-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TFSi
őstag
válasz grizlisandor #35853 üzenetére
Használd megelégedéssel!
Hachiko95: azért olykor jelentkezz be majd pár friss, megosztható tapasztalattal a topicba. Ez a Master-Grip 2 nekem nagy talány. Vajon mi lehetett az oka a piacra dobásának a Speed-Grip 3 mellett..?
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz AMD Power #35877 üzenetére
A Tatraban láttam épp egy lomnici Seat Ibizán Matador MP62 All Weather Evo-t. Egy helyi árusé volt.🙂 Egyébként is jó pár négyévszakos magas szintű téli teljesítményre képes, úgyhogy egyre kevésbé csodálkozom a trendeken.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Szerintem ésszerű és jó választás. Sebességindexre gondolsz?
Bazsee71: azóta már kint van az Eagle F1 Assymetric 5 és ugyancsak kiváló nyári gumi.
moddingR: évi 5-10e km-re teljesen jó a Nexen négyévszakosa.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #35924 üzenetére
Ez a cikk is megerősíti, hogy legkésőbb egy érezhető vibráció kialakulásánál azonnal érdemes centríroztatni a gumit, különben rendellenes kopás, futómű és kormánymű meghibásodások léphetnek fel, sőt az autó manőverezési képességei is romlanak.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Doki16 #36043 üzenetére
Aztán a fújolást levezetendő, menő ügyfélnek felszereltek egy bika téli Laufenn-t. Mer' aztat a Hankuk gyártsa, oszt jobban tapad, mint az a seholsejó japán szar. Ezt is csak akkor, miután eltávolították az előző évszaknak maximálisan megfelelő Kormoran-t.
Szerencsére vannak normális gumisok is.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Nézem épp a tavalyi AutóMagazin (Automotorundsport) és az idei AutoBild négyévszakos tesztet mindkét esetben 225/45 R17-es méretben. Az egyik tesztautó egy BMW 118i (még a hátsókerék meghajtású) a másik egy Seat Leon.
CC+ havon fékezés BMW 50 km/h-ról 25.4m, Seat 32.9! Ez a nagyságrendű eltérés a többi abroncsnál is megvan. ABS gond vajon? A többi fékútban nagyságrendileg hasonlóság van.
A havas vonóerőben is mintegy 15%-os általános eltérés van. Mondjuk ez adódhat a hajtás és tömegeloszlásbeli különbségekből is. Vagy ASR hiba, ha épp nem kapcsolták ki a teszt idejére.
Zajban, kanyaraquaplaningban mindkét teszt esetén sereghajtó a CC+.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
-
TFSi
őstag
válasz Hachiko95 #36118 üzenetére
Igen, a hiedelmekkel ellentétben a téli gumi simán lehet halkabb, mint a keményebb keverékű nyári. Jó gumi, hóban hasít rendesen.
Kornel: Tényleg esztétikai élmény. A Barum Quartaris 5 se csúnya, pláne az oldalfala. Sőt annak idején a Vredestein Ultrac Sessanta volt a nagy kedvencem ilyen szempontból.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #36134 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy -10 fok alatt valóban érződik-e a rideggé válás. Vagy ez csak néhány keverék esetében van így. Pl. Pirelli. Mintha +20 és -20 között lenne a Crossclimate optimuma, de ez csak egy kopott emlékkép.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz ArthurShelby #36229 üzenetére
A Zafira A esetében szerintem mehet négyévszakos, pl. Nexen N'blue 4Seasons.
A 2012-es gumi minimum 90%, hogy csereérett. Ennyi idő alatt minden abroncs elöregszik.
A Zafira C-re is simán vállalnék egy Michelin Crossclimate+ vagy Continental Allseason Contact négyévszakost. Ha nem, akkor a téli Kleber Krisalp HP3 vagy Apollo Aspire XP Winter.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz PRDZsolesz #36286 üzenetére
Nem csak gázadáskor hangoskodik? Kollégám Civic-jén csak akkor hallani, egyenletes tempónál halk. Nála legalábbis.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
-
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #36510 üzenetére
Az időképes elemzés csupán modellszámítás. Kb. annyit jelent, hogy erősödni fog a szibériai anticiklon hatása. Magyarán lassan itt a tél. Ez klímaváltozás nélkül is megy. Amúgy ez a klímaváltozás önmagában bullshit, mert a klíma mindig változik.
Uszkve 10200 évvel ezelőtt még jégkorszaki hidegfazis volt. Jelenleg jégkorszaki melegfázis, interstadiális van. Nélkülünk is változik a klíma és még csak jól becsülni se lehet az ember szerepét benne. Az tuti, hogy befolyásoljuk, de a mérték az ismeretlen.
Csak annyit akarok kinyögni, hogy vegyen mindenki négyévszakost, amíg van. (Négy évszak).
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Predator2 #36531 üzenetére
Hankook, tesztekben kiegyensúlyozott, kb. TOP 5 kategória. Elvileg hamar öregszik, keményedik, tehát kb. 3 tél fér bele jó tapadási képességekkel. Ha ennyi idő alatt 3-4mm-esre kopik a mintázat, akkor ennek nincs nagy jelentősége.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Predator2 #36545 üzenetére
Esetleg négyévszakos? Az öregedés mértékét egyéni (fórumos) tapasztalatok alapján említettem. A Barum Polaris 3 kb. 5 évet bírt az egyik barátomnál kikeményedés nélkül, de ez is csak szubjektív tapasztalat. Én a Hankookot venném, ha a gumi megfelelően van tárolva idény után, de még akkor is, ha nem. Jó gumi.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Predator2 #36585 üzenetére
Ez az öregedés dolog szubjektív tapasztalatok alapján lett megítélve, így én ezt nem venném olyan komolyan. Egy tétel, amely némelyeknél megtörtént, de nem általános. Az említett lehetőségek alapján még mindig a legjobb alternatíva.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Pénteken rakattam fel az 5 éves, kb. 5mm profilmélységű Semperit Speed-Grip 2-ket, de még mindig puhának tűnik a gumi anyaga. Holnap majd egy próba a hóban, itt Egerben.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Csabroncka #36775 üzenetére
Nem baj, majd kihúzom őket. Tavaly egy muksi 1-2mm profilmélységű, elöregedett Semperit miatt szörnyülködött, miután elakadt 15cm friss hóban. Én csak a fejemet fogtam, aztán kihúztam..
Más: van valakinek tapasztalata Goodyear Vector 4Seasons Gen2-vel?
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Sziasztok!
A Goodyear Vector 4Seasons Gen-2-vel vannak tapasztalatok? Azért kérdem, mert itt a fórumban ilyennel még nem találkoztam.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #37026 üzenetére
Nem is ez a gond, hanem hogy már jöhetne a Quatrac 6 vagy éppen a GY Vector 4Seasons Gen-3. Jövőre az Allseason Contactot is jó lenne updatelni, nem beszélve a Quadraxer 3 és esetleg egy új CC-ről. Szóval 3-4 évente jó lenne frissíteni a palettát.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
-
TFSi
őstag
válasz monroe8609 #37261 üzenetére
Az egy jó négyévszakos, kiegyensúlyozott kvalitásokkal. Télen hozza egy átlagos téli szintjét, nyáron kicsit már nyúlósabb lehet, de még akkor is jó kompromisszum.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #37264 üzenetére
Ez azért túlzás, mivel az Allseason Contact fekútja szárazon pár méterrel azért hosszabb, mint egy azonos méretű nyári Barum esetében. Amúgy kíváncsi lennék egy vizes fékezésre is, összehasonlítva pl. a Bravuris 5-tel. Szárazon, 40m alá csak a Bridgestone és a Michelin négyévszakos szokott bemenni és az utóbbi időben a MAXXIS Premitra.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen