-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TFSi
őstag
válasz klepto #27947 üzenetére
Legyen inkább Vredestein Quatrac 5, ha árban még elfogadható. Amúgy megjelent a Barum Quartaris 5 is, csak elég friss és még tesztet eddig nem láttunk róla. Ha a régi bevált, esélyes, hogy ez is.
A Vredestein kevésbé öregszik, az Apollo, Falken, Nexen ebből a szempontból kérdésesek.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz kisza25 #27992 üzenetére
Melyik Barum téli volt ennyire tré? Eddigi tapasztalatok alapján hóban sosem volt rossz. Kíváncsi vagyok.
Szeretném a Quartaris 5-öt kollégámnak ajánlani, de sehol semmi bővebb tapasztalati infó az újdonsága miatt..
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz kisza25 #28050 üzenetére
Na igen, az még a Polaris 2 volt és alpi környezetben lehet hamar tapadást vesztett. Nekem a nyári egy új Bravuris 3 HM, remélem pár idényt kibír különösebb fáradás nélkül. Egyelőre elvagyok vele (245/40 R19). Van a családban Polaris 3, de nincsen rá panasz.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Hachiko95 #28071 üzenetére
A Michelin CC+ vizes fékezése valahogy itt sem az igazi. Változtathattak a tavalyi keveréken?
Ez azért szemet szúró, mivel tavaly a Bild ugyancsak Corsán és megegyező abroncsméretekkel tesztelte, sokkal meggyőzőbb vizes tulajdonságokkal.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #28222 üzenetére
Igen, szárazon talán kicsit jobb a Conti, persze kopik is rendesen, de azért száraz felületen nincs akkora százalékos különbség a gumik között, mint vízen. A legutóbbi Bild teszten 195-ös méretben, 1,2m-ert vert a GY-ra száraz körülmények között, ellenben amaz 2,4-et vert rá vízen. Hóban a GY megint kicsit jobb, mint a Conti. Aztán kérdés a kopás közbeni tulajdonságváltozásuk is. A GY elég jó, a Contiról egyelőre nem sok az info e téren.
Emiatt inkább nem emelnék ki jelenleg egyetlen márkát sem a prémiumok közül. A Michelin idei vízes eredménye pedig az előzmények tükrében minimum furcsa. A Bridgestone pedig menjen vissza havas átdolgozásra és aztán lehet jó esélye, ami egyébként a többi kiváló tulajdonságait fogja valószínűleg rontani. A'la Michelin, amely hóban már egész vállalható, de vízen és szárazon némileg romlott a teljesítménye.
Ha most nekem kellene négyévszakosból választani a TOP ligából, talán az év eleji kopástesztből indulnék ki, de elég nehéz helyzetben lennék...
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
-
TFSi
őstag
válasz csubuka #28268 üzenetére
Gördülési ellenállásukat tekintve ma már nincsen lényegi különbség téli-nyári, vagy négyévszakos gumi között.
Kornel Contit mondana (teljesen indokoltan), de én maradnék a Goodyear-nál, esetleg a Michelin-nél, amely extrém kopássálló és jó kompromisszum, de főleg szárazon és vízen, kevésbé hóban, de ott is OK. Valamint a kopásával egyenes arányban a Michelin kevésbé veszít tapadási tulajdonságaiból, mint a GY.
A Contiról ilyen jellegű kopási teszt még nem született. A GY viszont a legkiegyensúlyozottabb havon, vízen, valamint kopási tulajdonságban, de vállalható szárazon is.
A Michelin, Bridgestone, és még talán (?) a Hankook Kinergy 4s2 inkább nyári jellegű abroncs, alkalmi téli bevethetőséggel. A GY, a Vredestein és a Conti, de főleg a Nokian, de kiegyensúlyozott vizes és kompromisszumos száraz tulajdonságokkal. Viszont szárazon még mindig jobbak, mintha egész évben télit használnál, feltéve, ha a téli profilmélysége 4mm felett van, mert alatta már az is slickesedik.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #28308 üzenetére
Aztán nehogy bejöjjön. A rapid klímaváltozásban egyetlen dolog a biztos és az a kiszámíthatatlanság. Geográfus kutatóként én azért számítok hókáosz esélyre ezen a télen is. Nagyon megnövekedett a ciklonáris tevékenység mostansag, lásd októberi medikánt a Földközi-tengeren. Kaphatunk mi is a jóból, pláne egy masszív északi visszaáramlással, mint tavasszal. Szóval jó az a négyévszakos gumi.😎
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz csubuka #28296 üzenetére
Megbízható webshopot kell keresni, akkora a verseny, hogy nincs tuti hely, érdemes szétnézni.
Az XL erősített teherbírás különösebben nem oszt, nem szoroz. Nyugodtan választhatod az XL abroncsokat is. Elég a T sebesség index, szívó 1.2-eshez.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Pont ezt akartam írni, de beszívatott a szerkeszthetőség.. A rapid klímaváltozásban eljött a négyévszakos gumik ideje és inkább a nyári jellegűek felé billen a mérleg. A hólánc pedig amúgy se foglal sok helyet a csomagtartóban..😁
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz stickermajom #28317 üzenetére
F-es Astrán 10 éve én is csak ilyet használtam, pedig hol voltak még akkor olyan úri huncutságok, mint Quatrac 5 és a többiek.🙂
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Egy kis újdonságcikk a négyévszakos témakörben.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz HussarF #28704 üzenetére
Van benne marketing az tény, de legalább vállalják, hogy 200.000 km-ig hibamentes lesz a gép, és ha ez 10 évig tart, akkor addig. A Suzuki se a maga ellensége, és a vásárlóknak is jó, ha normálisan szervizelve 10 évig nem lesz motorgond. Lehet utánuk csinálni a többieknek is.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz SeatZola #28725 üzenetére
Szerintem Dunlop SP WS 5 vagy Goodyear. Öcséim a Dunloppal 205-ös méretben a Tátrát járják telente, de láncolni még nem kellett, pedig akadt havas felület tisztességesen.
Qru: tesztelték-e már az Alpin A6-ot?
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz grizlisandor #29426 üzenetére
Ha már kezelve van, inkább mélyápolóval, mert a glicerin roncsolja a gumianyagot.
Tibko8: esetleg ez? Teszten TOP 5, és kevésbé kopik.
tboldi: Kormoran felejtős, Hankook rendben, Firestone kisebb méretben OK.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Az Autonavigátor kvázi pancserteszteket szokott végezni mind az abroncs, mind az autóteszteket tekintve. Pénz híján nincs más választás. Talán az autopulot leszámítva nincs itthon komolyan vehető szakportál.
Őket sem veti fel a pénz, csak az igényszint jelentősen magasabban van. Ezért inkább érdemes a valós mérésekre alapozó, elsősorban német forrásokat figyelembe venni.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Munkatársam bevállalta a Barum Quartaris 5-öt. Eddig esőben szépen teljesített. Jó tapadás és vízkiszorítás, de ezek még csak az első benyomások. A zajszint is rendben lévőnek tűnik.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz MPowerPH #29944 üzenetére
Annyira nem durván téli az a mintázat, belül jól elkülönülő blokkok lamellával, kívül a száraz és nedves kanyarstabilitást biztosító vállal. Klasszikus. A Comtrac 2 Winter variánsa már merőben téli minta.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz #46372352 #30057 üzenetére
Nem volt az túltarolva vásárlás előtt? Nekem Semperit Speed-Grip 2 van már 2014 decembere óta és gond egy szál se. Az pedig Conti B brand. Bár keveset mentem csak vele, de csillaggarázsos télen.
rbalint88: lehet a kocsinak van trakciós problémái. Ez egy adottság és bizonyos abroncsok jobban erősítik.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #30113 üzenetére
Pont emiatt lennék kíváncsi a Conti AllseasonContact négyévszakosára, mert az elvileg havas-jeges körülmények között is rendben volt, lamella ide vagy oda. A Bridgestone A005 is a lamellátlansága miatt "hasalt el" már kevésbé letaposott havas felületen is.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz #89309696 #30131 üzenetére
Ezért, ha valakinek mostoha időjárási körülmények között kell mennie, válasszon a klasszikus mintázatú négyévszakosok közül (Goodyear, Vredestein, Nokian, Nexen, vagy a friss fejlesztésű, de még nem tesztelt Barum és Matador egész éves abroncsaik).
Egyébként a kevésbé lamellás irányvonal a téligumiknál is megjelent, így kíváncsi lennék arra, hogy ezek hogyan szerepelnek erősen taposott, jegesedett havon/ vagy műgyantán. Lenne meglepetés?
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Klemens #30163 üzenetére
A Firestone és a Barum teljesen jó, utóbbi friss fejlesztés. Ha négyévszakos, akkor egy Vredestein Quatrac 5 vagy Nexen N Blue 4 Season. Ha több keret van rá, akkor Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2. Ha kicsi a keret, akkor Barum Quartaris 5.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Biztonsági játékosként ezért van létjogosultsága a klasszikus négyévszakos gumiknak. Azok hóban, fagyban biztonságosabbak. A GY Vector 4Seasons Gen-2 ráadásul vízen is igen jó menettulajdonságokkal bír. A száraz felület lehet a kompromisszumos gyengéje, amely kevésbé kockázatos, mint egy korlátozott havas-jeges teljesítmény.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz szabonagyur #30342 üzenetére
Á, dehogy..😁 Mehet nyugodtan a szemétbe..
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Az Autonavigátor ismét tesztelt, immár havas körülmények között. Csak a szokásos meglepő és mulatságos tartalom. A kis manipulátorok. Tudtátok, hogy a Michelin CC+ havon fékezésben megveri a GY Vector 4s Gen2-t?
Ja és 10cm hóban az utcán és a "szűzhavas" tréningpàlyán laboratóriumi körülményeket tudtak produkálni, innen a nagy mellény..
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Giti márkájú abroncs, tesztautón. Remélem ezt hamar elfelejtik.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Politika
- Elemlámpa, zseblámpa
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Viccrovat
- Gumi és felni topik
- Hegesztés topic
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- BMW F10 F11 F30 F31 G30, G80 stb Jubíleumi, M Power vagy fekete embléma szett
- Athom WLED 15W E27 RGB+Warm+Cold White okos villanykörte
- Toyota 2009 Avensis CRUZ tetőcsomagtartó
- Kompakt ( CFL ) fénycsövek ( 13 db )
- Krups, Krups Quattro darálós automata kávé főző kávéfőzők, full vízkőtelenítve és pucolva
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest