-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Kornel #20680 üzenetére
A Kb-vel az a gond hogy kb Még ha biztos lenne, akkor esetleg 1-2 hétig kell letenned az autót ha korai tél jön. De így kb-ra én biztos nem vállalnám be. Meg aztán ha korai tél lesz akkor a kereslet és a fókusz is más lehet a gumikereskedőknél. Én megvenném a legjobbat aztán annyi, kocsi árához képest úgyis aprópénz
-
őstag
-
őstag
-
őstag
válasz molnarpeter #21346 üzenetére
Igen, Scross azzal jött, rögtön ment rá a CC.
-
őstag
A feleségem jazzére vennék (185/60/15) 4 évszakost miután az scrosson jól szerepel a CC+. Ki is néztem szépen a Nexen-t de már hetek óta nem rendelhető az automaxon, nincs központi raktáron. Az igazi kérdésem az lenne, hogy pl. ez gumipark.hu ha enged rendelni az azt jelenti hogy más beszerzési forrása van (közvetlen kintről), vagy Ő csak nem foglalkozik a központi készlettel a honlapján és ugyanannyit fogok rá várni csak drágább lesz (amelyik online boltban van készletinformáció ott mindenhol 2db-ot írnak és ezért nem engednek 4-et venni)?
Köszi az infót. Már kezdek filózni a quadrexer 2-ön mert kb az a legjobb gumi tudomásom szerint ezekből.
-
őstag
válasz LógaGéza #28552 üzenetére
Nekem Cross Climate+ van Scrosson és teljesen elégedett vagyok vele. De az 17-es. Kis méretben azonban ahogy néztem elég sokkal rosszabbul szerepel, ezért feleségem jazzére Nexen N-Blue 4 season lesz, a méret nagyon hasonló 185/60/15. Ha nem bízol a Nexenbe én még a Continental Allseason Contactban és a már említett 2-ik generációs Vectorban gondolkoztam. Vagy ha nem félsz az újtól akkor a Bridgestone A005 is jónak tűnik (de erről csak gyári teszt van, és ugye mindenki saját gyermekét szereti, és a száraz tulajdonságokról hallgatnak).
-
őstag
válasz peppe79 #28563 üzenetére
Köszi, rákerestem. Mondjuk ebben éppen a télit nem találtam (lehet hogy letölthető 1 euróért ahogy náluk szokott, de éppen nem érek rá nagyon). De ez alapján akkor a CC-nél is kicsit nyáriasabb irány (semmi gond annak is megvan a létjogosultsága). Ők meg a Nexen-t húzták le amit rendeltem... Filózok, legyen inkább Continental Allseasoncontact ? Azt még sehol nem láttam elbukni.
-
őstag
válasz kenguru99 #28640 üzenetére
Friss gumit mondjuk kicsit be is kell koptatni hogy az első védő vagy mi réteg lejöjjön. Én nyáron kezdtem el használni a CC+-t, télen nem volt vele panaszom. Megjött a nexen a jazz-re szóval már nincs variálás, kár hogy csak 30-án van időpontom, bekoptattam volna egy kicsit a jó időben (ma akartam menni de tele vannak, mondjuk érthető, mindenkinek jobb a hétvége).
-
őstag
válasz kenguru99 #28719 üzenetére
Vajon összkeréknél is az első kopik jobban? Bár auto-ban használom, így csak szükség esetén megy hátra hajtás, úgyhogy gondolom nekem is elől kéne jól kopnia. Bár semmit nem látok még rajta, biztos túl tutyimutyi vagyok Eddig minden gumim hamarabb elöregedett (szerintem 400-500k kilométerhez közelítek)...
-
őstag
válasz Reggie0 #28775 üzenetére
Hát azért valamennyire kell tapadnia ha megindul vele, egy elhasznált 10 éves eleve vacak nyárin szerintem egy allgrip se menne fel a havas hegyre.
Nyilván féktáv másik kérdés, ahogy el is hangzott. Ha hegyre járnék akkor vagy téli vagy téli irányultabb 4 évszakos lenne. De Mátránál nagyobb akadályba én télen biztosan nem ütközök (nem síelek, én teniszre szórom a pénzem ) , ezért nekem a CC+ szereplése is megnyugtató.
-
őstag
válasz Doki16 #28816 üzenetére
Én pont ezt vártam sokáig, mert úgy vettem észre hogy a méret komolyan számít. Azaz egy minta és anyag 17-esben jó, 14-esben meg nem. Pont a CC+ esete, ahol a 17-es részt tapasztalatból tudom hogy jó (scrosson az van). De nem lennék boldog ha kiderülne hogy kis méretben igaza van a tesztnek (ezért nem lett cc+ a jazzre).
-
őstag
Ha van valakinek evvel tapasztalata, azt ugye jól sejtem ugye hogy a mostani széria honda jazz guminyomás ellenőrzője egyszerűbb mint a mostani suzuki scrossé?
Most kapta meg a 4 évszakos gumit a feleségem jazze, hazafelé a Lurdy házból valahol a Stadionoknál bejelzett a nyomásmérő (tehát nem rögtön). A menüben nem láttam részletes kijelzést mint az scrossnál (az kijelzi minden gumi pontos nyomását), csak reset lehetőséget (ezt megtettem, plusz kútnál az egyik 2,2 volt a többi 2,4, még jó hogy kértem a gyári 2,3, 2,1-et... a 2,2-öt felfújattam 2,4-re, Örs és otthon között nem jelzett be 5 kilométeren).
Következőre ha van válasz hálás lenné:
1. Tényleg csak azt jelzi hogy valami gubanc van és kész, a menüben csak resetelni lehet?
2. Ha a gumis hazavágta szereléskor valamelyik szenzort azt azonnal, vagy legalábbis elég gyorsan nem 3 kilométer után jelzi nem?Köszi!
-
őstag
Nekem múlt szombaton. De a jobb hátsó ereszt... Amikor eljöttem vele 3 kilométer múlva jelzett a tpms, kútnál jobb hátsó -0.2 bar. Gondoltam csak elbénázták. Felfújattam, erre ma megint feleségem alatt a pályán. Kútra be, kicsit jobb hátsó megint... Vagy a szelep rossz, vagy a gumi, vagy én vagyok a legpechesebb és első 3 kilométerben összeszedtem valami csavart vagy hasonlót... Vihettem vissza, kíváncsi vagyok a gumiparkosok hogy kezelik az ügyet (ha csavar az nyilván nem garanciás, de különben).
-
őstag
Köszönöm, holnap hazajönnek. Ha kitart a gumi akkor én itthon már megoldom, de november 1-jén nehéz lesz bármit venni, meg szaki sincs persze.
A csavard jobbra szerintem a max utasítási bonyolultság ami telefonon kiadható Már a fújd fel 3 bar-ra sem fog menni (falun vannak, a kocsihoz adott kompresszort meg nem vágnám ezzel haza).
-
őstag
válasz Motion_Blur #29008 üzenetére
Említsd meg neki hogy a CC+, continental allseason, vagy a vector 4 season gen 2 lenne az igazi, az mind 50 környéke. Utána boldog lesz a Kléber vagy Apollo árával
-
őstag
válasz sepsi0 #29294 üzenetére
Nexen van teszt ahol jól szerepelt, volt ahol közepesen. Én olyat vettem feleségem jazzére, de 2 hetes kevés kilométer után még nem nyilatkoznék (de eddig nem volt gond). A CC+ nyilván pöpec, az scrossomon az van múlt augusztus óta. Azzal van tapasztalat, én ajánlom.
Többiektől is kérdve a másik gumi nem az ami egy az egyben a quadraxer csak olcsóbban (de ezt könnyen lehet hogy keverem)?
-
őstag
válasz Vesztor87 #29560 üzenetére
Feleségem jazzén van 185/60/15 méretben, de kevés még a tapasztalat. És mivel alapvetően városi autó ezért amikor eljut eddig a sebességig akkor gyorsan túl is lépi (mert akkor az m3-ason megy Nyíregyre). De nem hallottam tőle ilyen panaszt (igaz mióta felraktuk csak egyszer volt pályán, és akkor a tpms jelzés volt műsoron).
-
őstag
válasz adalbert1 #29565 üzenetére
+1 a sok teszt olvasásra, engem is összezavart a végén. Autónavigátor mindig elhasaltatja (elműgyantáztatja vagy elforróaszfaltozza a nyárias 4 évszakosokat). De mondjuk azért érdemes nézni a teszteket hogy a különböző méretekben elég nagy eredménykülönbségek vannak. Nekem Scross (ami= Vitara) bevált a CC+.
-
őstag
válasz HussarF #30008 üzenetére
Ilyen valódi jég teszt lenne jó, mai modern 4 évszakosokkal. És európaival nem amerikaival (ott még a jelentés is mást takar egy kicsit ha jól tudom).
Egyébként amit én látok a tesztekben hogy a Continental TS860 kegyetlenül jól sikerült, közel sem esik kell úgy melegebb időben mint néhány másik téli. Ha télire lenne szükségem (pl. ha járnék síelni ), biztos ilyet vennék az itthoni idő miatt. Az egyik sokszor linkelt tesztelő (aki mindig rövid ujjúban flangál, a -30-as téli tesztpályán is), simán be is rakta a 4 évszakosok mellé meggondolásra (annyira jó közepes hőfokon is).
-
őstag
Inkább egy picivel télibb irányba mennék a biztonság kedvéért. Az a baj hogy talán túl jó is ez az allgrip, elindulási gondom soha nem volt, és figyelnem kell nagyon hogy télen óvatosan azért (1.4t meg megy mint az állat, mindenki tötymörög érzésre, pedig valószínűleg csak óvatosak). Még soha nem csúszott meg egy kicsit sem, de azért jobb a biztonság. Az A005 nekem még egy kicsit nyáribb iránynak tűnik. De ha lesz vele több tapasztalat akkor nem zárom ki.
-
őstag
Nu egy kis friss CC+ tapasztalat. Ma reggel Zuglóban volt egy pici finom por hó. Főutak teljesen okék, de mellékutcákon felolvadt egy kicsit ahol mentek rajta, és utána lefagyott szépen (=tükörjég). Itt a CC+ kis fékkel még teljesen ok, de közepessel (de még közzel sem vészfékkel) már darált az ABS (mindig kipróbálom ha sehol senki de gyanús a felület).
Mondjuk mindenki ésszel és lassan ment hála istennek. A full téli gumik ebben biztos jobbak, de szerintem azok is daráltak volna nagy fékkel.
-
őstag
Én ma reggel kipróbáltam vagy az esp-et vagy az allgrip-et, valami határozottan visszarakta az autót a helyére . Kijelzőt nem tudtam nézni M3 alatt mentem át Zuglónál a tanpályánál, ahogy fordultam rá a vasúti sor irányából pont hátsó kerékkel (kerekekkel?) rámentem nem látott tükörjégre kigyorsítás közben. Hátulja határozottam elindult kifelé (és utána határozottan visszatette valami, én se hirtelen féket se gázt nem adtam neki, tehát gáz is volt akár az allgrip is lehetett). CC+ a gumi de szerintem ennek téli gumi sem örült volna (lehet hogy inkább a suzuki topikba illett volna, ki tudja).