-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Saccco
nagyúr
válasz Tomi0703 #35250 üzenetére
Mi is most vettünk Nexen-t a Bakonyba, kíváncsian várom az eredményt.
185/60R14 és 175/65R14█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok Urak!
Tavaly már pedzegettem a témát, akkor aztán még nem váltottam le a téliket, de most már 2 biztos cserés.Inkább vennék 4et egyben, de azt mondjátok már meg nekem, hogyan lehet, hogy az egyik tesztben 3.-4 helyen vannak a Dunlop Winter Sport 5 és a Kleber Krisalp HP3, másik tesztben meg 15.-16.
Sőt Klebert egyik helyen a legjobb száraz fékutasnak írják, másiknál meg megnövekedett száraz fékút van.Na mindegy. Lényeg, hogy
Kleber Krisalp HP 3, (~46€)
Hankook W452 Winter i*Cept RS2 (~56€)
Dunlop Winter Sport 5 (~68€)
Goodyear Ultragrip 9 (~68€)
vannak versenyben, nyilván az első kettő nagyobb eséllyel száll versenybe az ára miatt.
Nyári is Hankook (VP3), az nekem bejött, de nem tudom téliben milyen. Kleber meg már tavaly is nagyon ajánlott volt. 205/55/16 a méret, 91H-ban gondolkodom.Autó Golf MK7, 110kW, 85% autóút, 15% város kb, és olyan 1200-1500km-t megyek/hó.
Szlovákia-Ausztria-Magyarország hármas játszik utak terén 50-40-10 arányban.Köszi előre is.
-
TFSi
őstag
válasz Kornel #35247 üzenetére
Egyetlen ilyen van a közvetlen környezetemben 195/60 R15 méretben. Télen remekel, a mély profilú abroncs kopása 10-12000km alatt max. 1mm a hajtott keréken, halk és összességében kiegyensúlyozott. Nem került még vele nehéz szituációba a tulaj, ha történik ilyen, megírom.
Egyébként én a furcsállom, hogy nem tesztelték még, mint ahogyan a Bravuris 5-öt sem. Az autonavigátort inkább hagyjuk..
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
sutszi
veterán
Van egy hátránya, hogy nem vettem meg még a téli gumit. Az, hogy agyalok rajta mi legyen. A tesztek és az árak miatt kicsit bizonytalanná vált az Alpin 6. TS860 is esélyes meg most ez a GoodYear is itt feszít mint pocok a prézliben... És még akkor az új szériák meg sem érkeztek...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
TFSi
őstag
válasz sutszi #35255 üzenetére
A GY házi márkájával a Dunlop SP Wintersport 5 abronccsal jó tapasztalataim vannak. Hóban, vízben kiváló, alig öregszik és alig kopik. Ráadásul halk is. Ennél fogva a GY se lehet rossz, sőt..
A GY Eagle F1 Assymetric 5 nyári abroncs lett véve öcsém feleségének Hondájára 225/45 R17-ben és elmondása szerint olyan vízen is, mint szárazon. Mondjuk a tesztek szerint is kb. A GY gumik kopása is igen visszafogott.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #35257 üzenetére
Visszaolvastam májusig Kleber -re keresve. Ahogy látom, nem csak én vagyok bizonytalan vele kapcsolatban. Valaki írta, hogy a Kleber meg a Hankook hamar felkeményedik, hangosodnak, tapadásuk is csökken, de mások nem tapasztaltak ilyet.
Nexen jött még képbe, de nem tudom mi legyen. Hankook egyik tesztben jobb, másikban rosszabb, emellett valamivel drágább, de írták, hogy annyival nem tud többet.
Az ára miatt lehet bevállalom a Klebert, tekintve, hogy a 4 gumi ~28 ezerrel olcsóbb, mint egy dunlop vagy goodyear szett. -
aktív tag
válasz 1stVikman #35258 üzenetére
Nekem végül tegnap ezt rakták fel 205/55 R16 méretben. (Hankook, Dunlop volt a képben). Úgy vagyok vele, hogy a nyárikban van még két szezon, ha ez nem tetszik, akkor a nyári helyett négyévszakosat veszek majd, és ezt meg max a lemezfelnivel eladom.
Apum egyébként tavaly vett egy garnitúrát belőle, ő nem panaszkodott. (Annyi, hogyha DOT fetisiszta vagy, akkor az enyémek 4818-as DOT számon futnak, és ahol alacsony készletet írnak, ott érdemes rákérdezni, mert valszeg ezt fogják adni).
No money, no honey.
-
TFSi
őstag
Lehetséges, hogy a közeljövőben négyévszakos gumi mellett teszem le a voksom, 205/55 R16 méretben. Az új AutoBild teszt 225-ös méretben egészen elfogadható téli eredményeket hozott a Michelin CC+ számára, ellenben a fórumtársak téli (jégbordás) tapasztalatai ezzel a gumival és az öregedéssel kapcsolatban eléggé vegyesek. Mit gondoltok, érdemes lehet rá beruházni ebben a méretben az új teszt ígérete alapján?
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
sutszi
veterán
Hol érdemes használt gumit meghirdetni? Harverapró meg facebook, jógofás már megvolt... De kevés az értelmes érdeklődő...
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
molnarpeter
nagyúr
válasz sutszi #35262 üzenetére
Drága szvsz. Ha azt nézem, 10-ért már van új (árukereső), és akkor egy garanciális új terméket kapsz, szóval még kb egy áfával olcsóbban érdemes adni mondjuk. Mindenesetre szóval próbálnék árat csökkenteni.
Kiírnám, hogy újszerű, csak x km-t futott, illetve hogy 4 darab az egyértelműség kedvéért. Talán még egy DOT fotót tennék fel.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
Köszi a tippeket.
Érdekes, mert mikor kitettem 50-ért akkor beleírtam, hogy alkuképes...meg házhoz viszem BP-n. Meg sem próbáltak józanul alkudni...
Tegnap levittem 45-re. A kedvencem az az érdeklődő volt aki végigkérdezte ugyanazt ami a hirdetésben volt... De betűről betűre... Majd alkudni próbált 40-re. Mondom, ember most alkudtam le magamnak 10%-ot... Mit szeretnél még...
Én körbenéztem a használt piacot és az alapján nem tűnt drágának.
Öregebb és kopottabb gumikat adnak hasonló árban... persze nyilván nem az internet összes hirdetését néztem át, de azért egy párat.Ez az újat veszek 10-ért meg érdekes dolog. Én azt látom, hogy a garancia nem sokat ér. Oké, hogy a szálszakadást cserélik, mert az nyilvánvaló, de ez már nem lesz szálszakadásos... Nyáron vett tesóm új nyári gumit... Nem akart jó gumit venni, valami Matadort vett... Kb 1 hét után durrdefekt...kiszakadt az oldalfala, egy tök eseménytelen útszakaszon alacsony sebességnél(30-40)... A garancia itt úgy működött, hogy gyártónak megy vissza bevizsgálásra... Addig se gumi, se pénz...
Viszont az említett dolgokkal bővítem a hirdetést. A DOT fotót is csinálok. Tényleg köszi. Remélem így már komolyabb érdeklődőkkel is társalgok majd.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Zolás
addikt
Hallott már valaki a green diamond vagy everest green diamond gumiról? Valami szemcséket ad a gumihoz, és így jobban tapad.
Sehol sem találok teszteket róla, amerikai fórumon találtam pár mondatot, ott dicsérik, de azokat is 10 éve írták.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Doki16
addikt
Felment a Passat-ra a 215/55 R17 Bridgestone A005. Egyelőre ebben az időben nagyon jók a tapasztalatok. Ég és föld a GY télihez képest, sokkal jobb. Ha lesz hó akkor beszámolok a tapasztalatokról. Bár gyakorlatilag semmi elvárásom nincs felé. Kíváncsi leszek még a kopásra, mert azért csak ott van az első keréken az állandó bármikor fennálló 330 Nm. De majd úgyis felcserélgetem a kerekeket.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
aktív tag
válasz 1stVikman #35266 üzenetére
Autóhasználat (évi 15.000 km, ebből télen 5-6.000), egy benzines 1.8 Zafira B-re megy fel, amivel nem vadulok, és nem autózok a határon + bárhol olvasom, kérdezem, mindenhol ár-érték arányban ajánlott gumi, nagyjából a Barum árában. + egyre inkább hajlok arra, hogy a következő nyári cserekor már négyévszakost rakatok fel, így ez megöregedni nem nálam fog, elkopni meg főleg nem.
No money, no honey.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Doki16 #35271 üzenetére
Kíváncsi leszek rá! CC helyett én is az A005-re akarok lőni. Am a 330 Nm miatt érdemes 8-10 ezrenként átcserélned a gumikat. Én kb 40 ezer után cseréltem át és érezhetően gyengébb ami eddig elöl volt* (és most hátul) de úgy gondoltam, hogy elöl legyen a jobb gumi mert fékezéskor/kanyarban leginkább arra terhel ugye.
*: garázsból feljövet most a hátsók (amik eddig elöl voltak) picit elkaparnak (ugye gázadásra hátra küldi a nyomatékot a 4x4), eddig nem volt ilyen gond.
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
Lesz összehasonlítási alapom is, mert 205/55 R16 méretben 2 évig CC+ volt fenn. Mentem vele minden körülmények között.
GTE csak elől hajt és az össznyomaték 400 Nm. De amúgy sem talpalja állandóan az ember. Mondjuk a villany részét lehet büntetlenül.
Én is úgy gondoltam, hogy 8-10k km körül lenne felcserélgetve. Anyukám Switfjén évente szoktam, nagyjából 6k km megy bele addigra. Ott mondjuk nem gyilkol a nyomatékA Mitsun meg az eddigi autóim közül most először indulok neki gáz gumival a télnek. Legalábbis számomra gáz már egy 5 mm-es 4 éves Bridgestone Blizzak. Mindegy itt megvan a villanyos 4 kerékhajtás
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Doki16
addikt
Életemben először van 4wd kocsim, Télen azért bepróbálok vele majd egy kis terepet sík földúton
Jaja, lényegében városban hajtom folyamat. Az utóbbi 1000km-ből már szerintem simán 600 csak város/előváros.
Viszont emeltem a kis krokodillal, hogy mondom átrakom a kerekeket. Koppra kitoltam az emelőt és még mindig talajon volt a gumi Szereztem jó kis talpfát amire esetenként 20-30 tonnát pakolnak. Az csak elfogja bírni.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
TFSi
őstag
Egy kis cseh négyévszakos relatív pontozásos teszt Octavia III-on, kommersz 205/55 R16 méretben. Remélem nem volt még..
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Saccco
nagyúr
Azért az kemény, hogy a Nexen 4S leginkább csak az aquaplaningnál marad el, de ott is megveri pl. a CC-t.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Qru
MODERÁTOR
Ha már 4évszakos a téma:
Apollo Alnac 4G
vagy
Barum Quartaris 5Apollo nem egy új fejlesztés de itt már bizonyított. A Barum újabb cserébe semmi kézzelfogható ajánlása nincs...
#nincsbennetarcsi
-
Hachiko95
aktív tag
válasz eTrade #35286 üzenetére
Viszont egy elsőkerekes autónál pont elől kopik jobban a gumi, így aránytalan lesz a kopás. Valamikor muszáj lesz előre rakni a nagyobb profilmélységű gumit, az egyensúlyt úgy tudod a legjobban megtartani.
Persze ha nagyon nagy különbség van a kettő (új-régi) között, akkor inkább hátra, de akkor az eleje lesz gyenge.
-
-
tboldi
nagyúr
Én is meg fogom cserélni az elsőket a hátsókkal, rövidesen úgy is fel kell szerelni a WagonR-re a téliket, akkor majd egy füst alatt megcsináljuk ezt is a Jazzen.
Viszont otthoni körülmények között hogy lehet ezt kivitelezni? Egyszerre két emelővel az első és hátsó oldalsó emelési pontoknál?
Legszívesebben felemelném hátul középen, két oldalra egy-egy bak, majd ugyanezt megcsinálnám elöl is, hogy az egész autó a levegőben legyen, de sajnos a facelift utáni Jazzeknél - mint amilyen az enyém is - megszűnt az elülső emelési pont.
[ Szerkesztve ]
-
Jövő héten viszem átrakatni a téli kerekeket, gyorsabb emelőn mintha én bohóckodok itthon a krokival.
VP3 nekem bevált a nyáron (205/55 r16), bírjon ki még 3-4 évet és rendben leszünk. Téli tavalyi gyártású Conti TS860 ('gusztusban vettem 195/65 r15), remélem olyan jó és kompromisszummentes lesz mint ahogy a teszteken remekelt.Dluinet: Ezt az átszerelést előről-hátra mennyire kell komolyan venni, mármint a megtett kilométerek után?
Mert oké, h kell de 10e km??[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
kenguru99
aktív tag
-
Nikaré
őstag
Sziasztok!
Keresek 215 /55 /17 méretben téli gumit.
Ajánlatot kaptam Hankook és Firestone -ra.
E két márka közül melyik a jobb.?Pályázás alig lenne.[ Szerkesztve ]
-
válasz kenguru99 #35295 üzenetére
Ha teszem azt évente 10e km-t megyek, szezon végén leszedem a kerekeket majd következő időszakban felcserélem az elsőket a hátsókkal és ezt évente ismétlem az mennyiben jobb, mintha teszem azt kétévente játszom el ugyanezt ugyanekkora futásteljesítménynél?
Dluinet: hát ezt holnap mindenképp meg fogom nézni, mert bár párszor már átnyálaztam de ez kimaradt úgylátszik.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- Dell asztali gépek
- EAFC 24
- További aktív témák...