-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #41002 üzenetére
"Nyárra még jó volt, télre már nem megfelelő a Michelin szerint."
Te sem tennéd fel télre ha téligumi lenne... plusz ugye a misi nem mondhat ellent pl az osztrák szabályoknak... a magyarnak igen, de az osztráknak... (ugye náluk a téli/4évszakos 4mm profilmélység alatt nyárinak minősül)
Biztosan én megyek keveset, de azt a kopásjelzőt én még egyszer sem láttam... hamarabb kerül a keverék olyan állapotba h kuka lesz... (és nem csak szerintem hanem a márkaszervíz szerint is)
Szóval jó h van, de minek...@KTU: a felnire szerelt szezonális szetteket is, sőt, ha a gumist kérdezed akkor hetente kétszer kellene centrírozni... Úgyhogy pls ne, ne menjünk bele marhaságokba...
@szabonagyur: neeeee, kérlek ne.... mert csak, ne....
Ne süllyedjünk erre az "olcsójános" szintre, ezt a kérdést nem lehet nettó gazdasági szempontból megközelíteni... A kérdés úgy szól hogy szükséged van e a két szettre, ha tudod a választ csak magadat nyugtatod az más, de ilyen szempontból a Sailun-al jársz a legjobban, mert annak a legkisebb a km-re vetített fajlagos költsége... igaz egy vödör sz@rt ér... Az ilyen 4évszakos kontra két szett kérdésben sosem szabad elfelejteni hogy egy TOP3 szezonális gumi mindig el fogja verni a 4évszakost körülményektől függetlenül, nem véletlenül használunk/használtunk szezonális gumikat évekig, ez nem egy gumikereskedők összeesküvése dolog, hogy a '90-es évek után mindenkit rádumáltak a két szettre most meg rá dumálnak újra a 4S gumikra, "csak forogjon a pénz"...
Első körben azt kell tudni mit vársz el az autódtól, ha csak a városban cirkálsz vele akkor jó a 4S, de ha jártok síelni vele Ausztriába akkor kevés lesz. Anyagilag jobban jönnél ki, bár nem számottevően jobban... Egy autó mindig egy adó, arra költeni kell folyamatosan amit sosem látsz viszont, mivel nem egy F40-ed van ha jól emlékszem, így befektetésnek is rossz. A gumi meg főleg, az csak viszi a pénzt, valóban dupla a költséged rajta, de felmerül a kérdés hogy kétszer akkora biztonságban is leszel e? Ezt kell mérlegelni meg a felhasználási körülményeket. Nekem is bőven elég lenne egy Nexen vagy egy Vredi, de én pl szeretek kereket cserélni, szeretem bütykölni az autókat, de van aki utálja... nem vagyunk egyformák."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
szabonagyur
félisten
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szabonagyur #41007 üzenetére
Nem a TS860 vagy a 25k/db nyári szett, hanem hogy elkezded km-re vetítve kiszámolni a gumi fajlagos költségét...
Nem bullshit, olvasd el még egyszer figyelmessen és a jobbító szándékot vedd észre, nem számít az ár vagy a költségek ha a biztonságról van szó, vagy ha egy olcsóbb összeállítás csak korlátozottan alkalmas az igényeidhez. Így már érted?
Értettem elsőre is h spórolni akarsz, hisz ésszel él az ember, nem dobálja ki az ablakon a pénzét, de ennek ára van és ezzel jó ha tisztában vagy.
Viszont a 4 évszakos mellé nem hoztad fel érvnek hogy 3-4 évente (kb ennyit megy el egy 4S gumi a tapasztalatok szerint) új mintán, de legalábbis új gumin mész."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
raziel01
veterán
A gumisok szerint meg minden 4 évszakos gumi sz*r.
Nyilván nekik az a jó ha minden évben mész hozzá és csak 4 felnid van meg 4 nyári 4 téli gumid. Ismerősi körben se tudnék senkit mondani aki vinné évente centríroztatni.Se a 4 évszakost se a téli/nyári szettet külön felnin.
Hidd el észreveszed ha leesik a súly róla. -
K Norbi
addikt
Sziasztok!
Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 205/60 R16 92H
Ezt hol tudnám megvásárolni jó árban?Auto stop.hu nem jön be
-
Zolás
addikt
Nekem is ez a méret kell, Peugeot 407. Nagyon kényelmes autó, de a gumi méret rettenet.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
Valahol hallottam, hogy ha eltérő a gumiméret, mint amit a gyár megad, akkor a biztosító megtagadhatja a fizetést. Nem biztos hogy igaz, de inkább megveszem rá a drágát, minthogy megszívjam egy ilyen banális hiba miatt.
Ha esetleg külföldre mész, ott az osztrák biztosan beleköt. Hiába van jó mintamélység, ha rossz a méret, ki se enged a parkolóból. Ezt viszont biztosan tudom.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Zolás
addikt
Mázlista, nekem a Peugeon csak ez a méret szerepel, és bár nem járok vele külföldre, nem veszek rá más méretet. A váltóméretei meg mind C-s gumik, még drágábban. Hülye egy méret, az már biztos
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
2ozzmexy
aktív tag
-
-
Kornel
veterán
válasz Bazsee71 #41029 üzenetére
Finom rezonancia, meg kutyafüle az.
Pesti utakon 1 nap múlva nem ott lesz, ahova kellene, bár nyilván függ a felni minőségétől, a felhasználás módjától és helyétől.
Például 3,5 tonna össztömeg felett legtöbbször nem centíroznak, a maximális megengedett sebességgel haladva sem fog gondot jelenteni egy minimális excentrikusság.
De maradva a saját példámnál 3 éve van fent a négyévszakos abroncsom, csak tengelyenként volt cserélve, centírozva azóta nem, ennek ellenére nem üt, nem ráz, nincs semmilyen finom rezonancia sem, bőven a magyarországi legnagyobb megengedett sebesség felett haladva sem. -
Bazsee71
őstag
válasz Kornel #41030 üzenetére
Én sajnos nem vagyok ilyen kifinomult műszer, hogy a finom rezonanciát egy agyon csillapított futó- és kormányművön keresztül megérezzem.
Sajnos ez is közrejátszik abban, hogy nem merek használt autót venni. Nem szeretném más trógerségét megfizetni. Évente 2 centírozással 15-20e forintról beszélünk. Ehhez képest a futómű bármely eleme 5-10x ennyi. -
Kornel
veterán
válasz Bazsee71 #41031 üzenetére
Emlékeim szerint valami komolyabb sportautód van peres gumival, talán BMW. Itt nyilván hamarabb megérezni az ilyeneket, ez tény, egy Swift Sport 195/45 R17-es kerekén is rögtön észrevettem, sőt mehetett görgőzésre.
Ilyen a most 3 éves tróger S-cross-nal nincs, igaz nagyságrendekkel ballonosabb 215/55 R17-es abronccsal, ugyanúgy egy kemény, bár annál azért jobban csillapított futóművel.
Nem a pénzről van szó - bár azt se ingyen adják - hanem a felesleges időről és energiáról.
Hogy teljes legyen a teszt, és ne érhessen az elfogultság / elvakultág vádja, ezért jövő tavasszal, amikor cseréltetem őket, csere előtt is feltakatom a kereket a centír gépre, hogy mennyi súlyt kívánna és hova.
-
ngaba
aktív tag
válasz Saccco #40909 üzenetére
Én pont most (tegnap) vettem Conti AllSeasonContact gumit (205/55 R16 XL), és én is tartottam a hangjától, de nekem pozitív csalódás inkább egy Budapest-Szeged pályázás után. Igaz, olyan nagy összehasonlítási alapom nincs: a mostani kocsimon egy 7 éves Michelin téligumit használtam előtte nyáron is (csak most adta oda a kocsi előző tulaja az alufelnit).
Jó aszfalton (M5) 130-as tempónál az én fülemnek kimondottan csendes, a motor egész új zümmögéseit ismertem meg. A Michelinnek volt egy folyamatos sistergő hangja, mintha vízen mennék (lehet, hogy a téli volta miatt, nem tudom), ennek nincs. Városi tempónál is nyilván hangtalan. Rosszabb aszfalton nagyobb sebességnél (M5 Budapest környéki szakasza), viszont érezhetően hangosabb a Conti, olyan mélyebb morajlásszerű a zaja.
A tesztek szerint jó gumi (remélhetőleg nem kerülök olyan szituba, amikor ez számít), nekem a hangja is OK, szóval jelen állás szerint legközelebb is ilyet vennék. Az meg majd kiderül, hogy mennyit bír. :)
-
Saccco
nagyúr
Egy rossz minőségű szerpentinen sikerült elpattogni vele, de ott más gumi is hajlamos erre. Összeségében elégedett vagyok vele.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Bazsee71
őstag
válasz Kornel #41032 üzenetére
Az sem lenne rossz, de egy 1.4 T-GDi Ceed. Nem ehhez a témához, csak akkor már beszámolnék az első 1000 km tapasztalatairól a GoodYear EfficientGrip Performance 2 kapcsán.
Kimondottan halknak tűnik, és szerintem halkabb is, mint a VP3, de ilyen tekintetben azzal sem volt bajom. Fogyasztásban is ugyanott vannak eddig, kimondottan kedvező mindegyik (jelentős javulást a MaxxMotion 95-re váltás hozott, használattól függően 3-6 dl).
Ami egyből érezhető, hogy kanyarban sokkal stabilabb az autó, a legkisebb bizonytalanságot sem érezni. Esős úton szintén. Tegnap szakadó esőben kipróbáltam, ami a VP3-mon már csúnyán kifogott, de nem sikerült megcsúsztatni. Leszögezem, nem extrém tesztről beszélek, dinamikusabb hétköznapi használatot értsünk alatta.
Kopást sosem néztem, előbb éreztem az öregedésből eredő tapadásvesztést az eddigi összes gumimnál, minthogy a minta elfogyjon. -
raziel01
veterán
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz raziel01 #41036 üzenetére
Na igen, ha akkora a méreted h 20k-ból kijön egy középmezőnyös, akkor elgondolkodtató az évente kétszeri centrírozás...
Amikor név szerint előre köszönnek a futóművesek az már sugal vmit az utak állapotáról...
Amúgy nem tudom próbáltad e már leszedni azt a súlyt onnan, nem a ragasztottat, hanem az ütött súlyt... Én még olyat nem láttam h összeszerelve tegyék fel a gépre és úgy nézzék meg, mindig leszedik róla a súlyt és úgy pörgetik meg...@Bazsee71: Még az elején vagy, de jó kezdet szerintem, én sosem voltam Hankook párti, de ez nem jelenti azt h a VP3 rossz, csak ezek szerint a Te (és az én) felhasználásodhoz és vezetési stílusodhoz jobban passzol egy sportosabb gumi... van ilyen, ezért sem vennék túltárolt gumit, főleg az én méretemben... Ha nem jön be kinek adom el, plusz a fel-le szerelgetést is én fizetem... ajánlott nekem is gumis túltárolt felmagasztalt számomra ismeretlen gumit, mondtam h csak akkor ha ingyen felrakja h használjam pár hónapig és ha maradhat akkor fizetem ki az egészet, addig egy kanyit se és ha sz@r akkor ingyen le is szedi... Szerinted belement!?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Bazsee71
őstag
válasz raziel01 #41036 üzenetére
Nem kis összeg, de még mindig kevesebb, mint a futómű bármely alkatrésze. A kátyúk ellen nem tudsz mit tenni, ez viszont adott. Két különböző terhelés, legalább az egyiket lehet minimalizálni.
2ozzmexy: A VP3 márciusi gyártás volt, szinte még melegében került az autóra. 100 lóerő fölé nem ajánlanám, ami azért elég gáz.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Bazsee71 #41038 üzenetére
És volt madár akire rá tudtad melegíteni? Mennyit buktál rajta ha nem vagyok túl indiszkrét?
Mert úgy gondolom h pont az ilyen (mint a Tiéd) példák miatt nem vennék túltárolt gumit, mert ha sz@r nekem, akkor csak áron alul tudok a 215/55R17 vagy 215/60R16-tól megszabadulni, ha túltárolt akkor DOT szám alapján rögtön indul a "mennyit engedsz a feléből" kezdetű telefonhívások, a deficitet meg az időveszteséget persze én nyelem be (no meg h foglalkoznom kell vele, ami a szabadidőmből megy el, ami nekem a legdrágább, kevés hozzá a mastercard na ), nem a gumis, mert neki ki van fizetve a túltárolt gumi ára is, a szerelés ára is, h mennyiért sütöm el (már ha el tudom sütni vmi madárnak, de ha olyan sz@r még ez is necces) az én dolgom, nekem meg még mindig nincsen gumi az autómon...
Úgyhogy köszi, alátámasztottad a teóriámat és megerősítettél abban hogyha valakinek vmi jó, még nem biztos h nekem is nyerő.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Bazsee71
őstag
válasz 2ozzmexy #41039 üzenetére
Családban került egy hétvégi autóra, így buktam is rajta meg nem is. Eladni nem lett volna nehéz, mert alig futott, fél éves gumi volt. A gyári Hankook gumik is elmentek még a hirdetés napján.
Azt viszont még mindig nem értem, hogy miért beszélünk túltárolt gumiról.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Bazsee71 #41040 üzenetére
Na, akkor végülis jól sült el a dolog.
A túltárolt úgy jött, hogy hiába ajánl nekem egy számomra ismeretlen gumit bárki (hiszen ritka hogy az ember kétszer ugyanolyan garnitúrát vesz, mert mire lejárja a mintát/elöregszik az aktuális, addigra vannak frissebb és jobb minták esetleg más gyártóktól), hogy az jó lesz nekem, ha az túltárolt és mégsem vállik be, akkor abszolúte deficites a biznisz, csupán ennyi, h sok jó tapasztalat és vélemény ellenére is tud az ember mellényúlni és sok olyan méret van amit csak pár évente gyártanak (főleg a ritkább méreteknél), ezeknél könnyű alászaladni ennek a pofonnak, csak ezt akartam kihozni belőle. Igazából csak a saját agymenésemet támasztottad alá...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
sentinel
aktív tag
Sziasztok, 175/65 R15-ben keresek télit, ár/érték arányban. Melyiket javasoljátok?
-
Tompie
őstag
Sziasztok!
Hosszú távon mennyire számottevő a különbség egy C és E fogyasztási indexű gumi között?
Illetve egy 71dB-es gumi mennyire hangos?
Köszönöm -
2ozzmexy
aktív tag
Te Qru, tedd már a szívedre a kezed egy picit és áruld már el hogy spórolt e valaha neked gumi üzemanyagot, mert mostmár tényleg érdekelne a válasz...
Nekem a BC szerint fél literrel kevesebbet eszik a téli szettel (Sebring Snow 215/60R16), mint a nyári szettel (Continental EcoContact5 215/55R17), hogy is van ez!?"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #41046 üzenetére
Nem, én személyesen keményen dolgozom meg minden egyes megspórolt cl-ért.
Almát a körtével? Nyárit a nyárival hasonlítsunk télit a télivel.
Adott típuson belül az A és a G között kb 7% a fogyi különbség. Ha ezt átlagoljuk akkor az betűnként kb 1%-ot jelent.
Ettől sokkal többet spórol az ember ha megfelelő nyomás van a gumikban.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tompie #41048 üzenetére
Azt kívülről mérik, tehát egy jól szigetelt autóban egy hangosabb gumi is halkabb lehet mint egy olcsóbb autó halkabb gumival. Szóval nem mindegy mihez veszed a gumit.
De mondjuk egy átlagos 205/55R16 méretben a 70 vagy az alatti már nagyon halknak számít.
#nincsbennetarcsi