Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    Már megkezdtem a PH!-s Canossa-járást, most a Ford totyik van napirendi ponton. :D

    Szóval (ideális esetben) mostanában lenne esedékes az első autó megvétele. A keret elég szűkös, uszkve 6 kiló, amiben már benne van az átiratás is - persze, ha egy pártízezerrel kevesebbre jön ki, az csak jó, mert úgy marad egy minimális tartalék a következő hónapig. Ennél többet amúgy sem lenne érdemes költeni, ez is bőven sok egy olyan jármű megvételére, ami gyakorlatilag tanulópénz és jó eséllyel kapni fogja a "szeretetet", annak ellenére, hogy vigyáznék rá. Viszont nyilván roncsot se akarok, sem attól hidegverejtékezni, hogy bármikor az útszélen maradhatok.

    A legracionálisabb választás természetesen egy Szuszka lenne, mert olcsó, keveset fogyaszt, igénytelen, egyszerű, mint egy faék, kivisz a világból és még az alkatrész is szotyi árban van hozzá. Találtam is egy nagyon szép kis háromajtós darabot (2001-es, 1000-es motor, minden elektromos, két légzsák, szervo, állófűtés, pohártartó, kutyafüle, vezetett szervízköny, minden dokumentáció, kevesebb, mint 70 000 km). Szóval nátyon patika és 450 pénz. Eléggé buzerálja a logika relét. Viszont Szuszka, amiért azért annyira nem rajongok. Az agyamnak kedves, de a szívemnek nem.

    Éééés...

    Ugyanennyiért találtam egy '89-es Ford Sierra 1.6 GL szedánt. Gyerekkoromban volt egy coupénk, és nagyon szerettem, szóval a Sierra képe tulajdonképpen mindig ott mocorgott belül. Mármint, hogy egyszer majd kell egy (ugyanígy vagyok a kétütemű Wartburg 353 Touristtal). Nem az ultimate álom, de azért jó lenne. Feeling. Csípem, pedig semmi világrengető. És akkor itt van ez: elvileg 102 ezer kilométer, garázsban tartott, kívül-belül tip-top (legalábbis a képek eléggé bizalomgerjesztőek itt is; tökéletesnek mondott ajtókeretek és küszöb stb.), minden mechanikus rajta - de legalább van tolótető, ami eléggé juhuhú. Igaz, hogy ennyiért már van Mondeo is, de egyrészt az valószínűleg olyan is, másrészt meg az nem csigáz fel, egy kicsit sem. A Probe már más tészta lenne, de abból nem túl sok van kishazánkban..

    A felhasználás amúgy a következő lenne: heti 1-2 alkalommal munkába járás (oda-vissza ~50 km, jórészt autóúton), helyi ügyek intézése, bevásárlás - meg alkalom adtán random térképre bökés után kis túrázás, mert gurulgatni jó.

    Adják magukat a kérdések: általánosságban mennyire megbízhatók a Sierrák (különös tekintettel az 1.6-os benzinesekre)? Mire érdemes nagyon figyelni vásárláskor? Milyen az alkatrész-ellátottsága/szakik létszáma? Mennyire költséges fenntartani (pl. a Szuszkához viszonyítva) - egyelőre zéró autószerelési tapasztalattal? Igaz, hogy 7-10 liter között ki lehet vele jönni (9-10 városban)? Érdemes belevágni?

    Próbálnám az érzelemdús megközelítést egy picit racionalizálni. Segítsetek. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone billentyűzet ELADÓ – 25k + FOXPOST, 60 db Cherry MX1A Red kapcsolóval és Cherry profilos HK Gaming Milkshake dye-sub PBT-ABS blend kupakszettel 34k, és a FOXPOST-ot állom.

Új hozzászólás Aktív témák