-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
válasz Hachiko95 #27495 üzenetére
Michelin Alpin 6-ot szemezgetek,de nem értem, hogy miért nincs a teszt listán,még mindig Alpin 5-tel tesztelnek
Qru: Alpin6 már tavaly model, ha azt mondtad, hogy tavalyi tesztbe nem fért bele, akkor elfogadnám,de idei tesztben sincs benne ?!
[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
TFSi
őstag
válasz Hachiko95 #27815 üzenetére
A száraz és a nedves féktesztet megnyerte, a havas fékezésen hasalt el, amely benne van a képes beszámolóban. Fölösleges összeesküvés-elméletet sejteni, hasalt már el Goddyear is, ahogyan nemrég írtam. Majd jön a 006, vagy 007
Motion_blur: nekem sajnos nem vált be a BS Potenza S001 235/45 R19 méretben. Olyan hamar kikeményedett, hogy az szégyen. a 3. éves korától nedves körülmények között egy kalap kaka volt. Nehézkes, hangos, kényelmetlen, túlárazott termék. Szóval ezek a szubjektív nem mérvadók, pláne új guminál.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Mi5u
tag
válasz Hachiko95 #27838 üzenetére
"Pontosan nem tudom, melyik részre írtad, de most gondolkodtam még rajta, mondjuk hóban, ha előre rakom a jobb gumit és vészfékezek, akkor úgyis előre terhel az autó ott kell lenni a jobb tapadásnak nem?"
Ha nincs ABS akkor blokkolni fog és kormányozhatatlan lesz, tapadás ide vagy oda. A fékkel kell játszani ha van rá idő. Ha szerencsénk van akkor a blokkoló kerék elég havat tol maga elé és az megfogja az autót. Ilyenkor igaz, hogy a jobb minta előny.
Ha van ABS akkor amiatt tolódik a fékút mivel nem engedi blokkolni, vagyis nem vagy csak kevés hó gyűlik össze előtte. A kevésbé tapasztalt autós ilyenkor a kormányt kezdi rángatni, amitől alacsonyabb profilmélység esetén kitör az autó fara. Ilyenkor jön a képbe a 2014-től(bizonyos típusokon előtte is) minden autóban kötelező ESP ami talán megvédi sofőrünket , és korrigál(ha tud) helyette.
Az igazság valahol a kettő közt van, de mondjuk egy kanyarban ha besokall az ember akkor a hátulja fog kitörni először. Tipikus példája ennek például a 76-os út Zalaegerszeg és Nagykapornak közötti kanyargós szakasza.
[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz Hachiko95 #27824 üzenetére
Nincs ezzel semmi gond, hiszen neked ilyen a tél ahogy leírtad. Nekem meg a dél alföldön olyan, hogy nincs hó. Vagy ha van, akkor az maximum néhány nap. Én nem akarom az egész éves teljesítményt beáldozni néhány havas nap miatt. De ezt mindenki maga mérlegelje, hogy mi fontosabb.
-
válasz Hachiko95 #27919 üzenetére
Nem tudok németül, így csak google translate-vel nézegettem pár egyértelmű oldalt, de azt a mélységet sem értem.
Viszont a hóban fékezésnél 1. helyen, az élettartam-ban 2-ik helyen áll.
Száraz és nedves fékezésről nem láttam rajta a PDF-ben.<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
SPeti1984
senior tag
válasz Hachiko95 #28037 üzenetére
Firestone nem volt még sosem, de ez a Hankook és Vredestein igen. Nem rosszak. Hankook első évben jó volt utána nekem zavaró volt hogy nyálkás időben indulásnál is kipörögtek a kerekek pedig nem szoktam durván indulni (Meriva B 1.4 turbo). Vredestein szüleimnek van ők sem száguldoznak de mindig elment mindenhol. Teszteken ez sem mindig az élen végzett.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hachiko95 #28037 üzenetére
Évről évre változtatnak a keveréken hiába azonos a név. Haverom ilyet vett 3 éve és a 2. évben már annyira nem tapadt vízen, hogy inkább eladta. Az új az már elvileg jobb, mert módosítottak a keverékén de félő, hogy ettől függetlenül gyorsan öregszik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
TFSi
őstag
válasz Hachiko95 #28071 üzenetére
A Michelin CC+ vizes fékezése valahogy itt sem az igazi. Változtathattak a tavalyi keveréken?
Ez azért szemet szúró, mivel tavaly a Bild ugyancsak Corsán és megegyező abroncsméretekkel tesztelte, sokkal meggyőzőbb vizes tulajdonságokkal.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30651 üzenetére
Az elso es hatso futomu megvaltozik a viztol vagy hotol vagy a jegtol? Amugy pl. tipikus hiba, hogy berakjak a jobb gumit elore, mert az kopik jobban, aztan jon egy aquaplanning, ahol emiatt a kocsi hatulja kuszik el, es mar nem fogjak meg, mig ha az elso tengelyen vesziti a tapadast sokkal nagyobb eselyuk van. Egy kepzetlen vezeto szamara a tulkormanyozottsag a nagyobb problema, nem veletlen reszesitik elonyben az elsokerek hajtast.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30653 üzenetére
A feluletek nagyreszt megegyeznek, mert elorefele halad a kocsi, legalabbis elegge ritka, amikor felvaltva eri pocsolya az elso kereket, ugy, hogy a hatsot mar nem. Foleg nagyobb sebessegnel (azaz kisebb iven) egyezik a nyomvonal.
Az extra tapadas hatul jon jol. Ha elol van, akkor egy atlagos sofor nem szerzi vissza az uralmat, ha kitor a kocsi hatulja. Lasd rantopad.
Ha eltero gumikat raksz fel, akkor azzal azt ered el, hogy a tengelyek kozotti kulonbsegek nem a kocsi felfuggesztesetol fuggoen adottak lesznek, hanem meg az utviszonyok szerint is sokkal jobban valtozni fog.
(#30658) flymi: Tolunk keletebbre siman nekiesnek a guminak es melyitik a barazdakat, hogy ne kelljen ujat venni.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Hachiko95 #30657 üzenetére
ha az eleje csúszik, és mellé a hátulja is, ugyanolyan irányban folytatod az utad - kormányt vissza, hogy betapadjon, és kis íven fordulni, és ahol elfér, fékezni. Az első tengelyen nagyobb erő ébred oldalirányban, hacsak nem RWD autónak nyomja az ember tapadáson túlra, magyarán nem lennél előbbre hátul rosszabban tapadó gumival, mikor már az eleje megindult, de javítsatok ki nyugodtan.
Jobb gumi - rosszabb gumi: nekem úgy jött le, hasonló kategóriájú abroncsokról volt szó. Nézni kellene egy tesztet az adott típusokról, kb 1-2 km/h kanyarsebesség eltérés legyen a kettő között nem túlzottan különböző állapotban, azon szvsz nem sok múlik Ha figyelembe vesszük, hogy egy átlagautó eredendően túlkormányzott, akkor meg főleg nincs miről beszélni, amíg nem középmotoros kocsiról van szó.
Reggie0: kamion és versenygumiknál meg ott a Regroovable felirat (amin nincs, én sem támogatom a vágást természetesen)
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30667 üzenetére
De egy adott pillanatban nem lehet mind a 4 kerék azonos felületen, tehát minden pillanatban más tapadás van mind a 4 keréknek.
Miert ne lehetne mindenben azonos parameteru feluleten?
A gumisok azert cserelgetik az elsot es hatsot, hogy egyforman kopjon, mert az elso jobban kopik. Ilyenkor nem igazan van kulonbseg a gumik kozott, csak a barazdamelyseg ter el kicsit.
Jominosegu guminal pl. a vizenfutas nem fugg a profilmelysegtol, mert ugy van kikepezve, hogy a csatornak szelessege no a profilmelyseg csokkenesevel.
Én már leírtam az előző kommentemben miért nem jó, ha elől van a rosszabb gumi és ez nem csak kitaláltam.
Attol meg rosszul gondoltad. Egy-ket szelsoseges tapasztalatbol lehet hibas altalanos kovetkeztetest levonni.Latod, te is hatra raktad a jobbat. Ezert nem lett tulkormanyzott a kocsi, pont igazolja a tesztpalyas tapasztalatod, amit irtam.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hachiko95 #30668 üzenetére
Pont ez a lényeg, hogy nincs egy adott gumihoz tervezve, ezért adott autónál csak a gumik tapadáskülönbsége számít. Vezettem nedves úton eltérő tapadású gumis autót. Elindulni ellehetett vele de biztonságosan kanyarodni már nem
Azért a gumi kérdés nem csak a profilmélységről szól, ha kicsit tágítasz a látókörödön akkor a látómeződbe kerül az is, hogy az adott gumik keveréke milyen. Sőt igazából a keverék számít a legtöbbet, a mintázatot designerek rajzolják évek óta és noha a profil mélyég is alapvetően fontos de a keverék is az.
Ha felteszel két nagyon eltérő keveréket (mint ahogy azt írtam korábban), akkor megváltozik az autó tapadáshatára a vezető által megszokottól az első és hátsó tengelyen és akkor jön az, hogy "jaj megforogtam és az árokba estem pedig csak egy kikerülőmanővert szerettem volna véghez vinni ami eddig sikerült most meg nem".#nincsbennetarcsi
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30670 üzenetére
Persze, ha lemegyunk molekularis meretekig, akkor valoban nincs. Viszont azok a tulajdonsagok amik makromeretben erdekesek szamunka, meg siman megegyezhetnek. Ha a gumik kozotti kulonbseg joval nagyobb, mint az ut feluletenek ket darabja kozott kulonbseg, ott nem fogod megmondani, hogy eltert a ket utfelulet. Ezert is van az, hogy akarhanyszor vegzed el ugyan azt a manovert a tesztpalya egy reszen, a kocsi ugyan ugy fog viselkedni. Ha igaz lenne amit irtal, akkor mar az is szamitana, hogy 1 millimeterrel eltertel az elozo korben megtett nyomvonaltol es mondjuk hirtelen a kocsi hatulja ter ki az elso helyett. Lattal mar ilyet?
Teljesen mindegy, hogy hogyan melegszik ugyan ugy az elso es hatso tengely egymashoz kepest, mert ezek az elteresek konstansok. A gumi meg nem es azok tulajdonsagai sokkal jobban nyomnak a latban par fok eltereshez kepest.
Sajnos amit írsz, hogy nem függ tőle, az nem igaz ...
Az is irtam, hogy ha nincs jelentos elteres a kopottsagban. Az abra tokeletesen mutatja amit mondtam: Aki felrak egy uj goodyeart a kozepes vagy meg friss michelin melle, az olyan, mint ha fenthagyna a szarrakopott michelint. A te elmeleted szerint jelen szituacioban az is megengedheto lenne, hogy a szarrakopott michelinnel jarjon, hiszen az pont annyit tud mint a goodyear gumi. A hiba pont itt jon ki az elmeleteidben: a problemat az okozza, ha baromi nagy elteres van az elso es hatso tengelyeken levo gumi tulajdonsagai kozott.Nem egyértelműen raktam hátra a jobbat, mert nem tudom melyik a jobb, ...
Az teljesen mindegy, hogy tudatosan, vagy veletlenul csinaltad. A tapasztalataid az oszzefuggest egy iranybol mar igazoltak igy.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hachiko95 #30680 üzenetére
Igen, nem is állítottam ennek ellenkezőjét.
rbalint88: Ezért mondom azt, hogy nem ártana mindenkit elküldeni legalább egyszer vezetési tréningre, hogy megtapasztalja a határokat. Hogy igen is sok a 50 km/h ha jégen/műgyantán kell fékezni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30680 üzenetére
Persze, ha jon egy katyu. Ha meg nem jon, akkor a gumi szamit. Most azert nem kell rendes gumi, mert jon egy katyu? Vagy mert ugyis lehetne rosszabb felulet alatta es akkor mindegy? Azzal, hogy rosszabb a gumi a eselyet noveled, hogy gond lesz.
Elozo kommentben irtam, csak remeltem nem kell minden kommentben elolrol kezdeni a felsorolast.
Sajnos a michelin, goodyear példád nem jó, mivel írtam hogy a száraz és nedves tapadás fordítottan arányos a kopással.
Irtam, hogy abban a szituacioban, tehat ez csak a nedves utra vonatkozott. -
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30703 üzenetére
Nem jobb az extra tapadas, ha rossz helyen vagy szituacioban van, de legfokeppen akkor nem, ha idojarasfuggoen modositja a jarmu viselkedeset. Majdnem szo szerint le is irtam. Ezert is kell a jobb gumit hatra rakni, mert az elso kerekek csuszasa sokkal kezelhetobb, mint a hatsoke. Es ezert kell az egyforma mintazat es kopotsag, hogy az idojarastol se novekedjen a hatso kerekek megcsuszasanak hajlama.
En is probalom mindenhol, jellemzoen evi 1 honap teli alpok es 8+ ora vezetoi trening.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Hachiko95 #30717 üzenetére
Egyrészt sajnálom hogy az emotikonok számodra sem értelmezhetőek. Másrészt ha szerinted a tapadáskülönbség nem tudja megviccelni az embert akkor...
Harmadrészt abból az egy mondatból azt érted ki amit te akarsz, ezért magyaráztam meg a későbbi postban mire is gondoltam hogy ne legyen félreértés. [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Reggie0
félisten
válasz Hachiko95 #30715 üzenetére
Nem azt allitottam, hogy az extra tapadas baj, hanem azt, hogy az a baj, ha ez valtozik, vagy ha elol van. Tehat:
a) Ha eltero mintazatu a gumi, akkor valtozni fog a korulmenyektol a tapadas kulonbsege, ami baj.
aa) Ha baromi nagy a kulonbseg, nagyobb, mint amennyit a korulmenyektol valtozik, akkor baj, ha elol van a jobb. (lasd b pont)
b) Ha egyforma mintazatu a gumi, de a kopasban nagy kulonbseg van, akkor baj, ha elol van a jobb, mert a kocsi hatso tengelyenek megcsuszasat a nagy tobbseg hibasan kezeli osztonosen. (lasd: rantopad, hatsokerek hajtas problemai)Nyilvan, ha sosem csuszik meg, akkor nem szamit. De ilyen alapon a biztonsagi ov hianyat sem lehet veszelyesnek tartani.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Hachiko95 #31081 üzenetére
Sokáig én is 22 ezerért hirdettem 2 db 225/50R17 gumit, szintén 2014-esek voltak, 6 mm körüli profilmélységgel. Azok ilyen 40k körüli gumik újonnan. Végül 14-ért mentek el fél év hirdetés után ősszel, mikor meguntam. Más dolog, hogy mennyiért hirdetik, meg mennyiért mennek el
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Hobby elektronika
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Házimozi haladó szinten
- Milyen légkondit a lakásba?
- Asztalos klub
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...