-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zack
nagyúr
-
Mike81
senior tag
A szomszédnak is Mk3 2.0 benyás Mondija volt. Mondta hogy többet Fordot soha! Most vett egy Insigniát. Ezzel szemben nekünk a 2004 MK1 Focusal a mai napig nem volt sok bajunk. Vásárláskor vezérlés csere volt. Utána 3 év múlva a kuplungot cseréltettük de még bírta volna. Meg nem rég volt egy torony rugó cserénk. A 7 év alatt ennyit költöttünk pluszba a kocsira a kopó fogyó alkatrészeken kívül. Szóval elmondhatom eddig megérte az árát.
Zack; Itt is találkozunk :-)
Az MK4 Mondeoból 2010 után alig találni benzinest. Ha megnézed a hírdetéseket van kb 10 db annak is a fele nem is 4 hanem 5 Mondi[ Szerkesztve ]
-
zack
nagyúr
Faternak is 2002 Focus Mk1 1.6 benzin van. Taxizott vele 6 évet. Elégedett vele, nem volt nyűgje.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
SzlobiG
félisten
2007-ig ez így is van azaz mk3-as mondi tdcig, utána már viszont jók a tdcik is, kukaztak a fosch bfecskendezo rendszert sokkal jobb megbízhatóbb típusra cserélték.
Amiket felsoroltal az a baj, hogy rohadt kevés van belőlük és iszonyat sokat ettek, nem volt rá kereslet ezért nem is gyártják már őket, áttértek a kis turbos benzinesekre amik dinamikába azt tudják mint az említett motorok lényegesen alacsonyabb fogyasztás mellett.
-
Mike81
senior tag
Nekem szimpi a Peugeot 508 sw is. De ott a THP benzines nagyon nem ajánlott a problémás vezérlés miatt. Szóval ott is csak a disel marad. Van pár 508 a közelben mindenki meg van elégedve vele. Meg az én véleményem szerint szép is. A panorámatetővel kifejezette szép ;-)
[ Szerkesztve ]
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
Üdv!
A ford váltók gagyizása latt mit lehet érteni, ha kell egyáltalán valamit?
Pontatlan, kiugrik sebességből, vagy mi?"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
westcoastog
veterán
-
Dorien
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
A Mk1 1.4, 1.6, 1.8 benzines Focusoknál használatos IB5 váltó szerintem teljesen rendben van, pontosan, finoman vált, közepes úton jár a kar, semmi gond vele. A 2.0 benzinesnél és dízeleknél használt MTX75-ről már hallottam rossz véleményt. (talán hogy nehezen jár) A Mk2, Mk3 Fókák váltóját nem ismerem.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
válasz westcoastog #3212 üzenetére
Ezt általánossgra hallottam.
Én vezettem Fiestákat, több korból, soha nem volt bajom a váltóval.De gondolom csak fikázás, meg a 30 éves széthajtott Escort és stb tapasztalatokat mondják még 2016 ban is...
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
DeFranco
nagyúr
válasz Ł-IceRocK-Ł #3214 üzenetére
mer' a barom nem ismeri a szinkronizált fokozat meg a dupla kupplungolás fogalmát azért, és amikor egyesből vállból rántja hátramenetbe és reccsen, akkor anyázik
szerintem a ford váltója jó. németes, katonás, taktakolod a sebességet (ezt billentyűzeten határozott nyomáspontnak hívnák szerintem), de betalálsz mindig, nincs tévedés. a hátramenet kapcsolása igényel odafigyelést (de az sem csak itt, más márkáknál is) mert az nem szinkronizált, tehát a fogaskereket szinkronba kell hoznod "kézzel" mielőtt beteszed rükibe. aka. kétszer kuplungolsz (kuplung 1-0 kuplung fel kuplung le 0-R) vagy előtte beteszed hármasba ami szinkronizált fokozat.
de van akinek a pug 206 tejfölösdoboza az ideális (próbáltam, tényleg vicces az a franciás cafkaság, hogy azt hiszed menthetetlenül félrekapcsoltál, de valahogy mindig beveszi, meg tudom érteni aki szereti, én a viccből is a németet preferálom), neki ez a links-zwo-drei-vier annyira nem gyere be.
japó megint más, az a kettő között van, elismerem, fasza az is, sőt, de ezzel is teljesen meg vagyok elégedve.
röviden: általában ha rákérdezel miért szar, akkor azt mondják mert recseg a rátra.
-
Ł-IceRocK-Ł
addikt
válasz DeFranco #3216 üzenetére
Végre valami kézzel fogható (mint a váltógomb )
Én szeretem a katonásat ^^
Nővéreméknek Rözső 206 volt, hát aztán az élmény volt... járt oldalra fel - le, sose lehettél biztos benne hanyadikban is van... persze idővel rá lehet érezni
Egy MK2 facelift fókával szemezgetek. 1.6 benzin.
"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper
-
zack
nagyúr
válasz Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
Mondeo Mk3 2.5 V6 váltójának semmi baja.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
westcoastog
veterán
válasz Ł-IceRocK-Ł #3214 üzenetére
Az enyém pontos mint mint a svejci óra, hidegben elsőre dupla kuplung kell a ketteshez.
Egy olajcsere ráférne már. -
SzlobiG
félisten
válasz Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
Mk4 mondiba az Mmt 6-os váltó nen a legjobb nekem hidegen a hátra menetet nehezen veszi, de még az egyest is, csak ha bemelegedett utána veszi szépen őket. Típus hiba ugyanis sokan ezzel küzdenek nem egy jó konstrukció úgy látszik.
-
Martin97
aktív tag
válasz Ł-IceRocK-Ł #3211 üzenetére
Szia!
Focus MK1 (2004, 370k km, 1.6 benzines kombi) van egy kis holt játék jobbra-balra, de jól kapcsolható. Számomra egy kicsit hosszú úton jár.
Csoporttársamnak, aki valamilyen francia dízelen (talán citroen) szocializálódott kifejezetten tetszett.
Néhány saját probléma, amiket szeretnék megoldani. (Nagyon hosszú lesz, de kérlek olvasd végig, ha teheted.)
1.: A lambda szonda még régebben tönkrement, cserére nem volt pénzem, ezért ki lett iktatva katalizátorral együtt. Emiatt a check lamp folyton világít, bár eddig nem foglalkoztam vele. Viszont most járt le a műszaki, és nem tudom, hogy megpróbáljam-e így, vagy mindenképpen szereljem be a szükséges alkatrészt? Illetve az, hogy így használtam hosszabb távon az autót milyen hatással volt a motorra? A szerelő azt mondta, hogy teljesen veszélytelen, mert átáll a motor szerviz üzemmódba, és gyári adatokkal számol tovább a kiiktatott hibás szonda helyett. Igaza volt?
2.: Lukas a kipufogó, valószínűleg a középső rész, vagy a leömlő. Ehhez milyen nehéz hozzáférni, illetve cserélni? Illetve ha javíthatatlan a meglévő mennyibe kerül az új? Akna az adott, csak szakértelemmel állok kissé hadilábon.
3.: A benne lévő kazettás magnóhoz lehet cg-tárat csatlakoztatni? Ha igen mennyibe kerül egy ilyen?
4.: A fent említett javításokkal mekkora teljesítmény/erő növekedést lehetne elérni? Mert, bár alapból 100 LE, de ennyit a jelenlegi állapotában érzetre tuti nem ad le. Még 1,5 éve amikor ezek a hibák még nem álltak fent (és kevesebb volt benne, mint 300k KM) akkor érzetre jobban ment. Valahogyan azt az állapotot jó lenne visszaállítani.
Egyéb problémák, amik még nem annyira komolyak:
A kuplung kezd szarakodni, magasan fog, kevésbé gyorsul, de még felmegy Pécsnél a hegyre, szóval ez még várhat. (Eddig egyszer sem lett cserélve.) A fékek kicsit nyikorognak, de jól fognak, szóval ezekkel sincs nagy gond. A alap fordulatnál a motor rázza egy kicsit az egész autót, klímával még jobban, de nem igazán zavaró. Csomagtérajtó az alján rozsdásodik egy kicsit, illetve a nyitógomb nehezen kapcsol, legtöbbször másodszorra, harmadszorra, vagy hosszan nyomva tartás után. Az anyós oldalán nem lehet felhúzni az ablakot, egyszerűen nem kapcsol, sofőroldalon viszont még jó. A középkonzolnál a légkondinál a középső forgótárcsát nem lehet állítani (például szélvédőre), mert beragadt az első állásba. A hűtővíz kb a mérő 2/3-a körül áll be stabilan, az szerintem picit sok, bár a megvétele óta ilyen. Ezzel kezdenem kéne valamit?
Ezeknek a kisebb hibáknak lehet valami nem várt következménye? Mennyibe kerülne a javításuk?Helyzetleírás ás néhány kérdés az autóval és annak jövőjével kapcsolatban:
Használati mód: Ingázás Tata-Pécs között, csomagszállítás legtöbbször teljesen tele pakolva (egyhuzamban 600-900 KM), valamint városon belül személyszállítás, legtöbbször 2-3 utassal. Az utóbbi esetben mindig ügyelek arra, hogy üzem meleg legyen a motor, és csak akkor használom rövid távra.
Odafigyelek rá, hogy a lehető legjobban kíméljem. Legtöbbször 2000-2500 között váltok, csak pályán, hosszabb előzésnél, vagy néha emelkedőn engedem feljebb. Rendszeresen ellenőrzöm az olaj szintet, de szerencsére még nem eszi nagyon. 10k kilométerenként a maximumtól a pálca közepéig, 2/3-áig csökken a szint. Ez szerintem elfogadható egy ennyit futott motortól, vagy tévednék?Néha kiviszem kicsit kiszellőztetni a fejem. Ekkor kapja a fordulatot rendesen (4500-6000), ez nem tudom mennyire árt neki, de ha nagy mértékben, akkor felhagyok vele, bár eddig még nem adta jelét. Ilyenkor az ereje is megjön, ha rendesen pörgetve van, ugye szívó benzin.
Az autó rendszeresen karban volt tartva, az előző tulaj márkaszervizbe hordta, szépen van vezetve a szervizkönyv, amiből kiderül, hogy rendszeresen ~15k kilométerenként cseréltek benne olajat, mindig betartották az ékszíj cserét, stb... Én sajnos nem engedhetem meg mindig a márkaszervizet, ezért magamnak cserélem az olajat, szűrővel együtt kicsit sűrűbben, ~10k kilométerenként, 300k-nál ékszíjat (ezt márkaszervizben cserélték). Olajból mindig a gyári ford 5W-30-as olajat kapja, hidegen cserélem, hagyom sokáig, hogy kicsöpögjön. Ehelyett van jobb? Maradhat ez a fajta olaj, nem baj, hogy sokat futott a motor?
Szóval így állunk eddig. Ezek a motorok ilyen használat/karbantartás mellett, meddig üzemképesek? Mondjuk 600-700K KM-ig elketyegnek? Miben nyilvánul meg a motorkopás, mik a tünetei, jellegzetességei?
Ebbe az autóba utólag milyen extrákat lehet beépíteni? Jó volna bele néhány, mert szinte a 2. otthonom lett, annyi időt töltök benne. Mondjuk tempomatnak, multifunkciós kormánynak (amiről legalább a zenét tudom kapcsolni), és szervóknak örülnék legjobban, lehetséges ezeket utólag beépíteni?
Valamint a későbbiekben szeretnék sportos kinézetet, és kicsit, olcsón felpiszkálni a motort néhány lóval, és a futóművön javítani. Itt elsősorban valamilyen sport body kit-re gondoltam, sport légszűrőre, jóféle gyertyákra, új szilentekre és csillapítókra, esetleg chiptuningra gondoltam. Egyszóval szeretném kicsit egyedivé varázsolni. Ezekre is van valamilyen megoldás, vagy már nem éri meg költeni (ennyit) egy ilyen autóra? A fentebb leírt beavatkozások mekkora előrelépést jelentenének?Illetve Ti mit tanácsoltok, ajánlotok? Milyen dolgokat cseréljek ki, amik eddig még nem voltak, vagy milyen típushibákat ismertek, mik a véleményetek a fent leírtakról?
Nagyon szépen köszönöm, hogy végig olvastad és segítesz.
Szerk:
Az új fix trafi büntet, ha 1 hétig lejárt műszakival járkálok?
Holnap dobok be néhány képet az autóról, ha érdekel titeket.ÜDV
Martin[ Szerkesztve ]
-
Goose-T
veterán
válasz Martin97 #3221 üzenetére
Szegény autó, ezt rossz volt olvasni. Mielőtt tuningolnád, inkább javíttasd meg rajta a dolgokat. Bár lehet, hogy több pénzt kellene rászánnod, mint amennyit ér az autó. Kuplungcsere 100k, leömlő+rezonátor 20k (bontott), kasztnizás 30-40k (ha sok a rozsda, nem megy át műszakin), lambdaszonda cseréje 30k. Többi apró hibát meg lehet javítani bontott alkatrészekkel, bár annyi van, hogy még így is pár tízezres bánná. Az olajfogyasztás jó, azt jelzi, hogy még nem kopott a motor, pedig a benzinesek a magasabb fordulatszám miatt nem bírnak annyi futást, mint a dízelesek. Ha majd kékes füst jön hátulról, akkor elkezdhetsz aggódni. A rázkódás ellen tartóbakokat kellene cserélni, de az nem ér meg annyit, amennyibe kerül. Egyébként nagyon jó a bontott alkatrészek választéka ehhez a típushoz, úgyhogy meg akkor is üzemben tudod tartani, amikor már csak jelképes összeget adnának érte használtan.
A tuningról pedig inkább teljesen lebeszélnélek, mert semmi értelme nincs. A motoron sokat nem lehet húzni, és még rövidítené is az élettartamát. Az optikai tuningnak meg aztán tényleg semmi értelme nincs, csak növeli a légellenállást és a tömeget, cserébe röhejesen néz ki tőle az autó, és még sokba is kerül (alkatrész, szerelés, fényezés). Könnyűfém felnit se vegyél rá, mert az is csak növeli a rugózatlan tömeget és a fogyasztást, valamint extra terhelést ró a futóműre.
A helyedben gyűjtenék 2-300 ezer forintot, és elvinném egy Focus specialista műhelybe, hogy javítsanak meg annyi pénzből annyi dolgot rajta, amennyit csak tudnak. Így még sokáig egy jó autód lehet. Én ide szoktam hordani, de még ezt a szervizt is szokták ajánlani.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
patomi
őstag
-
patomi
őstag
válasz westcoastog #3226 üzenetére
(#3225) F_Gergely Le is tagadom, hogy vasas vagyok
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
Martin97
aktív tag
válasz Goose-T #3223 üzenetére
Sziasztok!
#3222 DZs: Első körben az első kettő kérdés a legsürgősebb, hogy meglegyen a műszaki, és legyen valami bevételem, hogy a többi problémát is tudjam orvosolni.
#3223 Goose-T: Köszönöm a kimerítő választ és a segítséget.
Az autót én is sajnálom, bár ahogy írtam is mindig figyeltem arra, ahogyan használom. Sajnos a hibákat frissen nem tudtam kijavíttatni mindig amikor előjöttek. Akkor csak az volt a cél, hogy holnap is tudjam használni, és nem gondoltam a jövőre. Ez a kérdés csak most fogalmazódott meg, mikor már lejárt a műszaki. Annak nagyon örülök, hogy a motor rendben van és nem kopott. A magas fordulat is relatív, 2500 felett csak autópályán megy, és szűkös előzéseknél. Bár ezt a műveletet 3-szor is átgondolom, miután egy kedves közlekedőtársunk rám gyorsított, de nem lett baj hála istennek. (5000-körül meg ritkán, néhány km-ert 4-5 havonta) Egy ismerősöm a szülei németből behozott 2003-as, 1,8-as tdci-t rendszeresen magasabb fordulaton használja, mint én a benzines kombimat. Pedig annak a motorja nyűgösebb, ahogy olvasgattam.
Egyáltalán nem füstöl, szóval emiatt még nem aggódom, bár amilyen ütemben tekeredik az óra egy idő után lehet hogy probléma lehet.
A rozsdával sincs akkora gond, mint ahogy gondolnád. Az alváz rendben van, 2014-ben kapott védelmet a papírok szerint. Egyedül a csomagtartó alja rozsdás egy picit, mert a tömítés rossz és beázik, ettől még át kellene menjen műszakin.Utolsó kérdésként azt kérdezném, hogy ezt az autót, mennyire nehéz házilag szerelni? (A nyáron jó baráti társasággal a kisebb apróságokat helyre tudnánk hozni? Szerelőakna, és szerszámok adottak.)
Az általad írt 200-300K legfeljebb nyár közepére végére jönne össze, de addig is jó volna használni valahogyan.
A tuningot valószínű mellőzöm, bár néhány kényelmi extra jól jönne, hogy megkönnyítse a dolgom.
Az autóm nem tudom mennyit érhet a használt piacon. Ahogy néztem a hasonló korú kombik 600-750k körül vannak. Ha a fent említett összeget ráköltöm, akkor állok kb. ennyinél, ami szerintem teljesen elfogadható. Mindenképpen szeretném még sok évig használni, mert szeretem ezt a járgányt. Jó kis mindenes, és még sehol sem hagyott ott. Jó véleményem van róla, annak ellenére, hogy 1-2 menőgyerek fikázza, mert apuci alájuk tolta a külföldről behozott, széthajtott bajor csodát. Csak azt felejtik el, hogy már egyszer elvontattam őket hazáig.
Összegezve: Jó autó ez, csak most jött el az idő hogy foglalkozzak vele, és visszaállítsam a kezdeti állapotába.
Az ígért kép: Szerintem azért nem az a kifejezett bontószökevény kinézete van.
Ez megint picit hosszú lett, de azért remélem nem nagy gond.
ÜDV
Martin[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
Martin97
aktív tag
Sziasztok!
Hálásan köszönöm a sok segítséget. Jó tudni, hogy a PH!-n ilyen irányú kérdésekben is kapok segítséget.
Egyenlőre arra hajlok, hogy áttolom műszakin (kis rásegítéssel) és amint lehet rendbe hoz(at)om a fő problémákat. Még alszom rá egyet, hogy mi legyen.
Martin
-
_ATi_1
senior tag
Sziasztok!
A héten dobott a '08-as Focusom (1.6 TDCI) egy "Power Steering malfunction" üzenetet a műszerfalon. Semmi tünetet nem észleltem és azóta nem jött elő az üzenet. Kellene ezzel foglalkoznom? -
_ATi_1
senior tag
SzlobiG & Dorien: Köszönöm, megtaláltam. Én is pont ezt a képet találtam, de nem ott volt...kerestem vagy 10 percig. Az akkumulátor mögött van jó hátul.
Látszólag nem hiányzik belőle folyadék, majdnem tele van. -
patomi
őstag
válasz Ace Ventura #3244 üzenetére
Én az 1.6-ost nézném meg. Rendszám is látszik, tehát kekkh-nél ügyfélkapun le tudod kérni a kilométert is(nyilván az állapot számít, de ez sem utolsó).
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
zack
nagyúr
válasz Ace Ventura #3244 üzenetére
Szerintem jó a Fusion. Mindenképpen 1.6 és felette érdemes gondolkodni.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Ace Ventura
addikt
zack
Én is az 1.6-os felé hajlok.
Karosszériát hol érdemes jobban megnézni? Rohadások hol jellemzők? (ha jellemzők egyáltalán)Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
zack
nagyúr
válasz Ace Ventura #3247 üzenetére
Sárvédők, ajtók alsó részénél, és amennyire lehet, nézz alá.
Rétegvastagság mérőt mindenképpen vigyetek, és tudd meg mennyi a gyári vastagság tól-ig.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
radi8tor
MODERÁTOR
Amúgy mi a gyakorlati haszna ennek a festékvastagság-mérésnek? Ha szépen van megcsinálva akkor nem oly mindegy, hogy volt-e karosszériáztatva?
Múltkor egy kisebb káresemény után körbe mérte a kárszakértő a kocsit, de bevallom nem jelentett nekem semmit, hogy ez vagy az a karosszéria elem cserélve/újrafestve volt.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- DIGI Mobil
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...