-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsolt1225
aktív tag
Jelentem most már teljes értékű tagja vagyok a csoportnak, megérkezett az 5 hét után várva várt autó. Hazavezettem 60km-t, eddig tetszik. Nem megy úgy, mint a bmw, de azért lehet vele haladni bőven főúton, előzni tudtam vele, ennyi bőven elég. Furcsa volt 2 hónap után vezetni újra és főleg más autót.
[ Szerkesztve ]
-
tomszli11
tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem, sajnos nem nagyon vagyok otthon a Focusok világában.
Szeretném lecserélni az autómat egy 2008as 1.8 benzines Focus-ra (180e km).
A kérdésem az lenne, hogy ennél a motornál illetve autónál milyen rizikókra kell odafigyelni?
Az autó Német o.-ból lett behozatva és ránézésre tipp topp, az érdekelne, hogy milyen rejtett hibák jöhetnek elő ennél a típusnál?
Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszokat! -
A Zéé
addikt
válasz tomszli11 #28352 üzenetére
Rozsdát nagyon-nagyon alaposan át kell nézni alulról, oldalról, mindenhonnan.
Amúgy is hajlamos rozsdásodni a Focus, Németországból behozottak meg pláne. Friss alvázvédelem is gyanús, ha az van rajta, akkor szinte tuti, hogy rohad, mint az állat.
Motort-váltót majd mondják a többiek, benzinesből nem vagyok ennyire képben.Just a simple Lineman...
-
nagyúr
válasz molnarpeter #28355 üzenetére
Nekem 1.8-as van, nem eszi az olajat egyáltalán.
-
nagyúr
válasz molnarpeter #28355 üzenetére
Nekem az 1.6 olyan 1,5 deci olajat eszik 10.000-ént... 200.000 van benne, bontatlan motorral.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
válasz troll81 #28360 üzenetére
Nálan nincs gond vele. Előtte Formula Ford volt benne (5w30) és ugyan úgy viselkedik a Castrol is. 5000km-nél egy pici olaj hiányzik ( kb 3/4-nél van a nívó), utána meg 8000 környékén áll ugyan úgy az olaj szint. 10.000-kén meg csere szigorúan. Jó néha bele csúszok a 11-be, de az nem igazán lényeges 3 olaj csere egy évben elég...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
válasz darvinya #28361 üzenetére
Ezek közül milyen típust raksz bele?
Shell olajból van valakinek tapsztalat?"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
diablo1984
veterán
Az enyémen friss alvázvédelem van(2010es) de nem azért mert rohadt(egy szikra rozsda nem volt a lemezen, csak egy minimális a futómű elemeken) hanem mert nem akartam, hogy rohadjon. Biztos szokatlan lehet, hogy ha valaki erre költ, de csak gondos gazdának gondolnám magamat, nem ghecineppernek.
-
erdey_a
őstag
sziasztok, mutatja valahol menüben a focus (2017 1.6 benzin, technology), hogy mennyi idő \ km van még hátra a következő olajcseréig?
túrom a kezelési útmutatót, de csak a figyelmeztetésről van szó. én azt szeretném tudni, hogy hol tartok.Vérboci
-
A Zéé
addikt
válasz diablo1984 #28366 üzenetére
De te magadnak csináltad, nem a kereskedő csinálta, akitől vetted, nem?
Hidd el, kereskedő sosem fog jófejségből és gondoskodásból alvázvédelemre költeni, csak akkor, amikor el kell takarni valamit, hogy el adható legyen.[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #28369 üzenetére
Nem hátrány, inkább az idő, ami fontos.
Mert, ha friss, akkor gyanakvásra ad okot, hogy miért lett lefújva.erdey_a
Attól függ, hogy használod.
Több város tötymörgéses közlekedéskor és kevés 50km-es autóúttal, akkor max. 10.000km-ként illik lecserélni, és 100.000km-ként szűrőt is.
Több stráda, kevés várossal, akkor 20.000km.
De jobb mindig ránézni, mennyi van benne (olaj fogyás miatt, ha van), mennyire feketedet meg.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
A Zéé
addikt
válasz diablo1984 #28369 üzenetére
Amikor eladod a kocsid, már nem lesz friss, és ez bizony látszani is fog rajta.
Viszont ezt nem tudom miért veszed ennyire magadra...Just a simple Lineman...
-
erdey_a
őstag
válasz darvinya #28370 üzenetére
ezt vágom. 1 év \ 20ezer a csereperiódus, és nálam az idő korlát jön el mindig előbb.
de a skoda mutatta, hogy hány km vagy hány nap van még hátra olajcseréig. visszaszámolt 365 napból és 15000 km-ből.
csak azért kutatom, mert tudni szeretném, hogy mikor volt az utolsó olajcsere a kocsiban és nem bírok várni jövő hét végéig, mert akkor viszem a szervízbe, hogy a garanciát intézzem meg az előéletét megismerjem a kocsinak.Vérboci
-
DeFranco
nagyúr
válasz diablo1984 #28369 üzenetére
egszerűen csinálni kell fotókat az előtte állapotról és a munkafázisokról. ha ez megvan akkor viszont komoly értéknövelő tényező.
-
diablo1984
veterán
válasz DeFranco #28373 üzenetére
Elvittem karosszériáshoz és megcsinálta. Előtte persze átnéztük, de nem volt a lemezen egy pötty rozsda sem, ezért akartam megőrízni, hogy a tél se kezdje ki.
Nem fotóztam, mert magamnak csináltattam, nem bárkit is meggyőzni bármiről és persze a kész műről sincs képem...A Zééem veszem magamra, de imádom az állapotot veszünk nem kilóméter szlogen mellett az újabban feltűnő ami alvázvédős az biztos fossá rohadt és azt fedik el örökzöldet is.
[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
válasz diablo1984 #28374 üzenetére
Baromira nem általánosítottam, de a kolléga feltételezhetően ismeretlen előéletű, Németországból behozott autó vásárlását tervezi, aminél van pár tény, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni:
- a 10 év körüli Focusok sajnos nagy általánosságban szeretnek rozsdásodni, bárhonnan is származnak.
- a Németországból, Ausztriából behozott autók túlnyomó többségénél jelen van kisebb-nagyobb mértékű rozsdásodás, legyen az bármilyen gyártmány.
- a Németországból Magyarországra behozott autók 90%-a nem a megvigyázott, tiptopp állapotúak közül kerül ide, hanem a mobile.de hirdetések elejéből. A tényleg hibátlan autók ott is drágák.
- az autókereskedők nem jótétlények, nem fognak azért 100k feletti összegeket költeni csak azért egy autóra, hogy az új tulajnak jó legyen.
- ha kozmetikáznak valamit, akkor igenis el akarnak takarni valamit, ez 100%. Frissen polírozva én eddig csak olyan kereskedésben álló autókat láttam, amikről menet közben kiderült, hogy kisebb-nagyobb mértékben törve voltak.Ezek közül egyik sem feltétlenül a vásárlást megakadályozó dolog, de nem árt résen lenni, a kolléga meg erre volt kíváncsi.
Just a simple Lineman...
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni. Az autó egy 2006-os gyártású Ford Fiesta, 1.4 TDCi. Tudtok Pécsen olyan szerelőt, aki ért az ilyen PSA dízel motorokhoz? Ezzel a motorral volt anno szerelve a Citroën C1-C2-C3-ban vagy a Peugeot 207-ben vagy Mazda 2-esekben is. Jó megbízható szerelőt keresek, aki jó hiba behatároló is és ért az ilyen motorokhoz. (Ford szervizek nem kellenek)
Köszönöm előre is a segítséget.
A hiba egyébként egy érdekes hang, beteszek egy képet a motorról, [kép] a nyíl irányából, de lejjebb, a motor alsóbb része felől jön ez a hang. Egy ütemes, a 750-es körüli alapjáraton kábé másodpercenként 3x-4x hallható cipp-cipp-cipp hang, hideg motornál, a beindítás után és alapjáraton zárt térben (garázsban) elég jól hallható. Ha finoman emelem a fordulatszámot, akkor ez a hang is gyorsul. Az a még érdekesebb, hogy ha bemelegszik a motor akkor szinte alig-alig hallható ez a cipp-cipp-cipp. Erre keresek egy jó szerelőt, aki meg tudja biztosra mondani mi a hiba és meg is tudja javítani normális áron. Komplett vezérlés (vízpumpával együtt) volt már cserélve 2 és fél éve , vezető görgők is és azóta kábé 15 ezret ment az autó.
Köszi előre is a segítséget.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
ngaba
aktív tag
Szegeden tudnék csak, szerintem kérdezd meg a PSA topicban is.
Több szem többet lát. -
diablo1984
veterán
Nem vettem magamra, csak mondtam, hogy vannak kivételek. Igaz mostanában(elmúlt 13 évben)nem volt alvázvédőzve egy autónk sem, de idén az asszony opelje(az 16 éves és kezdett csipázni, azt musály volt gyógyítani) és a focus(nem volt szükség rá, de hosszabb távra tervezek vele, így talán a kasztnija jobban bírja) is meg lett csinálva. Nem volt olcsó, de így legalább páncél van az alján és hátha nem rohad el...
-
erdey_a
őstag
bevált gumiszőnyegre tippet elfogadok
Vérboci
-
zsolt1225
aktív tag
Kérnék ajánlatot motorolajra, féktárcsa és betéthez, vezérmű készlethez. Mit ajánlotok?
Én a bmw-be Eni (agip) motorolajat használtam (pesti bmw szaki ajánlotta, hogy hozza a castrol minőséget és csak annak öntenek castrolt aki kifejezetten azt kéri) és teljesen meg voltam vele elégedve. Láttam, hogy fordhoz is gyártanak olajat, jó lehet az bele? Elég jó áron van.
2009. 1.6 benzin[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz troll81 #28388 üzenetére
Az összes olajat érő fémen kátrány képződik, mikor addig használják a motorolajat, míg iszap ragacsá nem válik.
Előző hsz-ed 2. Képén látható, hogy hol van éget olaj.
Mitől lenne látható karcok, ha azt látnád, akkor beállt motor lenne, s csapágyat darabokba szeded ki.
Én nem azt írtam, hogy szét hajtották, hanem meghajották/megkergették.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
troll81
addikt
-
Joker88
őstag
ha valami gond van és mondjuk valamelyikőtök rászorulna, hogy vegyen egy donorautót, papírok nélkül, honnan lehetne megtudni például hogy az adott autóban lévő motor mekkora köbcentis? vagy van valahol valami ilyen oldal,ahol alvázszám alapján le lehet kérni?
In loving memory of Garrett Lockhart
-
Dißnäëß
veterán
válasz troll81 #28386 üzenetére
Nálam 1-2 fix tömítés helyén volt szilikon ragacs (!!!) odakeményedve. Vannak azért odakint is "hozzáértôk".. de annyira nem tûnik elhanyagoltnak, mint az enyém volt valszeg. "Annyira" (!). Nagyon alapos takarítás kell, hengerfejnek, blokknak, mindennek, utána precíziós mérni a hengereket, falakat megnézni, nikasil réteg nincs-e kopva vagy színezôdve, hordó, stb.. ha ez pipa, teljes hf tisztítás, szelepek, szelepvezetôk, szelepfészkek (szükség esetén kicsit marni, majd szelephézag újraállítás), hf nyomáspróba, ilyenek. Aztán síkolni blokkot + hf-t és tisztességesen összerakni ôket. Nem tudom, mi a szándékod vele, ha már ennyire szétlökted, de én atomjaira kapnám, ne legyen sár sehol, járatok, stb.. komoly nagypucolás mindennek, aztán ami tûréshatáron belül, vagy egyáltalán nem kopott, mehet vissza, új csavarok, új tömítéskészlet, jipiáé jipiáó. Gyûrûkre kiv leszek ha odaérsz (gondolom bontod végig), egy új gyûrûsor, ha jól mérôdnek hengerfalak.. tengelyt ha köszörülni nem kell, nyugvócsapágynál finom polír.. fôtengely új szimering, stb.. öntsed bele amit kér, ezek szemre hiába jó mocik, bennük már a kilométer, meg szemük kinyomva. Csak így érdemes, ha húzni akarod késôbb biztonságosan, hogy hülyére kapod szét és precíziósan beméretsz mindent mûhelyben, ami otthon saját kezûleg nem megy. Drukkolok Jó lesz ez, csak ne spórolj semmin, lökd szét az utolsó fiszfasz csavarig.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
troll81
addikt
válasz darvinya #28398 üzenetére
Nem kerestem soha. Jó hír át lesz nézve minden mosva vegyszerrel ami vissz minden olajat és egyéb szennyet.
Majd írj mérlegelés és meg épül újra, nem biztos h gyári a állapot szerint lesz.
Ez kiderul ha odáig hogy érek a télen.
Jelenleg elég húzós a meló és ez is a héten ázott a kertben most volt időm rá hogy bontsak.