 50 mm-es stucni volt, a mostanin is, a kormányom szélesebb egyedül, egyik első utamon egy olyan emelkedőre mentem, ami nagyon szenvedős, nehéz irányítani már ott a bringát kis tempónál, és a trail bringát mégis sokkal jobban tudtam ott terelgetni, meg tudom most is.
'92 Honda VFR 750
-
J.C.G.
aktív tag
válasz Hasaggymeg #199658 üzenetére
Aki reggel vagy este letéved a megvilágított útról, annak szerintem olyan 700-800 lumenre szűksége van. Kisebb elég közúton, de ha elmegy a közvilágítás az szívás tud lenni, jártam már úgy.
Ma kitekertem a tüdőm hazafelé munkából.
2021-8-2
17:22:03
Time 27:12
Distance 11.25 km
Speed 24.82 km/h[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz bardi #199659 üzenetére
"De ami miatt meredek a fejcső, hogy az első kerék minél hátrébb legyen, így közelebb lehet kerülni az előtted haladóhoz, és nagyobb szélárnyékot tudsz fogni. Semmi köze az irányíthatósághoz."
Ha-ha. Ültél már outin, pályabringán?Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
bardi
aktív tag
válasz Mezga Aladár #199661 üzenetére
Outi van, ültem valamennyit már rajta, de mások mögött nem mentem, meg nem is fogok. Nem tudom mi más magyarázná azt, hogy a nagyobb méretű vázon meredekebb a fejcső.
'92 Honda VFR 750
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #199658 üzenetére
Készítettem pár képet, hogy hogy néz ki egy StVZO-s és egy kézi lámpa szemből.
Csak jöjjek rá, hogy hogy töltöm fel, mert a google drive már kifagy a telefonomon
Nem ártana egy újratelepítésItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
bszg@
tag
válasz szabolcs.sz #199618 üzenetére
Ugyan eggyel magasabb árkategória, a KNOG PWR 600L-re beszélődtem rá. Villog egy negyed évig (százakárhány órát).
-
bardi
aktív tag
válasz Mezga Aladár #199665 üzenetére
Persze, nőne a tengelytáv, de nem a stabilitás irányába viszik ugye a nagyobb méretű vázakat. Na nem mintha a stabilitással gondok lennének, legalábbis én nem éreztem vele gondot 50+ tempónál még, stabilan gyorsabban szerintem nem mentem még vele. Vékonyabb gumival biztos rosszabb mondjuk.
'92 Honda VFR 750
-
szimpláncsak
tag
válasz arcitec #199552 üzenetére
Tudom, hogy hülye vagyok, de én csak most világosultam meg, hogy tavasszal hogyan eshetett szét az integrált középcsapágyam ami aztán belemart a hajtókar csövébe és cserélhettem az egészet. 2,5év alatt szétrohadt a kulacsból ki - ki csordogáló víztől . Jó mondjuk sós havas létől kezdve, sarat minden mást is látott .
[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
Sziasztok,
segítséget kérnék. A lányomnak (145cm, 28kg) szeretnék venni 26"-os méretű városi kerékpárt, mivel kinőtte a 24-est (ez Decathlonos volt, minőségre tökéletesen megfelelt, ugyanakkor nagyon kényelmetlen volt: eléggé előre kellett dőlni, és a kormányt alig lehetett emelni).
Egyáltalán nem értek a kerékpárokhoz (persze, azért gumit tudok cserélni, féket beállítani, stb. ilyen alap dolgok). Valami egyszerű, bevált, könnyen karban tartható konstrukció kellene. ~60ezer Ft körül szánnék rá. Tudom, nem nagy összeg, nyilván csak használt fér bele. Hiába nézem a hirdetéseket, nem tudom, melyikért érdemes pénzt adni.
Segítenétek, merre induljak el? Milyen márkát, modelleket keressek?
Ilyen stílusút keresek, mint ez.
Előre is köszönöm -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #199667 üzenetére
Az, hogy te mit érzel itt irreleváns és nem általánosít6ó, a lapos fejcső kizárólag a gyors ereszkedést és nagy rugóútat szolgálja és a lassú mászásnál nehezebb irányít6tóságot eredményez,10+%nál meg a világbajnokok is lassan másznak, nem tőkesúlynak cipelik azt a nagytányért hátul. Szélsőséges példákkal szemléltetve egy könnyen irányít6ó, agilis, mozgékony és egy nehezen irányítható kerékpárt, ilyenek lennének.1. 75°fejcső szög [link] 2.45°fejcső szög [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bszg@
tag
válasz szabolcs.sz #199669 üzenetére
Akkor:
Szerszámmentes, de nagyon stabil a rögzítése, beforgatható a stucni alá (szerintem így néz ki a legjobban), előre-hátra irányban 2 helyzetben lehet rögzíteni (nyilván a stucni hosszának függvényében), egy csomó üzemmód, amit testre szabhatsz (de szerintem felesleges). Sötétben is próbáltam, tetszett, ilyenkor a beállítás lényeges, mert villognak a szembe jövők.
Márciusban vettem, némi gyári szufla volt benne, azzal ment pár héttel ezelőttig, pedig jellemzően heti 7 órát megyek, ő meg akkor is villog, ha leülök kávézni. Igaz, folyamatos fényen akkor volt leghosszabb ideig, amikor a fékbetét rögzítő csavarjának boztosító klipszét kerestem a garázsban.
Hátránya: szigorúan a vásárlás után olvastam 2 tesztet, szerintük ennyiért van bikább (egyebekben csak dícsérték). -
Major Lion
senior tag
válasz Hasaggymeg #199630 üzenetére
szerintem ennek a lámpának a felhasználása más mint az ion/flare lámpáké, amit te linkeltél az arra van hogy megvilágítsa az utat előtted, a Bontrager lámpák meg azért hogy fényes nappal lásson az autós már 1km-ről.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Major Lion
senior tag
válasz szabolcs.sz #199650 üzenetére
Így van, nekem is az az érzésem hogy ha látszani akarsz akkor inkább a Bontrager lámpák, míg ha látni akarsz akkor a Sigma
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Major Lion
senior tag
válasz Hasaggymeg #199651 üzenetére
Meg van az előnye a rögzítésének szerintem, eleve nagyon könnyűek ezek a lámpák, és aprók, szóval nem gond lekapni őket ha ott hagyod a bringát valahol egy darabig, és elférnek a zsebedben.
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Major Lion #199677 üzenetére
Az meglehet...ugyanakkor ez a Sigma is durván villog 700 lumennel, de hát nekem inkább látni kell mint látszani....és még az előbbihez egyet, fejcsőszög.🤭...mellyel viszont akár helyben is megfordulsz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz rígel #199595 üzenetére
dehogy, nekem is 8-as rendszer van és a deore hátsó váltó szépen kezeli
így néz ki de nemtom h rövid vagy hosszú kanalas van e(najó kezelte mert a napokban törtem el én is a váltótartó fület, nem is tudom kapott e a váltó még nem derült ki számomra , picit kezdett már befele állni de ilyenkor ki gondolja hogy az
már a vége a fülnek??[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #199681 üzenetére
Nagyon töritek itt a váltófüleket! ...én elég sokat megyek (6-8e évente) jó részét terepen, mégis ha gond van váltófülemmel az legtöbbször a kerékpár letámasztása utáni eldőlés miatt van, mikor kissé befele hajlik az ütéstől.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rígel
őstag
válasz flash- #199681 üzenetére
Sajnos már Acera-t is úgy kell vadászni, nem nagyon van, mindenütt rendelésre, és fogalmuk sincs hogy mikor kapnak, ha kapnak, teljesen bizonytalan. Deore-t pedig már tudtommal nem is gyártanak 8-asban. Esetleg ha valahol régről beragadt raktáron, de az szinte esélytelen.
Eséstől tört? vagy más behatás?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz st6969 #199671 üzenetére
Nincs olyan, hogy milyen márkát, mely kábé ugyanannyira nehezen megválaszolható mint autó, telefon stb. esetében. Renault, vagy Opel? Samsung, vagy Huawei? Vannak (szerencsére egyre kevesebb) olyan márkák melyeket inkább ne, de többségük ajánlott, így a legcélszerűbb amit tehetsz az keress, mutass és véleményeztess itt...az összefoglalóban vannak megemlítve apróhirdető oldalak, ott nézelődhetsz valami után ami a kis hölgynek is elnyeri tetszését.
#199683rígel...amint a korábban linkelt és a kompatibilitásról szóló cikkben is láthatod, a nyolcas pöcögtetővel/sorral mehet 6,7,8 és 9-es váltó is...a kar húzása 1,7mm/kattanás, amit a Shimi (valamiért ) 1.2 réjsiónak nevez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz rígel #199683 üzenetére
meg kell nézni, van jópár táblázat erre, de ha azonos dróthúzás:mozgás arányuk , akkor jó más sebességszámú is ugyanoda. Shimano esetén elég tág határon belül egyeznek, tippre 10-esig, de a 8-as és 9-es még egész biztosan, én is szereltem össze 9-es rendszert 8-as váltóval, a váltókar persze 9-es lett. (országúti és MTB között kicsit bonyolultabb, de Shimanónál még ott is van némi átjárhatóság)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
rígel
őstag
válasz Hasaggymeg #199684 üzenetére
tehát egy 9-es váltó biztosan jó lenne a 8-as racsnival és a 8 fokozatú váltókarral?
Utóbbiakat egyelőre nem akarom cserélni egy vadonatúj bringán. Meg nincs is velük nagyobb baj. De a váltó hangos, pontatlan, kattog, akár hogy finomhangolom, legjobb esetben is csak 1-2 fokozatban elfogadható a hangja. Legalábbis számomra.[ Szerkesztve ]
-
alex devil
senior tag
Szevasztok,
szürke rendszámot lehet online ügyfélkapun keresztül igényelni?
(A Gugli barátom nem adott választ.)S23
-
őstag
válasz flash- #199681 üzenetére
ránézésre ez hosszú kanalas (a Shimano nómenklatúra szerint SGS)
bármilyen 8-as vagy 9-es váltó jó lesz, mert minden 6-7-8-9 sebességes váltó 1,7mm-t mozdul el 1mm bowden elmozdulásra. még a 10-es országúti hátsóváltók is ezt használják, de a 4700-as Tiagra kivétel
a 6-7-8 sebességes Dura Ace az 1.9-et húz, a 10 sebességes montik 1.2-t húznak, a 11 sebességes országútik (és a 4700-as Tiagra) 1.4-et húz, a 11-es mtb szettek 1.1-et húznak 1mm bowden elmozdulásra (már majdnem kompatibilis az 1:1 sram váltókarokkal)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
tobias88888
őstag
Sziasztok! Barátnőm keresne 100 ezer alatt kerékpárt és talált pár X Fact-ot tegnap a hervisben ami tetszene neki. Ezek tényleg akciósak most vagy csak a szokásos netes kamu akció? Megérnek ezek 90 ezret vagy inkább mást ajánlanátok? Előre is köszi!
-
flash-
veterán
válasz rígel #199683 üzenetére
a váltótartó fül már befelé (küllők irányába) állt valamelyest,szerelő szerint lassacskán cserés, azóta kb 300km-ert mentem, aztán egy elindulásnál hátul legnagyobb fogaskerékre (28)váltásnál egyből behúzta a váltót a küllő a fül meg letört(vagy fordítva de szerintem inkább a váltás volt az okozó tényező hisz ha "nagy" fogaskereken - 28-es.. volt a lánc hátul akkor már beleért a küllőbe de nem foglalkoztam vele mert a 28/28 al itthon túlsúlyosan trekkingel formán kívül is felmegyek a rövidebb dombokra (erre kellett a 28/32 még korábban, az se volt egy gyalog galopp Mini Zoncolan
illetve Tihanyi rottyantós[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
szuszinho
őstag
válasz tobias88888 #199690 üzenetére
Itt senki nem fog ilyet ajánlani...
-
Alf65
csendes tag
válasz st6969 #199671 üzenetére
Üdv!
Kezdetnek tötsd le a "bike fit" programot a telefonodra és számoljátok ki a méreteket.
Mivel még bőven növésben van, még ha ráhagytok is állítási lehetőséget, csak pár évig lesz jó az új masina.
Ha a Decathlonos megfelelt, akár ott is nézhettek, de centit vigyetek!Okos pilóta alagútban nem katapultál.
-
#75376384
törölt tag
ez most lehet hulye kerdes lesz, de pontosan mi definialja a cross-country cangakat?
beirtam google-be es lenyegeben hardtail vagy valami fully canga, amiket feldobalt es az aruk szorasa is hasonlo. talan egyetlen egyedi dolgot latok, az pedig a hatso teleszkop kicsit specibb kialakitasa, de ez se nagyon jellemzo. akkor megis mi? az ara?
ennyi tekeres utan kb korvonalazodni, hogy ha le akarom cserelni a mostani hardtailt akkor mi az ami jobb lenne picit. pl lefele jovet kicsit simulekonyabb, maszasban se bannam ha picit jobb lenne, bar ez szerintem suly kerdese inkabb, mig elobbi geometria(?). illetve, bar az en meretem a canga, valamiert nagynak es robosztusnak, nehezen kezelhetonek erzem sokszor. ezen is jo lenne valtoztatni. illetve jo lenne tobbet picit kenyelmesebben aszfalton tekerni. ja a valtas is sokszor bajos es azt erzem valamiert egy 1x12 jobb lehetne?
igy ezek alapjan akkor most tulajdonkeppen mire lenne erdemes cserelni szerintetek?
a kerdes szigoruan teoretikus nem akarok most azonnal uj cangat cserelni.
pl ilyesmi? [link]
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rígel #199686 üzenetére
Ha nem sérült én azt sem cserélném, azt be kell lehessen állítani rendesen.
vzarmo...igényeidet nézve valami enduró elektromos kellene neked, hiszen jobban mászik/lefele simulékonyabb és az aszfalton többet kényelmesebben szeretnél menni szinte ütik egymást. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#75376384
törölt tag
válasz jjeahh #199698 üzenetére
egy cube race one 2019 hardtail. ez az elso komolyabb cangam es amikor bementem venni a boltba elmondtam a nonek miken szeretnek menni, majd megneztunk tobbet is. amugy szeretem nagyon, de sokszor erzem, hogy van amiben lehetne jobb vagyis jobban ahhoz igazitott, amiket menni szoktam. ilyen tokon-babon, aszfalton, terepen, mindenen fel-le. de ezeket szerintem szoktad is latni stravan. nem az a lenyeg, hogy valamiben kiugroan jo legyen, hanem mindenben picit jobb, mint a mostani. talan egy ujabb teleszkop azert beferne azert hatra.
mivel szeretnek hosszabb aszfaltosat is menni es ezzel eleg kenyelmetlen, de megegy bicikli nem feltetlen kellene igy azt gondolnam, a cross-country, ami egy ilyen megalkuvo mindenes(?) es ezert is lenne megfelelo nekem
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...