-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Én vígan elvagyok a CC+-okkal, remélem, továbbra is ilyen marad az idő.
Apum WagonR-ére viszont fel kellett rakni a télit, nov. 1 óta az osztrákok ellenőrizgetik a meglétét, hiába szól úgy a szabály, hogy csak télies útviszonyok esetén kötelező a megjelölt időintervallumban.
[ Szerkesztve ]
-
Sokáig gondolkodtam milyen gumit vegyünk a Focus-ra.
4 évszakosból végén Nexen vs. Bridgestone maradt versenyben. Utóbbi augusztus óta 21000 helyett már 24500-ra drágult, Nexen 17000 alatt volt szóval utóbbit pártoltam de végül a kíváncsiság meg a prémiumságából adódó 1-2 plusz szezon reménye miatt a Bridgestone A005 nyert. Másik kocsin Nexen van és maximálisan elégedett vagyok vele eddig.Ahol kinéztem ott csak XL változat volt, ez már megrendelés után tudatosult bennem, be is ugrottak ilyenek, hogy ne vegyünk XL-es gumit olyan kocsira ahova nem indokolt, de ahogy utánaolvastam ennek semmi alapja.
Szóval kíváncsian várom a jövő hetet, kedden rakják fel.
-
kertsa
senior tag
A poszt óta néztem olvasgattam teszteket. Nekem is az jött át, hogy a Nexen a befutó
Pár ezerrel kell csak megtoldani majd a téli szettből befolyt összeget.
A párom aggódot picit, hogy száraz és vizes úton nincs meg az a tapadás, mint egy nyári gumival, de megnyugattam, hogy nem extrém tempóval közlekedünk, így szinte észre sem fogjuk venni.
Itt is elég sokan használják nagy megelégedéssel, és a gumitesz oldalon is elég jó az értékelése.
Ezek meggyőztek, és még Te is válaszoltál.
Köszi!
-
momo2828
tag
válasz momo2828 #36006 üzenetére
Mentem a héten végre egyedül is az AllSeasonContact-okon.
Volt szakadó eső is, száraz út is, dinamikusabb kanyarok is. Tapadásban nem éreztem hol lenne a határ, az 1.6 szívóval nem nagyon tudtam kiautózni, futómű épp nincs a helyzet magaslatán. Autópálya tempónál 130-tól valóban hallani, hogy hangosabb, főleg gyorsításkor és esőben.
Ha ezt tudja hozni 3 évig, akkor semmi panaszom nem lesz rá, de ez majd idővel kiderül. -
válasz molnarpeter #36113 üzenetére
Igazából olcsóbb volt az XL mint máshol a sima. Rendelésem óta le is vették, már nem rendelhető.
-
Hachiko95
aktív tag
Első tapasztalatok a 205/55 R16 BFGoodrich G-Force Winter 2-vel elég pozitívak, még csak városi tempóban tudtam kipróbálni (50-60Km/h). Baromi halk, csak a motor hangját lehet hallani és kényelmesebb vele az autó. Tapadási bizonytalanságot nem éreztem, de még nem forszíroztam.
Nem tudom, hogy volt-e tapasztalat már a Fulda SportControl 2-vel (225/45 R17), ez a nyárija az autónak, ami zavaróan hangos. Már 20-30 Km/h-s gurulásnál is erős gördülési zaja van és 50-nél, 100-nál, 120-nál, stb. is. 1 éves a gumi.
Vicces, mert a teszteken pont az olvastam, hogy csendes. Konkrétan ebben a méretben szerepelt az Auto Bild tesztben, ahol a csendes gumik közé tartozott. Bár ugye ez a külső zaj, amit mérnek.
A Kleber HP3 és a BFG Winter 2 is a leghalkabbak közé tartozott a teszten, ez belülről is halk. -
Zola007
veterán
Vredestein Quatrac 5 (64e/garnitúra)
vagy
Apollo Alnac 4G all season (54e / garnitúra)
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Saccco
nagyúr
válasz Zola007 #36119 üzenetére
7 of the best all season tyres
Igazából 6+1, van egy kakukktojás...█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
-
TFSi
őstag
válasz Hachiko95 #36118 üzenetére
Igen, a hiedelmekkel ellentétben a téli gumi simán lehet halkabb, mint a keményebb keverékű nyári. Jó gumi, hóban hasít rendesen.
Kornel: Tényleg esztétikai élmény. A Barum Quartaris 5 se csúnya, pláne az oldalfala. Sőt annak idején a Vredestein Ultrac Sessanta volt a nagy kedvencem ilyen szempontból.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Csabroncka
addikt
Ezt meg tudom erősíteni! A TS 860 lényegesen halkabb, mint a Premium Contact 6. Egyébként a gördülési zaj az útminőségtől is erősen függ. Aki járt az ebből a szempontból etalonnak számító Hollandiában az tudja miről beszélek, ott még a kamion is lábujjhegyen jár (sokkal finomabb szemcséjű és egyenletesebb a bazaltzúzalék az aszfaltban, zéró úthibával).
"in medias res"
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #36124 üzenetére
Így van.
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #36124 üzenetére
-
Kornel
veterán
válasz Kornel #36127 üzenetére
Persze hogy ne érje szó a ház elejét, az ország egyes részein, például a Zemplénben, Mecsekben, Szécsény környékén ennél 5 fokkal is hidegebb lehet átlagban, tehát ott ajánlott a dedikált téli gumi, ellenben Budapesten és nagyvárosokban már a télies négyévszakos is erős túlzás a fent linkelt időjárási viszonyokhoz.
-
LógaGéza
addikt
válasz Kornel #36128 üzenetére
Igazából én agglomerációból megyek be Dunakeszi mellé dolgozni. Reggelente 3-4°C van, estefele mikor jövök haza nem ritka az 5-7°C. Aki így ingázik, annak már nem rossz dolog a téli.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #36134 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy -10 fok alatt valóban érződik-e a rideggé válás. Vagy ez csak néhány keverék esetében van így. Pl. Pirelli. Mintha +20 és -20 között lenne a Crossclimate optimuma, de ez csak egy kopott emlékkép.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Gaben92
őstag
válasz Kornel #36134 üzenetére
A teli azert mar jobban muködik közel a nullahoz es kiszamithatobb is. Nemreg linkeltem pont egy összehasonlio kepet, (meg valaszoltal is ra). Röviden annyi volt a lenyeg, hogy 80-5-re fekezes +3 fokban, vizes uton.
Gyakorlatilag a közep-europai gumik között alig van kulonbseg. 4S, teli, nyari a sorrend, de 3,2m a kulönbseg csak fekutban (CC+ es Dunlop Sport Bluesresponse).
Viszont az eszaki gumik amikkel mi jarunk azok csunyan hasalnak ebben a tartomanyban mert kb 12m-el több a fekut ilyen körulmenyek között.
Viszont leesett ma reggelre az elso 4-5 centi ho, es szavak nincsenek ra, hogy mennyire behalkult a szöges. Ahogy erzem fog is rendesen, de azert nem duhalykodtam. Meg kell tisztelni a havat azert, na.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
válasz Kornel #36134 üzenetére
a meleg nedves időben a kleber krisalp hp3-at sikerült megpörgetnem, biztos a hihetetlen nyomatékom az oka (127 Nm 4500rpm)
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Kornel #36134 üzenetére
Kicsit elnagyolt ez az ábra. 10-15C fokban mit csinál a nyári? Szárazon és vizesen egyértelműen a nyári lenne a legjobb. Mert 10C fokban a nyári vonal kb. 40%-on van, a négyévszakos 100%-on. Akkor a nyári 40%-a jobb teljesítményben, mint a négyévszakos 100%-a?
Ez [link] szerintem reálisabb, bár én a sárga vonalat átnevezném nyárias négyévszakosra, a hiányzó helyre behúznék egy télies négyévszakos vonalat és a keresztpontot kicsit még jobbra eltolnám a 0C fok felé. Persze nem lehet így jellemezni az összeset, hogy egy pontban keresztezik egymást, de nagyjából ilyesmi.
-
No.01
őstag
CC es CC+ sem viselte v.mi jol a nyari kanikulat. 2x kellet nagyot fekeznem ebbol az egyik egy veszfekezes volt egy meg nem adott jobb kez vegett. Egyaltalan nem tetszett.
A kanyarodas nem ennyire dramai, de szerintem ott is kiveheto a problema. Ha ezt tetezzuk nagy sebesseggel (autopalay + elnyujtott iv) ott is lehet erezni, de ez pont olyan, mint a szitalo eso es a 0 fok koruli homerseklet: tudsz rola es figyelsz ra szoval ahogy irtem ez a resze annyira (nekem) nem para. -
kenguru99
aktív tag
-
Hachiko95
aktív tag
válasz kenguru99 #36144 üzenetére
Kár, hogy ebben a tesztben nincs egy komolyabb nyári gumi, legalább egy Michelin Primacy vagy egy Conti PremiumContact.
Érdekes a kopási kép, hogy a Goodride SW602, ami full lamellás téliguminak néz ki, illetve a télies Nexen négyévszakos kevésbé kopott, mint a CC.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kornel #36133 üzenetére
A reggeli 4-5 fokos nyálkában egészen másként viselkedik a nyári és a téli gumi. Előbb-utóbb mindkettő megcsúszik, de a nyári tapad, amíg tapad, aztán hirtelen veszti el szinte a teljes tapadását, és relatíve kiszámíthatatlanul indul meg, sokkal nehezebb csúszáshatáron tartani gázfröccsökkel, kormányzással, míg a téli is kb. addig tapad, de utána nagyon szépen, kontrollálhatóan megy át csúszásba, hamarabb visszanyeri a tapadást és így sokkal kiszámíthatóbb. Ezt most konkrétan Michelin Pilot Sport 3 vs Vredestein Wintrac Pro esetében írom.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Van valakinek tapasztalata a Goodyear Eagle LS2 4évszakos gumival?
Olcsóbb mint az A005... Kb annyit sikerült kiderítenem róla, hogy gyári szerelésű gumi egyes Audikon. Gondolom annyira rossz akkor nem lehet...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-