-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Gyuri27 #16151 üzenetére
Magyarul nincs rá garancia, hogy nem hajtanak el?
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
Gyuri27
félisten
válasz AxBattler #16152 üzenetére
Van. Csak az olyan amilyen. Mert a nagyker és kisker között egyedei, szerződés szerinti a garancia. Ez meg ugye lehet bármi. Ami biztos ott a garis ügyintézés 60-90 nap ált. Ha úgy van avultatnak és adnak másik vga-t. Szóval a semminél több. A garinál jóval kevesebb (a kiskerhez viszonyítva).
Amd - Radeon - Ryzen
-
félisten
válasz Gyuri27 #16153 üzenetére
Okkké, akkor lehet inkább passzolom.
Aprón többen is árulnak vadiúj VGA-kat nagykergarival ("...rajtam keresztül, de garipapírt adok, izéhozéblabla..."), de nem tudtam, ez mennyivel jobb/rosszabb.
[ Szerkesztve ]
"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
-
pinnacle
nagyúr
Sziasztok!
Ez ugyanolyan átverés, mint a bontatlan csomagolás elvárása?
"Nem jogosult a fogyasztónak minősülő felhasználó élni az elállási jogával abban az esetben sem, ha a megrendelt laptopon u.n. előtelepített operációs szoftver van és a MySoft Bt. a visszahozott árunál azt állapítja meg, hogy a felhasználó a szoftvert a gép bekacsolását követően telepítette a gépre."
-
Vikt0r
aktív tag
sziasztok!
mobilkereskedes.hu-n vásárolt telefont szeretnék venni használtan garanciával. Elmletileg 2év gyári garancia van rá de a honlapon ezt írják:
2 év teljes körű garancia: szoftver + hardver egyaránt.
+ díjmentes Premium Assistance szolgáltatás
Az alábbi gyártók készülékén a forgalmazói garancia mellett „gyártói garancia” is van:
Apple, Samsung, Sony, Huawei, LG, HTC, Alcatel, NokiaA 2 év teljes körű gyártói garancia rajtunk (forgalmazó) keresztül érvényesíthető
ha gyártói garancia is van rá azt miért csak a forgalmazon keresztül tudom intézni miért nem tudom a márkaszervizbe érvényesiteni?
Érdemes itt vásárolni vagy kerülendő a bolt?
Viktor
-
Mahatma89
tag
Sziasztok!
Egy ismerősömnél a következő helyzet állt elő:
Egy 2-es memória kitből az egyik modul feltehetően meghibásodott (minden lehetséges variációban ki lett próbálva az Ő gépében és az enyémben egyaránt az összes slotban, ha a kérdéses modult betettük csak önmagában a gépébe vagy az enyémben, akkor azonnal instabillá vált, random újraindulásokat produkált)Vissza is küldte garanciába, majd miután többször megkereste a boltot, hogy hogy is áll a dolog egy hónap után küldtek egy e-mailt miszerint ők kipróbálták és semmi jelét nem tapasztalták meghibásodásnak, amennyiben igényt tart rá visszapostázzák neki...
Azóta a tanácsomra kért teszteredményeket, amire pár hét elteltével küldtek 2 db mobilos képet egy 20 perce futó memtesztről.
Valami tanács?
-
-
pinnacle
nagyúr
válasz pinnacle #16156 üzenetére
NFH-nál ezt válaszolták.
Ajánljuk figyelmébe alábbi cikkünket: Az Európai Unió Bírósága szerint az előre telepített szoftverekkel rendelkező számítógép értékesítése önmagában nem minősül tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak
Ezen cikk szerint amennyiben a laptop előre telepített programcsomaggal kerül eladásra, s annak eladási árában nem kerül külön feltüntetésre a szoftver ára, úgy az eladott termék összességében egy terméknek tekintendő, nem különíthető el a szoftver értéke.
Figyelemmel arra, hogy az előre telepített szoftverrel árusított laptop legtöbbször úgy működik, hogy az első bekapcsoláskor regisztrálja a szoftvert és kéri az adatok személyesítését, így a laptop önmagában nem is lenne kipróbálható, a fogyasztó akaratán nem múlik, hogy telepíti-e a szoftvert, vagy nem.
Az internetes elállási jogról szóló rendelkezések szerint lezárt csomagolású számítógépes szoftver átadását követően, ha a csomagolást felbontották; a fogyasztó nem állhat el a szerződéstől. Itt azonban nem egy önálló szoftverről van szó, hanem egy termékről, melynek része a szoftvercsomag is, a laptoppal kapcsolatban nincs korlátozás az elállásra vonatkozóan, vagyis álláspontunk szerint nem tisztességes a fenti vállalkozói tájékoztatás az elállás korlátozására vonatkozóan.
Legtöbbször a termék forgalmazójának és a szoftver értékesítőjének kölcsönös megállapodásán múlik, hogy az adott szoftver regisztrációs kód feloldásra kerüljön és ismét használható legyen az új vevő számára.
Azt is megkérdeztem, hogy csere esetén újrakezdődik a garancia, Apple-nél azt mondták, hogy csak +3 hónap, de ezt más esetben is jó tudni.
A készülék cseréje esetén az egy éves kötelező jótállási időszak, valamint az azt követő egy év szavatosság újraindul.
A jótállási jegyen szükséges feltüntetni a csere időpontját és azt, hogy ettől újra indul a garanciális időszak. (Tehát újabb egy év kötelező jótállás vonatkozik a termékre). (Vonatkozó jogszabály ezen a linken, ld. 3.§ (1) bekezdés d) e) pont, ill. 5.§ (4) bekezdés: Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.).
A garanciális időszak újraindulásáról jelenleg a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:163.§ (5) bekezdése rendelkezik, mely szerint a dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
Javasoljuk tehát, hogy hívja fel a kereskedő figyelmét a fentiekre és kérje a jótállási jegyen a csere időpontjának feltüntetését. Amennyiben pedig jótállási/szavatossági igényt szeretne a későbbiekben érvényesíteni, azt az említett jogszabályi rendelkezések biztosítják Önnek.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz Mahatma89 #16158 üzenetére
Szintén 2db-os kitt egyike szar volt, szó nélkül kaptam bontatlan csomagot az ipon-ban.
Ha elég közel van a bolt, én bemennék és megkérném hogy a szemem előtt teszteljék és ha kijön a hiba szépen tennék pár keresetlen mondatot a panaszkönyvbe.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
asdf_
veterán
válasz pinnacle #16161 üzenetére
Azt is megkérdeztem, hogy csere esetén újrakezdődik a garancia, Apple-nél azt mondták, hogy csak +3 hónap,
Az nem a jotallasos csere, hanem az apple garis. Minel oregebb a keszulek, annal jobban vigyazni kell ra, hogy leadasnal kozolni, atveteli lapon ellenorizni, hogy te PTK-s jotallasi igennyel jelentkeztel. Mas kerdes, hogy igy lehet, hogy nem nyomnak a kezedbe, par napon belul egy cserekeszuleket, hanem tovabb tart majd. Majd elokeresem al inket ra. Mindenesetre mashol ok ezt irjak:
A szervizelésért – ideértve a cserealkatrészeket – 90 napig vagy az Apple-jótállásból fennmaradó időre vállalunk jótállást, attól függően, hogy melyik a hosszabb időtartam. Mindez a fogyasztóvédelmi törvények által biztosított jogokon felül értendő.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Jótállásról meg Apple garanciáról írnak, lehet a kettő között különbség? Illetve jelzik, hogy semmilyen dokumentumra nincs szükségünk.
Mahatma89 Pedig az elég nagy cég. Fene se gondolná, hogy ilyenek. Gondolom nem webes vásárlás volt, illetve 14 napon túl vagytok.
[ Szerkesztve ]
-
Nerazim
őstag
válasz Mahatma89 #16168 üzenetére
Nálam most a pénzt akarják nehezen visszafele utalni. Múlthét pénteken felhívtak h rossz a számlaszám (tényleg rossz volt hiányzott a végéről egy nulla) LOL. És azóta nem érkezett meg a pénz (feltéve, hogy akkor tényleg elutalták) ma azt mondta a srác h bankok közt több idő szokott lenni várjak még. A 30 napon még belül vannak azzal nincs gond csak hát na...
Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
Josi
aktív tag
válasz Nerazim #16169 üzenetére
ma azt mondta a srác h bankok közt több idő szokott lenni várjak még
Kackac.
Próbálnak hülyére venni.
Jelenleg kb 1-2 óra alatt átér a pénz egyik bankból a másikba.
Zsiro IG2
Az a 30 nap pedig 14 nap lett.
Szóval, ha 14 napon belül nem utalják vissza a pénzt, csap az asztalra.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Nerazim
őstag
Bankkártyával fizettem azt mondták akkor 30 nap. Nem tudom nem tűntek olyannak mint akik át akarnak verni. Azon se problémáztak, hogy visszavittem a terméket egyből felvették a jegyzőkönyvet, ha készpénz lett volna ide is adják láttam a szemükben
Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
pinnacle
nagyúr
válasz Nerazim #16171 üzenetére
Igen már
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
-
Nerazim
őstag
válasz pinnacle #16172 üzenetére
Köszi. Kicsit olvasgattam benne, ha mondjuk futárszolgálat hozta volna ki és nem személyesen veszem át, akkor a futárszolgálat költségét is kötelesek megfizetni? Itt azt írja:
Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. (4.....)Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
pinnacle
nagyúr
válasz Superhun #16175 üzenetére
Azt hittem, hogy a rendeletből idéznek, de ez a mintatájékoztató. Persze, lehet, hogy van olyan webshop aki vállalja.
Mégis jár a legolcsóbb fuvardíj.
12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén
23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Biznisz Elek #16177 üzenetére
Jah igen, én a visszaküldésre gondoltam. Bocs... késő van már.
[ Szerkesztve ]
-
Opa
tag
Sziasztok.
Videókártya meghibásodásnál elég a garancialap bemutatása?
-
Nerazim
őstag
Sziasztok!
A 15 napos elállási idő honnantól számolandó? Ha én írok egy emailt a boltnak, hogy mégse kell a kártya onnantól számít?Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
hakydakillah
senior tag
Sziasztok,
Vettem egy telefont a strapabirobb fajtabol. Neten neztem, haztetorol dobaltak, csapkodtak, kocsival mentek at rajta, es semmi baja se tortent. Nekem 1hete van meg, tegnap csak kicsuszott a kezembol bent a hazban, es a kijelzo sarka be is repedt.
Ez nagy csalodas, visszakuldenem, mert van ra 14napom, kerdes elfogadjak-e. Nem kepes a telo arra, amivel hirdetik. Ez elfogadhato ok lehet, vagy visszadobjak nekem? -
dethroner
veterán
válasz hakydakillah #16187 üzenetére
A neten látott videók a gyártó oldalán találhatóak, vagyis a gyártó állította hogy a telefon ellenáll az ilyen fizikai behatásoknak? Ha igen a válasz, akkor szerintem hibás a termék így csere/ pénzvisszafizetés, talán még az elállás is működhet. Ha viszont nem, akkor szerintem a te sarad a kijelző repedés. Minden attól függ, mit állít/garantál a gyártó, vagy a forgalmazó.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
hakydakillah
senior tag
válasz dethroner #16188 üzenetére
Koszi a gyors valaszt. Ami a forgalmazot erinti, irjak, hogy por, viz, utes, es karc allo keszulek. Ami a gyartot illeti, sajat maguk reklamozzak ugy a telot, hogy vidin diot tornek vele, csapkodjak, szoget vernek be vele, kalapaccsal utik: [link] Ezt a vidit mondjuk nem az oldalukon, hanem a ceg hivatalos youtube csatornajan talaltam.
Nem vagyok hisztis felhasznalo, de Samsung Xcovert falhoz csaphattuk, meg se erezte, ez meg sima belteri leejtes volt kezbol. Vagy hibas darabot kaptam, vagy atverik az embert, de utobbit ketlem, mert neztem youtubeon, kocsikkal hajtanak at rajta, tetokrol dobaljwk le random emberek, es telonak semmi baja.
Most hetfon a 14napos hataron belul kuldjem vissza szo nelkul(mert nem kell indok), de viszont serult a keszulek.
Ha viszont megirom, hogy sima leejtest se bir, atvert engem a ceg, akkor ha felhivom ra a figyelmet, akkor nem tudom bizonyitani, hogy csak sima leejtes volt, es nem a telefon turokepessege hatarat teszteltem.[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz hakydakillah #16189 üzenetére
Szerintem ha átverés volt a strapabírás vagy ha selejtet kaptál, így hogy sérült akkor sem megy a 14 napos elállás, mert oda sértetlen terméket kell visszaküldeni. De majd a többiek is megírják a véleményüket. Én biztosan azt csinálnám hogy jelezném forgalmazónak hogy elállnék a vásárlástól mert a termék nem felel meg a gyártó által ígérteknek. Aztán meglátjuk hogy ők mit lépnek.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
bullseye
addikt
14 napnál szerintem simán levonhatják a kárt, szóval az nem lenne jó. Ha a telefonnak ki kellett volna bírnia ezt, akkor minimum garanciális hiba, de hibás teljesítésnek is elmegy.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
optikus
senior tag
válasz hakydakillah #16189 üzenetére
meg kell nezni a leirast, speckot es a garipapirt mit ir az utesallosagrol. ha semmit akkor hiaba latsz videokat az nem szamit. azt lehet szamonkerni amit specifikaltak. a leejtest se kotelesek elhinni, elkuldhetik bevizsgalasra.
Buy books not gear.
-
Ateszpapa
addikt
válasz hakydakillah #16189 üzenetére
*: természetesen NEM törhetetlen, de a lesések, ütődések okozta sérülések valószínűsége jóval alacsonyabb, mint az átlagos készülékek esetében. Törés esetén csak térítéses kereteken belül szervizelhető.
[ Szerkesztve ]
-
hakydakillah
senior tag
Köszönöm a sok hasznos választ. Azért vettem strapa telót, hogy legalább az ilyen sima leejtések után ne kelljen rettegnem, hogy a telefont felemelve repedt-e lesz az kijelző, vagy semmi. Ha ez ennyit se bír, akkor vehettem volna egy sima okos telót.
Mindenesetre ma visszaküldtem, és meglátjuk mi lesz a válaszuk - majd tudatom veletek -
Sátán44
addikt
Kérném a tanácsotokat!
Idén áprilisban vásároltam egy LG G4 telefont a mobilkereskedes.hu-tól. Rendes 27%-os számlát adtak, amit a hivatalos Lg márkaszerviz is elfogad. Augusztusban személyesen adtam le javításra a Váci úti Lg szervizbe, mert a rögzített felvételben sűrű kattogó hang hallható aktív wifi mellett. Az Lg szerviz továbbította a Telemaxba túlterheltségre hivatkozva. Kicserélték a hangszórót, majd visszaküldték. Problémám nem oldódott meg. Ismét visszaküldtem az Lg szervizbe, ahol végre elismerték a hibát, viszont csak alaplap cserével lehetett volna orvosolni, de akkor készlethiány volt felajánlották a csereutalványt, amit elfogadtam. Jeleztem a mobikereskedes.hu-nak, hogy kérném a cserét és akkor jött a hideg zuhany, ők nem partnerei az Lg-nek, tehát nem kötelezheti őket a cserére. Elküldtem nekik a készüléket, továbbították a szervizbe, majd javítatlanul sw frissítéssel visszaküldték. Általuk kiállított munkalapon a következő szerepelt: A Németországi LG által javítva. Az hogy mit, meg hol, semmi infó. Megint jeleztem, hogy még most sem jó a telefon. Visszaküldtem ismét, ez volt a 4. útja a szervizbe. Megint sw frissítéssel visszaküldték. Munkalapon ez szerepelt: A kamerázáshoz nem szükséges a bekapcsolt wifi, kapcsoljam ki akkor nem hallható. Egyúttal a mobilkereskedes ügyvezető nője küldött egy emailt is, amiben a felhasználási szokásommal magyarázta a kattogó hangot. Szerinte mindent ki kell kapcsolni, ha rögzítek, mert nagyon leterheli a telefont. (Megjegyzem: Factory Reset után is produkálta, meg az Lg is megerősítette, szakvéleménnyel együtt.) Lg szervizt felhívtam, hogy kaptak e alaplapot és igen volt a válasz, csak az a bökkenő, hogy mivel csereutalványt állítottak ki, ezért nem javítják tovább a telefont, mivel lezárták a rendszerben. Most itt vagyok egy hibás készülékkel, amit forgalmazó nem javít, az Lg meg lezárta a rendszerben. Többször próbáltam a telefonon keresztül rendezni az ügyem, nem mutatnak rá hajlandóságot. Lg ügyfélszolgálat is megerősítette, hogy az érvényes garanciális idő alatt bármilyen aprónak tűnő hibát orvosolniuk kell, vagy ha nem, akkor új készüléket kell hogy adjanak, végül pénz visszatérítés. Jeleztem a bolt felé, hogy fogyvédelemhez fogok fordulni, majdnem kinevetett. Ennyire esélytelen az ügyem?
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
dethroner
veterán
-
Sátán44
addikt
válasz dethroner #16199 üzenetére
Délután beszéltem a mobilkereskedes.hu-val és azt mondták, hogy nem rajtuk múlt a javítás, ők továbbították a szerviz felé és azok nem végezték el a javítást. Én viszont tőlük vettem a telefont, tehát nekik kellene kiharcolniuk a javítást nem? Ők adták a garanciát.
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen