-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hachiko95
aktív tag
Sziasztok!
185/65 R14 méretben melyik lenne a leghalkabb viszonylag normális tapadással.
Nem probléma, ha puhább a keverék, mivel viszonylag kevés km-hez lesz.
Illetve az se baj ha normálisan öregszik .Az alábbiakat néztem, de jöhet más is:
BARUM BRILLANTIS 2
FALKEN SN832
HANKOOK K425 KINERGY
FIRESTONE MULTIHAWK2 -
Hachiko95
aktív tag
válasz Kornel #24731 üzenetére
51 értékelés [link] alapján minden tulajdonságban 80% fölött van az átlag. Saját tapasztalatot tudok írni ezen a kocsin jól működik, a többi gumit nem ismerem, de nem merült fel bennem, hogy ettől jobb kellett volna bármikor is. 150-nél erős esőben is jól fogott, vészfékezésnél is.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Kornel #24736 üzenetére
Tudom én, hogy senki nem írta, hogy rossz lenne, csak mint releváns információ mind méret, mind autó tipus alapján a saját tapasztalatom, azért írtam le. Illetve az 51 vélemény meg már egy nagyobb minta, ami alapján egy pontosabb képet lehet kapni.
Előtte Barum Bravuris 2 volt a kocsin azzal sem volt probléma, sok AutoBahn-ozással együtt, érzésre esőben javult a 3-as verzió.(#24737) Motion_Blur
Szerintem itt nem a különböző gumik egymáshoz hasonlítását érdemes nézni, hanem egy általános véleményt különböző autókon, különböző méretben. Van jó pár olyan gumi ami általánosan rossz.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Strauss #24743 üzenetére
Nekem is Sports tourer, de 2.0 dízel 160ló 350(380)Nm kézi váltós verzió, szerintem jó választás a Barum.
Pl. Agresszív indulásnál jól betapad nem nyikorog a gumi, van a kocsiban egy olyan gyári funckció(start program?), hogyha benyomod a kuplungot betolod a váltót egyesbe és lepadlózod belövi magát fix 3000-es fordulatra.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Lehet találni használtból is jót, csak vadászni kell rendesen. Nekem most sikerült találni az árukeresős legolcsóbb ár 64%-áért egy 2017-es gyártású szinte új(7.5mm+) szettet.
Ugyanilyen szettet hirdettek, darabját pár száz forinttal olcsóbban, csak az 2011-es gyártású volt hasonlóan magas mintával. Elszállt árú, öreg használt gumiból sajnos van bőven. -
Hachiko95
aktív tag
válasz kisza25 #25788 üzenetére
Amiről írsz konkrétan melyik barum gumi? A michelin mintáját, keverékét nem is kaphatta, a continentálhoz tartozik a barum.
A régebbi sorozatok gyengébbek voltak, de szerintem a most kapható Bravuris 3 HM, Polaris 3 teljesen jó és a Brillantis 2 sem rossz. Nekem a mostani kocsin Bravuris 2 volt és most Bravuris 3 HM, esőben határozottabb és érzésre is jobb az utóbbi, bár az előbbi sem volt rossz.
Az első Barum Bravuris és Brillantis pedig tényleg gyenge volt, arról sok rossz tapasztalatot lehet olvasni.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Denyiro #26893 üzenetére
Nekem van egy 2015-ös gyártású 195/60 r15 méretben, nem keményedett meg, teljesen jól használható, jól is fog. Az oldalfala puha, előtte valamilyen fulda volt, azzal "laposabban" fordult a kocsi a kanyarokba. Tehát inkább komfortosabb gumi.
Drágábban én a Barum Bravuris 3HM-et ajánlom, olyanom is van, igaz nagy méretben.
-
Hachiko95
aktív tag
Autobild 2018 téligumi teszt [link].
Részletes eredmény a 38/2018 számú magazinban lesz benne. -
Hachiko95
aktív tag
válasz FireFox1996 #27736 üzenetére
A minta alapján nem egy hardcore téli guminak tűnik az Alpin 6, mint ahogy az Alpin 5 sem. Látszik, hogy hóban sokkal gyengébb, vizesen is elmarad, viszont szárazon jobban teljesít.
Ráadásul masszívabbnak tűnnek a mintablokkok az újon.
Jóval kevesebb bevágás van rajta, nem hinném, hogy hóban egy TS860-tól jobb lehetne.
Ez gondolom jó esetben jövőre derül ki, ha egyáltalán lehet hinni ezeknek a teszteknek. -
Hachiko95
aktív tag
válasz FireFox1996 #27744 üzenetére
Ha NDA-t aláírtak, abban az esetben lehet olyan, hogy egy bizonyos időpontig nem publikálhatják az eredményeket. Persze ettől még tesztelhették, de mivel az Alpin 5 benne volt a tesztben és később ezeket nem szokták bővíteni, ezért nem valószínű.
ÖAMTC és a TCS szokott tesztelni még, de ők az ADAC-val együtt tesztelnek, ezért ugyanazok az eredmények.
SPeti1984:
Ne csak a jövő évi teszteken legyen jó, hanem most télen használat közben.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz kenguru99 #27823 üzenetére
Mindig ezt "a magyar telekre" mondatok látom, én magamnak ide az észak-magyarországi részre egy nyárias négyévszakosat nem vállalnék be a tavalyi tél alapján. Már december 3.-án olyan esett, ami meg is maradt, hetekig hó volt. A legutolsó amiről van képem az január 21., de szerintem februárban is esett.
Úgysem a száraz teljesítmény lesz a lényeg, úgysem ott dobod el a kocsit. Vízes, havas, jeges úton szokott meglepetés lenni.
Egyik este olyan hó/jég volt tavaly, hogy Goodyear UG8-cal simán a szembe sávba csúsztam, örültem, hogy annak a sávnak a széléig összeszedtem, és hogy szembe nem jött senki. Hátra raktam a "jobban" tapadó gumikat, utálom az alul kormányozottságot.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz stickermajom #27826 üzenetére
Alapvetően mindenhol azt írják(főként téli használatnál), hogy amin magasabb a minta vagy újabb(tehát valószínűleg jobban tapad) azt rakjuk hátulra, mert úgy "biztonságosabb", függetlenül attól hol hajt az autó. Közben persze meg buta alulkormányozottságot kapsz és ilyenkor mit csinálsz reflexszerűen, még jobban ráfordítasz a kormányra, még rontasz a helyzeten, közben fékezel hátha betapadnak elől a gumik. Ezzel ellentétesen szerintem sokkal természetesebb, ha a hátulja indul meg és tudok irányítani a kormánnyal, elsőkerekesnél ráállok a gázra, ellenkormányzok és kihúzom az elejét.
Pályán(nem autópályán), egy első kerék hajtású autóval(legalábbis ezzel próbáltam), ha egy teljes 90 fokot elfordul az autó, tehát teljesen oldalra fele mész, akkor erős gázzal és csutkára fordított kormánnyal még azt is vissza tudod hozni mindenfajta elektronika nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Pontosan nem tudom, melyik részre írtad, de most gondolkodtam még rajta, mondjuk hóban, ha előre rakom a jobb gumit és vészfékezek, akkor úgyis előre terhel az autó ott kell lenni a jobb tapadásnak nem?
Attól vonatkoztassunk el, hogy összevissza forogna a kocsi, akkor már úgyis mindegy, az elektronika(amiben van) egyébként is segít egyenesben tartani az autót.
Ilyet nem láttam leírva, az autós oldalakon, vagy valami rossz az elmélettel?Szerk.: Ha a pályás részre gondoltál, akkor pedig közúton is megcsinálom, ha ezzel tudom elkerülni a balesetet, ha ezzel tudom egyenesbe hozni az autót. Ez mind szituáció függő, ott helyben kell mérlegelni és cselekedni.
(#27836) HussarF
Pont a cikkek miatt raktam úgy a gumikat, a megcsúszás előtt nem különösen volt bajom ezzel a felállással. Miközben csúszott tehetetlennek éreztem magam, olyan ijesztő érzés.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
Abban az esetben, ha előre rakom a jobban tapadó gumit, akkor a blokkolási határ is kitolódik ABS nélkül. Hátsók egy csúszósabb felületen elég nagy valószínűséggel blokkolni fognak, fékezésnél elkönnyül az autó hátulja hiába van a jobb profilmélységű/mintájú gumi ott, persze az első mondat erre is érvényes csak kisebb mértékben.
Igen, megvan az éremnek a két oldala minden esetben, inkább az a kérdés melyiket tudod kezelni, melyiket érzed biztonságosabbnak a saját autódon. A túlkormányozottságot egy nagyobb tengelytávú autón könnyebb kezelni, megfogni.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz FireFox1996 #27913 üzenetére
Röviden össze tudnád foglalni az eredményeket?
Nem vagyok benne biztos, hogy jól értelmezem, de 2mm profilmélységgel teszteltek hóban agyonkoptatott gumikat? -
Hachiko95
aktív tag
válasz FireFox1996 #27921 üzenetére
Szerintem ennek a "tesztnek" nem sok értelme van, inkább marketing. Ki fog ~2mm-es profilmélységgel(premium gumival) hóban menni, akkora már rég cserés. Írják, hogy a michelin koptatta és tesztelte a gumikat + egyik oldal alján meg van csillagozva. Oda valami 1.6mm(+0.6mm/-0.0mm) van írva, gyanúsan kopottabbnak néznek ki a konkurens márka gumijai. Néhány már semi-slicknek néz ki.
A kép alapján meg lehet mondani melyik lesz jobb hóban, amelyiket maradt még minta.(#27922) mrx1212S:
Szerintem a conti, nagyon jól kiegyensúlyozott gumi. Vízen, hóban a legjobb szokott lenni, szárazon is az élen van. Nekem az elődje TS850 van, kitűnően működik, a TS860 attól még jobb.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz SPeti1984 #28036 üzenetére
Arról a firestoneról van valami tapasztalat? Én is néztem a tesztekben(ADAC), de baromira hullámzó a teljesítménye, 2 éve konkrétan nem ajánlott volt (vízes úton elvérzett)[link], tavaly középmezőny [link], idén pedig 3. hely [link].
Szerk.: Mondjuk az is vicces, hogy 2016-ban 225/45 R17 méretben is tesztelték és ott is 3. lett., 185/65 R15 méretben meg utolsó előtti. Jók ezek a tesztek.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
GTÜ téligumi teszt: [link]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz stickermajom #28093 üzenetére
Ilyet olvastam már a TS850-nel kapcsolatban [link].
Szerk.: Kommentek az oldal közepe felé.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
A régebbi Kleber-t nem választanám, a 2016-os ADAC teszten [link] utolsó lett, elégtelen értékeléssel. Debica-t nem ismerem, de az idei teszten középmezőn [link].
A Semperitből a Speed-Grip 2-t [link](nem a Master-Grip 2, ami tesztekben nem szerepelt jól [link]) próbáltam (185/60 r15 G astra) szárazon, vízen és hóban is. Hóban mégha direkt provokáltad is, akkor is gyorsan egyenesbe lehetett hozni, pedig már egy öregebb gyártású(5 év körüli) gumi volt, de minta volt rajta bőven.185/65 r14 méretben kell nekem is most választani, jelenleg van 2db hibátlan, puha 8mm-es conti TS850 gumim. Sajnos újonnan ebben a méretben a TS850-ből csak 3 éves darabokat árulnak, mégsem akarok venni 3 éves "új" gumit. A TS 860 pedig 20K+, ezért én vagy a Hankook-ot(W452) vagy az új Barum Polaris 5-öt választanám.
Ha nem akarsz "kakukktojást", bár csak nem rosszabb a Polaris 5, mint a 3, akkor szerintem Hankook.[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz samu2062 #29129 üzenetére
Nem lesz ott sem baj, a polaris 3 jó volt hóban. A gyártó szerint pedig minimálisan javult a polaris 5 havas teljesítménye [kép]. Egyébként német fórumon többen említették, hogy száraz és vizes felületen autópálya tempónál jól viselkedik a gumi, illetve hogy halk.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Titmouse09 #29469 üzenetére
Városi közlekedésnél nagy meglepetés nem lehet, többnyire inkább jeges ,havas, latyakos úton, azon pedig már a Barum is jól teljesít. Gondolom régebbi autóról van szó, nagy különbség nem lenne érzetben a középkategóriától felfelé, bár árban sem nagy a különbség a kis méret miatt.
Várni szerintem nem érdemes, készletből már csak kevesebb lesz.A régebbi Polaris 3-ról van pár extrém "teszt" [link], [link] . Körülbelül hasonló képességű az új Polaris 5 is.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz alázógyík #29536 üzenetére
Német fórumon többen is használják és a gyártó szerint is szinte ugyanazt(Max 3% különbség) tudja [link], mint a Polaris 3. Illetve ismerek olyat, akinek most télre ilyen gumi került fel az autójára.
Ami előny még, hogy bármilyen méretben rendeled tuti friss gyártásút kapsz. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Titmouse09 #29588 üzenetére
Nekem 185/65 R14-es méretben van Semperit Comfort-Life 2 egy A vectrán.
Igazából probléma nem volt vele. Jó szárazon és vízen is.
Nem hangos, pedig sok szigetelés nincs a kocsiban.
Kezelhetőségre annyit tudok mondani, hogy miután rádőlt a kocsi a külső oldalára utána elfordul nagyobb sebességnél körforgalomba is.
Kényelmes vele közlekedni.Illetve, ha számít valamit, az ADAC tesztben(ahol 2. helyezett lett) lévő Semperit DOT száma és az enyém között 1 hét eltérés van.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Doki16 #29985 üzenetére
Volt, de nagyon keveset.
Azért érdekes kérdés ez, mert azt tudjuk, hogy a TS860 jobb a W452-nél, talán a TS850 hasonló képességű, mint a hankook.
A conti elég szépen öregedett, most újonnan is csak 2015-ös gyártásút lehet venni belőle, legalábbis ebből a méretből. Kiváncsi leszek a hankook milyen lesz, ahogy öregedik.Egyébként előre ment fel a hankook, eddig szárazon és vizesen is jó az egyensúly, tapadás. Még hóban akarom kipróbálni, hogy kapaszkodik. Tavaly télen hóban a conti elég jól fogta a hátulját, gyorsan egyenesbe lehetett hozni, persze provokálni kellett a csúszáshoz.
Régebben sokat mentem úgy, hogy elől volt a kopottabb gumi és meg is lepődtem mennyivel jobb a kormány érzete, amikor meg lett cserélve és a jobb gumi került előre. -
Hachiko95
aktív tag
válasz FireFox1996 #30224 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy alapvetően a fékezéssel van a baj, mert akkor csak abban bízhatsz, hogy valahogy megáll előtte.
Gyakran gázzal többre mész, egyenesbe is hozhatod. Fékkel meg azt az irányt fogod tartani, mint ami a fékezés pillanatában van. Persze itt erősen csúszós felületről van szó, ott lehet bármilyen elektronika segíteni nem nagyon fog. -
Hachiko95
aktív tag
válasz mirci18 #30363 üzenetére
7 év nagyon sok, ráadásul ling-long és társai frissen sem túl jók. Nagy árérzékenység esetén friss gyártásút választanék, bár egyik ilyen belépő márkát sem ismerem.
A barum polaris 5 10K-tól kapható ebben a méretben, ráadásul elég jó gumi.Használtból is lehet jókat kifogni, abból max. 3 éveset néznék egy nevesebb gyártótól.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz molnarpeter #30368 üzenetére
Ez így van, de néha lehet találni elég jó ajánlatokat, főleg ha számít minden fillér. Többször vettem már az új ár ~50-60%-áért 1-2 éves, 8-8.5mm-es gumit. Legutóbb 185/65 r14 Semperit comfort line 2-t 1 évesen. Ez a méret viszont tényleg elég ritka használtan, vadászni kell a jó ajánlatokra, sokszor az új árán adják a sokéves használtat.
Viszont így gyakorlatilag van külön nyári-téli szett egy új négyévszakos szett árán(+ költség, szerelés, centrír nekem nincs).
-
Hachiko95
aktív tag
Az első és a hátsó futómű felépítéséből adódóan egyébként nem más a tengelyeken lévő tapadás?
Mert a gumi és a futómű adja a mechanikus tapadást. Amit írsz, az szerintem csak ideális esetben lehetne lehetséges, egy hibátlan úton. Ilyen minőségű utakon, mint a magyar folyamatosan más a kerekek tapadása.
Tapadáshatáron jön egy kátyú, az bőven többet számít, mint egy kicsit jobb gumi.
Megnéznék mondjuk egy ADAC tesztet kátyús utakon, lehet átrendeződne a sorrend, mind máshogy rugózná ki az egyenlőtlenségeket.
Még egy ilyen kérdés elől és hátul ugyanaz a gumi, de mondjuk 2-3mm-rel más a profilmélység, akkor tapadáshatáron mi történik?Két közepes gumi mellé csak jobb két jobbat venni, mint két ugyanolyan közepeset nem?
Tudom, erre a rövid válasz, hogy 4 normálisat, de akkor nem lenne miről beszélni. -
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #30652 üzenetére
A kerekek tapadása megváltozik, mert mind másféle felületre megy rá. Itt a lényeg nem az volt, hogy a futómű megváltozik, hanem, hogy egyébként sem azonos a tapadás a két tengelyen és nincs általában egy megadott gumira tervezve.
Én nem értek azzal egyet, hogy a 4 egyformán rosszabb gumi jobb lenne, mert az extra tapadás mindig jól jön azonos helyzetben. Legyen az alulkormányozott, túlkormányozott, mégha nem is azon a tengelyen van, ahol a csúszás történik fékezésben mindig segít az extra tapadás, persze azonos sebességnél, máshogy nem is érdemes összehasonlítani.
Szerk.: És megcsúszni se fogsz jobban azonos sebességnél.
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #30652 üzenetére
Ehhez a hátra a jobb gumi témához. Én erről nem teljesen vagyok meggyőződve, jeges úton kb. 10Km/h-val egy derékszögű kanyart nem tudtam bevenni, irtózatos módon csúszott az eleje, át a másik sávba, ez a teljesen tehetetlen eset. Ilyenkor azért jobban örültem volna, ha a hátulja segít fordulni.
Nem tudom ha elől lett volna a jobb gumi, mi lett volna a helyzet. Az sem zárnám, ki hogy az egyensúly jobb lenne, mivel alapból "minden" autót alulkormányozottra hangolnak. Tehát én nem feltétlenül gondolok a fordítottjára(túlkormányzott).Kis szűk kanyarokba szerintem elég nagy büntetés az alulkormányozottság, szerintem jobb ha az eleje marad az íven.
Nagy sebességnél lehet jobb fordítva, igazából itt a dolgok mértéke a kérdés.(#30655) shteer
Nyílt nap lesz a hungaroringen?[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Reggie0 #30661 üzenetére
De egy adott pillanatban nem lehet mind a 4 kerék azonos felületen, tehát minden pillanatban más tapadás van mind a 4 keréknek.
A gumisoknál bevett szokás, hogy a következő szezonra megcserélik és előre rakják a jobbat, ha hátulra raknák a jobbat, főleg mivel többségében elsőkerekes autók vannak, akkor megint ott vagyunk, hogy 2 új gumit kell folyamatosan venni. Ráadásul, ha elől van a rosszabb, akkor azt a fékezés erejének mértéke is megsínyli.
Mondjuk 3mm profilmélység különbség szerintem többet számít esőben(latyakban, stb.), minthogy 2 hasonló képességű, de különböző tipusú gumi kerül fel azonos profilmélységgel, tehát amit a 3. bekezdésedbe írsz, az ugyanúgy profilmélységre is érvényes.
Én már leírtam az előző kommentemben miért nem jó, ha elől van a rosszabb gumi és ez nem csak kitaláltam. Most is olyan felállással használom, hogy új Hankook W452 elől és 3 éves, de újszerű 8mm-es Conti Ts850 hátul, nem tudom melyik a jobb, de így raktam fel. Elmondhatom, mivel kipróbáltam egy tanulóvezetői pályán havas, jeges úton, hogy csak kézifékkel túlkormányzott, hirtelen irányváltásra a háta nem csúszik, mivel így is alulkormányzott. Derékszögű kanyarban viszonylag semleges, de inkább enyhén alulkormányzott, a kanyarban
erősebb gázadásra mászik le az ívről az eleje.(#30662) molnarpeter
Ezt a példát nem pontosan értem, mert én ilyet nem írtam. Viszont ezt is kipróbáltam, mármint a 4 kerekes csúszást oldalrafelé tükörjégen, ott sok minden nem segített. Minimálisan lassul csak fékre, abba lehet bízni, hogy túlérsz rajta, mondjuk az út szélére egy jobban tapadó felületre.
A 2. bekezdéssel egyetértek, gondolom "átlagautó eredendően túlkormányzott" itt alulkormányozottat akartál írni.