-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Execᵀʰᵀˢ #21100 üzenetére
Köthetik feltételekhez az önként vállalt jótállást, de minimum meg kell felelnie a törvényben meghatározott kritériumoknak (ha már azt írták a garipapírra, hogy "A "+" jel előtti szakasz a hazai jogszabályban meghatározott 1év kötelező jótállást jelöli"). A jótállás pedig nem veszik el fizikai sérüléssel, főleg nem bemondásra. Mindent szakértői véleménnyel kell igazolniuk.
-
Execᵀʰᵀˢ
tag
válasz Superhun #21101 üzenetére
Egy dolog nem tiszta még ebben nekem: Milyen extra feltételeket szabhatnak, amikkel nem sértik a törvényben meghatározott kritériumokat, ha önként vállalnak jótállást? (És egyébként is, a "hazai jogszabályban meghatározott" rész nem csak a 10.000 felettire vonatkozna?)
-
Topikgazda
válasz Execᵀʰᵀˢ #21102 üzenetére
Csak a kötelező jótállás szabályainál kedvezőbb szabályokhoz köthetnek feltételeket, pl. azonnali cserére, amihez általában vmi extrát kell fizetni.
Csak 10k felett érvényes a jótállás jogszabály szerint, de láthattad hogy a garipapírból, hogy most 10k alatti termékre is vállalja a bolt. Nagyon ezt ne gondold túl, a garipapírt kell csak értelmezni. -
bullseye
addikt
válasz Superhun #21104 üzenetére
Én (nem jogász) úgy értelmezem, hogy ezt a kettőt kérheti, amiből alapesetben a cég dönt (az aránytalan többletköltség miatt). Ha a cég azt mondja, hogy egyiket sem tudja, akkor jöhet a kiemelt b rész, azaz árleszállítás, máshol javíttatás, elállás. Elméletben ehhez mind joga lenne, gyakorlatban gondolom az első kettő végtelen vitához vezetne arról, hogy mennyit kap vissza, ha megtartja és használja a cuccot, ill. elfogadja-e a cég, hogy valaki más X forintért javított, szóval egyszerűbb és gyorsabb az elállás a vásárlónak.
Mondjuk vicces, hogy ugyanez lehetőséget adna arra is, hogy a javítás helyett kérjen valaki elállást, mert megszűnt az érdeke, oztán mégsem szokták megadni csak úgy első hibára, vagy harmadikra sem mindig.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
zümzümm
senior tag
Asszem az en bejegyzesem inditotta el az eszmecseret...
Fontos megjegyeznem hogy nem szavatossag igenyem van. Tehat nem hasznalat kozben serult a termek, hanem mar eleve ugy vettem meg, es csak otthon vettem eszre. Raadasul valami szurrealis hibaja van: meg van egetve a taska pantja.
Plusz van rajta egy bolyhosodas, de ez a kisebbik baj. Az eges folttal nem tudok kibekulni.[ Szerkesztve ]
-
bullseye
addikt
Azon az apróságon verekedtek szerintem, hogy a cég nem hozhatja meg a döntést az elállásról, csak felajánlhatja. És a vevő nem köteles elfogadni, de akkor visszakapja a hibás cuccot, ozt csinál vele amit akar. Ezért szinte mindenki elfogadja.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
őstag
válasz Superhun #21117 üzenetére
hát mivel feltételezem, hogy nem hülye hogy egy hibás terméket megtartson, ezért igen, köteles elfgoadni
de szerintem ez telejsne egyértelmű volt eddig is, kezd az a benyomásom lenni, hogy szándékosan trollkodsz, ugyhoigy befejeztem ezt a témátcryptot minden termékemért elfogadom
-
Topikgazda
válasz LuckyL #21118 üzenetére
Ha nem fogadja el az elállást a vásárló, akkor visszakapja a hibás terméket, de lehetősége van arra, hogy kijavíttassa a hibát mással az eladó költségére. Ezt a kiskaput ilyenkor meg lehet játszani, ha jelentősen drágult a termék a vásárlás óta, és talán elég ezt elmondani az eladónak ahhoz, hogy mégis cseréljen, mert nem akar emiatt akár perbe belemenni.
A személyeskedést pedig hanyagold kérlek, ezért már nem először figyelmeztetlek itt a topikban.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz LuckyL #21120 üzenetére
Pedig a jogszabály ezen része alapján van lehetősége:
"Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta"Ha az eladó nem akarja cserélni a terméket, mert felment az ára, és inkább pénz fizetne vissza, akkor teljesül a "a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta" rész. Az, hogy a gyakorlatban nem jellemző, hogy a vásárló intézi a javítást, még a lehetőség megvan rá a fenti jogszabály szerint.
Egyébként eddig egy jogszabályt sem linkeltél. Csak véleményeket illetve számodra logikus következtetéseket írtál. Így nehéz téged komolyan venni, de azért próbálkozok. Jogász vagy, vagy joggal kapcsolatos munkád van, hogy ennyire biztos vagy a dolgokban?
-
Mázli01
kezdő
sziasztok
a 14 napos netes vásárlásnál elállási jog napra vagy munkanapra számít? -
Askformore
senior tag
Sziasztok,
rendeltem karácsonyra egy Dell monitort Alzáról (dec 5), melyet nem is láttam egészen karácsonyig, és csak karácsony után lett üzembe helyezve. Használat közben észrevettem, hogy a kék és a narancs színeken mintha halvány vékony függőleges fehér színű csíkok lennének. 50hz-en minden rendben, csak 60 és 75hz-en jön elő a gond. Szerintem ez a panel ilyen, mert olvastam több fórumon, hogy más típusú DELL monitorokon is előjön, amik ugyanezzel a panellel vannak szerelve. A 14 napos elállást buktam ugye alapból, garanciában kapnék egy másik ugyanilyet.
Milyen lehetőségeim vannak, hogy kicseréljem egy másik típusra? Van valami ötlet?
-
Topikgazda
válasz Askformore #21128 üzenetére
Szia!
Ha ez valóban szériahiba és zavaró, továbbá nem lehet javítani, akkor a jogszabály szerint lehetőséged van árleszállítást kérni, vagy elállni a vásárlástól. Szerintem egy javítást vagy cserét biztosan végig kell csinálnod, hogy tényleg világossá váljon az eladó számára, hogy ez szériahiba. Mondd el nekik a hibát, az is lehet, hogy pozitívan fogsz csalódni, és rögtön felajánlják mondjuk a levásárlást.
-
Askformore
senior tag
válasz Superhun #21129 üzenetére
Szia!
Köszönöm a választ. Felhívtam már őket telefonon, ahonnan egy e-mail címre irányítottak, ahova le kellett írnom a hibát. Hosszas levelezés után, annyit írtak, hogy vigyem be a boltba. Bevittem, ott pedig 5 másodperc után mondta az illető, hogy nem tud segíteni. Ezután folytattam velük a levelezést, nem túl szép hangnemben (minek küldtek be a boltba, ha nem tudnak segíteni??), amikor is azt írták, hogy "szeretnék begyűjteni a terméket saját költségen GLS futárszolgálattal", mint később kiderült, el akarták küldeni ők maguk szervizbe. Eközben viszont felhívtam egy DELL szervizt, és mivel a monitorra háztól házig gari van, felajánlották, hogy küldenek futárral egy cseremonitort. Ezt leírtam az Alzának e-mailen is, illetve még azt is, hogy ha a cseremonitor is problémás lesz, utána jelentkezem náluk, és "begyűjthetik" további vizsgálatok céljából.. Most itt tart a story.
-
máyköl
veterán
Sziasztok,
Vásároltam egy hónapja egy motor akkumulátort.
Feltöltve beszereltem a motorba, majd ez idő alatt teljesen lemerült. Az akkutöltőm error hibát írt, így visszavittem számlával a boltba, hogy nézzenek rá mi a problémája az akkumulátornak.
Megmérték, ami szerint 0 feszültség volt már benne. Azt mondták ekkora feszültségnél már nem lehet megmenteni, és egy bizonyos feszültség alatt a garancia is elveszik, vásároljak újat. Szerintük a motorban valami nem működik szakszerűen, és meg kellene nézetnem egy villamossági szerelővel, de az 1 hónapja vásárolt akku kuka.
Mit gondoltok, igaza lehet a boltnak?
-
asdf_
veterán
Normális helyen (kizárólag akkuk értékesítésével foglalkozó hely Óbudán), úgy csinálják az ilyet, hogy beszerelteted, majd pedig egyből megy is rá a lakatfogós műszer, ellenőrzik a feszültségértékeket, hogy megfelelően működik a töltés, hogy üresjáratban mennyi az áramfelvétel és a mért értékeket szépen fel is vezetik a jótállási jegyre.
Itt annyi van, hogy bármi lehet, mert a motor is vihette mélymerülésbe (használtad is a motort, vagy csak állt, mert ugye ez most nem épp az a motorozós időszak), meg hibás is lehet az akksi. -
jaanoo89
aktív tag
Folytatódott a sztorim, 5 hét javítás után vissza kaptam az objektívet, ami ugyanúgy hibás nálam és kiderült, hogy egy másik sorozatszámút adtak, amit nem tüntettek fel semmilyen papíron, ráadásul ez a másik típus még poros is belül, tehát rosszabb a helyzet, mint a kiinduláskor. Mivel folyamatosan azt mondják, biztosan az Olympus gépem a rossz, bevizsgáltattam a gépet szervizben, semmi baja és magam kipróbáltam Olympus objektívvel ugyanolyan fókuszozzon, semmi baja míg ugyanazt a témát lefotóztam a Panasonic objektívvel egy másik Olympus géppel és ott ugyanúgy előjött a hiba. Elmentem a boltba, elmeséltem nekik a sztorit, cserét kértem, ígértek egy új dobozost. Nos, az megjött, de nem volt új dobozos, egy sima barna dobozba volt becsomagolva, mégcsak napellenző se volt rajta és azt mondták, csak úgy adják oda, ha kipróbálom. Ebbe belementem, azonnal csináltam képet és látták ők is, hogy az új objektív is hibás, tehát egyszerűen nem jó az én fényképezőmmel. Azt mondták itt a vége, ugyanis 2szer javították, 2szer cserélték, nem jó, ők már nem tesznek semmit. Erre mondtam, hogy szeretném visszakapni a termék árát, telefonálgattak jobbra-balra ugyanis a boltban nem volt döntéshozó ember, ezért ráírták a számlámra, hogy a második csere sem volt jó és igénylem a vételár visszafizetését, aláírta a boltos és én is, dátum is rajta van. Ígértek egy visszahívást még aznapra a főnöküktől, hogy elfogadja ezt és utalják a pénz, de ez elmaradt. Másnap, azaz ma felhívtam őket és kértem a boltvezetőt telefonon aki közölte, hogy csak a 90%-t fizeti nekem vissza, mert hogy ő nem tudja ezt már újonnan eladni, ez neki kár. Én mondtam, hogy a 100%-át szeretném vissza kapni, majd előkerültek olyan mondatok is, hogy fogadjam el a 90%-ot, mert különben bebizonyítja a Panasonic hogy ez az objektív egy Panasonic géppel jó és akkor így jártam. Mondtam neki, hogy papírom van róla, hogy az én gépen jó és önök nem tüntetik fel sehol sem, hogy ez a típusú objektív nem hoz megfelelő teljesíményt egy Olympus fényképezővel, erre azt mondta, kikéri a véleményét a szerviztől és holnap hív.
Szóval, mivel várhatóan most nem fog hívni, vagy belemegy a fogyasztóvédelembe is, mert látszólag marhára azt hiszi, nem tudok mit tenni, szerintetek mi legyen a következő lépésem?
Mondtam neki, hogy nem kéne szerintem ezt tovább vinni, eleve eladtak egy doboz nélküli objektívet, amit a szervizük úgy javíttat, hogy még csak azt se tünteti fel, hogy mennyivel nő a garancia, erre azt mondta, kinyomtatjuk elküldjük magának azt kész... szóval én szerintem elég sokmindent nem úgy csinálnak, ahogy kellene, ennek ellenére nagyon magabiztos...
Továbbra is igényelhetem a 100%-t, menjek fogyasztó védelemhez, írjak a vásárlók könyvébe is, ha igen, kb. mit? -
máyköl
veterán
Nem hasznaltam az idojaras miatt, egy futott garazsban all.
Igen, en is elmepzelhetonek tartom hogy a motor a ludas, de ugyannyi esellyel az akku is lehet gyari hibas. Viszont latatlanban ramondani hogy a motor hibaja, garancia nincs, szevasz, kicsit eros egy 1 honapos akkunal. Legalabb vizsgalatra elkuldte volna. -
asdf_
veterán
válasz máyköl #21135 üzenetére
Fogsz egy random akksit (gondolom az is 12V-os, vagy leszeded bikakabellel egy autorol, csak mocskosul figyelsz a polaritasra), bekotod a motorba es koze kotsz egy arammerot. Megnezed, hogy mennyit eszik, es onantol csak matek es megvan, hogy a motor-e a bunos, vagy sem, hogy uresjarasban csutkara tudta-e meriteni a motor az akksit vagy sem.
(mar ugye azon kivul, hogy te, mert ha nem jarunk a motorral, hanem lerakjuk telre, akkor nem taroljuk benne az akksit, hanem szepen kikotjuk, es bevisszuk a lakasba a melegre es havonta-masfelhavonta ratoltunk egy kicsit) -
-
jaanoo89
aktív tag
válasz LuckyL #21137 üzenetére
Szerencsére ma végre megoldódott a probléma. Természetesen nem hívott, elkezdtem hívogatni, nagy nehezen felvette és kérdőre vontam, hogy még mindig nem akarja utalni a teljes összeget? Azt mondta, hogy nem akar velem ebbe még jobban belemenni, visszaadja a teljes összeget, már el is intéztük.
Azt sajnálom, hogy nem lehet csak úgy átnézetni a boltját, szemét módon blöffölt egyet, kár, hogy nem lehet elvenni a kedvét ettől. Igazából az a fura, hogy egyáltalán nem akart visszahívni, tudta, hogy folyamatban van egy kényes ügy, mégsem érdekelte. Ha ma már nem hívom hanem vásárlók könyve + feljelentés, vajon tényleg ennyire nem érdekelte volna? Fura.
Köszönöm szépen az itteni segítséget mindenkinek! -
Askformore
senior tag
válasz Askformore #21130 üzenetére
Végül a DELL küldött egy új monitort a régi helyett. Ez most nem csíkos, sőt az IPS glow is szinte 0 az előzőhöz képest sokkal jobb. Ha ennél is előjön a baj, akkor most majd az Alzához küldöm, hátha ki tudom cserélni más típusra, de egyelőre minden happy
-
asdf_
veterán
válasz Askformore #21139 üzenetére
A nagy kerdes, hogy tenyleg ujat-e? Regen az volt a szokasuk, hogy az elso ev kotelezo jotallas alattit is ugy csereltek, hogy jott egy futar, hozott egy masikat (es szandekosan nem irok ujat), majd x nap mulva jott meg egy futar es elvitte a regit. Amit hozott, az meg egy korabbi korbol begyujtott javitott volt, es ugye a csere modja miatt (egyszerre ket monitor van nalad, es a sajatodat nem kapod vissza) ez igy egy kicsit necces, no meg persze jogszabalyserto is. Nem azt mondom, hogy szervizmenubol nezz egy power on hours coountot, mert az ugyis ki van nullazva, de egy gyartasi ev honap a monitor seggerol? Full nullkilometeres originak tunik? Nem azert, hogy teged idegeljelek, inkabb, csak tudni, hogy leszoktak-e mar errol
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Sziasztok!
Egyszer már vittem vissza 14 napon belül az alzához terméket, élve az elállási joggal.
Akkor egy RAM kit volt, 34e Ft értékben. Megvásárláskor az alzánál fizettem bankkártyával és mikor visszavittem a ramok szemrevételezése után KP-ban adták vissza az árát.Most egy 180e Ft-os kijelzőt szeretnék vissza vinni, ugyanúgy bankkártyával fizettem megvételkor.
Van valakinek tapasztalata, hogy ekkora összeg esetén is kp lesz, vagy majd x idő után átutalják?Jó lenne, ha megkapnám kp-ban rögtön, mert a másik boltban ebből venném meg a másik terméket.
[ Szerkesztve ]
-
-
asdf_
veterán
válasz Márton #21144 üzenetére
Nem az atveteltol szamoldoik a 14 nap, es meg azt sem lehet mondani, hogy csak akkor koteles visszafizetni, ha mar tenylegesen atvette. Persze azon el lehet rugozni, hogy lehet-e egyaltalan ketseget kizaroan igazolni, hogy visszakuldte az ember.
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
-
asdf_
veterán
Azt a felet meg elfelejtettem idezni, hogy visszateritesnel elsodleges mod a fizetesi moddal megegyzo mod, ettol csak a fogyaszto kifejezett hozzajarulasaval lehet elterni, es csak azzal a feltetellel, hogy neki az tobbletkoltseget nem okoz. Tehat ha bankkartyaval volt valami fizetve, akkor alaphangon visszakerul a bankszamlara az osszeg, es az, hogy ott rogton azonnal raadasul kp-ban visszaadjak a penzt, az csak egy opcio.
-
Frontiner
aktív tag
Sziasztok!
2019.02.07-én vásároltunk egy Electrolux mosógépet.
2019.12.05-én bejelentettem a szervíznek, hogy valami elromlott benne,mert furcsa hangja van, már mosni sem merünk vele.
2019.12.15-én!!! kijött egy manusz,megállapította, hogy valóban rossz a mosógép és mivel drága hozzá az alkatrész, a szervízzel egyeztetnie kell, hogy cserélik e egyátalán vagy komplett msógép csere lesz.
2019.12.17-én felhívott a mannusz, hogy kicserélik az alkatrészt, de előtte indítsak már el egy üres mosást 90 fokon,hátha megjavul... és szóljak vissza.Ok.
2019.12.18-án visszaszóltam, hogy természetesen semmit sem javult a gép. A manusz mondta, hogy rendben, akkor megrendelik hozzá az alkatrészt.
2020.01.14-én bátorkodtam érdeklődni a szervíznél, hogy ugyan mikor érkezik meg a csere alkatrész.Az ügyfélszolga azt látja, hogy próbamosás az utolsó állapot... Magyaru, b..sztak megrendelni a cuccot. Beszél a szervízvezetővel és visszahív.
2020.01.15-én felhívott, hogy az alkatrész meg van rendelve,01.20-22. között meg is fog érkezni. Ehez képest a mai napig (01.29.) nem keresett senki a javítással kapcsolatban.A kérdésem az lenne, hogy ez így mennyire korrekt a szervíz részéről, hogy lassan egy 2 hónapja bejelentett hibát nem képesek elhárítani, használhatatlan a mosógépem. Mivel lassan lejár az 1 év garancia, gyanítom erre mennének, hogy kihúzzák addig és nem fogják megjavítani?
Mit tudok tenni? Fogyasztóvédelem? Köszönöm a válaszokat. IPhone 15, AppleWatch SE, Airpods 2, MBA 13" 2015
-
őstag
válasz Frontiner #21148 üzenetére
nagyon gyorsan leírni ezt amit itt leírtál írásban és tértivevényben elküldeni annak a cégnek ahol a gépet vásároltad, hogy ne csússz ki a jótállásból, mert ugye szó elszáll....
mellé adni egy ésszerű határidőt (mondjuk 14 nap) a javításra, ezután pedig elállni a szerződéstőlcryptot minden termékemért elfogadom