-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz gabor9991 #6869 üzenetére
Lehet GumisPeti azt írta, a valóság pedig teljesen más. Legalábbis ezek a manapság kapható Vredestein gumik a legjobb minőségűek, abszolút nem fordul elő velük olyan probléma, mint nemrég volt a Nokian, Gooyear/Dunlop, Hankook, Continental abroncsokkal. A Bridgestone elég gyengén tapadó cuccokat tud csinálni manapság, a Michelin jó szerintem, bár az is tud foszlani, tehát én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy ha megbízható minőség kell, ami tapad is, és tényleg nem lesz vele minőségbeli gond, az a Vredestein.
Egyébként a kérdésedre válaszolva a Bridgestone és a Hankook is jó, el lehet járni velük, de én mindig azon az elven vagyok, hogy ha már veszek, akkor az legyen a legjobb.
Hidd el nekem, és ne csak nekem, pl. runner125 is nemrég vett Vredestein Sportac 5-öt, ha igaz is, amit GumisPeti írt, az már nem erre a szériára vonatkozik, ez egy brutálisan eltalált széria, és országszerte oda vannak tőle, nem véletlen az értékelése sem.
-
ANDROID???
addikt
válasz gabor9991 #7459 üzenetére
Akkor jól vetted, anno egy korábbi autónkon, ez a fajta gumi lekopott mint a szél...
A Michelin, semmivel nem tapadt rosszabbul sőt, ugyanannyiért szereztük be anno a mint ha vettünk volna megint Dunlop-ot.
A most Conti van rajta, 195/55R15 tök jól tapad. Ebben a méretben lehet Dunlopot kellett volna választanom? -
Skillet
addikt
válasz gabor9991 #13010 üzenetére
igen, jól látod, 2 tömítés van. egy belül és egy kívül.
jól látom? 66 mm? vagyis 6,6 cm?
ez mihez van, pakson az atomot tartja vissza ki ne csorduljon?
nálam elvileg a külső átmérők 15-16mm körül vannak, a belső pedig 7-9mm.Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Land
veterán
válasz gabor9991 #13435 üzenetére
Felhívom őket holnap. Amúgy legtöbb helyen él a rendelés gomb, van ahol ki is tudnám fizetni, de amikor felhívom őket nincs és nem is lesz már a válasz.
Használtat inkább kihagyom.
Pixel 8 8/128 Gb | Sendiy M2 & KZ ED9 & QCY C13 és C17 | Citroen C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusive
-
choco01
addikt
válasz gabor9991 #14814 üzenetére
Lehet bolygatni hogy milyen időnk lesz, de azt gondolom hogy bármilyen legyen a tél mindenképp biztonságosabb egy CC vagy Quatrac 5 mint egy 10 éves nyári. Már pedig én azzal is elmegyek tökéletesen.
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Kornel
veterán
válasz gabor9991 #15110 üzenetére
Ha valóban visszaolvastal, én külön kiemeltem, hogy ha valaki hegyekben lakik, vagy sokat jár arra, biztos a téli gumi a jó választás számára.
Úgyhogy ez nagyon mellé ment, sebaj
Ellenben kolléga saját tapasztalatból is írta, hogy Ausztriában síelni volt a CC-el, minden gond nélkül, úgyhogy ez se olyan nagy eretnekseg.
Mint ahogy a Matrat is megjárták vele hóban, mégis túlélték.
Tudom, hogy a gumisoknak fájni fog, hogy itthon a városokban, és az alfoldon lassan tényleg elég az egy szett gumi egész évre, de ezért még nem kell valótlan állításokat megfogalmazni. -
veterán
válasz gabor9991 #17764 üzenetére
"Valóban nagyon csendes a futása. De ami még jobb, hogy az üzemanyag fogyasztása fantasztikusan jó! De ezen tényleg megdöbbentem. Az autón gyárilag Bridgestone Turanza ER300 volt. A véleményemet ehhez hasonlítva írom, de az is jó gumi volt. Sőt, annak az oldalfala mintha feszesebb lett volna és így a kanyarokat szerintem jobban, biztosabban vette. A jelenlegi guminál érezni némi imbolygást. Lehet azért, meg még nagyon új és idővel majd felkeményedik?"
Ezt nem Te írtad véletlenül a gumidirekt.hu-ra?
-
veterán
válasz gabor9991 #17766 üzenetére
Na igen, és mivel Te is lazábbnak érezted a korábbinál, illetve a véleményt író is szinte pontosan ugyanerre jutott, egyre jobban elveszi a kedvem a BR-től. Az kifejezetten fontos, hogy a kanyarokat jól bírja és csendes legyen, a fogyasztás másodlagos. Azt hiszem, Maxx RT lesz a befutó nálam, maximum lehajtom 3 év alatt, és megtanulom a saját káromon!
Köszönöm a válaszokat, segítséget Mindenkinek!
-
-
szőröscica
addikt
válasz gabor9991 #18252 üzenetére
Hagyjad szerintem, neki olyan gumi kellett, ami betapad az 1.6 szívón, nem is értem, miért nem Pilot Sport 4-et rendelt egyből, de minimum 275-öset.
A kékválasz évek óta a tesztek élmezőnyében végez, a legkülönbözőbb méretekben. Én most fogom két hét múlva felcuppantani a második garnitúrámat belőle, most épp BMW-re, bár félek, hogy el merjek-e indulni vele, mert valaki azt írta, hogy megnyikkan körforgalomban. Igaz, az enyém csak 192 lóerős, hátha annyival még megbirkózik.
Viccet félretéve, ha nem 25i-t sikerül vennem, hanem 258 lovas 30i-t, arra is ez került volna.
-
nesa
veterán
válasz gabor9991 #19388 üzenetére
Ezeket az MXT gumikat a 80 as évek végen meg a 90 es évekbe a taxisok imádtak, nagyon lassan koptak.
Nekem is van egy 97-es évjárat még talán szőrös de csak pótkerék, már megfordult a fejembe hogy a ledobott semperit téli gumikból egyet kéne rakni a helyére azokon még van 4-5mm és nem 20 éves csak 6, az a baj nekem a kocsi alatt van és azért kapja a sót meg minden, bár még soha nem használtam.
-
DeathAdder
veterán
válasz gabor9991 #19715 üzenetére
Tehát akkor a futómű beállításra se kell elmennem?
Szóval:
3 hónapja voltam futóművesnél és állították be a 215/45-R17 gumikon a gyári felniket.
Idő közben eladtam ezeket a gumikat, és most ugyanarra a felnire új gyári méretű gumikat vettem, ami: 205/45-R17.
Ezek szerint akkor nincs is értelme elmenni futómű beállításra, mert semmi köze a gumihoz?
-
Patrick
addikt
válasz gabor9991 #19844 üzenetére
Mert akkor csak középen fog kopni, mivel nem érintkezik a teljes futófelülete a gumiabroncsnak az útfelülettel, persze ha elmész így a lidlibe, akkor nyilván az nudli. De mindenképpen sérülékenyebb így a gumiabroncs + jobban melegedhet nagy tempónál.
Rengeteg kép található a neten, sajnos nem tudom azok milyen évjáratú autók. És természetesen ahány autó, annyi szokás. Feltételezem a gyártó tudja, mit miért ír elő, a meghatározott gyári gumiabroncs méretekre, de én sokallom, de ez csak az én véleményem.
Nálam bármi van 2,2 ír elő, előre és hátra is. 1350 kg az autó alapból +95 ha beleülök és +70 kg még ha teletankolom. Ez így 1515 kg és a 2,2 elég neki, nyilván a súlyelosztás rendben van az autónál. Most csak a CC miatt 2,5 bar a nyomás a V mintázat miatt.
Amikor új gyerek voltam, hátra fújtam 3 bar-t előre 2,5-et. Autópályán érdekes élmény volt, amikor érzed, hogy még tapad az autó, de minta a hátulja máshogy reagálna a hosszú elnyújtott kanyarokban 130-140-nél. Pattogósabb tőle a hátulja, ugye keményebb lett ezáltal a rugózása és így kevesebbet csillapít az abroncs. (CC ebből a szempontból tökéletes) Persze én egyedül voltam, csomag nélkül, ha ültek volna hátul 2-en + 3 csomag, akkor szerintem nem éreztem volna.
Visszatérve erre a neten talált képekre, 2,8-2,9 bar hátra, szerintem sok. 2 felnőtt + hátul két gyermek + 4 csomag, szerintem 2,5 bar bőven elég hátra.
De még egyszer mondom, ez csak az én véleményem.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz gabor9991 #19847 üzenetére
Igen, igazad van, akkor is, de ez ugyan úgy igaz arra is, amikor túl van fújva, mivel sokkal kisebb felületen érintkezik az úttal a gumiabroncs, hogy mekkora mértékben, azt nem tudom, de megnéznék ilyen teszteket azért. Valahol totalcar-on olvastam azt hiszem ezzel kapcsolatban egy cikket, de a fenéért sem találom.
Általánosságban elmondható, hogy sokan a meghatározott guminyomás érték alatt autókáznak.
Jah, igen, még annyi, hogy használat közben melegszik is a gumi és a benne lévő levegő és akkor 1-2 tizeddel többet mutat a légnyomásmérő. Tehát, ha valaki nyáron 3 barra fújja hátul, mert +2 személy meg 4 csomag lesz a csomagtartóban, akkor az egy autópályás kalandnál 3,1-3,2 bar lesz? Szerintem az borzalmasan sok egy személyautónak.
[ Szerkesztve ]
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
BigBlackDog
veterán
válasz gabor9991 #19926 üzenetére
Jó az a Nokian (WRD4) szerintem is. Havas mellékutcákban teljesen jól tartotta az autót oldalirányban és kaparni is csak nagyobb gázadásnál volt hajlandó. Letakarított burkolatnál ennyit sem éreztem az útviszonyokból (bár nem vadállatként vezetek). Esőben, taknyos felületen, hirtelen fékezésnél pár alkalommal közbe-közbe szólt az ABS, de semmi kirívó dolgot nem lehetett érezni. És nagyon csendes!
Egyébként hogy-hogy most veszel téli gumit?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gabor9991 #19929 üzenetére
Pedig oda pont kell a havon jó gumi. Nem tudom mennyire sűrűn jár felétek a hókotró... de nekem az a tapasztalatom hogy pesten ha leesik 2 db hópihe méterenként kiszónak 2 kg sót (tök feleslegesen rombolva a környezetet), vidéken meg kvázi semmit nem csinálnak. Főleg ha még ha kis szél is párosul a hóesés mellé akkor aztán az utat is csak kb tud merre megy.
#nincsbennetarcsi
-
SG3rg0
őstag
válasz gabor9991 #20383 üzenetére
Nekem is két külön szetten volt és lesz is. olyan 3500ft fizettem ősszel tavasszal, vidéken. ( így centírozzák és ellenőrzik a szelepeket )
Csak én eddig úgy tudtam hogy azért kell két szett felnin a gumi, mert így növelhető az élettartam. A le és felszerelés a felnire nem tesz jót az abroncsoknak. -
spiky03
veterán
válasz gabor9991 #20383 üzenetére
Én is azt tartom jónak. Jobb, mint rohangálni a gumishoz meg várni.
Amikor vettük a kocsit, vettünk is hozzá rögtön egy szett téli gumi szettet acél felniken. A nyári meg az alu felniken van.
Haverral lecseréljük és nincs semmi baj. Vele kell csak időpontot egyeztetni, meg venni pár doboz sört és kész is.SuperHeRo - Eladó! Anthem MRX710 + extrák!
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...