-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
Altalaban max 80km / max 80km/h.
Amikor Erdelyben kilyukadt a gumi OLDALA, akkor nem nagyon volt kerdes, hogy maradt fent 200km-t, amig talaltunk gumist. Mondjuk az megpatkolta a gumi oldalat (lyaly), mert nem volt megfelelo meretu gumija, aztan hazajottunk azzal (lyaly2). Mai ismereteim szerint ezt mar nem tennem meg, de azota szerencsere az infrastruktura is sokat fejlodott azota ott is - kollegam kapott most 19” gumit a defektes helyere a javitas idejere. -
Gaben92
őstag
-
i-sti
senior tag
válasz Gaben92 #35457 üzenetére
Nekem sem volt ilyen jelzés a gumi/kézikönyvben.
Attól lehet csak én siklottam át fölötte.
Nekem 1x volt fent. Szintén oldalfal szakadt. Lassu defekt volt otthontól 1km-re így haza értem fél lágy kerékkel.
Másnap felraktam a mankót bementem az első gumishoz és megcsinálták. Nem kellett eldobni a 2 éves gumit.
Jobb első volt. Teljesen jól lehet kormányozni.
Igaz nem is erőltettem.Novum Forum Siculorum
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
Az autóm gyárilag 16-os kerekekkel van szerelve (tudtommal nem is lehetett kérni 15-össel), viszont a pótkerekem (gyári) 15-ös Esetleges csere esetén járhat ez valami problémával? A mostani méret 205/55R16 a pót ha jól emlékszem 195/65R15.
Renault Megane IV Limited
-
csiga8
senior tag
válasz MasterMark #35461 üzenetére
Üdv!
Skoda O2-re vennék TS860 téligumit gyári méretben. ( 195/68 R15) Van ajánlott hely, ahonnan érdemes beszerezni, megrendelni?
-
-
Ngtx
aktív tag
-
Sanyi.mTs
addikt
válasz MasterMark #35465 üzenetére
Nekem a gumis azt mondta, hogy a jobb első szokott többségében defektes lenni. Így olyanra szerelte pótkerék gumiját.
[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
Nekem 15" os van fenn.es ha potkereknek viszek 14" ost?, ugy mericskeltem.az epp befer a szonyeg alatti bolcsobe.ennek milyen kovetkezmenye lehet?
Vagy tudtok franko helyet ahol lehet korrekt arba mankokereket kapni colthoz?
Nem 40-50 e.re gondolok....[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
senior tag
Üdv
Nagyjából mennyit emel egy kocsi hasmagasságán ha a gyári 235/50 r19 helyett felrakok egy 235/65 r19 vagy 235/70 r18 ?
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #35469 üzenetére
Tehát nincs ajánlott, bejáratott, kedvelt hely.
Igen, /65, csak éjszakás után félrenyomtam. Észre se vettem.
Köszönöm a választ.
-
rbalint88
addikt
válasz molnarpeter #35473 üzenetére
ők most nagyon megdrágultak, nem tudom mi lehet velük. van olyan, amikor AKH (gumi.hu) vagy marso olcsóbb náluk
-
Surci1
tag
válasz Valaki87 #35471 üzenetére
235/65 R19 -es kerék 3,525cm-t emel a hasmagasságon, míg a 235/70 R18-as kerék 3,43cm-t emel. Arról nem beszélve, hogy a gyáritól nagyobb átmérőjű kerékkel a km/h mutató is csalni fog valamennyit. Valójában többel fogsz menni mint amit az óra mutat. Persze a gyárból az autók meg úgy jönnek ki, hogy gyári kerékkel az autó, rendszerint kevesebbel megy (gps szerint), mint amit az óra mutat.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Mennyire kell szigorúan betartani az autó gyártójának súly és sebességindexét? Mert ha betartom akkor, akkor az egyik méretben nagyon szűk és drága a választék.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #35480 üzenetére
Felfelé el lehet térni bármekkora mértékben, a gyártó a minimum súly és sebességindexet adja meg (igaz optimistán túlbecsülve).
Lefelé eltérést súlyban nem de sebességben egy kis mértékben bevállanék. Pl V helyett H-s indexet ha amúgy nem mész tartósan 200 felett.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
dethroner
veterán
Az idióta Suzuki megadott 185/55 R16 83V és 175/65 R15 84H méretet. A nagyobbik méretben konkrétan nem találok téligumit, de a kisebből is csak 5 télit találok. Ha 16-os méretben nagyobb súly, de V sebességet nézek, 1db télit találok. Tovább nem is nézem, ezek szerintem bolondok.
Már csak az a kérdés, hogy ha a tömeg/sebesség indexek nem az autónak megfelelőek, baleset esetén én leszek a hunyó mindenképp, és esetleg a casco sem tériti meg a káromat?[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Gaben92
őstag
válasz dethroner #35483 üzenetére
Arra figyelj, hogy a terhelési indexet mindenképpen tartsd be, sebességindex nem parás (hacsak nem akarod télen 240-el veretni valahol). Nekem a plakett szerint 205/55 R16 91V vagy 215/45 R17 87W kell. Ehhez képest most váltok 205/55R16 94T XL-re, mert az ide való téli gumikból kizárólag T-s indexű van. (Mondjuk csak a 2019-es teszt első 10 helyezettjét néztem, de nem gondolnám, hogy a YoSima-nál lesz akár H is...)
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #35483 üzenetére
Igen téliek alacsonyabb sebességindexesek szoktak lenni. Súlyindexben maradj az előírtnál sebességindexben meg lemehetsz nyugodtan. Ha nem mész a sebességindex által engedélyezett sebességnél többel akkor nem köthet bele a biztosító sem.
Gaben92: Sztem az a gumis aki anno ezt kitalálta nem ismerte az abc-t.
#nincsbennetarcsi
-
Járókeret
senior tag
sziasztok. 4 évszakos gumit keresek a '99-es swiftemre. napi használat munkába járás miatt 7 km össz., csak belváros (pest). hétvégente nem nagyon van használva a gépsárkány. néha túra pest környékén.
2 évig nem tervezem a kocsi eladását, viszont a nyári-téli cserélgetésnek nem nagyon látom értelmét az én felhasználásom mellett. ráadásul elkopott a téli, a nyári meg már 5 éves.mit tudtok ajánlani ? előre is köszi 155/70 R13
-
hentes555
senior tag
Sziasztok!
Úgy néz ki sikerült ismerősömet lebeszélni arról, hogy a mostani kb. 10 éves, jobb helyeken 3 mm-es mintájú Matador helyett elhozza a benzinkúton félrarakatott 9e Ft-os téli gumikat és inkább gondolkodjunk 4 évszakosban.
Amire használva lenne: 2003-as Swiftre 155/70 R13 méretben, évi 10-12k km, alföldi vidéken napi munkába járásra, vagyis naponta kb. 3-4 km főút és ugyanennyi városon belüli közlekedés, de ezt esőben-hóban-40 fokban.
Árban kb. 12-13k a határ.Elsősorban ezeket néztem:
- Nexen N blues 4 seasons
- Vredestein Quatrac 5Ezek közül melyiket ajánlanátok és milyen tapasztalatok vannak ezekkel? Teszt eredményekben egyik sem sokkal jobb vagy rosszabb, inkább személyes tapasztalat érdekelne.
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
-
Kornel
veterán
Egyértelműen Nexen, Árukeresőn olcsóbb, mint a Nankang
-
dethroner
veterán
Köszi srácok. Szerencsére a súly és a sebesség indexek nem szorítanak nagyon, a katalógus szerint az autó maximális sebessége 175 km/h és a megengedett legnagyobb tömege 1365 kg, így a másik mutató sem szorít túlságosan. Kb mehet rá bármi akkor amit a neten fel tudok túrni
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #35377 üzenetére
Na el is vitték 160€-ért az 5 éves téliket. Viszont mivel eladtam így most már tényleg gumit kell vennem inkább előbb mint utóbb. Hétfőre mondják a havat és beesik az átlaghőmérséklet is 0 alá, szóval ideje ledobni a nyárikat végre így hát gumikeresés vol.2
Tudom, hogy azzal ami nekem kell senkinek nincs itt tapasztalata , viszont ha valaki nálam tapasztaltabb csak így minta alapján vagy amiatt mert ő is olyan helyen él ahol a szöges a normális téli gumi és emiatt van tapasztalata tud mondani valami okosat azt szívesen venném.
A következő gumik indulnak a közbeszerzésen (árban csökkenő sorrendben):
- Michelin X-Ice North 4
- Continental IceContact 3
- Nokian Hakkapeliitta 9Az Conti idei fejlesztés, a másik kettő tavalyi. Elvileg ez a három legjobb ami kapható a piacon, illetve van, még egy Hankook ami a teszteken jól szerepelt, de valamiért azzal kapcsolatban azt érzem, hogy csak az ár/érték arány miatt (Michelin majdnem 2x annyit kóstál). Michelin állítólag vizes aszfalton teljesít gyengébben viszont hóba/jégre (utóbbiból van rohadt sok) az a legjobb illetve a Nokian. Conti halkabb a többinél (már amennyire egy ilyen gumi lehet halk), és jobb vizes aszfalton, viszont a Michelin és a Nokian jobb tőle hóban/jégen kicsivel.
Amire nekem kell: Elég sok külváros, havi 1-3 alkalommmal autópálya (110-es korlát télen), rohadt sok hó, még több jég. Az egész ország egy nagy alföld, ami nem város az nyílegyenes autópálya.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Kornel #35496 üzenetére
Tudom, de vannak azért a fórumon akik éltek/élnek külföldiában, aztán gondoltam hátha
Igazából nem ott van a gond, hogy 30 fok van otthon, hanem az, hogy Magyarországon a szöges gumiért helyszínen tarkón lő a rendőr és még a hulládat is meggyalázza, emiatt nem igazán van tapasztalata senkinek.
molnarpeter: Rákerestem most, de ő csak normál "északi stílusú" télit használ közép-európai téli helyett, de nem szögeset. A keverék szinte ugyanaz, de más a minta általában meg ugye nem szöges, szóval... tök más.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
rbalint88
addikt
válasz Gaben92 #35495 üzenetére
Szerintem michelin nokian conti. Mivel mindegyik draga, nem biztos, hogy erdemes sporolni 40-50€-t az egesz szetten. Tkp az mar “mindegy”, hogy 320 vagy 370€ egy szett kommersz 16” gumi, akkor legyen tenyleg jo.
Ha tudasban a nokian kevesebb szazalekkal rosszabb, mint ahannyal olcsobb, csak akkor vennem azt.
Új hozzászólás Aktív témák
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Napelem
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...