-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Demó gumi néven szokták árulni az ilyet. FB-on próbálkoznék, gumi adok-veszek csoportban és/vagy a Marketplace-en.
molnarpeter: A Conti lassan öregszik 5 szezon tuti benne van de inkább 6, úgy elosztva azért nem rossz ajánlat, mert az újat is ugyanúgy le/fel kell szerelni/cserélni.
#nincsbennetarcsi
-
Atomgeszi
veterán
Na igen, de télen meg elég egyszer egy kis baj és megvan a káosz. Lassan 3 éve van fent a CC, első télen kurva jó volt, úgy tapadt szó szerint hóban, mintha szárazon mentem volna. Vicces volt elmenni a kanyarokban 60-al, miközben mások csúszkáltak le-fel ugyanott fele akkora sebességgel. Második télen hóban szintén jó volt(mondjuk legyen %-ban 10%-kal rosszabb első évhez képest), bár a parkolókból már volt, hogy neccesen jöttem ki, ahol sokáig álltak az autók és rendesen jégveremmé vált a nyomvályú, ahogy beparkoltam a többi autó helyére(ugye csak olyan helyre tudod betenni, amit már szétforgattak 7-8 ezres fordulattal már előtted). Jég is necces volt már, de még elindultam bőven azért.
Most a 3. télre leszek kíváncsi, hogy mit gurítanak a CC-k. Szándékosan vettem CC-t, CC+ helyett, mert évi 10k km van, inkább lágy legyen a keverék, nem számít a futás.
De pl. nyáron sosem volt necces helyzetem, mindig fel lehetett mérni, hogy hova mivel tudok beesni sebességgel. Télen meg tényleg kiszámíthatatlan.
-
K Norbi
addikt
-
-
őstag
TS860 tesztek alapján nagyon jó gumi, de én még nem próbáltam. Az biztos hogy a nexen jobb volt sokkal a jégen, ezért most azt veszek. Nyilván könnyen lehet, sőt valószínű hogy a nexen rosszabb jégen mint a TS860, de akkor az én CC+-om egyenesen botrányos volt 2. telén(0,5 km/h-val óvatosan parkoltam és szépen lecsúszott a padkáig egy enyhén lejtő útszélen, pedig nagyon vigyáztam)
-
tboldi
nagyúr
Superturismo GT-im vannak, nem tudom, márkán belül hol helyezkedik el ez a típus. Tudom, hogy vannak almárkái is az OZ-nek (Sparco, MSW), de hogy azokkal egyenértékű, vagy valamivel jobb-e, passz. Az biztos, hogy nem Ultraleggera-szint, mert nem 5 kg.
Mondjuk túl peres gumim sincs, 185/55R15. Néha eszembe jut, hogy 195/45R16-ra kéne váltani, de mindig elhessegetem gyorsan a gondolatot.
[ Szerkesztve ]
-
Saccco
nagyúr
-
Doki16
addikt
Nekem a Passaton és az Aurison is CC+ volt. Ezek után nem volt kérdés, hogy a Passat GTE-re is CC+ kerüljön. De sajnos olyan drága volt, hogy inkább az A005 lett. A Michelin egy jó tízessel drágább lett volna guminként. Nem én használom a kocsit, de már mentem vele és ebben az időben teljesen jó. Van azért állandó 330Nm és ha minden hajt akkor 215le és 400Nm. Egyelőre elég jól fog gyorsításnál is. Az előd GY gumival ami rajta volt még négyben is elkapart. Most ilyen problémák nincsenek. Majd ha lesz vele komolyabb tapasztalat mindenképpen beszámolok. De most télen nyilván elég rossz lesz egy dedikált télihez képest. Viszont nem lényeg, mert amúgy is nyáron használjuk csak.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Nyugi én tényleg csak hülyéskedtem. Nagyon nem jön be nekem ez a SUV életérzés, nem is sokáig lesz nálam ez a kocsi. Bringámon is forgásirányos gumi van és úgy van felrakva, hogy fékezésre legyen jó ne elindulásra.
Amúgy jogos, rosszul emlékeztem. "Csak" 4WD-nek írják. [kép] [kép] Pedig azt hittem AWD, ha már állandóan hajt mind a 4 kerék.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
Köszönöm szépen a részletes választ
Mondjuk tény, hogy a TPMS terén nem néztem még túlzottan körül, de ha azt is számoljuk, akkor azért az annyira nem kevés.
TPMS programozás amúgy magadtól, otthon megoldható, vagy gyári szerviz kell hozzá?Én Dezent TY vagy TD felniket néztem, értelemszerűen téli minősítéssel. Azokból 4db 120e Ft alatt kijönne. A négy Kléberrel és még négy TPMS-re 50 ezerrel számolva, szerelve is 250 ezer körül lenne. Na holnap futok emiatt egy kört, ahogy látom...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Hi, nemrég jött fel ez a kínai TPMS kérdés, a kolléga megelégedéssel használja: [link]
Illetve kis plusz infó: renault/nissan vonalon tudok nyilatkozni
Szenzorok darabja autós webshopokban 15 - 20.000 ft körül (márkától függően).Renaultnál, szalonban megrendelve 6.900ft/darab! (ez gyári cikkszám alapján elvileg bárdi/unix - nál is berendelhető ezen az áron)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Doki16
addikt
-
-
nagyúr
A dolog ott kezdődik, hogy honnan?
Ha lehajtottál az autópályáról, és úgy? Akkor lehet, hogy azért fél óránál több kell.
Általános használat (város, stb.) után fél órának szerintem is elégnek kell(ene) lennie a lehűléshez. De egyébként ez azért mókás, mert mit tekintünk hidegnek? Ha 20°C-ot tekintjük annak, akkor 0°C-on akár 0,1 atm-val alacsonyabbat is mérhetünk annál.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
Hogy par tizedet a meroeszkoz is teved, hacsak nem valami ultrapontos draga eszkozod van. Innentol kb az a lenyeg, hogy ne legyen tul lapos, es a 2 oldalon azonos legyen a nyomas a mero szerint.
Foleg palyazasnal szamit az is, ha jo kemeny, kisebb a gordulesi ellenallas, es alacsonyabb a fogyasztas. Csak mondjuk ugyanez varosban szar utakon tobbet art a futomunek, mint amennyit hasznal a fogyasztasnak.
En speciel gumicsere utan parszor ra szoktam merni, hogy nem szokik-e a levego, aztan eleg 1-2 havonta, vagy nagyobb utak elott. Illetve amikor nagyon valtozik a homerseklet (mondjuk -10 utan tartosan 10 fok van).[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Probalj ra a Vredesteinre. Ultrac Satin.
Nekem az utobbi idoben abszolut pozitiv csalodas a marka, foleg az arahoz kepest. Ugy nez ki most piacot akarnak venni. A Hankookot csak azert nem mondom, mert arrol tudom, hogy hangos, ezt leszamitva jo lenne a Ventus Prime 3.
Pilot Sport se a leghalkabb, azert a VP3-hoz kepest erezhetoen csendesebb. -
rbalint88
addikt
[kép] sima PS4, nem PS4S.
Qru: a G4 GTI is olyan orrtolos volt, hogy botrany. Ugyanugy 1.8T fwd Passat ugyanolyan Pirelli P7 cinturaton futott, raadasul keskenyebben (205/55r16 passat vs 225/45r17 gti) es sokkal jobban tapadt. A sulyelosztasban amit hozott a 4motion, azt kb el
is vitte a V6tdi viszont a csatolt lengokar vs multilink nagyon erzodott, hullamos uton se akart ugy elpattogni. -
veterán
Rosszul látod, ott van egy normális kialakítású peremvédő. Főleg az abroncs alsó részén látszik a képen.
Lehet, hogy valami benga-nagy peremvédőt keresel, például ilyent; a Micheliné ehhez képest szerény, a feladatát azért ellátja.
[ Szerkesztve ]