- Dark Souls sorozat
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- War Thunder - MMO Combat Game
- Battlefield 2042
- Xbox Series X|S
- Megjelenési dátumot kapott végre a Men of War II (PC)
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Le Mans Ultimate
- Escape from Tarkov
-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TFSi
őstag
válasz Motion_Blur #26021 üzenetére
Én nemrég hasonlóan a Conti csoporttól egy 245/40 R19 XL paraméterű Barum Bravuris 3HM-et vettem a GTC-mre és így az első egy hétben feltűnt, hogy észrevehetően csendesebb és kevésbé üt, mint az eddigi Bridgestone Potenza S001. Másrészt, mivel az eddigi 235/45-ös mérettől némileg "peresebb" és szélesebb nagyon jó az útfekvése és kevésbé magas a kocsi vele, -16mm kerékátmérő. Ja és feleannyiba került, mint a Bridgestone.. A kollégámnak ugyancsak Hectorra van és elégedett.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Motion_Blur #26031 üzenetére
Na ja, néztem rá Hankook Ventus S1 evo2-t, potom 20eFt-tal többért gumiként.. Remélem 4 évet kibír a Barum. Elvileg a Conti csoportban Conti, Semperit, Barum, Matador a minőségi sorrend. Na majd meglátjuk. Amúgy a Bridgestone 3 év után vízen és szárazon is elkúszott. Ez még akkor is fura, ha az új abroncs 10mm-rel szélesebb és kisebb átmérőjű.
Annak idején a régi F Astrámon 3 év alatt öregedtek el a Hankook négyévszakosaim a H720 és az Optimo 4S H730.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
-
TFSi
őstag
válasz apple87 #26011 üzenetére
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Ha haladni szeretnél felejtős. Nekem 1.6 Turbo GTC-n van gyári 19-es felni, de azon felül, hogy szép és jól tapad, a 17-es felnis J Astra1.6 Turbo lelép, ha nem figyelek oda. Többet is fogyaszt, zajosabb lesz a kocsi és kisebb lesz a végsebessége.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #26052 üzenetére
Michelin CrossClimate+ esetleg? Drága persze, de magas a futásteljesítménye és kopottan elvileg üti a konkurenseket. Szárazon és vízen verhetetlen a kategóriában, havon fékezésnél gyengélkedik. A "+" jelöléssel amúgy finomítottak a télies nyári gumin.. Munkatársam Michelin CC+ és a GoodYear 4Seasons Gen2 között vacillál.
A családban van Vredestein Quatrac 5 Swiften (175/65 R14), szépen tette a dolgát hóban is.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
-
TFSi
őstag
válasz athomi #26085 üzenetére
Köszi a bőséges infót, amúgy az ehavi Bildben van egy teszt a négyévszakosok tartós tesztjéről. Ott elég jól szerepelt havon a CC+, a többi időjárási helyzetben kvázi agyonverte a mezőnyt, és 50eKm-t adtak meg becsült kopásnak. Németországban figyeltem fel arra, hogy egyre több középkategóriáson is ott virít a Ganzjahresreifen..
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz apple87 #26110 üzenetére
Üdv a klubban. Én is csak rövid ideje használom, és ami feltűnő a Bridgestone-nal szemben, hogy halkabb, komfortosabb és persze jól tapad szárazon, bár az utóbbi alapján nyilván új gumit nem hasonlítok a 4 éves, kikeményedett régihez. Vízen még nekem sem volt szerencsém próbálni. Reméljük a legjobbakat.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz TigerDzsó #26116 üzenetére
Itt egy német nagyteszt, ha szökséges némi Google Translate-tel-lel a képgaléria információgazdag.
Az előttem szólóhoz csatlakozva a Kleber/BF Godrich egész ígéretes. Apollo helyett talán inkább Vredestein Quatrac 5.
Kornel: ezt nemrég találtam, újra van négyévszakosuk, rögtön 5 generációt ugrottak vele.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Azért jól látható melyik gumi volt túlfújva és melyikben volt kevés a nyomás..
Vincsaba: nemrég vettem le a 235-ös BS Potenza S001-et, elég volt belőle. Hangos, nehézkes, rosszul tapadó abroncs volt. Még volt rajta 3-4mm, talán bírta volna a szezont, de annyira utáltam, hogy beújítottam.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
CC+. Ez van forgalomban tavaly tavasz óta.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #26351 üzenetére
Ez az ADAC tesztelés is elég érdekes, ugyanazzal a gépjárművel mérnek teljesen más értékeket, mint a Bild. Fogalmam sincsen, hogyan jönnek ki egyazon típusnál ezek a markáns eltérések, ergo hiteltelenné teszik az egész "műfajt". Különös, hogy kvázi noname gumikat hoznak sokszor TOP3-ba. Valaki itt nem mond igazat, vagy ideje lenne szabványosítani a teszteket.
Amúgy az ADAC elvileg nem is az újabb CC+-t tesztelte..
A Bild legalább 50 gumiból választ, vagy a négyévszakosok esetében kb. 25-ből. Az ADAC került már korrupciós botrányba, de nyilván sajnos fogalmam sincsen egyik szaklap háttérgazdaságáról sem.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz BigBlackDog #26382 üzenetére
Kíváncsi vagyok erre az abroncsra, szárazon, vízen és hóban is.
bach66: nézd meg a hivatalos képeken látható szerelés külső bordázati mintáját és azt hasonlítsd össze a tiéddel. Semmi outside/rotation felirat?
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Mentem egy nagyobb utat a Barum Bravuris 3 HM-mel (245/40 R19). Továbbra is csendes, a Bridgestone után lágyabb rugózású, száraz és nedves úton jól vezethető gumi. A fékút is jónak tűnik minden időjárási feltételnél a Potenza S001-hez képest is, bár az csak 235-ös volt.
Egyre több autón látok Barumot.
footy: szerintem mindegy, a megmaradt nyári darabokat visszaküldik a kereskedők a logisztikai bázisoknak nagyobb akciók csak elvétve vannak. De várj meg még pár hsz-t.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz tboldi #27082 üzenetére
Nekem is ez az érzésem. Sajnos bármelyik tesztcéget meg lehet kenni, lásd ADAC botrány, nemhogy egy Autonavigator hazai bulvármédiát.. Kornellal értek egyet. Autobild, esetleg Autómagazin (Auto Motor under Sport) szállít hihető méréseket.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Richard! #27186 üzenetére
A négyévszakos semmire sem jó, nem tudtad?! Inkább téli egész évben.😑
Egyik kollégám most vett szerény közreműködésemmel egy garnitúra Nokian Wheaterproof szettet. Kíváncsi leszek rá. Télen bika.😈
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Ha sokat jársz nagy hóban pl. síelni, valószínűleg a Dunlop lesz a befutó. Kár, hogy nincs még Michelin Alpin A6 teszt, mert így nehéz nyilatkozni. SPeti1984: ha neked sem túl sürgős, esetleg várd meg a hónapvégi teszteket. A Barumot amúgy bevallalnàm, bár elfogult vagyok.😎
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
A Barum Quartaris 5-ről bármilyen tapasztalat rendelkezésre áll-e? Nagyon friss kiadás, csakúgy, mint a Barum Polaris 5.
Ez utóbbiról szépen le is késett a német AutoBild legfrissebb téligumi nagytesztje, mint ahogyan a Michelin Alpin A6 sem szerepelt a tételek között..
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Motion_Blur #27626 üzenetére
Nem az a baj, hanem nincsen róla a gyári marketingen kívül semmi infó. A CC+ jó választás lehet.
sharp4: Hankook. A Barumot még nem tesztelték.
Pár éve a Bridgestone Blizzak és a Goodyear Efficientgrip is elhasalt az első teszteken, mint ahogyan a sima CC-t is erősen lehúzták a téli korlátai miatt. Jött is rá egy évre a CC+..
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz gabor9991 #27664 üzenetére
Kemény 5mm profillal a rotakapagumi, vagy hogy akarjam magának kifejezni..😁
boogie84: na ja, majd március-április hónapokban, amikor leesik 30 cm hó. A klímaváltozás lassan mindenkit rákényszerít a négyévszakosokra..🙂
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Négyévszakos teszt a Bildnél! A Bridgestone új reménysége nem ajánlott kategória..
A Barum Quartaris 5 beleférhetett volna..
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Hachiko95 #27815 üzenetére
A száraz és a nedves féktesztet megnyerte, a havas fékezésen hasalt el, amely benne van a képes beszámolóban. Fölösleges összeesküvés-elméletet sejteni, hasalt már el Goddyear is, ahogyan nemrég írtam. Majd jön a 006, vagy 007
Motion_blur: nekem sajnos nem vált be a BS Potenza S001 235/45 R19 méretben. Olyan hamar kikeményedett, hogy az szégyen. a 3. éves korától nedves körülmények között egy kalap kaka volt. Nehézkes, hangos, kényelmetlen, túlárazott termék. Szóval ezek a szubjektív nem mérvadók, pláne új guminál.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz tomcsi23 #27867 üzenetére
A Conti ebben a szegmensben annyira nem profi. Ha számít a téli és a vizes teljesítmény, akkor GY, ha pedig inkább szárazon, vízen, csak alkalmanként havas körülmények között használod, akkor Michelin. Amely utóbbi még jól is öregszik, vagyis kopottan is elfogadhatóak maradnak a menettulajdonságai.
Ha pedig a jó ár-érték arány a cél, akkor Vredestein.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Ezek nagyon aktuális, de talán örökzöld kérdések. Ahány tesztautó, ahány futómű/abroncs méretbeli különbség, kb. akkora szórással kivitelezhető tesztek.
Az ADAC mindig is lehúzta a négyévszakos abroncsokat. Hitelesnek tűnő teszteket inkább a többi, három nagy német lap szokott közölni. Anno a CC is kb. az új BS szintjén állt. 1.5 éven belül a Michelin ki is adta a CC+ a sok negatív teszteredmény miatt.
Az évek tapasztalatai alapján a legkiegyensúlyozottabb eredményt mégis a Goodyear hozza. Szorosan a nyomában a Michelinnel. A többi prémium gyártó az "A" szegmensben mégcsak most ébredezik négyévszakos témakörben.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #27874 üzenetére
Ez így van, az én megállapításaim arra vonatkoznak, melyek a négyévszakos kategória kiemelkedőnek mondható képviselői. Ettől kismértékben eltávolodva bő féltucatnyi abroncs közül lehet választani, köztük a Kléber, Vredestein, Nokian, Hankook, Pirelli stb.
Én a BS helyett inkább a Contit választanám, mégha nincsenek is kiemelkedő tulajdonságai és eléggé kopós fajta.
Kornel: 27860-as hsz. 225/45 R17/ 2018
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Na igen, ez egy elég összetett kérdés. A 245/40 R19 miatt nálam sem játszik a négyévszakos, pedig igény az volna rá.🙂 Minimum egyszer évente érdemes centríroztatni a négyévszakos gumit is.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #27895 üzenetére
Nyugi srácok, csak ugyanaz a cirkusz, mint a CC megjelenésekor. A trend egyértelmű, azaz stratégiaváltás van. A négyévszakos abroncsok olyan nyári gumik lesznek, amelyek hideg időben is használhatóak, de a téli tulajdonságaik valamelyest korlátozottak, de elfogadhatók lesznek.
Vagyis átmeneti időszakban pánik nélkül leküzdhető velük 5-10 cm friss hó, illetve kisebb-nagyobb igényességel takarított útvonalakon télen is problémamentesen is bevethetők.
Eddig a némileg nyáriasított téligumit hívták négyévszakosnak, ennek úgy látszik lassan vége lesz.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Részben igen, de az USA-ban alkalmazott jelölések legfeljebb illusztrációk. Az M+S feliratot lazán ráteszik olyan abroncsokra is, melyek kimondottan nyári jellegűek. Mi ettől Európában jóval előrébb tartunk, azaz a hópehelyszimbólum jelenti a minimum elvárást egy igazi négyévszakos tekintetében. Ott ez még közel sincsen így és M+S néven nálunk teljesen ismeretlen kínálat létezik.
Legutóbb a Tesla Model 3 tesztjének esetében voltak ilyen "meghatározhatatlan" célú abroncsok felszerelve, szidták is a német tesztelők, és sajnos nem alap nélkül.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Pont ez az, hogy a téli tulajdonságaik minimum aggályosak. Mondhatnánk őket négyévszakos jellegű abroncsoknak. Ettől azért egy CC+ jóval megbízhatóbb.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz gabor9991 #27903 üzenetére
Elvileg nyári gumi volt a Merciken. Bár egy amcsi négyévszakos sem sokkal acélosabb hasonló szituációban..🙂
Hacki87: Én akkor, amikor megvettem 10 éve az első szett négyévszakos gumijaimat, a jó öreg Hankook Centum H720-asokat. Így legalább hazaértem. A Firestone F-580-ak kapituláltak volna abban a helyzetben.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Sorozatok
- LG LCD és LED TV-k
- További aktív témák...