-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #120700 üzenetére
Ezzel nem értek egyet 60 ezres, alap decathlonos bringa a rockrider 340 egy adag ócskavas, azt senkinek nem ajánlanám. Az eggyel drágább 520 90-ért viszont vehető.
[ Szerkesztve ]
-
pikszel
őstag
válasz Hasaggymeg #120696 üzenetére
Valóban mocorog valamennyit, de ez szabad szemmel nem is látható. Az ominózus agy imbolygása viszont méterekről is látszik, kb. olyan, mint a linkelt filmben.
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni Tőletek első lámpával kapcsolatban. Kéne valami normálisabb lámpa, elegem van az elem lemerülésből... szóval valami 18650 cellásat néznék. Ahhoz még egy olcsóbb töltőre is beruháznék (xtar MC-1 van ajánlva az elemlámpa toipikban). Mit ajánlanátok? Hagyományos zseblámpa+felfogató? Vagy valami specifikus? Semmi extra igényem nincs, csak valamit lássak az útból magam előtt este és ne ipari hulladékot vegyek.
Hátra is beépített akksis filléres szotty jön villogni. Elég alja, be is ázik, de a nyereg alá rejtve túléli tán . Főképp nem kell hozzá specifikus töltő, aminek örülök. Véleményetek szerint városba hátra sima piros villogó elég nem meg macskaszem? Hátra nem akartam nagy pénzeket költeni.
Köszönöm előre is!
-
Tomi_Sci
őstag
Sziasztok!
Jobb oldalon látható egy CN-HG53-ból (9seb) kinyomott stift, nyilván a pereme letört. Bal oldalon egy marék gyári stiftből találomra kiválasztott random sebességes verzió.
Szerintetek egyforma? Nem akarnám szétnyomni a láncot vele.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
csubuka
addikt
válasz bringasisti #120706 üzenetére
Köszi a választ!
Hú, ha még külső töltőt sem kell venni az szuper Ez a csoda kínai hátsó is beépített töltős. Mondjuk, hogy 1,3 dollárból milyen elektronika jön ki, arról nincsenek kétségeim. Majd ott töltöm, ahol nem baj, ha kidurral az akksi benne
Nem kényelmetlen egy fejlámpa? Illetve mi szól egy kormányra erősíthető csoda ellen.
*Az fontos lenne, hogy gyorsan magammal tudjam vinni, ne kelljen a bringán hagyni a lámpát. A hátsó értékéből kifolyólag ez nem volt fontos
**Illetve itt ilyen Gaciron-lámpák pörögtek a fórumban, ha jól láttam.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
őstag
válasz csubuka #120708 üzenetére
A fejlámpa akkor jó ha a gépen ülve magad elé világítva 30 centis kört világít meg. Amerre a fejed fordítod ott van világos, sokkal kevesebb teljesítmény elég a boldoguláshoz. 1W untig elég, ha megemeled a fejed a szembe jövő kicsi tompított fényszóróra vált
BENEFON DELTA--------N8
-
beleriand72
tag
Lehet én vagyok kicsit kényes, de titeket nem zavar, hogy mostanában mindent térköveznek. Autók által használt városon belüli úttestet, járdákat, kerékpárutakat. Szerintem a térkő nem biztos, hogy arra való (hagyjuk meg inkább a tüntetőknek :-) ).
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
csubuka
addikt
válasz bringasisti #120709 üzenetére
Értem, köszönöm a magyarázatot! Csak igazán ez lehet, akkor lenne jó, ha az ember úgyis olyan sisakban van, amire fel lehet ezt rakni nem? Szóval ha nincs sisak, akkor ilyen gumis okossággal lehetne, akár kicsit zavaróan fejre rakni nem?
-
Zola007
veterán
rövid kamáslit vagy valami tépőzáras cumót milyen néven keressek ebayen vagy itthon, amivel bővebb szárú farmert is össze tudok fogni tekeréskor?
csipeszes és "shimano" ebayes fényvisszaverő nem tartja meg
ilyesmire gondoltam:[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
csubuka
addikt
válasz bringasisti #120713 üzenetére
Jogos, csak van, amikor kényelmetlen De akkor optimálisnak azt mondanád, hogy sisakra rögzíthető fejlámpa a tudomány mai állása szerint? De spéci sisak kell vagy külön felfogató, ami univerzálisan bármely sisakra rögzít lámpát?
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
Mivel a kompatibilitási problémák miatt nem tudtam lecserélni (még) a fékemet, vettem hátra egy új fékpofát, ami meglepően sokat javított, az amúgy kérdéses teljesítményen, kemény nem lett tőle, de már nem húzható kormányig, de ez talán csak a meleg miatt van.
Na de a lényeg, hogy ma találtam egy olyan meredek leejtőt, hogy 2x kellet nekifussak mire meg mertem kockáztatni hogy lemenjek, és a dúrva az volt hogy közben 2x futott át az agyamon h ebből nagyon nyomorult esés lesz. 1x a középen, mikor realizáltam hogy annak ellenére gyorsulok, hogy már tiszta erőből húzom az első féket is, aztán meg az alja felé, mikor jött a kanyar, és még mindig gyorsultam : )) Nem volt nagyon bokros a vége szóval lazán begurultam a susnyásba, és minden gond nélkül megálltam, de régen éreztem ezt az érzést, hogy a bringám cserben fog hagyni, annak ellenére hogy végig volt tapadásom.
A fura az hogy ez a leejtő része volt egy versenynek amit idén, körbejártunk 15+ emberrel, és ott a tömeg miatt észre sem vettem hogy ez milyen ijesztő rész, most is csak akkor ugrott be hogy itt már lejöttem 1x mikor felismertem egy későbbi kanyart ahol áll a sár.
A lényeg hogy sose nyomjátok fullba a kretént, és legyen rendes féketek, ha nem bírjátok megállni hogy minden leejtőt kipróbáljatok.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
csubuka
addikt
válasz bringasisti #120715 üzenetére
Köszönöm szépen! Igen leleményes megoldás, lehet nekiveselkedek és próbálok valami hasonlót akkor
-
Tomi_Sci
őstag
válasz bringasisti #120707 üzenetére
Húú basszus köszi, hogy bejelölted
Amúgy ez nem teljesen igy müködik, a gyári összekötő stiften vannak bordák. Igazából csak azt nem tudom, hogy hány sebességes van a képen. Mert ránézésre egyformák, aztán ha annyira minimális különbségek vannak köztük, akkor lehet hogy nyolcas vagy tizes. Ami persze lehet nem tenne jót a láncnak.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Runner_fxr
Ármester
Voltam ma Merida vevő találkozón, jövőre hivatalos Merida viszonteladók leszünk, és tudok intézni Merida tesztelési lehetőséget is.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
Került hozzám egy jó állapotban lévő régi MTB váz
Sajnos nem belevaló 25,4mm nyeregcsővel használták, hanem egy 24,8-as volt benne.
Nem is értem, mert a 25,4-es nyeregcső gyakorlatilag az 500 forintos kategória.
Emiatt el volt nyalva / deformálva a gyárilag ponthegesztéssel odavarrt nyeregcsőbilincs.
Az 110% kuka, így leszedtem. Jelenleg így néz ki:A kérdésem, hogy kerítsek/hegesszek rá egy ugyanolyat egy másik vázról?
Vagy fessem le a festetlen részt és elég rá egy ilyen 28,6-os bilincs? ► [link][ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
chubby2o6
senior tag
válasz csubuka #120704 üzenetére
Hátra nem akartam nagy pénzeket költeni.
Pedig ha autók között is csapatod, a hátsó jó eséllyel előbb fogja megmenteni az életedet. Ha szemből akarnának elcsapni - mert nem vettek észre - még tudsz reagálni. Ha hátulról nem vesznek észre, akkor tutira buktad a dolgot. -
Zola007
veterán
válasz csubuka #120704 üzenetére
Ultrafire SH98 xml-t6
nagyjából 6 dollár (1600 forint), hozzá egy tartó 1 dollár (280 Ft) és egy normális akku (1500 Ft)
ez összesen 3500 és körülbelül 600 lumen max fényerőnMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
zoli03
őstag
válasz beleriand72 #120710 üzenetére
Engem nem. Térkövet szinte hibátlanul vissza lehet rakni javítás után, ami itthon nagy előny. Beton alapra rakva a buszmegállóban sem süllyed meg a busz alatt. Persze országútival lehet zavarna, de azzal nem sokat megyek térköves utakon.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz zoli03 #120725 üzenetére
Balaton körül van pár "bringaút" térkővel. Még a nevében is benne van, hogy terekre való és nem kerékpárutakra, szóval én nagyvonalúan az aszfalton szoktam menni.
Nem tudom merre lehet ilyen nem megsüllyedt térkövet látni, nálunk csak leszórják murvával meg homokkal az alját aztán rádobálják. Egy-két eső és hullámosabb mint a Bakony.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
csubuka
addikt
válasz chubby2o6 #120723 üzenetére
Koppenhágábal élek és itt fizikailag szinttel szeparált bicikliutak vannak mindenhol. Szóval tényleg csak más bringásnak kell jelezni, hogy ott vagyok kb, meg, hogy azért jobban figyeljenek az autósok, hogy mi van, ha leesek eléjük (amúgy tényleg figyelnek a bringásokra nagyjából). Aki felmegy erre a batár sarokkőre, ami elválasztja az autóúttól és ezután elüt, azon az sem segítene, ha a napot szerelném a hátamra Annak konkrétan célja, hogy kivégezzen. Persze ha épp lefordulna valaki a házának felhajtójára és elüt, mert az keresztezi a bicikliutat, akkor csucsu. De azt legalább kis sebeséggel történhetne csak.
*Elég nagymamásan tolom amúgy ilyen tipikus városi bringával
(#120724) Zola007: Köszönöm szépen! Ezt a lehetőséget is mindenképpen megfontolom. Azért vonz ez, mert szabvány 18650-es cella van, meg egy zseblámpa, ami zseblámpaként is használható Mondjuk a biciklis fejlámpa is használható sima univerzális lámpának, csak lehet nehezebb oldani a kapcsolatát.
Melyik tartót ajánlanád amúgy? Volt ilyen sima bepattintósom, na az nem volt jó, valami szorítós kell gondolom, menetes.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
őstag
válasz zoli03 #120727 üzenetére
Azért az egy jó hír hogy a szemlélet változik, és már nem mindenhol kényszerítenek minket a bringás útra. Szentendrén ami fizetős út volt 10 éve ( megőriztem az 5 ezres csekket) egy idő után nem zargattak most pedig felfestették a bringás sávot oda ahol kaszáltak régen.
BENEFON DELTA--------N8
-
Zola007
veterán
válasz csubuka #120728 üzenetére
nekem bepattintós van, a legolcsóbb
annyi a lényeg, hogy a lámpa 23mm, tartóból viszont gyártanak 22 és 25-öst
logikusan 22-es kell neked is, pl ez: [link] vagy [link]lámpa: [link]
Terepre azért nem mennék vele, de városba ideális, mert könnyű lekapni és zseblámpának is kiváló, mert zoomolható.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
csubuka
addikt
válasz Zola007 #120731 üzenetére
Nagyon szépen köszönöm!
Jó tudni ezeket az apróságokat, mert a legutóbbi tartó amit rendeltem az számomra ipari hulladék lett. És nem pénz miatt, de fájt. Nem szeretek szennyezni.
*Itt a sima zseblámpás topikban írták, hogy ezeket az Ultrafire-öket hamisítják a Kínaiak Honnan lehet tudni, hogy melyik a jó?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Srácok, régi mtb-ből van egyátalán 17-es méretben? Hiába keresgélek, csak nagyon nagyokat találok... Eddig egyetlen egy kisebbel találkoztam, az 33-as volt...
Illetve sacckerkábé meg tudná mondani mennyibe lenne a következő szervizdíjjal együtt?
(A helyi boltokban ott kellene hagynom, higy meg tudják mondani, de most kell a bringa, leghamarabb kövi héten lesz rá lehetőség, hogy ott hagyjam.)
-hátsó 3 fogaskerék csere(ez gondolok komplett csere lesz)(3k)
-lánccsere(2k)
-hátsó váltó rugócsere(ha egyáltalán lehet Tourneynál)
-elől a középső tányér is kopott, de az talán még elmegy(3k)
-mindkét kerék kotyog egy kicsit, azzal nem tudom, mit lehet kezdeni
-az első villánál is kotyog valami a villanyaknál
-pedál(3k)
-meg kellene ezeken felül egy generál is
Amikhez nem írtam árat, azok nem világosak, hogy mennyibe kerülnének.[ Szerkesztve ]
-
emiki6
veterán
Most így belegondolva, nagy szerencsétlenség számunkra, hogy a miniszterelnök a focit szereti és nem a a biciklizést. (Nem politizálni akarok, csak filózok, mert fáradt vagyok és ahelyett, hogy elmennék aludni, írom itt a hülyeségeket... ) Elképzelem, hogy az elenzékiek hőbörögnek, hogy "bicikliútra bezzeg van pénz, de az egészségügyre nincs", mi meg vigyorogva tekernénk a magyar építőipar által gyorsan és fusi módon összetákolt, de mivel új, ezért relatíve jó bringautakon ahelyett, hogy anyáznánk, a buszok által deformált, szétfagyott kátyus vagy borzalmas bicikliutakon. Talán több ember kezdene biciklizni, tisztulna a városok levegője, javulna az emberek egészségügyi állapota és ezáltal javulna a közegészségügy, mert nem lenne akkora mozgásszegény életmódból adódó túlterhelés. Talán...
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #120733 üzenetére
*saccperkábé valaki meg tudná mondani?, *hogy
Előre is köszönöm.Szerk. idő lejárt, sry.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz IMIIKE1998 #120733 üzenetére
Ezen az oldalon "sacckerkábé" ott lesznek az árak, itt akár kazettás 7-8 sebességes sorokat is vadászhatsz. Valószínűleg egy teljes nagy generál árára akartál kérdezni, ez természetesen sok tényezőtől függ, de én legalább 15db pisztolyorrú Mátyással égetném a zsebem. Kis vázat találsz (13/16,5/18/stb.), de mivel más-más a geometria, ezért időigényesebb utánajárást igényel.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #120733 üzenetére
Régi mtb alatt mit értesz? Használt? Újonnan főként újabb modellek lesznek.
Külön fogaskerekeket nem igazán tudnak cserélni, mivel egy menetes sor egybe van, nem lehet szétszedni. De kazettás esetében is egybe szokták cserélni.
Ebből egy alap, 6/7 sebességes Shimano, 4-5K körül van általában kerékpár boltokban.
Egy ehhez való lánc 2K.
Hátsó váltóban rugót nem szoktak cserélni, pláne nem Tourney-nál. Ha már annyira agyonhasznált, hogy gyenge a rugója, ott az egész szerkezet is elhasználódik, elhajlik, tehát cserés a váltó, ez kb 3-4K.
Az sem biztos, hogy a rugója gyenge, simán lehet, hogy más baja van, pl szorul a bovden a házban, ezért mozog nehézkesen. Ez esetben kb 1k egy alap bovden + ház.
Biztos, hogy bontható az a hajtómű? Alap gépeken szegecselve vannak a tányérok, itt inkább hajtómű cserével számolj, egy alap hajtómű 4-6K.
Ha a kerekek kotyognak az legjobb esetben egy kónusz állítással orvosolható, amit kb 1k-ért végeznek el kerekenként. Viszont itt simán lehet, hogy már kopottak a kónuszok és alig van benne zsír. Tehát fel kell újítani az agyakat, ami kb 3K/kerék. De az is előfordulhat, hogy kuka állapotú az agy, ez esetben kerék csere kell, 5-6K egy alap kerék.
Ha a villanyaknál érezni a kotyogást, akkor az a kormánycsapágy lesz, itt is az van, hogy jó esetben csak be kell állítani a csapágy feszességét, tehát meghúzni egy kicsit, de ha már sokat használtad így lógva, akkor simán lehet kormánycsapágy cserés is a bringa. Ha menetesről van szó, akkor kb 1,5-2K a csapágy plusz 2-3k a csere, ha Ahead-es a csapágy akkor kb 3K a csapágy + a csere.
Egy nagy generál 12-15K körül van, ez a munkadíj, ebbe minden szerelés benne van, ehhez jönnek hozzá a fent felsorolt alkatrészek.[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz IMIIKE1998 #120733 üzenetére
Mivel régi mtb-knél nem nagyon használták/használják a hüvelyket a méret megadásnál, így nem tudom neked megmondani hány db van a méretedben. Az a 33 meg micsoda? Ha az is col, akkor azt azonnal linkeld! Mondj egy felsővázcső, meg nyeregcsőhosszt kb.-ra.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #120737 üzenetére
és Tothgera30:
Köszönöm szépen. Hát ez rossz hír, ennek a felére számítottam... :/ Ez így simán van 35 k alsóhangon. A probléma az, hogy az egész bringa nem ér ennyit, max. 15k-t használtan.
A régi mtb alatt vintage montikat értek, mert az kijönne 35-40 k-ból, ennél többet nem nagyon adnék ki érte, mert sokszor lesz lakatolva, így kevesebb az esélye, hogy elcsórják. A gond az, hogy nem találok a méretemben, mert csak nagy méretű vázak vannak mindenhol.
Valahol szomorú az, hogy a bringám használtan 15k-t alig ér, de rendbe rakatni jóval többe lenne, így rengeteg bukó lenne rajta.(SixTeam)
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ígyvanferi #120738 üzenetére
Az 33cm volt.(nyeregcső hossz)
Nekem a 43-44-es nyeregcsőhossz meg a 57 cm körüli felsővázcső lenne ideális, de lehet kisebb inkább, mert ezeken a bringákon a kormánypipa is méretes. -
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #120739 üzenetére
Ezt ne vedd készpénznek, ezek csak tippek, és feltételezik a legrosszabb állapotot. Nyilván egy átnézés után derül ki, hogy pontosan mi a baj.
A szomorú inkább az, hogy azt hiszed, meg még sajnos sokan mások is, hogy egy teljesen lelakott, ezer sebből vérző kerékpárt, 2 túró rudiért fognak neked megjavítani. Egy kerékpár nagy generál, az azt jelenti, hogy az egész bringa darabokra van szedve és mindent megcsinálsz rajta ami rossz. Tudod te, hogy ez mennyi meló egy tényleg rossz állapotú bringánál? Ráadásul az aki neked csinálja, általában csak egy alkalmazott, neki fizetést kell adni, ha érti is a dolgát, akkor nem keveset, plusz a bolt rezsije. Ennek valahogy rentábilisnek kell lennie. Az meg, hogy a bringád ér 15-öt, semmi jelentősége nincs, a munkát ugyan úgy el kell végezni, mint egy 80 ezresen, az új alkatrészt ugyan úgy bele kell tenni. Mitől lenne olcsóbb? Ezt a bukó dolgot sem igazán értem, van egy bringa amit használtál, nem volt karban tartva, most kell neki egy nagy felújítás. Ez egy teljesen természetes dolog, ha valamit használsz, arra előbb utóbb költeni kell, nem örök életű. Az egy másik kérdés, hogy egyáltalán költenék e egy sixteam-re. Valószínűleg inkább vennék egy új, alap bringát. De idővel arra is költeni kell, ez pedig nem bukó, hanem a használat természetes velejárója.
Egyébként még viszonylag olcsón is dolgoznak a hazai szervizek, ugyan ez külföldön akár 4-5 ször annyiba kerül, tény, hogy ott a bérek is magasabbak, de nem feltétlen annyival.
Amikor bemész egy autószervizbe, és fel kell újítani a futóművet, meg a motort, akkor sem fogja érdekelni az autószervizt az, hogy a te 20 éves opeled 50 ezer ft-ot ér, ettől még nekik van egy óradíjuk, meg az új alkatrészeknek is egy piaci ára.
[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
Sziasztok!
Slime zöld defektizélő trutyi meddig jó saját edényzetében? Nem látok rajta ilyet, hogy "best before" vagy hasonló, és a fura kódot sem tudom értelmezni ami a flakonra van nyomtatva (8DX4517A12)
Csak azért kérdezem, nehogy már lejártat adtak el a boltban, mert mondjuk öt éve ott áll, ezért ezt ellenőrizném, és ha simlisek voltak akkor visszavinném.Köszi előre is!
(P.H.)
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #120739 üzenetére
Nem értem a gondolkodásod. Miért lenne bukó rendberakni? Utána van egy célodnak megfelelő bicikli, ami annyival többet fog érni és tudod tovább használni. Amúgy meg inkább az a szomorú, hogy nem vitted el időben szervizbe, mert akkor sokkal olcsóbban megúsztad volna.
-
tacto
aktív tag
válasz Tothgera30 #120730 üzenetére
Wow, aluváz és XT, ez akkor nagy dolog volt, emlékszem.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #120721 üzenetére
Akkor meglehet végre akár az áhított íbájkod is baráti áron?
#120730) Tothgera30...ez egy fúlikszté?
(#120734) emiki6...ez nekem is gyakran eszembe jut,sőt időnként hangot is adok neki bringás körökben.Egy biztos,sokkal kevésbé zavarna az egészségügy helyzete mint most.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #120746 üzenetére
Ez mikori,90es évek?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #120747 üzenetére
94-96 között, de megnézem neked pontosan.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
emiki6
veterán
válasz Hasaggymeg #120745 üzenetére
Engem most se zavar (annyira), messziről kerülöm...
Sok esetben nem igazán bízok az orvosokban sem.[ Szerkesztve ]
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
tacto
aktív tag
válasz Tothgera30 #120746 üzenetére
Vicces, az én 94' - es gépem épp fordítva volt, full LX, a hajtómű meg XT, nem épp így szokik lenni, pont ott spórolnak sokszor.
[ Szerkesztve ]