Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • jaanoo89

    aktív tag

    Sziasztok!

    Szeretnék segítséget, tanácsot kérni az alábbi problémámmal. Van egy cserélhető objektíves fényképezőm, amihez van 3 különböző objektívem. Ebből 2 teljesen jól működik, míg a harmadik, ami egy másik márka (de 100%-ig jó rá az objektív, hiszen a két gyártónak közös "rendszerük") bizonyos látószög esetén hibás képet mutat. Van róla képem, teljesen látható a hiba, hétköznapi ember is észrevenné.

    Elvittem a szervizbe az objektívet, azt állították, hogy javították, majd kipróbálás után pontosan ugyanolyan hiba fordult elő, így még egyszer vissza vittem és még egyszer úgy kaptam vissza, hogy azt állították, hogy javították, és ismét pontosan ugyanaz a hiba jelenség fordult elő. Így ismét visszavittem, de egy másik ügyintéző nem akarta elvenni tőlem az objektívet, csak akkor, ha én ott a helyszínen az ő fényképezőjével ki nem próbálom. Nagy nehezen sikerült elmondani, hogy ne haragudjon, de a fényképezőm be lett vizsgálja és a másik két objektívemmel jó minden, nekem az a fontos, hogy az én felszerelésemmel legyen jó, tudok mutatni képet is mi a hiba, de nem érdekelte. Kis vita után elvette tőlem, kiállította a papírt újra, hogy szervizbe adtam, de várhatóan ahogyan eddig is, nem fognak semmit se tenni vele, legalábbis nagyon ezt éreztem a levegőben, hogy jó, akkor ő ezt lepapírozza, de úgy se lesz semmi.

    1, Mi a teendő, ha azt állítják, náluk ez jó? (Miközben nálam nem)
    2, Mi a teendő, ha azt állítják, hogy javították, de nálam ugyanúgy rossz és negyedszerre vinném vissza?
    3, Egyáltalán milyen lehetőségeim vannak, ha tudom bizonyítani, hogy a fényképezőm jó és ezzel az objektívvel pedig nem, akkor azzal hova tudnék tovább menni?

    Köszönöm előre is a segítséget.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz asdf_ #20896 üzenetére

    A gép Olympus E-M5 II, a meglévő objektíveim 25/1.8, 60/2.8 macro és volt egy pana 12-32 is, ezt ugyan eladtam de ezzel a géppel használva, minden látószögben jó volt a kép.

    Ami viszont nem jó, PL12-60 különösen 12mm-en, ott viszont bármilyen rekeszen hibás. Távoli témáknál ha jobb és bal oldalakat nézzük (nem a sarkokat és nem az extrém széleket) a bal része életlenebb.

    Kép: https://kepkuldes.com/image/eNkaDd

    Itthon egy 23"-os fullhd monitoron nézve látszik, hogy míg a nagyon extrém széleken hasonló a kép, középre haladva a jobb oldal élesedik, míg a bal oldal nem. Tovább romlik a helyzet ha rekeszelek az objektíven, mert akkor felerősödik a jobb oldal széleken is, míg a bal oldal marad ugyanolyan.

    A kép középre lett fókuszálva, stabi kikapcs és az épülettel szemben állok, számtalan ilyet tudnék csatolni, ugyanolyan eredménnyel.

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz asdf_ #20898 üzenetére

    Sry a meséért, úgy szerettem volna leírni, hogy aki kevésbé ért ehhez, de a jogi mizériához jobban, az is értse.

    Sajnos, mivel ezt a hibát ezidáig nem ismertem és már lejárt a 2 hét, így csak szervizeltetni tudom, de mindig azt mondják, hogy javították...

    Most pedig erőszakoskodtak, hogy menjek ki vak sötétben és fotózzam a szemben lévő épületeket és mutassam meg a hibát, de ilyet nem fogok tenni, mert ennek szerintem nem ez a módja, nincs ott normális monitor, hogy megnézzük illetve ezt a képet elvittem magammal, de nem hajlandóak megnézni, mert szerintük úgyis a gépem a rossz.

    Szóval várhatóan az lesz a mostani kimenetel, hogy most nem azt fogják állítani, hogy javították, hanem azt, hogy ez eleve jó, de tudjuk, hogy az én fényképezőmön ez sohasem lesz jó.

    Ilyen esetben kihez tudnék fordulni?
    Van jogalapom erősködni, hogy kérek cserét, mivel már 3-szor bevittem javíttatni?

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz asdf_ #20901 üzenetére

    Panasonic boltban (Ferenc-körút) vásároltam, így elsőre oda vittem vissza, csak ők mondták, hogy menjek a szervizbe vele, mert ők is oda küldenék, csak az hosszabb folyamat. Kalotaszegi szervizbe bevittem, ahol az első 2 alkalommal egy srác normálisan átvette, a mai ügyintéző volt csak paraszt.

    Tehát ha ezután visszakapom, hogy szerintük ezzel nincs hiba / javították de mégse, akkor menjek vissza a Panasonic bolthoz és bízzam rájuk? Valahol régen úgy hallottam, hogy 3. javítás után igényelhetek cserét, amennyiben még létezik a termék. Ha ez igaz és ma is így van, akkor letesztelem újra és ha rossz, cserét követelnék.

    Egyébként, de ez csak saját vélemény, az egész gariztatási folyamatuk fura nekem. Az Olympusnál van kiskönyv és oda írják, ha gond van, itt nincs. Egy számlával kell rohangálni, azt kérik be, adnak egy átvételi nyilatkozatot majd ha kész, vissza kapom a számlát és ennyi. Semmi nincs feltüntetve, hogy hányszor volt ott, mennyi időt töltött náluk, ugyanis azt hozzá kell adni a gari idejéhez. Én mindig lefotózom a papírt, hogy igazolni tudjam, hányszor voltam ott, illetve a számítógépben nekik is biztos meg van, de pl. sehol nem kaptam infót arról, hogy akkor az objektív gari ideje xy idővel megnőtt.

    [ Szerkesztve ]

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz asdf_ #20905 üzenetére

    Folytatódott a sztorim, 5 hét javítás után vissza kaptam az objektívet, ami ugyanúgy hibás nálam és kiderült, hogy egy másik sorozatszámút adtak, amit nem tüntettek fel semmilyen papíron, ráadásul ez a másik típus még poros is belül, tehát rosszabb a helyzet, mint a kiinduláskor. Mivel folyamatosan azt mondják, biztosan az Olympus gépem a rossz, bevizsgáltattam a gépet szervizben, semmi baja és magam kipróbáltam Olympus objektívvel ugyanolyan fókuszozzon, semmi baja míg ugyanazt a témát lefotóztam a Panasonic objektívvel egy másik Olympus géppel és ott ugyanúgy előjött a hiba. Elmentem a boltba, elmeséltem nekik a sztorit, cserét kértem, ígértek egy új dobozost. Nos, az megjött, de nem volt új dobozos, egy sima barna dobozba volt becsomagolva, mégcsak napellenző se volt rajta és azt mondták, csak úgy adják oda, ha kipróbálom. Ebbe belementem, azonnal csináltam képet és látták ők is, hogy az új objektív is hibás, tehát egyszerűen nem jó az én fényképezőmmel. Azt mondták itt a vége, ugyanis 2szer javították, 2szer cserélték, nem jó, ők már nem tesznek semmit. Erre mondtam, hogy szeretném visszakapni a termék árát, telefonálgattak jobbra-balra ugyanis a boltban nem volt döntéshozó ember, ezért ráírták a számlámra, hogy a második csere sem volt jó és igénylem a vételár visszafizetését, aláírta a boltos és én is, dátum is rajta van. Ígértek egy visszahívást még aznapra a főnöküktől, hogy elfogadja ezt és utalják a pénz, de ez elmaradt. Másnap, azaz ma felhívtam őket és kértem a boltvezetőt telefonon aki közölte, hogy csak a 90%-t fizeti nekem vissza, mert hogy ő nem tudja ezt már újonnan eladni, ez neki kár. Én mondtam, hogy a 100%-át szeretném vissza kapni, majd előkerültek olyan mondatok is, hogy fogadjam el a 90%-ot, mert különben bebizonyítja a Panasonic hogy ez az objektív egy Panasonic géppel jó és akkor így jártam. Mondtam neki, hogy papírom van róla, hogy az én gépen jó és önök nem tüntetik fel sehol sem, hogy ez a típusú objektív nem hoz megfelelő teljesíményt egy Olympus fényképezővel, erre azt mondta, kikéri a véleményét a szerviztől és holnap hív.

    Szóval, mivel várhatóan most nem fog hívni, vagy belemegy a fogyasztóvédelembe is, mert látszólag marhára azt hiszi, nem tudok mit tenni, szerintetek mi legyen a következő lépésem?
    Mondtam neki, hogy nem kéne szerintem ezt tovább vinni, eleve eladtak egy doboz nélküli objektívet, amit a szervizük úgy javíttat, hogy még csak azt se tünteti fel, hogy mennyivel nő a garancia, erre azt mondta, kinyomtatjuk elküldjük magának azt kész... szóval én szerintem elég sokmindent nem úgy csinálnak, ahogy kellene, ennek ellenére nagyon magabiztos...

    Továbbra is igényelhetem a 100%-t, menjek fogyasztó védelemhez, írjak a vásárlók könyvébe is, ha igen, kb. mit?

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz LuckyL #21137 üzenetére

    Szerencsére ma végre megoldódott a probléma. Természetesen nem hívott, elkezdtem hívogatni, nagy nehezen felvette és kérdőre vontam, hogy még mindig nem akarja utalni a teljes összeget? Azt mondta, hogy nem akar velem ebbe még jobban belemenni, visszaadja a teljes összeget, már el is intéztük.

    Azt sajnálom, hogy nem lehet csak úgy átnézetni a boltját, szemét módon blöffölt egyet, kár, hogy nem lehet elvenni a kedvét ettől. Igazából az a fura, hogy egyáltalán nem akart visszahívni, tudta, hogy folyamatban van egy kényes ügy, mégsem érdekelte. Ha ma már nem hívom hanem vásárlók könyve + feljelentés, vajon tényleg ennyire nem érdekelte volna? :( Fura.

    Köszönöm szépen az itteni segítséget mindenkinek!

Új hozzászólás Aktív témák