-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Because #182699 üzenetére
Hát ha valaki akkor én tényleg alaposan törlöm,mégis mikor a vastagabb olajokat a hajtásnál kidolgozza magából a lánc,az vastag zsírsárt képez az út porával keveredve...még ha látszólag szárazra törölted akkor is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Umf Hardy tulajoktól kérdezném:
Trail hardtail-nek mennyire jó ez a bicó? 12k-ért tudnék vázat szerezni és a 26-ost átépíteném, így olcsón kijönne egy trail bringa, mivel van hozzá minden alkatrész. -
Toobee
veterán
-
Because
őstag
Ennyi ötletem volt pedig, de akkor nem volt újdonság
-
maximilian4
addikt
-
IMIIKE1998
őstag
válasz maximilian4 #182706 üzenetére
Azt olvastam, hogy alapvetően freeride bringa, csak sokan dirt-re használták. Nyilván nem azt várom el, hogy úgy menjen, mint egy XC.
-
maximilian4
addikt
válasz IMIIKE1998 #182707 üzenetére
Az egy dirt bicaj, amit sokan átépítettek freeride-nak meg dh-nak (idézőjelben). Jó párat láttam törött fejcsővel. Kedvenceim voltak a duplavállas hardyk. Egyáltalán belefér egy 26-os kerék? Nekem volt hardy 3, hardy 2 steel-em. Ha jól emlékszem 24-es kerekek voltak benne. Nehezen tudom trail bicajként elképzelni. Főleg úgy, hogy azért nekem volt vérbeli trail fullym, meg itt a trailes scott. Szerintem nem alkalmas ilyenekre a hardy. Szerintem inkább gyűjts, és majd vegyél egy trail bringát.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
IMIIKE1998
őstag
válasz maximilian4 #182709 üzenetére
Csak Testbike-on is freeride-ként van fent. De akkor ott van a Kona Scrap, az is hol dirt, hol freeride.
-
itouchfan
senior tag
válasz IMIIKE1998 #182710 üzenetére
Se a freeride, se a dirt nem modern geos trail MTB. Engedd el. Vagy ha tökmindegy ki mit ír és csak nyilvánosan győzködöd magad akkor ne.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #182709 üzenetére
Ha jól csalódok IMIKE alföldi,oda tréjlt meglehetősen excentrikus...aztán ha jobban meggondolom én a sík Hollandiában is valami terepbringával nyomulnék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #182712 üzenetére
Eddig csak a vázfétisét nem értettem....most már a logikáját sem
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #182712 üzenetére
Azért kell, mert kényelmes, mivel magasabban van a kormány a nyeregnél. De ugyanakkor a nyerget is magasabbra szeretné emelni a kormánynál. Szal ördögi kör
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Nutra
tag
válasz xy.zsolt #182673 üzenetére
INTELligent, gyorskötöző és tart, vagy akár régi belsőből egy darabot ráhúzni. Ha vízmenteset akarsz, akkor esetleg XXL zsugorcső a megoldás.
-
xy.zsolt
őstag
-
Ringman
nagyúr
válasz Ringman #182456 üzenetére
na ma lemértem a geo-t, de a nem körszelvényű alu csöveknek nem annyira egyszerű megtalálni metszéspontjait, szóval biztos van kis mérési hiba benne, főleg a fejcsőszög (és emiatt a trail+offset) gyanús.
mezítláb 181 cm magas vagyok, kb 86-os átlépővel.ehelyett mennyire lenne más a decás touring 920, ebből is az "L" méretű?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #182718 üzenetére
Nem talál6ó meg a vázad rajza a neten,hogy le kellett mérned?
xyzsolt...annak végképp nem jó az átlépőmagassága.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #182719 üzenetére
régebben kerestem egy jó ideig és még az utódmodellé sincs fent.
szerk: nem egy nagy szériában gyártó holland cég egyébként
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #182667 üzenetére
Majd megmérem pontosan, de nem könnyű. Gyári pedál, egy egész normális fém platform. Persze azért kap majd valami normálisabbat.
#182672 sebgutkopf
Nekem is nagyon bejön a narancs-fekete, olyan színe van mint a Lamborghini Murcielago-nak. Élőben brutálisan jól néz ki. Viszont a felnin már kicsit sok, lehet leszedem róla a narancs matricákat.
Egy ilyen prémium vázat egyszerűen bűn, ha védelem nélkül használjuk. Az lenne a legjobb ha már a gyárban kapna egy komplett prémium fóliázást. Inkább legyen drágább150 euro-val, nem oszt vagy szoroz ilyen árkategóriában, de legyen rendes védelem mindenhol.
Tudtommal nincs benne flip chip, de nekem annyira nem hiányzik, elég jónak tűnik a geo.#182674 f4lcon Elég régóta dolgozom ilyen állványokon, tudom, hogy az a gumi pofa hajlamos arra, hogy szétmenjen, de azért annyira nem vészes. Viszont maga a fej nekem nagyon bejön. A kollégám is pont azt a feedback sport állványt mutatta, neki is az a fej jön be, viszont nekem a lába nem tetszik. Már rosszul vagyok ezektől a kihajtható lábaktól, sokkal jobb a rendes acél talp, mint amilyen park tool-nak is van. Nagyobb helyed van, könnyebben körbejárod a bringát is, sokkal stabilabb. Elég sok e-bike-ot is szerelek, ezek a háromlábú állványok nem túl stabilak egy nehezebb bringa alatt. Nekem ilyen kihajtható állvány mégeegyszer nem kell. Biztos nem rossz, de rendes műhelybe acél talpas állvány kell, vagy közvetlenül le kell fúrni a padlóba.
Amúgy én sem vagyok azért annyira park tool buzi, hogy ne látnám a hibáit. Vannak tényleg gagyi szerszámaik is, amiket egyszerűen nem értek. De konkrétan az állvány és a centrírozó a két etalon a márkán belül, szinte a világon mindenhol ezeket használják a normálisabb kerékpár műhelyekben.#182683 xy.zsolt Abszolút jól látod, ha valaki pénzt is akar keresni, nem érdemes spórolni a szerszámokon, persze lehet ésszel válogatni, mert nem kell mindenből a legdrágább, de tudni kell, hogy mi az amin nem érdemes spórolni és hol lehet. Rengeteg nyűgtől és kontárkodástól menti meg magát az ember. Amit kerestem a műhellyel az első szezonban, annak egy jelentős részét megint a műhely fejlesztésére fogom költeni, 2-3 szezon alatt fel lehet így építeni egy nagyon komoly műhelyt.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #182720 üzenetére
Végülis a stack és reach elég pontosan lemérhető mondjuk egy faltól és a padlótól...elsőre nagyobbnak néz ki mind2 szám a Deca-snál...ugyanakkor a tengelytáv és a virtuális felsőcsőhossz kisebbek. Más geonak tűnik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz maximilian4 #182698 üzenetére
A Rohloff egyenlő a fekete lánccal. Ellenben nem szedi le a sár, falevél, víz, semmi. Csak a zsíroldók.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
RaiZka
tag
válasz INTELligent #182697 üzenetére
szabadgorgot nem probaltam soha de direct driveos smarttal van tapasztalatom boven. Mi lenne a kerdesed?
Rengeteg virtualis megoldas letezik a Zwiften kivul is. Pl: RGT Cycling, Trainerroad, Tacx sajatja es sok egyeb. Ha nem ad neked akkora pluszt a virtualis valosag es vagy nem akarsz csunya havidijakat fizetni akkor a normalisabb computerek is kezelik a smart gorgoket. Pl. Wahoo Elemnt es feljebb vagy Garmin 530 es feljebb. Pl. tudsz watt alapon edzeni, stb. Nalam pl az 530 le tudja szimulalni a korabbi utaimat vagy barmit amit Ridewithgps-en a terkepen megrajzolok.
Arra azert szamits, hogy egy normalis direct driveos, pontos es halk gorgo egy masik bringa ara.. -
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #182722 üzenetére
szerintem max fél-1 fok eltérés lehet a fejcsőnél, a többi méret pontos, mert ellenőrző átlókat is mértem (ill. átlók nélkül nem is nagyon lehet rendesen kiszerkeszteni mindent).
egyébként a stack nem nagyon csalóka a hagyományos kormányfejeknél?
nálam ez így néz ki most, ez van a fenti méretezett rajzon kék szaggatottal ábrázolva. (most a teleszkópos nyeregcsövet hagyjuk, azt le fogom cserélni, csak így vettem, aztán meg van feszítve, amennyire lehet)---
azzal nincs bajom, hogy más a geo, sőt. a jelenlegi tartásnál lehetne nyugodtan "laposabb" az új. -
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #182725 üzenetére
Most néztem csak meg melyik is ez a Touring...hát az teljesen más, jobb lesz mint a régi, olyan egyenes felső cső és főleg akkora homlokcső ma már ritkaságszámba megy...szerintem össze sem lehet hasonlítani a kettőt annyival modernebb a koskormányos.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
-
PELLE
tag
válasz Runner_fxr #182728 üzenetére
Linuxért plusz pont.
-
Khelben
nagyúr
válasz Napfénysüti #182726 üzenetére
Nekem még muszáj lesz egyszer-kétszer kimennem, mert 99 km kell a 11k-hoz.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182728 üzenetére
Parádés! Még a vga is ki van oldalra pakolva
Jöhet rá a plexi, meg egy hajtókar.Egyik bringás társunk ilyen szokta újrahasznosítani a levetett cuccokat, így készült törött kormány megmaradt feléből a falra wc papír tartó. Hibátlan!
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #182727 üzenetére
köszi!
azt néztem, hogy az is elég hosszú, az átlag graveleknél kb 10 cm-rel hosszabb a két kerék tengelytávolsága és a lánchossz/cs length is hosszabb, gondolom azért, hogy elférjen a 29-es külső (+ a sárvédő), viszont így feltételezem kevésbé lesz agilis a bicikli (de igazából most is ilyen hosszút használok)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Khelben #182731 üzenetére
Sz@r dzsípíeszes mérő, nem lehet a szobában állványon forgatni a kereket még 99 km-t.
sebgutkopf... így készült törött kormány megmaradt feléből a falra wc papír tartó...és az akkor kitört fogaiból törülközőnek akasztó?
Ringman...mi annyival hosszabb?...csak mert az rengeteg! Ezek meg nem "agilitásukról" híresek, nem is arra valók.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tacto
aktív tag
válasz Hasaggymeg #182734 üzenetére
így reggel
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #182734 üzenetére
wheelbase - ezt neveztem a két kerék tengelytávolságának:
most megnéztem még egyszer, a 10 cm-nél kisebb a távolság, rosszul emlékeztem:
jelenlegi: 1117 mm
touring 920 - L 1101 mm
decás rc 520 - L 1016 mm
cannondale topstone 4 LG - 1060 mmchainstay length:
jelenlegi: 468 (ez ugye állítható a feszítőelemmel és ezzel a wheelbase is változik, lehet a fejcsőszög emiatt kicsit más, mint a fenti rajzon, a trail vsz. kisebb, a szög meredekebb)
touring 920 - L 458 mm
decás rc 520 - L 425 mm
cannondale topstone 4 LG - 430 mm---
így látatlanban engem a hosszabb wheelbase/cs length nem zavarna, hajlok afelé, hogy a gravel helyett jobb lenne ez nekem.[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Csepel Royal-ra tudtok ajánlani valami téli külsőt? Múltkor egyik kanyarban kicsúszott alólam, könyököm megrepedt, állam összevarrták, gondoltam jobb lesz valami alkalmasabb külső ezek után.
Neten kutakodva ha jól láttam Kenda 700X25C K152 típusú külső van rajta gyárilag, azért majd lecsekkolom.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
őstag
válasz Runner_fxr #182721 üzenetére
igen, annak a 3 lábnak én sem vagyok híve, ezért csak a fejet kell megvenni, és csinálni neki egy plafonról lelógó tartót.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
...meg vigyázz a kanyarokban, az óvatosságot nem kompenzálja a legjobb gumi sem, és is estem el már mindenféle gumival, mindenféle tapadási viszonyok mellett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Valaki itt írta volt nekem, hogy Kend-a-hajadra . Haveromnak is volt amúgy, ő is sokat szívott vele. Talán a CST-től láttam még rosszabb gumikat. Nem tudom milyen széles gumi fér bele, de szerintem inkább Schwalbe, Maxxis, Continental, Vittoria fronton nézz szét.
Hasaggymeg: ja, tipikusan kanyarokban vagyok én a leglassabb a haverokhoz képest . Meg kavicsos graveles úton és poros nyomvájúkban, ezektől nagyon félek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ijk
nagyúr
válasz ivana #182739 üzenetére
Pár ajánlott márka?
Szélességben nincs kikötés hogy 25-nek kell lennie?
Lehet hogy legjobb ha elviszem a helyi üzletbe ahol vettem és rakatok fel velük.Hasaggymeg: Hát ezentúl biztos óvatosabb leszek, igen váratlanul ért. Főleg hogy azt az útszakaszt leszámítva végig száraz volt.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #182741 üzenetére
Sz@rabb nincs annál a "B@zdmeg, ezt most minek kellett?!" érzésnél mikor saját hibából zakózol egy óriásit, megütöd magad, vagy a bringát, esetleg mindkettőt.
ljk...ha el is mész szervizbe azért legyen fogalmad mit akarsz...vagy éppen mit nem akarsz kerekedre. Feltesznek valami elfekvőt aztán oda a másik könyököd is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ijk
nagyúr
válasz Hasaggymeg #182743 üzenetére
Az ajánlott márkákból valami alkalmasabbat télre.
Tavasszal meg veszek másik nyárit is ha már ilyen szar ez a Kenda. Első úgyis megsérült egy patkázás alkalmával.Csak nem akarok úgy járni hogy megrendelem aztán mégsem megy fel. Leszedő is kellene, ilyen keréken még nem cseréltem, csak régen MTB-on, de azok sokkal lazábbak.
Na meg egy sisak sem ártana. Még jó hogy nem volt patka a közelben, mert akkor nem írogatnék.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
ivana
Ármester
Nincs kikötés, a villa a kikötés, bizonyos méret már nem fog beférni fizikailag. Városba én a contit preferálom, puha keverék, jól tapad. Bár kopik is rendesen. A CST drágább (5000+) darabjai is jók. A schwalbe is jó, csak szerintem az ár/érték aránya nem az igazi. A vittoria az olyan, hogy baromi jól tapad és baromi gyorsan kopik, de abból tényleg csak hajtogatósat érdemes, a drótos verziók gagyik. (Hajtogatós=kevlár peremes gumi így könnyebb, össze lehet hajtani és általában nem igényel szerszámot a szerelése)
Nem kell nyári téli, csak valami normális.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
...és főleg elől vigyázz mit teszel, hátsó megcsúszásával nagyságrendekkel jobbak nyeregben maradási esélyeid, az első mindig jó legyen. +1 a Contira, minden eddigi Continentalom jól tapadt.(Race King,Tour Ride, Sport Contact )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stefi81
tag
Nekem ilyen Continental Sport Contact II 700x32C
van most a bringán elöl és ez nagyon jól tapad. (tegnap este is bizonyitott) Az a gyémánt minta nagyon jó vizes úton.
Tegnap sikerült a féktárcsát is elhajlítanom olyat fogott este a gumi vizes úton, mert szórakoztam a fékkel és kifordult a kerék a villából... (jó ez a gyorszár valamire, csak nem kereket megfogni és bentartani az első villában egy 200-as tárcsával 100kb+ súllyal mögötte)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Bluetooth hangszórók
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- OLED TV topic
- Opel topik
- Formula-1
- Vezetékes FEJhallgatók
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen