-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Saccco
nagyúr
válasz Dluinet #36450 üzenetére
Szerintük hangosabb volt.
Elképzelhető, hogy abban a méretben nem annyira halk, mint a kisebbekben.[ Szerkesztve ]
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Saccco
nagyúr
Most úgy vagyok vele, hogy tetszene a Conti, GY és az eddig számomra ismeretlen teljesítményű Fulda.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Lefty
addikt
Egy lehet, hogy hülye kérdés. Mi van ha nem veszek a téli gumihoz lemezfelnit hanem hagyom a gyári alufelnit, amivel az autót vettem és arra teszek téli gumit?
-
Predator2
addikt
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
No.01
őstag
Sajat tapasztalat: A fenin mulik... es a szerencsen
En toltam 2 szezont, semmi serules vagy padkazas nem volt sem elotte sem kozben. Nem is latszik a felnin egyaltalan.
Tesom ez autojan "design" alufelni volt gyarilag (reszben festetlen/lakkozatlan) ott mar az elso telen megjelentek aprobb potyok. Ezt kovetkezo evre meg rondabb lett. Erre utanna ra is tettek meg egy lapattal egy katyuval.Osszesegeben ha sertetlen a felni akkor belefer, de nem mind1 am a kormenyek sem. Pl ha olyan helyen laksz ahol tobbet soznak. Most itt nem Ausztriara gondolok hanem mondjuk a hegyvidekre mert a baratomeknal a helyre fol rendszeresen soznak a buszok es a lakok vegett mar akkor is amikor nalunk semmi nincs aznap.
-
nagyúr
Az acélfelni azért szokás, mert olcsóbb, mint a könnyűfémfelni.
Amennyiben a könnyűfémfelni fel van készítve a téli használatra (bírja a fagyot és a sót), akkor nincs para.
Az új autóknál is simán adnak gyári felnivel téli gumit...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
baluka6
aktív tag
Autónavigátor téli gumi teszt: [link]
-
nagyúr
válasz baluka6 #36468 üzenetére
Néha már teljesen elvesztem a fonalat. Ahány teszt, annyiféle eredmény. Itt a Bridgestone Blizzak LM005 vitt nagyjából mindent, máshol inkább csak követte az élbolyt. Az mondjuk meleg, hogy a Barum mennyire jól szerepel az árához képest...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
-
ribarszki
őstag
És használtan is jóval gyengébb sajnos. Engem végül ez tántorított vissza a CCsuv-tól (visszamondtam a rendelést), hogy többen arra panaszkodtak 2-3 szezon után nagyon-nagyon csúszott vizes úton és latyakos, hókásás úton. Így végül téli gumi mellett döntöttem a nyári mellé.
-
athomi
veterán
-
-
-
athomi
veterán
Nézd meg az autónavigátoros teszt(ek)ben hogyan viszonyul egy CC+ a téli abroncsokhoz műgyantán, majd vesd össze az eredményeket az Autobild és ADAC tesztekkel. Egyből láthatod, hogy a műgyanta teljesen más eredményeket hoz, abroncstesztre alkalmatlan.
És akkor az egyéb dolgokról nem is beszéltem, amikkel torzítják a végeredményt.Az is elég intő jel, hogy a nonstopgumival együtt csinálják a teszteket. Neeee.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz KAMELOT #36488 üzenetére
A gyártó még önmagában kevés, olykor azonos gyártón belül különböző gumik között is nagy különbséget mutatnak. Meg a vicc valahol az, hogy az ember nagy eséllyel csak akkor szív komolyabban, ha valami extrém gagyi (vagy rosszul sikerült) szériát fog ki.
Nekem mindenféle gyártóval volt dolgom, amikor a Nokian téli bevált, kértem Nokian nyárit, amivel egy gond volt: hangos volt. A télinél is hangosabb. De elmentem vele 5 évet, és nem volt soha gondom, nem pördültem meg esőben, mindig sikerült megállnom vele, stb.
Legutóbb téli guminál ajánlották a Laufenn-t, munkatárs is mondta, hogy milyen jó. Mondom legyen. Egy héttel később jött az ADAC teszt, ahol a Laufenn csúnyán elhasalt a vizes aszfalt teszten, és emiatt nem ajánlott lett...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
dethroner
veterán
válasz tboldi #36491 üzenetére
A következtetés levonását nem hagyják az olvasóra:
nyári abroncs és a koros, akár csupán 2-3 éves téli vagy négyévszakos már csupán sereghajtó lehet. Ez alapján pedig a legfőbb és mindenképp megjegyzendő üzenet az, hogy
egy márkás, de használt abroncsnál sokkalta jobb egy középkategóriás vagy akár egy annak sem számító, de új.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Csabroncka
addikt
Aki temette eddig a telet, ne tegye! A klímaváltozás a sz.. rollerre ismét felültette a népet.
Bővebben itt olvashatsz róla, érdemes a fagyállókat december végéig kiméretni! (bár vidéken a vízóráknál nagyobb problémát okozott ez 18-ban)"in medias res"
-
Kornel
veterán
válasz Csabroncka #36494 üzenetére
Aha, tehát az elmúlt évek napi mért hőmérséklet és csapadék adatait nyugodtan hagyjuk figyelmen kívül, és inkább egy feltételezésre alapozzunk.
Logikus. -
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #36492 üzenetére
Oké, nem az olvasó vonja le, rosszul írtam, viszont akkor is a tanulság a megfelelő szó ide szerintem.
A gondolatmenetem a következő: a videó szerint üres lapokkal, nulla adattal indultak neki a tesztnek, aminek a végén született egy valamilyen eredmény, következtetés (amit vastaggal kiemeltél), nem pedig egy állítást akartak bebizonyítani.Nyilván a korábbi évek tesztjeiből számíthattak valami hasonlóra, de akkor sem kezelhető tézisként, hiszen mások a résztvevő gumik, és az adott körülmények is különbözhetnek valamelyest.
szerk.: Azért mégiscsak hagynak egy picike következtetéslevonást az olvasóra is, ellenkező esetben nem lenne ott a százalékhuzigálós rész.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz tboldi #36496 üzenetére
Van egy magyarszakot végzett, doktori fokozatú, egyetemi tanár és pluszban még könyvek lektorálásával is foglalkozó ismerősöm. Kikérem a véleményét és majd jelzem
A százalékhuzigató részben szinte bármire adsz 100%-ot, mindenben az utolsó helyeken lesznek a használt gumik.[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
Igazából pont a Michelin filozófiája, hogy az a legjobb, ha az abroncs addig van használva amíg még megfelelő a profilmélység, és arra törekednek, hogy ez idő alatt ne változzon az abroncs tulajdonsága. A környezetnek is az lenne a legjobb, hogyha minden abroncs addig lenne használva, amíg el nem kopik és utána vennénk csak újat, nem akkor ha már a 3. évben úgy érezzük, hogy ez már nem az igazi.