Új hozzászólás Aktív témák
-
66zio
aktív tag
Nem is arról megy a diskurzus, hogy kell-e kocsi vagy sem, hanem hogy ahhoz kell-e, hogy férfinak hívhasd magad.
Amúgy én szerencsére ritkán voltam sürgősségin, de akit mentő hozott az mindig elsőbbségben volt. Szóval meggondolandó, hogy hívod-e vagy te viszed be a rokonodat.
-
H A M M E R
csendes tag
Én is voltam sok helyen, és nem lehet általánosítani, van olyan állami tulajdonban álló cég, ahová bankokból csábítottak át embereket. És a közsszérában is van olyan minisztérium ahol 12-24 havi jutalom volt (bár lehet csak a vezetőknek.)
A másik pozíció meg gyógyszeripar, gondolom ott van zseton, de nincs ismerősöm ott, ezért érdeklődtem itt.[ Szerkesztve ]
-
Dello79
aktív tag
Az a helyzet , hogy nem vagyok semmi mágusa most is egy 8-900 főt alkalmazott cégnél vagyok egy magyar telephelyen de a szerveren minden változtatást a külföldi mérnökök csinálnak ... inkább azt csinálom amit távolról nem tudnak helyben.. meg felhasználók , telepítések , adminisztráció , ilyenek , kliens oldal ,... kb napi 1h meló többi hessz' mivel 2 évente összes gép csere és minden új.. H-P -ig.. termelést nem támogatok..8-16h e rugalmas
Vidéki nagyváros most br. 385.000 , +20 caf , + korlátlan mobil , net aminek még anyagi vonzata lenne privát.
[ Szerkesztve ]
-
Kobe
veterán
Muhhaha.... Azert szeretnem megnezni azt a ceget, ahol cegen belul az eves 10-15% altalanos. Meg cegen beluli pozivaltasoknal is inkabb 5-10 kozott szokott lenni, de az meg altalabn tobb mint az egyevi berfejlesztes.
Amennyire latom, jelenleg a 3% infla mellett a jobb cegeknel (multik, nem simlis kkvk) a 4-4.5% az altalanos es hacsak nincs egy szakszervezettel megtamogatott sztrajk belogatasa a levegoben (inkabb fizikai munkasokra jellemzo) akkor inkabb rohognek egy hangosat, konnyeset a hresek / menedzserek. -
Stanlee
őstag
-
ket
újonc
Köszi mindeki!
Hát van 1 év IT szekus tapasztalatom hasonló munkakörben gyakornokként, ill részben releváns BSc-m, anyanelvi angolom és gyakorlatibb tudásom (Python+bash+JS, Linuxok mennek és kb Network+ szinten hálózatok), bár az nem hiszem hogy nagyon érdekli őket. ITSH a cég, úgyhogy nagyon nagy elvárásaim nincsenek fizu terén az itteni átlag kommentek alapján... Bepróbáljak egy 550-et, aztán max kiröhögnek? -
denko
senior tag
ez meg kell jegyezni...Fake it till you make it ..nagyon adja..
Monitoring tool-okról meg ...el sem tudtok képzelni mikre rálátnak IT Secusok multiknál.
De igazából még IT Sec sem kell, elég egy advanced proxy, amit egy IT-s üzemeltet cégen belül. az egy másik kérdés hogy erre senkinek nem lesz ideje nézni hogy Ezsike éppen miket böngész. -
FLx
addikt
Altalaban akik itt forumozgatnak, azok az ugyesebb reteget latjak maguk korul. Ezert olyan erzesuk lehet, sokszor nekem is, hogy mindenki vegtelen penzt keres. Nehez az embernek elkepzelni a tobbseg helyzetet, amikor pl. magam korul nem tudok kb. senkit aki ne keresne legalabb 500 nettot.
-
proof88
addikt
Még mindig 13 év az autók átlagéletkora az országban egyébként. És mivel nem férfi akinek nincsen autója, ezért annak is van akinek amúgy nem lenne muszáj, de mivel az igazi férfinak SUV-ja van, és erre egyre többen rájönnek, inkább olyat vesznek, mert az fontos hogy mások miben látnak téged, az a legfontosabb!!44!!!
-
Kobe
veterán
Meg a pacinak a f.. xat. Mar bocsanat :)
Ne dolj be annak amit az utakon latsz. A kocsik joresze vagy ceges lizing, vagy reszletre vettek, emiatt felesleges rugozni rajta. A kocsikra elkoltott szemelyi kolcsonok megint viragkorukat elik, csapbol is ez folyik hogy mindenki megint konyekig van autolizinggel, aruhitellel es tarsaival.Meglesz ennek is a bojtje.
Mar el is kezdodott.
Lasd pl autoipari gyarak, fel eve egy eve attol volt hangos a sajto, hogy hetente tuntetnek beremelesert, ma meg orulnek ha nem lopjak ki a penteki munkanapot a segguk alol, nem hogy a lizingelt audit.Ne ez legyen a mervado, h ki mivel jar.
En pl szinten 7szamjegyu bruttoval egy 2006os hondat viszek..... Egyreszt mert nem all fel az ujabbakra masreszt a pesti dugoban a ketnapos auto is ugyanannyival tud menni, mint a 20 eves.
Amin talan elgondolkoznek az egy normalis finanszirozasi konstrukcioban (pl usa fele lizing) egy megfizetheto full elektromos vagy jobbfajta hibrid, addig felesleges a csere -
Revolit
senior tag
En nem ertem mi a fa*ert kell ennyi embernek belvarosba kocsival jarnia. De nagy ur mindenki, a BKV mar derogal... Itt a belvaros kozepen szo szerint egyhelyben all a SUV-javal a dugoban delutan hazafele menet. En meg elsetalok mellettuk es meg integetek a villamosrol. Egy kezemen meg tudom szamolni hanyszor jottem be elmult egy evben kocsival munkahelyre (pedig melygarazs van ingyen). Es eleg kinszenvedes volt mindig... csak akkor epp indokolt volt.
Hat meg ha parkolohelyet is talalnom kene...Persze, van akinek KELL hogy autoval jarjon, de senki nem fogja bemeselni, hogy ennyien vannak...
-
veterán
A belvárosban én sem járnék kocsival, agglomerációból külső kerületekbe még oké.
Én úgy kalkulálok, hogy havi 1000km-t 'kommutálok', fizetnek havi 15 ezret, üzemanyag kb 25 ezer plusz olajcsere, értékvesztés, havi 20-25 ezer. De amit kapok cserébe:
- nem vagyok buszhoz kötve (napi 1 céges busz van a buszvégre ott átszállás)
- nem 1 hanem max fél órát utazok irányonként
- nem kapok el állandóan valami betegséget. Míg busszal jártam állandóan beteg voltam. Csak a táppénzen majdnem buktam havi 20-25 ezret amibe most kerül.
- be tudok menni boltba, találkozni valakivel, kötetlen időben járnihttps://tinyurl.com/rasoapro
-
Kobe
veterán
Bezt a nem tudok mit kezdeni az autoval dolgot en se ertettem. Nem gyerek ez, hogy hurcibalni kelljen, siman otthon lehet hagyni.
Mammut raadasul az egyik legszarabb, legforgalmasabb es legrosszabbul megkonstrualt resze budanak, oktogon / korut meg pestnek, igy kocsival az onszopatas teljesen kimaxolva.
Vilivel eselyesen hatodannyi idobol megvan, setaval egyutt :) -
axioma
veterán
Azt a felet nem tudhatod, hogy minek van az auto, en csak a miert setaltatja a kocsit reszt vettem ugy eszre hogy felreertettetek. De nem az en tisztem ervelni, hagyom ezt a szalat.
Nem sok itt a csalados, ugy latom En is soxor egyedul vagyok a kocsiban, de azert ma peldaul 3-an indultunk, csak a vegen voltam egyedul, illetve a lanyok elobb vegeznek, hazafele egyedul megyek majd. Egy-ket fos auto annak jo, aki csalad elott vagy kiropult gyerekek korban van, csakhogy ez a 40-50 ev melonak max. a fele, Bp-en annyi sem (ertsd: nem koltozik masik varosba kollegiumba hanem egyetemre is helyben jar).
-
vzozo
senior tag
de azt se szopom be, hogy mindenki kp-ra veszi az új SUV-okat (értéktől függetlenül).
Én nem tudom mi a helyzet Magyaro-on, de itt németben ha bemész egy kereskedésbe, és éppen jó arcot fogsz ki, akkor nulla befizetéssel havi 3-400 euróért olyan autót kapsz, ami leszop útközben. Persze 2-3 év után vissza kell adnod sérülésmentesen, meg nekiállhatnak kötözködni, de itt a kulcs az, hogy eleve jófej kereskedőt fogjál ki. Aztán meg a 2-3 év után beülsz a következő zsír új modellbe. Car as a Service.
Persze a céges autó a király, de én inkább a lóvét kértem és lízingelek / törlesztek magamnak olyat, ami tetszik. Igen, közben én fizetem az üzemanyagot, a szervizt és a biztosítást is. Viszont a biztosítás legalább a saját nevemre bónuszozódik (hogy mondják ezt helyesen???), és lesz történetem.
Céges autóval minden a cég nevén van, és ha valaha sajátot akarsz, akkor 40-50 évesen indulhatsz nulláról (a biztosító szemszögéből.)
-
veterán
Szerintem alapvetően a személyautó egy elég luxus dolog.
Feltételezzük, hogy nem shitbox-ról beszélgetünk, tehát szeretnéd korától függetlenül műszakilag és esztétikailag rendben tartani, ha nem is patika állapotról beszélünk, de 75-80%-ban megközelítve azt. Ezesetben ha használod is rendesen (havi legalább 1000 km) akkor üzemanyaggal, értékromlással, és az állapotmegóvással, karbantartással együtt szerintem ez legalább havi 50-60 ezer de inkább több, 2000km környékén már szinte biztosan eléri a 100 ezret havonta. Számoljunk egy átlag magyar családdal, keresnek mondjuk ketten 2 átlagbért, 4-500 ezret összesen. Tehát több mint 10%-ot elvisz csak a kocsi, de akár 20-at is. És ez a minimum, meg sem közelíti azt, ha mondjuk vesznek szalonból egy akármilyen faék egyszerű új autót.
Aki hazavisz havi (fentebb említett) fél milliót meg még az asszony legalább egy átlagbért az megteheti hogy legyen egy egyszerűbb új autója, de havi szinten nekik is elviszi a kocsi a bevételek kb 10%-át.https://tinyurl.com/rasoapro
-
adalbert1
veterán
Ezt én is csak megerősíteni tudom, nálunk kb. 1 éves várólista van (vagy lehet, hogy azóta már hosszabb), kb. csak akinek cégautója van, az kap hamarabb parkolóhelyet.
A közlekedést az Ericsson melletti építkezés is negatív irányba befolyásolja, illetve az is, hogy a 153-as buszt beterelték pár éve a Magyar Nobel-díjasok útjára.
A kerület vezetői is nem tudom, hogy milyen álomvilágban élhetnek, de a Kopaszi gáton az építkezések (MOL székház, lakóházak) még jobban ellehetetlenítik a közlekedést majd, az úthálózatot látszólag nem akarják vagy tudják fejleszteni/bővíteni (igaz rendezési terveket nem nézegettem, de gondolom, hogy ha lenne valami terv, akkor lassan nekiállnának a kivitelezésnek is).Valamelyik nap téma volt az interjúzás: előző héten volt egy HR-es köröm, kb. 6 perc volt az egész telefonon keresztül, meg is lepődtem, hogy nem jött elő rengeteg felesleges kérdés, és nem fél órát beszéltünk.
-
horush
addikt
Kinek mi a fontos.. Én sem szívesen laknék a bulinegyedben, de azon kívül a belvárosnak is vannak szerintem tök élhető részei. Én pl. az első kerületben lakom, gyalog 5p a Széll Kálmán tér, szóval a tömegközlekedés hibátlan, szinte mindig van az utcában parkolóhely, és tök csendes környék, ordibáló, részeg turisták nélkül.
-
addikt
-
axioma
veterán
Majd mikor 4 fo"s csalad 4 fele' kell napi szinten eljusson es ennek csak egyik tagja lesz, ezt a szempontot gyorsan elfelejti... szinglikent ezt lehet, nekem is volt ismerosom aki a munkahelye koltozesekor az uj epulet melletti hazban vett lakast - igaz o vegul egyedulallo maradt es mar 50 fele jar (es meg mindig ott dolgozik).
-
kexksz
addikt
"Azt se értem meg soha, aki lakáshoz választ munkahelyet, vagy fordítva."
Akkor megis mi az istenhez valasszon? Nagyon jo, ha van kozel iskola/ovoda/bolt/korhaz (ahol munkahelyek vannak, ott ez altalaban mind ugyanugy van), szep a taj, jo a levego, kozel vannak a nagyszulok, de dolgozni fixen el kell jutni minden nap.
[link][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ofalura gondoltam, de csak mert mashol nem ismerek nagy lakotelep mellett cs.hazas reszt igazabol, a Zemplen utcaban meg laktunk. De van pl. a Becsi utnal is vegulis balra emeletesek, jobbra a hegyoldalban meg draga telkek/hazak, csak az azert nem ugyanannyira kozlekedheto. Az tuti hogy fel kell keszulni az utolso koltozesnel arra, hogy lesz amikor nem leszunk autovezetesre kepesek es akkor is alapveto dolgokat onellatasban megoldjunk, ezert ivodott be nekem ez a nagy lakotelep melletti kis haz.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Nappal itt is silencium van de ahogy hazaérnek suliból a pulyák van trappolás, hancúr. 9-10 körül már csucsu van, szóval nem para, átlagos zajok, semmi bulika vagy házimozi, csak ahogy öregszem egyre háklisabb vagyok
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Zilliax
lelkes újonc
Programozó nem vagyok, jelenleg nincs olyan luxusom hogy tudjak válogatni a munkák között ,így bármilyen könnyen elvégezhető otthoni munka érdekel fizetés kiegészítésként .
időm van minden mennyiségben ,és hajlandó lennék megtanulni is dolgokat a munka végzéséhez .
[ Szerkesztve ]
iPad PRO 11” 64GB wi-fi + cellular Space-Gray Eladó / érdeklődni lehet privát üzenetben !
-
Alexios
veterán
Szerintem sincs feltétlenül szükség kommentre, ha vannak rendes unit tesztek pl. Ha hosszasan kell kommentben magyarázni valamit, ott általában nem a komment megléte/hiánya a gond, hanem a kód minősége.
De persze ha mondjuk api kódot írsz, amit kívülről használnak mások nyilván kell valami dokumentáció(xml komment, vagy valami) amit a felhasználók látnak.
-
CyberPunk666
senior tag
Orvostechnikai cég vagyunk, HO megy a fejlesztésen.
Közben pedig a gyártás nem győzi a megrendeléseket. Már azelőtt el van adva, hogy elkezdődne a legyártása.
Csak azért van fertőtlenítőnk és maszkunk, mert mi gyártjuk.
Nagyon kíváncsi leszek a végére, hogy ez végül jó lesz-e a cégnek, vagy nem. De nálunk a piac felrobbant és nem le.[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
Szerintem ez azért attól is függ ki mivel foglalkozik. Például egy telekommunikációs cég - mondjuk a Vodafone annyira nem fogja megérezni. Ugyanúgy kell mobil net és tévé.
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
GeeForGolf
junior tag
"Itt most tényleg medior fejlesztő vs boltvezető vita megy?"
nem nem tudom honnan jött ez a medior dolog, ki keverte bele, meg miért, de én az egészet egy full-stack fejlesztő (ami NEM medior szint) meg az aldiban elérhető bérek párhuzamba állításával kezdtem. nem tudom, hogyan és miért lett ebből később a medior bérekkel való összevetés
Új hozzászólás Aktív témák
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Villanyszerelés
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Yettel topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Háztartási gépek
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- További aktív témák...