Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Ez gondolom BP. Mérnökként a 400 közelebb van a valósághoz Pesten kívül de Pest megyében, 40 év körül már az 500 reálisabb.
Nem tudom ez az általad említett 500 mennyire igaz nem műszaki végzettségűekre, logisztikusok, marketingesek, egyéb diplomás gazdasági munkakörök.
Viszont ami zavar (bár tudom ezért majd kapok) mikor egy kőműves, kamionos, stb keres annyit vagy többet mint én diploma nélkül, igaz nem 8 (sőt én 7,5) órában, igaz nem légkondis irodában, nem teljesen bejelentve, talán a szabadnapja sincs fizetve, de napi 20 alatt nem kapsz már melóst se.https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
Sógornőm ápoló egy
elfekvőbenöregotthonban. Semmi pénzért nem csinálnám, egyszer voltam náluk valami számítógépes probléma miatt, konkrétan hullaszag volt, az a sor jutott eszembe a bibliából hogy "még ha a halál völgyében járok is..."
Kamionos bérek: nász kamionozik, 4 hét kint (holland központ, onnan bárhova, anglia, svéd, lengyel, spanyol) 1 hét itthon, kamionban lakik, nem beszél egész nap senkivel, el van butulva, nem lehet vele beszélgetni, 600 nettó, persze kajára, piára, kinti és itthoni nőkre és haverokra a magány kompnzálása okán elb*sz annyit, hogy jó ha megél.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Nkboy
senior tag
válasz rasotamas #15802 üzenetére
Tudod volt az az időszak, amikor mást nem hallottunk, hogy tanulj tanulj, legyen diplomád, mert ha az nincs, akkor senki vagy.
Aztán lett sok sok diplomásunk, akiknek meg el kellett végezni a "kuli" munkát, azok meg elfogytak. Az árak meg felszöktek, a többit meg sejtheted.
Valahol megértem, hogy zavar. Engem is zavar, hogy van sok ember, aki jókor volt jó helyen, de ha megkérdezném tőlük, hogy miért kapják a fizetésüket, nem tudnának rá válaszolni.
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
veterán
Ja meg vannak azok a szolgáltatók akik kifizetik az 50 katát a többi zsebben. Fodrászok, kozmetikusok, tetoválók, masszőrök, heti minimum 40 óra, óránként alapanyagon felül minimum 8-10 ezer bevétel, kiadás a bérleti díj, minimum nettó 1 milla de inkább több. Nyugodtan lehet segghülye, sőt legalább tud beszélgetni mindenkivel. Mondjuk én nem szivesen nyulnék más hajához/bőréhez.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
Ezt valaki nagyon szépen levezette nekem Descartes-koordináta rendszerben.
Y tengely hogy mennyi fizetése/vagyona van valakinek, X tengely, hogy mennyit tett érte.
Te vagy az origóban.
Akinek több van azt irigyled ezért utálod.
Akinek kevesebb van az tróger ezért utálod.
Akinek ugyan annyi van de kevesebbet tett érte az máker/helyezkedős/hátszele van azt azért utálod.
Akinek ugyan annyi van de többet tett érte az lúzer.
Persze ez nem komoly, de van benne valamihttps://tinyurl.com/rasoapro
-
Kobe
veterán
Ez kb tart 10, max 20 evig. Utana a kapitalizmus szepen a darabjaira fog hullani, es pont az a reteg fogja indukalni, amelyikrol most beszelsz. Nem tudom mennyire radikalisan fog valtozni a dolog, de szerintem siman benne van egy harmadik vilageges, mint potencial
Igen, most kellenek a szakmunkasok. Igen, most van ra kereslet.
De csak egy-ket pelda: amikor a mcdonalds megelegelte, hogy az amugy is nehezen megtarthato szakmunkas minimalber emelest ker es cserebe meg limbohintozik a munkahelyek kozott, beintett nekik es lecserelte a szemelyzetet kiszolgalo robotra. Problem solved.
Kinaban mar most olyan kamerarendszer van (pl ezert is tuntetnek) ami tobbmillios nagyvarosban a 12-egy-tucat kinezetu kinaiakat 8-10 meterrol megkulonbozteti. Nagytestver rulZ.
Mellette az autoiparban is megy ezerrel a robotizalas, gyartas mar regen, most mar az onvezetes az uj mufaj.
Epitoiparban meg a "nyomtatott" betonnal kiserlrteznek, ami 10-20 kubikos es tobb het honap helyett kb 1/18ad aron 2 emberrel es egy laptoppal 2 nap alatt kinyomtatja a hazat
Rakd ossze a ket-harom folyamatot, es kijon hogy 10-20 ev mulva nagyon joesellyel a szakmunkasok toredekere sem lesz szukseg. Mekibe eleg lesz 1db karbantarto a rendelesfelvevo gepekhez
(szerintetek mennyi ido mire leesik nekik hogy a konyhai szemelyzetet is automstizalhatja egy miniatur konyhai gyartosorral?), a fuvarozasban a cucc lassan magatol hazhoz jon, a boltban kb elado nem lesz, megy minden kameraval aztan ha trukkoznel a fizetessel a rendszer majd megoldja neked / helyetted (persze data privacy es gdpr komfortosan :D)
hazepitesnel meg nezunk majd amikor betonkevero sofor csorikam egy db notival erkezik a brigad helyett.A lakossag nagy resze - az itt forumozok egy resze is - egyszeruen kihalofelben levo munkat csinal. Mint a lampaolto a 19. szban.
Emelle megy a politikai dilettanizmus es jobbos ideologizalas, demagogia (ezelott 10 evvel ki hitte volna hogy erdogan kinyitja a csipajat, o1g fullba nyomja a kretent es az USA megvalaszt egy cimeres bohocot), es nagyon nem igy all a zaszlo hogy ezek kihalnanak, sot, inkabb peldateremto kretenizmus kezd kibontakozni.
Hosszabb idosikon ha ez fennmarad, a lakossag 40-60%-a feleslegesse valik, emelle meg bekoszont hozzajuk a nyugdijvalsag is, akkor kb a kapitalizmusnak alapjaiban reszeltek.
Megsem mondhatja senki h 1 db mereso tartson majd el 10-12 nyugdijast / munkanelkulit..
Par nevesebb kozgazdasz is raerzett mar a temara, ezert bukkan fel egyre tobbszor az univerzalis globalis alapjovedelem, ami alanyi jogon jarna, meg a penzugyi rendszer resetje[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Kicsit nézz utána a válság idején milyen végzettséggel mennyien kerültek utcára...
De akár az építőipar, szolgáltató szektor akkori helyzetét is érdemes tanulmányozni.Kobe: méretgazdaságosság mindenhol szempont és ezért korlát a robotizálás/automatizálás tekintetében.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
djgeg
őstag
Azért annyia nem eszik forrón a kását, persze sok meló megy majd a levesbe, de maga a munkaerő nem. Persze lesznek (talán szép számmal) olyanok akiknek nehezen megy az átállás, de pont, hogy munkaerő hiányt vetítenek előre 2030+ ra, elég sok milliósat ilyen téren nálunk sokkal nagyobb koponyák (és igen belekalkulálták a tech fejlődését is, persze nehéz jósolni ilyen téren, de nem 20-30 évre vagyunk attól, hogy a robotok mindent meg tudnak csinálni és mindent automatizálni lehet, főleg nem költséghatékonyan)
Témban egy jó ted talk:
Rainer Strack: The surprising workforce crisis of 2030 — and how to start solving it nowps.: Komolyan meg lehetne már csinálni, hogy szerkesztés után ne vesszen el a hyperlink....
[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
htomi85
tag
válasz rasotamas #15804 üzenetére
Racionálisan nézve, ez a beszélgetés dolog egyre kevésbé fontos.
Ha valakitől érdemes tanulni, akkor hallgatok és tanulok.
Ha valakinél okosabb vagyok, féltem a pozimat és ezért hallgatok.
Bulvárra, időjárásra meg nincs idő.
Ami meg kell azt jó áron megkapom a neten. Míg régen ha szóba állt az ember egy rafkós kereskedővel élőszóban, máris kelepcébe került.A szocializációs igény nagyon régen evolúciós kényszer volt, amikor még ezen múlott a túlélés.
Jogállamban ha van tőkéd, akkor ez nem áll fenn. Az állam és a piac kielégíti minden igényed. -
harylmu
őstag
Valaki ismer UI/UX-eseket? Barátnőm szeretne arra váltani. Mennyit keresnek medior meg senior szinten?
-
axioma
veterán
Szerintem lesz boven igeny a ketkezi munkasokra pl. epitoiparban az epites az meg konnyebben robotizalhato, de az csak a falak felhuzasa, ami semmi. Azt a feluletet utana kezzel glettelik, nem beszelve a burkolas, gepeszet stb. reszekrol - ebbol a szempontbol sokkal kevesebb a ketkezi melo a keszpaneles hazakban. De a legfontosabb, a javitas, vagy felujitas, ahogy lesz ra lehetoseg es surubben frissitik az emberek a kornyezetuket, inkabb noni fog az igeny.
Masreszt viszont tovabbi munkak kerulhetnek szakember kezebe. Regen siman szakismeret nelkul is csinaltak hazilag az osszes melot a haz atalakitasan kivul kert, vendeglatas, takaritas stb., ma ezek is bizonyos korokben kezdenek atkerulni szakemberekhez, bar meg inkabb ara'nytalan arban, luxusnak szamit ill. emiatt aki foglalkozik vele az csak a csucsmegoldasokkal (pl. kertet hazi szinten rendbentartani hogy szerzel embert?). De ha ugy alakul a tarsadalom, normalisabb lesz hogy mindenki a hazimunkabol csak amit direkte akar, azt csinalja meg, a tobbiert meg fizet. Egyre tobben - kozejuk tartozom - nagy szazalekban keszen, melegen veszi az etelt, ehhez nem kell a lakasba engedni egy szakacost aki foz. Es a merethatekonysag miatt me'g az se biztos, hogy igy ossztarsadalmilag dragabb. Kiadnek tobb otthoni melot is, ha lenne ra lehetoseg... -
Jhonny06
veterán
Tudtommal 1 olyan Meki létezik (vagy még ki se nyitott), amiben robotokat használnak. Azért ez látszik, hogy még nagyon hosszú idő, míg megvalósul és több szempontból is problémás, nem fog ez csak úgy elterjedni. 30 éve is azt jósolták, hogy 2020-ban már repülő autókkal fogunk flangálni, aztán látod.. a világ nagy része azzal van elfoglalva, hogy hogyan lehet az okostelefonokba jobb kijelzőt meg gyorsabb chipet tenni, a lényegi dolgokban pedig semmi fejlődés nem mutatkozik. Azért érdemes belegondolni, hogy ez világszinten mennyire viszi előre a dolgokat. Közben az orvostudományban meg egyéb fontosabb területeken lényegében semmit nem tudunk elérni, ami akár egy kis mértékben is előrébb vinné a dolgokat. Az is szép, amit a SpaceX csinál, csak minek.. amire bármi komolyabb dolgot elérnek, eltelik még 100 év. Kolonizálni a Marsot? Na persze..
20 év múlva is ugyanúgy fog kinézni a világ, mint most, lényegében semmi nem fog változni. Amit lehetett robotizálni, azt megcsinálták a jelenlegi technológiával. Ami nincs robotizálva ma, az egy jó darabig még úgy is fog maradni. Nem véletlen.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Jhonny06 #15819 üzenetére
A Vorosvari uti mekiben mar van totemoszlopos rendeles, es ket cseh mekiben is ott rendeltunk (egyszerubb is idegen nyelvu helyen, foleg hogy latod az arakat es vissza tudsz keresni hogy mi a kulonbseg). Sot, a Vorosvari uton van egy patika, ahol a gyogyszer kiszolgalas eleje es vege a gyogyszeresze (felveszi a rendelest es atadja a gyogyszert), de a felvitt gyogyszert - be is lehet latni - egy robotkar veszi ki neki kialakitott tarolobol, es dobja a megfelelo csuszkaba. Egy bizonyos forgalom felett szerintem olcsobb is nekik.
-
Mercutio_
félisten
válasz Jhonny06 #15819 üzenetére
A(z ipari) robotok ára folyamatosan csökken, lassan és fokozatosan lépnek be újabb területekre.
Az öregedő nyugati társadalom, növekvő munkaerőhiány újabb lökést fog adni ennek.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
azbest
félisten
válasz Apollo17hu #15823 üzenetére
Máshol meg nem helyette, hanem mellette üzemel az önkiszolgáló rendelés. Igaz ott csúcsidőben 5-6 sorban állnak sorban tucatjával az emberek.
A robotos téma kapcsán meg, nem minden érdemes robotra cserélni. Ez a feladattól függ. Az sem mindegy, hogy hatékonyságnövelés a cél tömegtermelésben vagy pár ember bérének kitermelése is probléma, mert nem megy az üzlet.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Apollo17hu #15828 üzenetére
igen, ott pont van 1 db "beszelgetos" penztar is. de en szivesebben csinalom raerosen magam. a burger king is jo irany lehet (foleg azoknak akik pl. mint a netpincernel le tudjak menteni a "szokasost", ennyivel jobb mint a totemoszlop, a torzsvendegeknek.
Szoval en munkahianyra nem gondolnek mint egy valsag forrasa. Atrendezodes az persze valoszinuleg lesz, es valoszinuleg a nagy hozzaadott erteku munka fele. -
FLx
addikt
válasz axioma #15829 üzenetére
Lattam egy eleg jo eloadast errol az atrendezodesrol. A fo problema az, hogy akik ezeket a munkakat vegzik most, azok nem tudjak majd megtanulni a "bonyolultabb", tobb gondolkodast igenylo munkakat. Egyreszt az oktatas sem keszult fel erre, masreszt egyszeruen agyilag nem lesznek kepesek megtanulni. Es ebbol jon az a helyzet, hogy millio embert fognak keresni az ures munkahelyekre, kozben sok millioan pedig nem talalnak munkat.
-
axioma
veterán
En tovabbra is a hazimunkak kiadasat latom megoldasnak. Akkor - bar tobb ideje nem - de tobb energiaja marad annak, aki meg kepes hozzaadottat termelni. Miert kell nekem tudni, hogy hogyan csereljek csapot vagy mi oldja a wc-bol a vizkovet es mennyi idonkent kell (nem latszo hanem higieniai okokbol) az egyes textiliakat mosni? Ha ezeket mind megfizethetnem, megtennem. Nem kell mindegyikhez beengedni valakit a hazba...
-
veterán
válasz axioma #15831 üzenetére
És dolgoznál a társadalom számra hasznos és sok gondolkodást igénylő szakmádban heti 80 órát? Nem fáradnál el túl hamar mind szellemileg mind fizikailag?
Ha egy fix 40 órás állásban nem tudok túlórázni akkor nagyon szivesen megcsinálom a ház körüli munkákat, hogy ne kelljen a fix béremből költeni ezekre, mivel ez inkább fizikai munka az agyam pihen közben (vagy fölösleges dolgokon jár, álmodozik és aggódik ).[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
@tco@
aktív tag
magam korul nem tudok kb. senkit aki ne keresne legalabb 500 nettot
Detto, és szarul érzem magam, mikor itt netto 800k-1.2m fizukról olvasok, de mindenki legalább ilyen 500-600at keres (legalábbis így tűnik sokszor) Holott nyilván csak egy aránylag szűk réteg ez. Nehéz látni az igazságot, mikor az utakon 5 éve még a 10 éves autók voltak többségében, manapság pedig szinte csak jobbat látok annál, mint amit én vezetek...de azt se szopom be, hogy mindenki kp-ra veszi az új SUV-okat (értéktől függetlenül).
[ Szerkesztve ]
-
proof88
addikt
Még mindig 13 év az autók átlagéletkora az országban egyébként. És mivel nem férfi akinek nincsen autója, ezért annak is van akinek amúgy nem lenne muszáj, de mivel az igazi férfinak SUV-ja van, és erre egyre többen rájönnek, inkább olyat vesznek, mert az fontos hogy mások miben látnak téged, az a legfontosabb!!44!!!
-
Kobe
veterán
Meg a pacinak a f.. xat. Mar bocsanat :)
Ne dolj be annak amit az utakon latsz. A kocsik joresze vagy ceges lizing, vagy reszletre vettek, emiatt felesleges rugozni rajta. A kocsikra elkoltott szemelyi kolcsonok megint viragkorukat elik, csapbol is ez folyik hogy mindenki megint konyekig van autolizinggel, aruhitellel es tarsaival.Meglesz ennek is a bojtje.
Mar el is kezdodott.
Lasd pl autoipari gyarak, fel eve egy eve attol volt hangos a sajto, hogy hetente tuntetnek beremelesert, ma meg orulnek ha nem lopjak ki a penteki munkanapot a segguk alol, nem hogy a lizingelt audit.Ne ez legyen a mervado, h ki mivel jar.
En pl szinten 7szamjegyu bruttoval egy 2006os hondat viszek..... Egyreszt mert nem all fel az ujabbakra masreszt a pesti dugoban a ketnapos auto is ugyanannyival tud menni, mint a 20 eves.
Amin talan elgondolkoznek az egy normalis finanszirozasi konstrukcioban (pl usa fele lizing) egy megfizetheto full elektromos vagy jobbfajta hibrid, addig felesleges a csere -
@tco@
aktív tag
válasz proof88 #15835 üzenetére
Szép egy SUV, a BMW X vonal óta drágának hiszik, és mindenki drágának tűnő autót akar...engem ne győzködj, kis japán autóm van
Kobe (#15836): +1. Lassan élhetetlen a város, lásd Róbert K. körút, fasza lenne egy X7, tényleg, egy napra, kipróbálni, de parkoljon vele akit az apja szült. Az összes ismerősöm 4-6 milliós autókat vesz az érkező 1-2 gyerekre, nem is értem...mi lesz a másodiknál? Egy Ikarus? Vicc ez a bizonyítási mánia, de elismerem hogy marha nehéz ledobni, és némi olvasottságot kíván (többek között).[ Szerkesztve ]
-
Revolit
senior tag
En nem ertem mi a fa*ert kell ennyi embernek belvarosba kocsival jarnia. De nagy ur mindenki, a BKV mar derogal... Itt a belvaros kozepen szo szerint egyhelyben all a SUV-javal a dugoban delutan hazafele menet. En meg elsetalok mellettuk es meg integetek a villamosrol. Egy kezemen meg tudom szamolni hanyszor jottem be elmult egy evben kocsival munkahelyre (pedig melygarazs van ingyen). Es eleg kinszenvedes volt mindig... csak akkor epp indokolt volt.
Hat meg ha parkolohelyet is talalnom kene...Persze, van akinek KELL hogy autoval jarjon, de senki nem fogja bemeselni, hogy ennyien vannak...
-
@tco@
aktív tag
válasz Revolit #15839 üzenetére
Én is sokat autózok, nem tagadom, de nem erőn felül, és belvárosban (5-6-7-8 ker. stb) soha, nekem nem ér annyit az a szívás. Ha lehetne talán nem is tartanék autót havi kb 60-ért (értékvesztéssel, elmaradt hozammal stb-vel együtt), de ha a közösségi közlekedés kiforrott is lesz, akkor is elég sok ember van, akinek nem szeretnék a meleg fingjába ülni.
-
kexksz
addikt
válasz Revolit #15839 üzenetére
Kulturalis kulonbseg. Londonban ha korbenezel tele van a tomegkozlekedes olyanokkal, akiken felsokategorias oltony + Omega ora van, de eszebe nem jutna senkinek azzal szopatnia magat, hogy alljon a dugoban. Ha kell beul egy Uberbe. Es ezt ugy, hogy a tomegkozlekedes is ezerszer zsufoltabb, csucsidobe 20 percet kell sorbanallnod csak azert, hogy bepreselodj a metrora.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A belvárosban én sem járnék kocsival, agglomerációból külső kerületekbe még oké.
Én úgy kalkulálok, hogy havi 1000km-t 'kommutálok', fizetnek havi 15 ezret, üzemanyag kb 25 ezer plusz olajcsere, értékvesztés, havi 20-25 ezer. De amit kapok cserébe:
- nem vagyok buszhoz kötve (napi 1 céges busz van a buszvégre ott átszállás)
- nem 1 hanem max fél órát utazok irányonként
- nem kapok el állandóan valami betegséget. Míg busszal jártam állandóan beteg voltam. Csak a táppénzen majdnem buktam havi 20-25 ezret amibe most kerül.
- be tudok menni boltba, találkozni valakivel, kötetlen időben járnihttps://tinyurl.com/rasoapro
-
FLx
addikt
En egyszer kiszamoltam mennyi penzt sporoltam, hogy 10+ eve nincs autom es csak BKV-val meg neha taxival maszkalok. Szep nagy szam jott ki. Cserebe elobb erek be dolgozni, mint kocsival eljutni a kovetkezo sarokig a csucsidoben. Ahol lakom ott a kocsisor alig mozdul valamit, mire en gyalog hazaerek a villamostol.
-
axioma
veterán
válasz Revolit #15839 üzenetére
Nekem Pomazrol a Vaci korridor is belvaros, de odaig bemegyek autoval (igaz picivel), mert az otthoni oldalon nincs keznel tomegkozi (20 perc foleg hazafele felfele seta a hevtol ami 20-30 percenkent jar ha nem vagyok tul keson), vagy viszem a gyereket is, vagy egyszeruen mas szallitasi vagy intezesi feladatom is van. Belvaros(abb)ba nagy ritkan, ha ott van dolgom.
Igaz, nem vagyok pasi, igy plane nem azert van autom "mert kell"... anno beultunk negyen a kocsiba es 4 helyen kiszalltunk, megvolt a csalad szallitasa, de akkro meg nem jartak a gyerekek ketfele (es messze) gimibe, es en is az utvonalon dolgoztam a mostaninal rugalmasabb konstrukcioban (koran menes nem gond eljohettem a visszafele menetben koran). Ez most uj sulik, uj melohely miatt nem megy mar, kellett a kettes szamu auto.[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
Nekem a kocsi a sajat hasznalati szokasaimmal szoszerint hozza a penzt, nem viszi.
Pl a havi km penz tobb mint az uzemanyagkoltsegem, igy hetvegente hulye lennek vonatozni, siman megeri fenntartani.
Amortizacios koltsege nem sok van, atlagos, inkabb joval atlag alatti szervizigenyu jargany, egy reszet lefedezi a plusz benyakoltseg, annyit meger hogy keznel legyen, es oscarral bacodni sem kell halisten.
De pesten nem furikazok vele.Az mar inkabb gaz hogy reggel es delutan nem latsz olyan autot amiben ketten ulnenek, mindenki egyedul rohad benne, ezert is a duho
[ Szerkesztve ]
-
travix
aktív tag
Én átálltam most bringára, tény így 25 perc 15 helyett az út (nem BP), de sokkal jobban érzem magam a bőrömben és a dugóban tötymörgés helyett keresztül megyek a város központon.
[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
válasz travix #15849 üzenetére
Elektromos roller a másik alternatíva, én azon gondokoztam egy ideig, de sose hozná be az árát (kiszámoltam, több mint másfél év, és szintén van szüksége néha szervizre), és télen (meg úgy 10 fok alatt) kicsit cinkes. Amúgy nagyon jó cucc városba, nyárra és néhány km-re kb nem is tudnék jobbat elképzelni...
Új hozzászólás Aktív témák
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Magisk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PlayStation 5
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Nyaralás topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fujifilm X
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
- Amd Fx-4100 (4mag / 4 szál / 3.6GHz)
- LG 27UK650-W 4K LED monitor, IPS gamer monitor, 27", 3840x2160, pivot (álló), HDR, freesync, 16:9
- ASUS ROG MAXIMUS Z690 APEX - garanciás, fullos csomag
- ASUS RT-AX86U AX5700 WiFi 6 gigabit AiMesh OFDMA mobile gaming 2.5G Wan link aggregation
- Dymo letra 109 címkenyomtató, feliratozó + szalagok