-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz HUNRookie #182848 üzenetére
ÁÁÁ, én a 10161-est néztem ki, vagy ugyanazt Coolchange logóval, a kesztyűm is tőlük van és nagyon jó. Ezeknek a szemüvegeknek amúgy a keretje olcsó kemény vacak műanyagnak tűnik, de elvileg a lencse okés és hát valahol kellett spórolni... Haverinám is elégedett amúgy egy másik fajta Rockbros fotochromatikus szemüveggel.
Más: nekem is jött ma egy kisebb csomag, nehéz lesz kibírni tavaszig, hogy ne tegyem fel a Maxxis kombót . Jó lenne addig még a Nobby Nic szettet koptatni és tavasszal új gumikkal kezdeni a "szezont". Kíváncsi vagyok nagyon, hogy mennyivel rosszabb (?) a Forekaster a Nobbynál, mert azért valamivel kisebbek rajta a bütykök. Kíváncsi vagyok a wax-ra is, mert a Squirthoz képest féláron van és ugyanolyannak tűnik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsocy
őstag
válasz mobal #182850 üzenetére
Ez egy nagyon jó terv
Én szeretek barkácsolni ezekkel, úgy vagyok vele hogy egy lelakott ősmonti olcsóbb mint egy nagyobb Lego szett, és sokkal tovább leköt.
Sajnos a család nem ért velem egyet, ezért most 5 felnőtt és 3 gyerek bringánál meg kellett állnom, nem is értem mi bajuk van Lassan el is kellene adnom valamit, főleg ha tavasszal venni akarok egy karbon outit, amit nagyon tervezek meglépni. -
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #182853 üzenetére
Neked nem SX van? SLX mínusz L . Nekem úgy rémlett valamiért.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MODERÁTOR
válasz zsocy #182852 üzenetére
Én úgy vagyok vele, hogy miután az alap ingyen volt és rákaptam - illetve miután megtanulom a mechanikai részét ez befektetés. Amúgy 1, max. 2 év és akarok egy big nine-t (ha minden jól megy) addig pedig jó lesz nekem a 26-os.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #182840 üzenetére
Sram-nál van külön. Lehet a shiminél nincs.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #182846 üzenetére
1x12 esetében szinte kizárt, hogy hiányozna a fokozat jelző. Mivel nem kell úgy előre gondolkozni mint 2x vagy 3x rendszereknél az első váltás miatt (tartalék), ezért tök mindegy hol van épp. Ha nehéz tekerni könnyebbre váltasz, ha túl könnyű meg nehezebb fogkozatra és kész, nem kell itt agyalni, csak fogja a helyet a kijelző a kormányon.
Ráadásul ezekkel az 50+ fogas hátsó tényérokkal még akkor is van 1-2 tartalék fogozat a könnyebb felé, amikor nem is érzed szükségét. A legkönnyebb fokozatnál meg rögtön feltűnik, hogy már szinte állsz és attól nem kívánsz könnyebbet, mert már tolva is gyorsabb lenne. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #182853 üzenetére
Az biztos? A honlap szerint nem tudja.
sebgutkopf...remélem hamarosan kiderül.
mobal...ha ki akarod várni a 2 évet menj innen, mert itt nem fog menni. Ha maradsz idén talán még nem, de jövőben itt biztos kísértésbe esel!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
INTELligent
senior tag
válasz RaiZka #182724 üzenetére
Na, ezt jó tudni . Igazából még csak informálódni próbálok, mert annyiféle görgő van, és valószínű nem nagyon lesz arra esélyem, hogy kipróbáljam a különböző típusokat, legalábbis nem tudok ilyen lehetőségről.
Mert érdekelne az "élmény", mármint hogy mennyire más érzés egy direct drive vagy egy szabadgörgő a szabadban való tekeréshez képest.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
MODERÁTOR
Jó nem biztos hogy kivárom.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #182843 üzenetére
Átalakító van hozzá, több gyártó kínálatában. De ha van egy CNC-s ismerősöd, pár perc alatt megvan az adapter.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
válasz jjeahh #182854 üzenetére
Jóvanna, hülye vagyok hozzá, meg ezt a délutáni szundiba már majdnem belecsúszva írtam, a hajnali műszak utáni 1,5 óra tekerés mámorában. Igen, SX lesz az, sram rendszerem van, nem shimano. Hasaggymeg kollégát is megkövetem ezúttal. De a dupla leváltást tényleg tudja. A gyártók meg bekaphassák, hogy egy-egy betű különbséggel nevezgetik el a cuccaikat a konkurens oldalon is.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #182864 üzenetére
Amúgy tényleg fura ez a tx-sx-lx-slx-nx-gx-xt-grx-xtr-x1-x01-xx1-axs kavalkád, mintha muszáj lenne minden alkatrésznek valamilyen xx nevet adni . Slx alatt milyen szépen hangzik a Deore.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #182835 üzenetére
Pont fordítva van az első és hátsó sajnos, de van benne valami, amúgy anno az avid fékeim is pont ilyenek voltak, csak annál mindkét kar.
Adok neki egy esélyt a fém dugattyúval, ha azzal se lesz jó, akkor meg cserélem. A fékhatástól amúgy annyira nem vagyok elájulva, lehetne erősebb. Így a 29-es keréknél a nagyobb erőkar miatt jobban kijön a különbség a fékek között, 26-os keréken M615 már bőven használható volt. Meg azon sokkal jobb volt a fékkar kialakítása, mert ez majdnem 3 ujjas.
#182864 peterkeT A dupla leváltást hogyan tudja a sram váltókar? Nekem GX a kar, és csak a nagyobb fogaskerék irányába tud egyszerre többet váltani, mint minden váltókar, de a kisebb kerekek irányába még sose váltott duplát, egyenként kell pöcögtetnem.
'92 Honda VFR 750
-
válasz bardi #182867 üzenetére
Hülye dolog ez a leváltás, meg felváltás. Nekem az autókból jövő terminológia a logikus, ahol a leváltás az alacsonyabb fokozatot jelenti, a felváltás meg a magasabbat, és nem azt, hogy fizikailag milyen irányban mozog a lánc. Szóval egy irányról beszélünk, tekintve, hogy nálam a ‘leváltás’ a nagyobb fogaskerék irányába történik. De most mindjárt kiderül, hogy én használom ezt is rosszul.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
gabro0
őstag
válasz parandroid #182868 üzenetére
A nagyobb fogaskerékre fel kell tolni a láncot, nem marad meg bowdenfeszítés nélkül. Nekem ez a felváltás. Az hogy hátul könnyebb, elöl nehezebb fokozatot jelent, az más kérdés
A megváltás, meg az lenne, ha itt lenne a jó idő!
-
MODERÁTOR
Még egy fontos kérdés az AHEAD dióval kapcsolatban: ugye ha beütős az cserés. Ami nem gond. De az mindentől független és könnyen cserélhető újra?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Na bammeg, sem Dremel, sem műhely, sem orosztudás és a Deore kart így lehet szétszedni. ...foghatok neki reszelni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Hasaggymeg #182872 üzenetére
miért akarod szétszedni?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #182873 üzenetére
Enged a kar alatt a dugattyúnál és gondoltam adok neki egy esélyt hátha egy szimering elhelyezés, tisztítás, valami, akármi segít neki mielőtt kidobnám. ...le kell reszelni teljesen az egyik végét a csapszegnek , hogy átmenjen a másik irányba (csak abba lehet tolni) azon a hüvelyen...aztán utána hogyan teszem vissza, hogy az ott is maradjon az a jövő zenéje. Ez a különbség a felsőbb (slx, xt stb.) kategóriák és ez között, ott a videón is lát6ó kis imbusz csavar tartja helyén a bemart csapszeget és nem egyszeri használatos.
Mindjárt dremelesre dikicseltem.
...és megindult as we speak.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz parandroid #182868 üzenetére
Ebbe egyetértek, a felváltás jelentheti a nehezebb áttételt is, meg a nagyobb fogaskereket is, ezért is részleteztem. Ezért is akarom tisztázni, hogy mire gondoltál, mert a nagyobb fogaskerék irányába simán vált többet is a GX kar, de a kisebb fogaskerék irányába már nem, az shimano xt kiváltság ahogy nézem.
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #182874 üzenetére
Nálam a BL-M445-ön ez a légtelenítő csavar ment tönkre és ereszti az olajat. 6 euróért kaptam ilyen nyomorult pici csavarocskát, de még így is szívesebben kiadtam a pénzt érte, mint egy komplett új szett fékkarért a többszörösét . Remélem megjön és ki is tudom szedni a régit, mert el van nyalódva, az imbuszkulcs forog benne.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ezt ismeri valaki közelebbről? Mennyivel jobb egy jónak mond6ó mechanikus tárcsaféknél? (zasszonynak ciklokrosszra kellene)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MODERÁTOR
Nyugtassatok meg, hogy ez egy sima ahead villa. Ez a kiszemelt. Mekkora lehet a gyári csőméret? Most ~ 20 centi (haha), ahhoz képest sokat kell ebből vágni?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Vasinger!
nagyúr
Sziasztok!
Téli bringás szettemnek utolsó darabja hiányzik, valahogy védeni kéne a fejemet a hidegtől. Eddig van egy ilyen sapi a sisak alá, illetve egy ilyen nyaksálat húzok az arcomra, de ez sokszor lecsúszik illetve hamar bepárásodik.
Jelenleg a következőket néztem ki:
KERÉKPÁROS MASZK 900
KERÉKPÁROS SÁL 700
VAN RYSEL KERÉKPÁROS SÁL 100
SÍMASZK WEDZEA legutolsót egy ismerősöm használja mint "budget" megoldás mert volt síelésből, de én kizárólag kerékpározáshoz használnám ezt. Mit ajánlotok a fentiek közül, melyik a legpraktikusabb? A legtöbb esetben a jelenleg használt nyaksál is elég lenne, de párosodás és a csúszkálás miatt valami jobbat szeretnék venni.
Köszönöm!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Vasinger! #182881 üzenetére
Amolyan símaszkot én is nagy reményekkel vásároltam tavaly (tavalyelőtt? ) de nem tudom használni, mint ahogy semmi mást sem ami számat, orromat takarja. Egyrészt a meleg, nedves leheletet a hideg szemüvegre irányítja, másrész vizesedik ha belelihegsz. Talán buszt várni a megállóban -10°C alatt, de mászni vele, vagyis kevés menetszéllel erőteljesen belelihegni nem az igazi.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #182878 üzenetére
Csak olvastam róla, azt írják jobban adagolható, pont a két technika közt van, persze a vér BB5/7 fékesek nem hiszik el hogy jobb a mechanikusnál.
-
6030D
Ármester
válasz Vasinger! #182881 üzenetére
Nekem is az a tapasztalatom, hogy nem jó a száj/orr elé húzni semmit. Elég szokott lenni a csősál (plusszban vékony, mínuszban thermós), ha az elején nagyon fázok, akkor esetleg a számig felhúzom, de utána a vérkeringés segít.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #182884 üzenetére
Jókat írnak, mondanak róla, főleg videókat láttam és töredékébe kerül egy teljes hidrós féknek, az átszerelésről nem is beszélve. Az meg külön jó, hogy 11-es fékkarokkal műxik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #182882 üzenetére
mivel még azóta sem hordok szemüveget ezért nekem tökéletes a dekás thermós csősál, aminek felső részét tetszőleges méretre lehet összehúzni. A számat takarja és az orromon veszek levegőt....nem csúszik le. Extrém hidegben az orromra is húztam, úgy sem kényelmetlen. Ha nedvesedik is a lehelettől akkor sem érzem, hogy hideg lenne.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
őstag
válasz Hasaggymeg #182877 üzenetére
nekem van egy Saint fékkarom, amit fel tudok ajánlani donornak
köpi az olajat (ismert Saint betegség) de már nem garis...
https://i.ibb.co/L9w3K1k/IMG-9506.jpg
https://i.ibb.co/4NVwhpx/IMG-9507.jpg
https://i.ibb.co/whHXTRx/IMG-9508.jpg
annak úgy látom a videódból, hogy kiszedhető a tengelye (mert csavar van a fékkarban)
érdekesség, hogy az újjabb Saint fékkaromnak nincs imbuszcsavar ott hátul azért, hogy kiszedhető legyen a tengely, annak ellenére, hogy valószínűleg csavarral van rögzítve... tudnám hogy csavarják be, ha nincs feje annak a csavarnak? ettől függetlenül 1:1-ben ugyan az a Saint kar“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #182888 üzenetére
Köszönöm, lehet majd élek is a lehetőséggel. Sokat nem láttam a tegnap, minden jónak tűnt, így takarítottam és összeraktam. Ha időm engedi ma felszerelem és feltöltöm, így kiderül csak valami szennyeződés került a dugattyú dupla gyűrűi alá, vagy javíthatatlan. Volt egy alkalom mikor oktondi módon kopott betétekkel töltöttem rá mind2-re olajat és légtelenítettem, így betétcsere után már marha kemény lett, alig kellett ráfogni, aztán mivel úgy használtam némi folyadék préselődött ki mind2 fékkar alatt mielőtt végül aztán kiengedhettem belőle. Ez néhány hónapja volt, azóta jól működött a tegnapelőttig mikor hirtelen úgy éreztem egyre tovább vándorol a fogáspont mígnem a markolatnál tart. Ott a fékkar alatt jött ki a fékfolyadék, ezért szedtem szét. A megnézett videók egyikében pont ezt csinálja a ruszki fickó, a Deore kiszedhetetlen tengelyét cseréli SLX kiszedhetőre, kicserélve azt a kis himbát melyen ott a rögzítő imbusz csavar...de fel kellett fúrja a himbát is, mert az új tengely az SLX karból már kissé vastagabb. Mind1, remélem jó lesz (annál is inkább mert azt a Seeger gyűrűt kivenni, majd visszatenni százezer idegsejtembe került )és ha nem is akkor talán a Saint dugattyúja (gondolom azzal lehet baj ) talál ebbe. Amúgy elképzelhető, hogy az új SLX-eket "szerelhetetlenné" tették újra, és valami ilyesmit ütnek be oda himbába a rögzítőcsavar helyett.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #182889 üzenetére
Ez mondjuk pont szerelhető cucc, ha ilyenre cserélték az csak költség csökkentés, de igazából annyiból tök jó, hogy rugós, és ha kopik is, tartani fog, nem lehet elnyalni olyan könnyen, mint egy menetet. Kocsimban a váltó rudazata is ilyesmivel van rögzítve, egy élmény kikalapálni, hát még vissza
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
őstag
válasz Hasaggymeg #182889 üzenetére
ami ott van, az tömör, de ránézésre menetes
mint egy hernyó imbusz, aminek nincs feje
(már mint a stift, ami tartja a tengelyt, amin a kar forog)közben megnéztem, haverom új XT-jén is ilyen szerelhetőnek tűnő kar van, de abból se lehet kicsavarni azt, ami tartja a fékkart a tengelyen... mintha gyártáskor amikor összeteszik egy letörhető kis csap lenne, amivel becsavarják és kakukk, onnan se ki se be.
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #182891 üzenetére
Ja, úgy azért más, akkor az már nem szerelés barát.
'92 Honda VFR 750
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182867 üzenetére
A level az XC fék, annak megfelelő erővel. Ilyet sose használtam nem tudom milyen. Milyen felhasználási célú gépre kaptad ezt a féket?
Máig meg tudok lepődni, hogy a gyártók a spórolás oltárán mennyire alul szerelik a bringákat fékkel a felhasználási célját figyelembe (illetve figyelembe nem) vével. Tisztelet a kivételnek!
Meg a házilag összelegózott gépek, amiket itthon használat sokszor árulnak. Megveszi a srác a scott gambler vázat és 2 dugós deore fékeket rak rá... közben meg fél a hegyen, amikor jön mögöttünk (pedig nekem nem DH gépem van).... no comment. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #182889 üzenetére
Ha túltöltötted a féket olajjal, akkor valószínűleg a tartalék olajtartály sziegetelése sérült, azt a gumi membránt kell cserélni, ha átszakadt, vagy kis helyen kiszakadt. Egyszer már én is jártam így sajnos, de ezek a membránok cikkszámos alkatrészek így simán gyári cikkszámos javítószettel olcsón orvosolható volt a téma.
-
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #182894 üzenetére
Trek fuel ex-et vettem vele, igazából ahol járok, itt egy merev xc gép is elmegy, ennek ellenére nem zavarna, ha kevésbé kene húzni a kart.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #182892 üzenetére
Na az meg a másik, az olyan biztonsági csavar mely csak egyik irányba hajtható , vagy az amit te mondasz mely behajtva és elérve a kellő nyomatékot simán letörik.
sebgutkopf...nem ott engedett, az rendben van, a kar alatt jött ki a lé, ott ahol a dugattyú vége van, mintha annak a gumii engedték volna el maguk mellett a préselt folyadékot. A tartály teteje, a fedő csatlakozási rései stb. szárazok voltak.
Továbbá nem is tudom mennyire éri meg buherálni, egy ilyen fékszett első/hátsó mindenestől 50e forint és enyém már ment majdnem 6 évet/48e km-t, tehát kopott lehet benne egyéb is ami majd aztán előjöhet.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz sebgutkopf #182895 üzenetére
az si.shimano.com listáz minden alkatrészt, amit elméletben be lehet szerezni.
aminek nincs Y-al kezdődő cikkszáma, az nem rendelhető
egy BL-M6000-ben nincs túl sok rendelhető alkatrész“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz bringasisti #182898 üzenetére
simán lehet, én csak a végeredményt látom, és tippeltem
(igazából nem voltam biztos benne, hogy létezik ilyen technológia, de látom igen)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest