Új hozzászólás Aktív témák

  • Jackal2

    senior tag

    válasz Allien #8149 üzenetére

    Ezekkel tisztában vagyok, egy szóval nem mondtam hogy nem. Általában eléggé körbejárok mindenféle témát, mielőtt döntést hozok valamivel kapcsolatban.

    Akkumulátor témában néhány, ami szerintem berakható lenne az összefoglalóba is:
    Rchub Lipo
    Oscar liang blog a töltőkről
    Mielőtt megvettem az 1S akksikhoz a Blitzwolfot, átrágtam magam
    generál cikk Lion akksikról és telefonokról
    rcgroups ImaxB6 topic
    Rcheli cikk
    Battle university cikk
    Rc heli biblia
    Egy akksi ami szintén jó lehet, GT B606

    Az MJX chargere is balanced charger, de nem az okos fajtából. Van SkyRC IMAX B6-om, csak az istennek nem akar ideérni kínai testvéreinktől (legalább is már kifizettem, szóval...), de addig is valamivel kell töltenem, szóval marad a gyári, de a múltkor volt lehetőségem egy Imax-al tölteni és itt tapasztaltam a különbséget. Én hiszek a puding próbája az evés mondásban, amit te látsz a saját szemeddel, azt megjegyzed és megtanulod, ezért mindent kipróbálok, amit lehet. Miután A B6-al feltöltöttem az akksikat, éreztem a különbséget, szerintem egyszerűen arról van szó, hogy annak az elektronikája jobban kiegyenlíti a cellák közötti feszültséget, mint a gyári, ezért magasabb feszültségértékről indul. Mivel a motorok egyik jellemző karakterisztikája a KV érték, ami azt határozza meg, hogy 1V feszültség értékre mekkora fordulatszám emelkedés áll be, ezért arra tippelek, hogy a magasabbra feltöltött akkuk nagyobb fordulatszámon tudták a motorokat megforgatni, ezért erősebbnek érződött.

    Ha belegondolunk abba, hogy a balanced charger, amit adnak gyárilag az MJX-hez, mennyire lehet jó, elég ha megnézzük az árat. Mi fér bele egy olcsó kopter árába? Kb. semmi...

    Tudom, hogy lehet játszani a kapacitással, a kérdés, hogy megéri-e. Ezt ki kell számolni, hogy súly/kapacitás arány hogyan jön ki. A kérdés az, hogy a plusz súly:
    - mennyire eszi a motorokat (bár ez nálam nem számít, mert elpusztítom őket ;]
    - hosszabb lesz-e a repülési idő a plusz súly miatt, kb. ugyan annyi lesz-e vagy ne adj isten, romlik

    Ezt nem sokan tudják fejből megsaccolni, tesztelni kell, ennyi. Visszakanyarodva a C értékre, szerintem pont a lényeg maradt ki: A C érték azt határozza meg, hogy az akkumulátor maximálisan a kapacitásának hányszorosával tudod meríteni, de ehhez tudnunk kellene azt, hogy mennyi a gyári akkumulátor C értéke, mert ehhez kell viszonyítanunk az újakat is. Ennek hiányában bajosan mondhatod azt, hogy ez vagy az jobb lenne az MJX-be.

    Sajnos nincsen ráírva az akksira, amit gyárilag kapsz hozzá, de feltételezzük, hogy 20C, mert ennyi szokott lenni. Ez azt jelenti, hogy 700*20 vagyis 14A áramerősséggel tudna az akkumulátor merülni, óránként (de nincs ennyi kapacitása). Akkor most számoljuk ezt vissza percre:
    14000/60=233mAh vagyis ha ezzel elosztom az akkumulátor kapacitását 700/233=3 megkapom a teljes terhelésen mérhető repülési időt. A repülési időm nagyjából 8-10 perc, körülményektől függően, de legyen 9 a könnyebb számolás végett, ez a HÁROMSZOROSA annak, amennyinek lenni kellene, tehát nem merül teljesen terheléssel. Fordítsunk még egyet a dolgon és számoljuk ezt is vissza:
    14000/9/20 (merítés/repülési idő/C érték)= 77mAh, ha ezt megszorzom 3-mal, akkor 231-et kapok, de ez a kerekítési pontatlanságból adódik, fogadjuk el hogy az 233, szóval ha jól gondolkodom, közelében nem vagyunk a 20C-vel való merítésnek.

    Ez csak egy dolgot jelenthet, hogy nem az akkumulátor nem tud leadni elég áramot, hanem nincs ami felvegye, tehát totál fölösleges megvenni a nagyobb C értékkel rendelkezőeket (ha nem így lenne, majd valamelyik fórumtárs kijavít).

    Most felsorolom ide azokat az akkumulátorokat, amiket rendeltem:
    3x gyári, 20C ez a kiindulási alap
    2x Lion Power 25C SKU060256 ezt egyébként te javasoltad, megfogadtam a tanácsodat, de még ez sem ért ide, ha ideér, teszteljük

    Ebből az következik, hogy ha a Lion Power megérkezik és az igaz, amit írtál, éreznem kell a különbséget, ugyanis erősebbnek kell lennie.

    Az akkumulátorok melegedéséről:
    - ha követed valamennyire a blogomat, akkor lehet hogy láttad, hogy mennyire odafigyelek a mérésekre, különösen ami az akkumulátorokkal kapcsolatos. Mérem őket repülés után közvetlenül, lézeres hőmérsékletmérővel, a motorokkal együtt. Töltés közben egyszerre többféle képen is mérem, egyrészt egy Keweisi USB teszterrel, ami mér időt, áramerősséget, feszültséget is, hogy lássam, hogyan változik a töltési folyamat során a pillanatnyi időszegmensben a töltés. Ezzel csak egy baj van, csak az 1S akksikat tudom mérni vele,mert csak ahhoz van átalakítóm, amire fel tudom dugni az akkumulátorokat.

    Ezen kívül egy rádióhullám alapú, konnektorba dugott teljesítménymérővel is mérek (Voltcraft 3000), ami 0,1 W pontossággal mér felvett teljesítményt, ebből a feszültség ismeretében visszaszámolható az átfolyó áramerősség (persze tudnunk kéne, hogy mennyi a veszteség a töltőn, de ettől most tekintsünk el).

    A lényeg: mind a motorok, mind az akkumulátorok jég hidegek, de maximum kéz melegek a repülés után, ami szintén abban erősít meg, hogy nem az akkumulátor a szűk keresztmetszet. Ha így lenne, akkor melegedniük kéne de nem tesznek így. Lehet hogy a hideg idő miatt és más lenne nyáron, de nem melegszenek.

    Szerintem a motorok ennyit tudnak, ezért két dologgal lehet növelni a teljesítményt:
    - csökkentjük a súlyt a jelenlegi teljesítmény mellett
    - valahogy növeljük a teljesítményt

    A teljesítményt az alábbi dolgokkal lehetne szerintem növelni:
    - más, nagyobb felületű propellerekkel, vagy
    - erősebbekkel, amik nem hajlanak forgásra (bár ezt sehogy sem tudom tesztelni)
    - nagyobb feszültséggel forgatni a motorokat, hogy több levegőt lapátoljanak maguk alá. Ezt ugye nagyobb cellaszámú akkumulátorokkal tudnánk megtenni, de ugye azt nem tudjuk megtenni, mert a többi áramköri elem nem bírná

    Szóval mi ebből a konklúzió? Venni kell egy Racert amin nagyobb cellaszámú akksi van és kész :DD

    Az okfejtéstől függetlenül érdekel, hogy az MJX X800-ban neked hogy szuperál az új akksi, mert ha igazad van és jobban repül tőle a gép, akkor az mindenki számára hasznos információ.

    UI: kivettem off topicból, mert szerintem elég jól kapcsolódik a témához.

    [ Szerkesztve ]

    Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu

Új hozzászólás Aktív témák