Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Miklós315

    aktív tag

    válasz lezso6 #160879 üzenetére

    Te láttad 5-ször a filmet, én csak egyszer 2020 végén...

    A kérdésem:
    Sator kooperált saját magával a film során (az invertált énje és a múltbeli normál énje)?
    Szerepeltek egy jelenetben (pl. fuvarozta egyik a másikat)?

    "ugyanúgy 3-asban, tolatva."
    Miért tolatnál 3-asban?
    A 3-asban levő autó minden esetben előrefele megy.

    Szerintem te nem érted, csak szeretnéd, hogy olyan legyen (úgy működjön a film fizikája), hogy jó legyen... :)
    A gond az, hogy a passzív visszatekert videofelvételként értelmezhető idővonalat összemossa Nolan az aktívan befolyásolható más-időértelmezéssel.
    Egy "passzív tolató-felvételt" (ahol működik az, amit látványként rendre leírsz a visszafelé mozgásról) az "aktív akció-felvétellel" (amiben nem lehetségesek azok a mozgások, amiket leírsz - mert ez az "aktív-invertáltidő" lázálom csupán, nem következik az invertálásból: következetlenül hebehurgya ötletekként van csupán jelen, mert a film csak szórakoztatóipari termék, nem fizikakönyv vagy logikakönyv.).

    - 3 tényező szerepel a filmben:
    1) Van az idő.
    Ez az általunk tapasztalt egyirányú esemény-egymásutániság (ok-->okozat).
    2) Van a normál egyén (aki az idővel párhuzamosan halad).
    3) Van az invertált egyén (aki az előre haladó idővel szembefordulva, visszafelé halad az eseményláncolatban).

    A kulcskérdés, hogy milyen hatással (következménnyel) van a fordító kamra az invertált (korábban normális) egyénre nézve?
    1. Az egyén szembefordult az idő haladási irányával (cselekvésében nincs determinálva, csak az idő haladási irányát tekintve: csak visszafelé mehet, de azon belül szabadon bármit tehet, bárhová mehet).
    2. Az egyén "kvázi-szembefordult" az idő haladási irányával (cselekvésében determinált: csak rükvercben teheti meg azt, amit már megtett korábban, máshová nem mehet, mást nem tehet, stb.).
    3. Vegyes értelmezés (amit a film gyakorlatilag láttat), tehát az 1. és 2. opció egyszerre, párhuzamosan, igény szerint kutyulva.

    "Kettő van belőle: egy invertált és nem invertált. Ezek tök mást csinálnak."
    és
    "Azaz amíg a géphez érsz, addig kettő van belőled, egy normál és egy invertált. Utána meg nulla van belőled, ugye bemész a gépbe és megszűnsz létezni onnantól. Így koherens."
    Miért is??
    Én én vagyok. Élem az életem. 14.50-kor (ma) invertálódok. Kérdéses, hogy megkettőződök (opcionális) vagy csak egymagam visszafelé haladok az idővonalon (opcionális). Ez nem egzakt.
    Logikailag ha ugyanis belépve a gépbe invertálás végett eltűnök a valóságból (valójában ott vagyok a gépben), majd megkettőződve jövök ki a gépből, az problémás (egyik énem visszafelé lejátszódó verzióként, amit az invertált énem passzív alakként szemlélhet).
    Tk. az Odüsszeusz hajója kihívás logikai esete is...
    Hiszen a múltban ott kéne lennem, de mi okból kettőződnék meg? Miért pont kettővé lennék? Minden múltbeli időpillanatban keletkeznie kellene egy múltbeli énemnek, melyek egymásra halmozódnak: minden énem eljut a gépig, visszafordul az időben, és indulnak pillanatról pillanatra visszafelé, egyre több énem egyre több énemmel kell, hogy találkozzon, ami nem lineáris, hanem végtelen eszkalálódó idővonalakat generál.
    A film hogyan ábrázolja...? Csak egyetlen ilyet mutat, mert ennyire van szüksége...
    Következetlen cherry picking.
    És itt sem lehet szó kooperációról, mivel az eredeti (első) énem nem kooperált a jövőbeli (invertált) énemmel, hiszen odáig el kell jutnom (jutnia, ennek az első énemnek).
    Tehát a determináció kérdéses: szükségszerűen visszafelé történésként van jelen a nem-invertált énem vagy nem-determinált énként (ez viszont paradoxont generál).

    "Szerintem."

Új hozzászólás Aktív témák