Új hozzászólás Aktív témák
-
sutszi
veterán
Én melóba gyalog és metróval járok. Ahová metrózok oda lenne értelme a kocsinak...de nem tudok parkolni így marad a jó kis M3... és igen derogál mert egy undorító hányinger az egész mikor belépek a lejáróba. Elegem van a folytonos szar/pisi/hányás szagból... Abból, hogy még ősszel is 30 fok van lent, de semmi levegő. És együtt kell utaznom még 120 mosakodni nem képes emberrel. Na ezek a szomorú hétköznapok... Lehet ezt ideologizálni, csak értelme nincs. És ez nem teljesen neked szól, de ha az öltönyös omegások közé kéne reggel belépni...lehet egy szavam nem lenne...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
veterán
Még egy szempontot azért megosztanék az autósok savazása közepette:
Ha te bekocsikáznál az agglomerációból (mondjuk 40 kilométerre laksz a BP táblától) te szívesen otthagynád egy adott esetben őrizetlen mégrosszabb esetben fizetős parkolóban az autódat, hogy felülj egy elővárosi vonatra ami bevisz a Keletiig, majd átszállj a metróra, és még arról egy villamosra majd sétálj kicsit? Vagy akkor már, még ha plusz 5 perc is (a sok átszállás viszi ám az időt), de inkább végig kocsiznál, hogy a közeledben tudd a kocsit, bármikor ránézhess, és ha az asszony délután odaszól, hogy extra program/feladat van és át kell ugranod Budára valamiért, akkor nem kell kimenned a kocsidért mondjuk Rákoscsabára, és még a sok koszos büdös emberrel és a baktériumtenyészetükkel sem kell együtt utaznod. És ha túlóráznod kell és 18 után már nem félóránként, hanem csak óránként jár a vonat és pont úgy végzel, hogy 50 percet kell várnod rá?
Ami nagyon jó lenne: 1 személyes elektromos keskeny járművek amiből elfér 2 egy sávban, esetleg úgy 2 személyes mint a vadászgép, egymás mögött. Illetve az összes budapestre be-ki vezető 2x1 sávos utat 3 sávra kellene bővíteni, délelőtt befele, délután kifele lenne 2 sáv.https://tinyurl.com/rasoapro
-
FLx
addikt
válasz sutszi #15851 üzenetére
Utaztam anno par nagyobb varos metrovonalan (London, New York, Washington, Boston) es ott sem sokkal jobb a helyzet. Vannak megallok ahol sok oltonyos szall le/fel, de amugy ugyanugy tele minden olyan emberekkel akikre ranezni se akarsz/mersz. Mondjuk ettol meg nem lesz jobb az M3, de sajnos a nagyvarosok atka ez.
-
veterán
lőjetek le de én autózom minden nap mondjuk a mammuttól az oktogonig néha kirakom reggel a csajomat a vácin. mondjuk sajna egyelőre nem tudok itt a környéken mit kezdeni az autóval amíg nincs meg az állandó lakcím, így marad ez.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Revolit
senior tag
Még egy plusz a BKV-hoz: olvashatok indexet, fórumot, 9gag-et vagy akármit, autóval meg idegeskedhetek a sok gyökér miatt az utakon, kedvencem a busz/kanyarodó sávba előre furakodó tapló
Vagy egy pár hónapos gyöngyszem, teli zöldet kaptunk, én jobbra szűken kanyarodok, szembe jövő balra nagy ívben, és ledudál meg mutogat. Megálltam előtte, és kiszálltam, hogy mizu. A csaj hozzáállása hirtelen megszelídült, hogy "hát ő zöldet kapott, miért jöttem be elé.. én.. én nekem is zöld lett? Ilyen lehet"....Vagy az idióta aki Erzsébet hídról Hegyalja útra kanyarodva levágja a kanyart, be elém a sávba. Ha nem taposok fékbe telibe kapom. Aztán neki állj feljebb mikor ledudálom.
Szóval engem eléggé fel tud baxni a városban vezetés Főleg mikor nem értik mi van és neki áll feljebb...
-
@tco@
aktív tag
válasz bandus #15856 üzenetére
Na most tényleg, ezt még én se értem Megteheted (gondolom), szóval senkinek semmi köze hozzá...de míg autóval 10-30p forgalomtól függően, addig a villamos mennyi, fix 15p? Parkolni se kell, kockázat se igen van (nem koccansz pl). Az ilyen háztól házig dolgot simán nyeri a villamos.
-
Kobe
veterán
Bezt a nem tudok mit kezdeni az autoval dolgot en se ertettem. Nem gyerek ez, hogy hurcibalni kelljen, siman otthon lehet hagyni.
Mammut raadasul az egyik legszarabb, legforgalmasabb es legrosszabbul megkonstrualt resze budanak, oktogon / korut meg pestnek, igy kocsival az onszopatas teljesen kimaxolva.
Vilivel eselyesen hatodannyi idobol megvan, setaval egyutt :) -
Kobe
veterán
válasz axioma #15861 üzenetére
Nekem sincs allando lakcimem pesten, megis tudok hol parkolni :) Sot, megfejelem kicsit: egyiranyu, terkovezett, setaloutca jellegu utcaban lakok, ahol 8 hazra jut 12 db parkolohely
Speciel ez a belvaros resze, korut korul, havi 10K ert berlek teremgarazst a szomszed hazban....
Elhiszem, hogy kenyelmesebb belemagyarazni az indoklast, de ettol mar ne allitsuk be megoldhatatlannak a problemat :)[ Szerkesztve ]
-
Cpt.Price
csendes tag
válasz Revolit #15857 üzenetére
+1
Iszonyat fárasztó volt reggel és délután is arra koncentrálni még ingázás közben, hogy ne törjenek kiflibe, mert ő éppen siet, és amúgy is, a piros az új sárga (1-2 még átmegy rajta)
Kedvenc a Csepelről a Soroksárira kanyarodók, akik rendszeresen elállták az egyenesen menő forgalmat is. Volt, hogy a 4. lámpaváltásra sikerült átmenni, legelöl állvaCéges autó + üzemanyagkártya mellett vettem magamnak BKV bérletet, amikor használhatatlan volt az M0. (XVI-ból Csepel és vissza)
gl&hf
-
veterán
A másik probléma a 8-16-ig munka. Nem szívesen vállalnék ilyen munkát kötötten pesten. 6-14-ig még vállalható a forgalom, de 16-18ig elviselhetetlen.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
azbest
félisten
válasz Cpt.Price #15865 üzenetére
tegnap jártam épp a nyugati környékén... hát hihetetlen ez a város.
Az autók a zöld zebra előtt állva már bőgetik a motort, ugráltatják az elejét, hogy húzzanak el a gyalogosok, amikor az autóknak piros van. Simán a piros végén már elkezdenek a zöld zebrán át felhajtani.De ugyanez pepitában is megvan. Gyalogosok már a pirosnál nekiindulnak. Érdekes is volt egyik kereszteződésben látni, hogy tele van az út apró üvegszilánkokkal a korábbi balesetekből.
Mintha mindenki egy perccel hamarabb akarna mindenütt átjutni a lámpákhoz képest, ezzel idegesítve egymást és veszélyeztetve másokat.
[ Szerkesztve ]
-
@tco@
aktív tag
válasz axioma #15861 üzenetére
Olvasunk mi, de akkor meg kijön hogy azért van hétköznapra autó, hogy üzemeltetni kelljen. Teccikerteni. Kaját se azért veszek hogy legyen mit rakni a hűtőbe, hűtőt se azért, hogy legyen ami eszi az áramot. Hogy hétvégére kell az autó vagy éppen hobbi gyanánt van az már más kérdés, de attól még ez így ebben a formában vegytiszta önszopatás.
Edit: írta itt valaki az egy, kettő főt befogadó kicsi elektromos járműveket (nyilván fedett). Na, az szerintem a legjobb irány lenne pl.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Azt a felet nem tudhatod, hogy minek van az auto, en csak a miert setaltatja a kocsit reszt vettem ugy eszre hogy felreertettetek. De nem az en tisztem ervelni, hagyom ezt a szalat.
Nem sok itt a csalados, ugy latom En is soxor egyedul vagyok a kocsiban, de azert ma peldaul 3-an indultunk, csak a vegen voltam egyedul, illetve a lanyok elobb vegeznek, hazafele egyedul megyek majd. Egy-ket fos auto annak jo, aki csalad elott vagy kiropult gyerekek korban van, csakhogy ez a 40-50 ev melonak max. a fele, Bp-en annyi sem (ertsd: nem koltozik masik varosba kollegiumba hanem egyetemre is helyben jar).
-
veterán
igen, szerintem is hülyén hangzik reggelente amúgy nincs számottevő különbség az eddigi tapasztalataim szerint, hazafele ha rossz időben indul el az ember, akkor simán lehet 15 helyett 40 p.
aztán pedig rá lehet keresni a kiadó garázsokra a második kerületben és megérted a problémát kb. nincs kínálat, egy opciót láttam egyszer két utcával arrébb 30k-ért, azt meg kicsit soknak találom. szóval amíg nincs meg a papírmunka, addig marad ez.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
BeZol
őstag
válasz azbest #15867 üzenetére
Sok az ideggörcs az utakon, ami lehet adott lelkiállapot, anyagi helyzet, párkapcsolat, meló és sok más miatt is, de szerintem a legnagyobb oka az, hogy a dugóban felhergeli saját magát az ember és mindenki pattanásig feszült lesz meg már menne tovább, de nem tud és csak pörgeti fel magát.
Néhány arcot néha rendesen kirángatnék a kocsijából, annyira full parasztok, de mióta bekóstolt így egy agyhalott meg már én is csináltam ilyet (bár ott rámdobták a cigit), azóta tudom, hogy igazából ennek sincsen semmi értelme, mert nem vezet ez se semmire, egyáltalán nem lesz jobb ettől. Bad Boy-sba volt talán, hogy szuszázni kellTúl sok autó lett, túl sokan engedhetik meg maguknak. Mikor el kezdtem vezetni 2006-ban, akkor is viszonylag sok autó volt, viszont 2008-at követően kb. 2013-ig olyan jó pangás volt az utakon, mert szarul ment az embereknek és a kocsiról is le kellett mondaniuk. Na ha ezt nem is kérném, hogy újra legyen egy válság (márpedig lesz, mert ciklikus minden), de egy jó kis dugódíjat húznék a hungárián belülre + egy csökkentettebbet magára a hungáriára is h aki teheti, tényleg tömegközlekedjen, DE ehhez előbb főleg a csúcsidejű járműparkot kéne "rendezni" és legyen már klíma a metrón 2019-ben bakker...
Egy-kettőre kevesebb autó lenne, aki meg megteheti, tejel, de sok-sok kispénzű szépen ki fog esni így. Mondjuk engem per pillanat nem érint a dugó, és ahova járok, oda 30-30 percet tudok spórolni kocsival, így meg már megéri, előtte viszont robogóznom kellett (=gyakorlatilag kocsi este a kihalt városban még dugóban is), de az meg azért veszélyes, havi 1-2 balesetközeli szitu mindig összejött, pedig nem pizzafutár üzemmódban mentem, hanem full normálban..., viszont mindig kacagtam a rakparton végiggurulva, hogy tényleg kb állt a sor, és lehetett az zöld rendszámú elektromos kocsi is, a dugót ugyan úgy beszívták szegények. Csúcsidőben 25-35 perc volt az út robogóval (mennyire akadtam el pl. buszok/kamionok mellett), kocsival 80perc alatt nem jött ki egyszer sem, tömegközlekedés pedig szintén ekörül lett volna.
-
axioma
veterán
En a napi ingazos utamon nem huzom fel magam a lassusagon ugy altalaban, az bele van mar szamolva. Radio bekapcs, gondolkozom, az is hasznos idotoltes, vagy beszelgetes akar telefonon flottasan akar sokat, csak olvasni nem lehet. Na jo, a kreten tolakodokkal nem szoktam jol banni, az teny, de az egy kis reszen van es egyszeruen nem engedem be ha olyan a szitu, es kesz.
Az mas, hogy idonkent ha nagyon ismeretlen helyre kell mennem, jellemzoen valamennyire idore, es menet kozben 20 percet no az EVI egy negyed oras uton, akkor azert en is szarul erzem magam. De ez ritka szerencsere. -
veterán
válasz axioma #15869 üzenetére
Én az agglomerációban élő önmagamból indulok ki. A felnőtt nevelt fiam velünk él, levelező+meló, így 3 kocsink van, a feleségemé mondjuk csak 4 személyes, de általában elég lenne ha megyünk valamerre, nekem megfelelne egy ilyen 1-2 személyes commuter elektromos izé bejárni 23km-re Gödöllőre. Csakhát egy ilyen is lenne vagy 4-5-6 millió újonnan, akkor már megveszed a rendes autó méretűt másfélszer annyiért.
Szóval az 1 rendes 5 személyes autó (akár nagyobb 7 személyes vagy egyterű vagy emelt hasmagasságú álterepjáró) + mindenkinek egy 1+1 személyes a saját dolginak intézésére elég jó lenne, de hát nekünk van hol tárolni az autót az udvaron, míg pesten ez gond lenne.https://tinyurl.com/rasoapro
-
axioma
veterán
válasz rasotamas #15874 üzenetére
Pomaz, 4 szemelyes csalad 2 kiskoruval (bar mar nem sokaig) es ket bp-i melohellyel, ket negyszemelyes auto (igy hoztak ki az egyeb feltetelek, persze hasznaltak). En nem terveznek olyat, hogy 1 szemelyessel megyek, barmikor kijohet ugy, hogy a gyereknek hazafele legalabb a 20 perc hazasetajat kivaltom azzal hogy beul mellem.
Ta'rolni igy se konnyu, centire veszunk autot mert nem valos ket autos a garazs, specko terepviszonyok miatt. Udvaron lehetne de tobb szempontbol ellenjavalt.[ Szerkesztve ]
-
vzozo
senior tag
de azt se szopom be, hogy mindenki kp-ra veszi az új SUV-okat (értéktől függetlenül).
Én nem tudom mi a helyzet Magyaro-on, de itt németben ha bemész egy kereskedésbe, és éppen jó arcot fogsz ki, akkor nulla befizetéssel havi 3-400 euróért olyan autót kapsz, ami leszop útközben. Persze 2-3 év után vissza kell adnod sérülésmentesen, meg nekiállhatnak kötözködni, de itt a kulcs az, hogy eleve jófej kereskedőt fogjál ki. Aztán meg a 2-3 év után beülsz a következő zsír új modellbe. Car as a Service.
Persze a céges autó a király, de én inkább a lóvét kértem és lízingelek / törlesztek magamnak olyat, ami tetszik. Igen, közben én fizetem az üzemanyagot, a szervizt és a biztosítást is. Viszont a biztosítás legalább a saját nevemre bónuszozódik (hogy mondják ezt helyesen???), és lesz történetem.
Céges autóval minden a cég nevén van, és ha valaha sajátot akarsz, akkor 40-50 évesen indulhatsz nulláról (a biztosító szemszögéből.)
-
nagyúr
300 euróért nem kapsz olyan autót. Egyébként itthon is van már ilyen. 3 év alatt kb. az új át 50%-at fizeted ki (ebben a casco már benne van), szóval egy 40k EUR-os autónál az inkább havi 550 eur, pedig a 40k-s autó nem luxuskategória.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Feketelaszlo
senior tag
Nyílt végű lízing magánszemélyeknek gépjárműre szinte nincs Magyarországon. Pár hónapja próbáltam keresni, de senki nem akar magánszeméllyel szerződni, így aki saját felhasználásra is keres autót, ott is az a menetrend, hogy cég nevére veszik meg (persze nem teljesen törvényes, hogy a céges autóval viszi anyuka reggel a gyerekeket, de hát ugye azt már nem köteles ellenőrizni a lízingcég, hogy mire használják a gk.-t).
Plusz az is eléggé a hazai vásárlók ellen dolgozik, hogy amennyivel nő a vásárlóerő egy esztendő alatt, annyival gyengébb lesz év végére a forint. -
djgeg
őstag
válasz Feketelaszlo #15879 üzenetére
"persze nem teljesen törvényes, hogy a céges autóval viszi anyuka reggel a gyerekeket"
Már miért ne lenne teljesen törvényes? Szerintem le vagy maradva egy picit[ Szerkesztve ]
"640 kByte memória mindenre elegendő"
-
Feketelaszlo
senior tag
Mondjuk inkább úgy, hogy annyira rossz volt a cégautók útnyilvántartásával kapcsolatos morál, hogy a lízing ÁFA visszaigénylés esetén felfüggesztette annak szükségességét a NAV - ha erre gondoltál. De ez elvileg csak ideiglenes, normál esetben el kéne választani a vállalkozás működését szolgáló használatot és a magánhasználatot, hisz utóbbi esetben nem járna a kedvezmény. Persze törvényes az is abban az értelemben, hogy nem "tilos", csak nem jár előnyökkel.
-
@tco@
aktív tag
válasz Jhonny06 #15883 üzenetére
Szerintem meg ne kezdjünk vitába hogy honnan indul a luxus kategória, nekem már egy jól felszerelt Octavia is az lenne pl...meg a magyarok nagy részének is. Új autókról beszélünk ugye.
Az hogy a németeknél fél gyerekre gyorsan vesznek egy felszerelt Passatot mert a fizuhoz képest arányaiban az az itteni Suzuki Vitara esetleg, az pedig már megint más kérdés[ Szerkesztve ]
-
veterán
Szerintem alapvetően a személyautó egy elég luxus dolog.
Feltételezzük, hogy nem shitbox-ról beszélgetünk, tehát szeretnéd korától függetlenül műszakilag és esztétikailag rendben tartani, ha nem is patika állapotról beszélünk, de 75-80%-ban megközelítve azt. Ezesetben ha használod is rendesen (havi legalább 1000 km) akkor üzemanyaggal, értékromlással, és az állapotmegóvással, karbantartással együtt szerintem ez legalább havi 50-60 ezer de inkább több, 2000km környékén már szinte biztosan eléri a 100 ezret havonta. Számoljunk egy átlag magyar családdal, keresnek mondjuk ketten 2 átlagbért, 4-500 ezret összesen. Tehát több mint 10%-ot elvisz csak a kocsi, de akár 20-at is. És ez a minimum, meg sem közelíti azt, ha mondjuk vesznek szalonból egy akármilyen faék egyszerű új autót.
Aki hazavisz havi (fentebb említett) fél milliót meg még az asszony legalább egy átlagbért az megteheti hogy legyen egy egyszerűbb új autója, de havi szinten nekik is elviszi a kocsi a bevételek kb 10%-át.https://tinyurl.com/rasoapro
-
@tco@
aktív tag
válasz rasotamas #15885 üzenetére
Szerintem alapvetően a személyautó egy elég luxus dolog.
Egyetértek, de azért ez nem egy telefon vagy más kisebb használati tárgy, nem 2 évre veszi az ember. Ráadásul elég nagy mobilitást biztosít havi 40-60-ért (amennyiben egy kb 10 éves középkat. autóról, és havi 1000km körüli futásról beszélünk). Luxusnak luxus, és én is úgy vagyok vele hogy ha a fizumnak már legalább 20%-ba kerül havi átlagban (minden költséget írok), akkor már nem érné meg fenntartani szerintem. Kiváló cikk a témában, de legtöbb embernek itt biztos megvolt már.
-
vzozo
senior tag
Most keressem elő a lizingszerződésemet mert szerinted hazudok? Ha jól rémlik, akkor egy 38 ezer eurós autót kaptam meg havi 365-ért, ehhez fizettem még havi 50-et az all-inclusive szervizre. De maga az autó a fentebb emlitett 3-400-as sávban volt, nulla előlegbefizetéssel.
Ez egy full-full felszereltségű kombi, sok lóérő, a 200-at erőlködés nélkül viszi az autópályán, automata váltó, panorámatető, navi, ülésfűtés, amit akarsz. Évi 20e km-re szerződtem, kevesebbre értelemszerűen alacsonyabb lett volna a lizingköltség.
Igaz, hogy NEM német "prémium" autó. Akinak arra áll fel a cerka, hogy propeller, ezüstnyilak vagy négykarika legyen a kocsi elején, na annak lehet a zsebébe kell nyúlnia, de az a kategória engem sosem érdekelt (mondom ez úgy, hogy volt céges autóként BMW-m. Nem vágyom rá azóta.)
-
axioma
veterán
válasz rasotamas #15885 üzenetére
Azt nem vetted a szamitasba, amikor a napi kozlekedes auto nelkul csak gagyibb munkahelyre menne, autoval meg jobb helyre is, ezert a jovedelem-kulonbseg ami elerheto tobb, mint amibe a szemelyauto luxusa kerul. Na meg ismet a gyerekkkel logisztikazast. Ha ez lenne az ara hogy 8 osztalyos gimibe mehessen a helyi, kontraszelektalt alt.suli helyett, akkor mit lepnel? Nalunk mondjuk elobb volt auto, ugy vallaltuk be a tavolabbi gimiket, de forditva is el tudom kepzelni. Igaz, en egy kispolszkival kezdtem (masodik autokent a regi ezres swift mint "nagy csaladi" auto melle...)
-
veterán
válasz axioma #15889 üzenetére
Nem írtam le, de én számításba vettem annak idején. Dány-Hatvan útvonal, busszal Gödöllőn átszállással másfél óra volt egy irányba. A menetrend miatt nem tudtam túlórázni, ha a 16:30ast nem értem el akkor csak a 17:30 volt ahhoz meg 5 helyett 35 percet várhattam átszállásra. 3 hónapig csináltam, aztán vettem kocsit, kellett rá hitel de havi 50-100 ezer volt a túlóra meg a benzinpénz (akkor még volt hajdúszoboszlói címem, de volt havi max limit asszem 32-34 ezer forint körül) így behozta.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
Madwe
nagyúr
válasz axioma #15889 üzenetére
Csak ilyenkor sokan meg azt nem veszik számításba, h esetleg költözéssel mennyivel egyszerübb lenne az élet, nem kellene naponta 1h+ ingázni kocsival, gyerek tudna magától is közlekedni, s ne adj isten még a bolt/konditerem/uszoda is a közelben volna. Sokszor ez nem opció, de többször inkább a bevett normal megszokás s lustaság győz (költözni macera, sok utánajárás, megszokott környezet elhagyása vs esetleg a fentebbi hosszútávú előnyök)
igen, ha utazik az ember, akkor jól jön az auto, de szvsz ilyen esetben olcsóbb kölcsönözni v máshogy megpldani, mint csak ezért fenntartani egy suv-t kb, h ha menni kell legyen hova pakolni.
lehet az én neveltetésem tök más, de mi, ha kellett inkább költöztünk mintsem ingáztunk feleslegesen, s 10-15p messzebb sose volt ált. sulim, középiskolánál meg fél óra bkv, olyan korban már az is vállaható (nem futottakmég megteszi az is helyre, hanem elitebb pesti középsuliba)
ugyan gyerek még nálam nincs kilátásban, de hasonlóképp szeretném én is vállalni majd... -
nagyúr
Oké, a honlapon nem találtam ezt, nem vonom kétségbe, amit mondasz. 38e euros autót bérelni 3 évre összesen 13140 euróért csak úgy tűnik reálisnak, ha a 38e-ből még engednének egyébként, mert 34% amortizacio 3 év alatt nem reális. Szerintem.
(Úgy már sokkal reálisabb, h egy 38e eurós autót pl VW konszernnél cégnek 28e euróért odaadnak. Úgy kijön a 45% amortizacio. Listaár semmit nem mond.)
Persze mindenki úgy torzítja az infót, ahogy neki jó, ez a topic egyébként is arról szól, h hülyeségeket beszélünk.
(Ugye a topic arról szól, hogy ha valaki többet keres, mint te, akkor csak szerencsés és/vagy hazudik, ha kevesebbet, akkor lúzer, ha kevesebbet dolgozik, akkor lusta, ha többet, akkor idióta munkaalkoholista.)
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
vzozo
senior tag
Kiegyezhetünk fifty-fifty-ben, mert három év után megkoptak a számok a fejemben, de megtaláltam. Őszintén sorry a "torzítás" miatt.
Az eredeti újautó ár valóban 38k volt, de mivel fél éve csak állt a szalonban, ezért hivatalosan "vorführwagen"-ként kaptam meg, és 29k EUR szerepelt a lízingszerződésen. 10 (tíz, nem tízezer) km-rel hoztam el a kocsit, ez számomra "újautót" jelentett akkor is és most is - hogy a kereskedés mit trükközött a számokkal, az nem az én dolgom.
Egyébként most 19 végén iszonyatosan nyomulnak a kereskedők (azt hiszem valami új károsanyagkibocsátási szabályozás vagy adó jöhet rájuk január elsejétől és szórják ki a régebbi modelleket), mert az ilyen szalonban tartott de valójában nullkilométeres autókat eleve ~10k eurós kedvezménnyel tukmálják, onnan meg még lehet alkudni...
-
Resike
tag
Te mentél már be márkakereskedésbe úgy hogy nem kaptál semmilyen kedvezményt (általában 10-20% körül) az autóra? (Amit persze mindenki egyből további extrákra költ.) Ha meg kész modellt akarnak rád sózni még nagyobb kedvezményt is kaphatsz. Na pontosan ekkora szarban van az autóipar.
-
-
adalbert1
veterán
válasz rasotamas #15885 üzenetére
Amelyik 3 személyes háztartásokra rálátok a barátok/ismerősök körében, ott kb. 800k-1200k közötti havi nettó jövedelem van háztartásokként, és a legfiatalabb autó is 4 éves (senki nem vett újat), 2 autó pedig csak ott van, ahol az egyik céges autó.
Ilyen jövedelemmel szerintem a reális új autó kb. egy Vitara szintjén mozog, hiába vennék mondjuk egy új hibrid Corolla Kombit, ha mondjuk 8-10 havi jövedelmet elvinne (illetve mivel garázsom nincs, így nem is biztos, hogy egy új autót szívesen tartanék az utcán...).Madwe: szerintem mire a legtöbb embernek középiskolás korú a gyereke, addigra 40-50 között van valahol életkorban - ahogy nézem a rangsorokat, a budapesti elit gimik közül több van a belvárosban, én biztos nem szívesen költöznék oda, ha nem muszáj - illetve pl. ha jól rémlik valamelyik korábbi hozzászólásából, axioma-ek családi házban laknak, olyat nehezen kapsz pl. a Deák tér környékén. (nyilván itt dönteni kell egyéni preferenciák alapján, hogy az ember egy jobb/nagyobb ingatlanban lakik és többet utazik, vagy egy kisebb/rosszabb minőségűben, cserében minden séta távolságra van).
Mostanában ráálltam a heti 2 home office-ra, közlekedés terén ezzel tudok a legtöbbet spórolni (nekem pl. az iroda ha nincs forgalom oda vissza 1 óra autóval, ha nagyobb a forgalom olyan másfél, bkv-val is kb. másfél óra).
-
Madwe
nagyúr
válasz adalbert1 #15899 üzenetére
Igen, belváros, de a belvárosi iskolába elérni bkvval az általam említett 30, de sztem 45perces időtáv is belefér, na egy akkora rádiuszba már elég sok hely akad, akár családi házas övezet is, bőven. 30-45 percet pedig egy középiskolás magától tudjon már megtenni, ha nem megy neki akkor tajgetosz tőlem pl 20 perc a deák-astoria-ferenciek-kálvin rész bkvval vagy biciklivel, s én baromira messze vagyok a belvárostól s csakádi kertes házak is vannak erre, garázzsal pl, bár annak nyilván elkérik az árát
egyébként a topiknak sztem van értelme, nekem pl sokat segitett munkahelyváltásnál beárazni magam (bár a hays se rossz kiindulopont ahhoz
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BestBuy topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Suzuki topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Milyen routert?
- További aktív témák...