-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaren91
senior tag
válasz H.Ezredes #59750 üzenetére
Ér valamit ez a K&N szűrő? Terveztem venni, de több videót végig nézve kb hibahatáron belül volt a teljesítmény növekedés (2-5 ló), viszont a szűrése meg elég siralmas, mert egy olcsó papírszűrő is több por részecskét megfog.
#59745
Ha kereskedő lennék, én is a drágább felé terelnélek Magadnak mérlegeld, hogy megéri-e a felárat, és a 10l-nél is magasabb fogyasztást a 40i a 30i vel szemben. 10l is kb ha nyugis tempóba mész, bár az újabb motorokkal nem sok tapasztalatom van, de a régebbiek azért tempósabb közlekedés mellett a 12-13 litert is bekajálták. Egy 35i meg még a 16-ot is városban.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
H.Ezredes
őstag
válasz Anaren91 #59752 üzenetére
Teljesítményben ~2-3% nagyjából ~10Le / 20Nm amit számíthat az én esetemben ( most olyan ~430Le / 850-900Nm és erre jöhet ez a kis plusz ) Persze az is számít, hogy nagy legszallitasa van a turbonak és szívja is befelé rendesen... Minél kissebb az ellenállás annál hamarabb pörög fel a turbó és ugye még teljesítmény növekedés is lehet főleg, hogy a papir szűrőn meg egy plusz szivacs is van. Ilyen nagy tuning mellett be kell rakni mert egyszerűen a papír szűrő nem elegendő. Ezeket a szűrőket használják a világon mindenhol. Takaritani kell 8-10 ezrenkent és kész...Van olyan ismerős aki 100E km-t megtett vele és nem ment tönkre a legtomegmero és a turbo se... Eddig papír szűrő volt bent most ki akartam ezt próbálni. Igazából majd száraz úton tudom kipróbálni normálisan mert ma esőbe mentem haza. Vízen meg úgy elforgatja a gumit mint a szar...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Clapaucius
tag
Szia, leginkább a nagy árkülönbség miatt.
A szívem imádná, de tudom, hogy meddíg ér a takaró.
Mindenképp bő tartalékkal szeretnék belevágni a vásárlásba, mivel az ördög sosem alszik.
Lélektanilag a 6,5M a felső keret, efölé már nem szívesen mozognék.
20i-t elvetettem, de a 28i igencsak tetszik. Tudom, hogy 4 henger + turbó, ezért is kérdeztem a tapasztalatokkal kapcsolatban.Diesel alapból kilőve, kevesebb hosszú távot megyek, mint rövidet.
A másik kérdés, hogy automata mennyire megbízható ezeknél a modelleknél?
E92 325i manual-ból ölök át, semmi tapasztalatom.köszönöm!
[ Szerkesztve ]
....
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Clapaucius #59756 üzenetére
Ha zf van benne,akkor no problem. De mindent karbantartani kell,még a manualt is.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Clapaucius
tag
válasz FIREBLADE78 #59757 üzenetére
A karbantartás nem probléma, azzal számolok.
Csak nem szeretnék olyan problémába beleesni, hogy megvétel után fix cserével kezdjek.......
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Clapaucius #59758 üzenetére
Írták az okosok,hogy milyen időközönként és mit kell csinálni rajta. Keress rá. Ha fiatal a gép,akkor nyugodtan meglehet venni. Nem 30 ezrenként kell olajat cserélni benne
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
H.Ezredes
őstag
válasz Clapaucius #59756 üzenetére
Ezt,hogy szeretnéd kivitelezni ? Itthon a legolcsóbb is 6,5M Ft.... És onnantól felfelé mennék csak az árak. De kint se sokkal jobb a helyzet a legolcsóbb is átszámítva ~ 5,7M Ft Amiben van Km és biztosan bele kellene költeni rögtön a vásárlás után,hogy nyugodtan tudd használni.... Arról szó sem esik,hogy ki kell menni érte haza kell hozni be kell papírozni ami még bőven plusz költség . Abban az ársávban amit írsz kb lehetetlen autót találni főleg olyat mire ne kellene / lehetne rögtön ellocsolni egy szemmel látható összeget vásárlás után. A 8HP váltók nagyon jók egyébként le kell cserélni időben az olajat és meghálálja.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Papa-Het
aktív tag
Lenne egy kérdésem az ECU nyelvével kapcsolatban. INPA-val olvasgatom az autót és vizsgálgatom, viszont vannak olyan modulok - motor, váltó - amiknek a nyelve német az autó svájci származása révén. Valahogy átállítható a nyelvezet, vagy csak szoftverfrissítéssel? (amit nem szeretnék) Akárhányszor google-ba beadom neki a hibát, természetesen dajcs oldalakat dob fel és oké hogy a gugli a barátom, viszont lefordítgatni az összes fórum hozzászólást nem annyira buli. Ha nem megoldható, akkor marad az utóbbi. De ha valaki tud támpontot adni merre induljak el, akkor az alábbi hibák jöttek vissza:
11 Signal Fuehler Kuehlmitteltemperatur Kuehleraustritt - valószínűsítem, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklet szenzora lehet a ludas, mert -54-ben járó motornál is, viszont a hőfok mérő az óracsoporton tökéletesen működik. Javaslat? (0B 61 01 28 00 00 8F BC D7 25)
228 Lambdareglerabweichung Bank 2 zu gross - ez új (E4 F1 08 28 44 27 96 97 D7 26)
227 Lambdareglerabweichung Bank 1 zu gross - ez új (E3 F1 08 28 40 20 A2 9B D7 26)
18 Signal Nockenwellengeber Auslass - ezt tudom - vez. tengely holtpont jeladó -» tettem bele utángyártottat, na azzal köszörült és nehezen indult, majd visszatettük a gyárit, pöcc-röff de ugyanúgy dobálja a hibát, gyanítom nem a szenzor lehet a hibás, hanem ki kellene mérni (12 F4 0B 28 3F 08 92 88 D7 27)
202 Lambdaregelung Bank 1 Regelanschlag - ez új (CA B1 03 27 2C 7B 1A 1F D7 2C)
203 Lambdaregelung Bank 2 Regelanschlag - ez új (CB B1 03 27 2D 7B 19 27 D7 2C)Gondolom a lambda dolgok a szondával lesznek összefüggésben, vagy más felé vizsgálódjak? A kapott kódokra hogyan tudok rájönni hogy pontosan mint jelentenek?
[ Szerkesztve ]
-
elbandi2
tag
válasz Papa-Het #59762 üzenetére
Első körben szívótorok, és környéke fals levegő keresésével indíts.
Kipufogó tengelyhez normális új jeladót tegyél, mert addig limp mód-ba rakja a vanos rendszert, nekem a Swag jó volt. -
Papa-Het
aktív tag
válasz elbandi2 #59763 üzenetére
De jó.... én azt gondoltam szívó oldali.. de jó... azt cseréltem mert egy sima olvasóval csak holtpont jeladót írt ki és INPA-val kb 1 hete bűvölöm... sebaj, van egy szívó oldali tartalékban ami febi. Limp módba? Nem vált vezérlést? Ez m52tub20 és azt hiszem 3000-nél kellene váltani. Ezzel kapcsolatban annyit vettem észre, hogy van amikor gyorsításnál 80 km/h magasságában 3000 alatt tartja a fordulatot és szépen csökken a fordulat és lassan gyorsul. Olyan mintha vissza esne a teljesítmény picit az adott fokozatban, de ha visszakapcsolok akkor felpörög és megindul (automata). Ez ennek tudható be esetleg vagy csak ilyen ez a motor (első hat hengeresem)? Ha pörgetem megy mint állat a súlyához és a méretéhez képest, de nem gyorsulás bajnok. Cserébe stabil az egész autó.
Szívókönyök cserélve a folytószelepnél, mert szét volt repedve. CCV rendszer cserélve, mert Csubakka hangja volt olaj beöntő sapka levételkor, most már tökéletes. DISA jó, van vákuum, ICV takarítva, fojtószelep takarítva.
Milyen értékeket kellene mutatnia ha rossz a vanos, vagy hogy jelzi? Nagyon sok adat van (minden téren), legtöbb normális értéken belül van.
[ Szerkesztve ]
-
elbandi2
tag
válasz Papa-Het #59765 üzenetére
Auslass az kipufogó.
Most agyalok, mert nekem már évekkel ezelőtt volt ez a gondom, és kövezz meg nem emlékszem melyik oldal volt a rossz, de ahogy nézegetem a képeket, a szívó oldali szenzor az vezetékes, a kipu meg vezeték nélküli, és én vezeték nélkülit raktam be, ergo a kipufogó oldali volt szar.
Igen a limp mód azt jelenti hogy nem vált a vanos, és nem mozdítja el a vezérlést, 3000 felett nem lódul meg, ahogy kellene.
Ez a legkevésbé érzékeny pozíció a motor 3 fordulatszám jeladója közül, ide mehet a jófajta utángyártott a másik 2(főtengely-szívótengely) én csak a gyárit javasolnám.
A Lambda hibáid alapvetően a határértéken kívül levő értéket jelentenek, ez lehet lambda hiba is, de nem gondolnám hogy mindkét bank (henger1-3 bank1, henger 4-6 bank 2) egyszerre ellett meg. (Bár lehet) Én arra gondolnék hogy valahol fals levegő (méretlen mennyiségű) levegő kerül a rendszerbe, és az miatt pontatlanul adagolja az üzemanyagot, ezért a lambdák már határértéken kívüli értéket mérnek.
Szerintem füstöld meg, ha végül nem is ez lesz a gond, akkor is egy csomó felesleges pénzkidobástól megkímélheted magad, ha így megtalálod az okot. -
CharlieDrop
veterán
válasz Papa-Het #59762 üzenetére
1. inpának a nyelvét kell angolra változtatni.
2. Ha nem értesz hozzá, akkor ne próbálj diagnosztizálni, hacsak nem ezt tanulod, mert akkor a sok kidobott pénz majd tanulópénz lesz
A sztorimat az öcsém nem BMW szerelőjével, a cserélni kívánt 2 lambdaszonda helyett más volt a megoldás, már leírtam párszorNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Papa-Het
aktív tag
válasz CharlieDrop #59768 üzenetére
1. az INPA nyelve angol, amikor az autó szoftverét olvassa, akkor jelzi hogy eltérés van mert az német és a hibák németül kerülnek kimentésre
2. Mindent meg lehet tanulni Azzal ha elhordom szakihoz és elkezdi cserélgetni az alkatrészeket majd visszajön a hiba, az nem lesz kidobott pénz? Ott még munkadíj is van, itt saját magamnak oldom meg. -
CharlieDrop
veterán
válasz Papa-Het #59769 üzenetére
1. ez igen, még nem láttam ilyet.
2. az nem szaki, az kókler, aki ért hozzá az érti azt is, melyik hibakód miért van benne, akkor még egyszer az öcsém sztorija:
Anno az öcsémnek volt egy M43B19, a szerelője ki akarta cserélni a lambda szondákat, mert azt mutatta a gép rossznak, holott DISA szelep baja volt.... OK, ez már olyan téma amit egy hozzáértő tud, de inkább fizetek egy hozzáértőnek többet, mint elkezdjünk random alkatrészeket cserélgetni, hátha jó lesz. ÉS anno a két lambda 200k volt, szóval nem csak egy ilyen kis pitty-putty...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Anaren91
senior tag
Sziasztok. Tegnap valahogy feljött egy videó youtubeon, ahol egy srác a MAP szenzort pucolta ki, mert tiszta szutyok volt. Mondom ránézek már én is, ki tudja hogy néz ki. Kivettem, a lyuk kb a negyede lehetett rajta a tisztához képest, körbe volt rakódva, meg a a csőben is volt némi megkeményedett szutyok. Óvatosan kitisztítottam CRC légtömegmérő tisztítóval, meg egy fogpiszkálóval. Nem volt már kedvem kiállni, így nem mentem a kocsival, de milyen tünetei lehetnek ha el van rakódva ez a MAP érzékelő?
Ha már ott voltam a motortérben, mondom ránézek az olajra is, lassan amúgy is cserés. 7500km körül van a kocsiba utolsó olajcsere óta, min-max közepéig volt töltve a kocsi, most meg épp a min fölött volt picivel. Nem tudom mennyi lehet a mennyiségben a min és max között, de nem tűnik vészesnek ez az olajfogyasztás ahhoz képest amit más autókról hallottam, hogy 1k km alatt bezabál 7-8 deci olajat.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Ck.
addikt
Az adaptív M-Sport futómű légrugós rendszer vagy más elven működik? Legpuhább állásban tud hajókázni az autó?
-
nagyúr
Nekem adaptív M van az autómban (G20), nem tudom, h milyen elven működik, de abban biztos vagyok, h nem légrugós! Egy ötösben mondjuk már lehet, ha az. Az előző Audimban (S5) Magnetic Ride volt, szerintem ez is az lehet. Hajókázás alatt mit értesz? Amúgy az eddigi legjobb futómű amivel eddig dolgom volt. A jó magyar utakon is komfortos, még 19-es kerekekkel is. Szval szerintem enélkül nem vegyél M- pakettes autót! Ez kb az összes tesztben ki van hangsúlyozva!
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
válasz CharlieDrop #59770 üzenetére
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #59774 üzenetére
" Asszem konfigurátorban írja. " - nem írja. Én nem tudtam "kinyomozni" sem.
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz bulikavagyok #59776 üzenetére
Akkor kapják be a fa
Miért adod el a 3ast? Kurva szép[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #59777 üzenetére
Olajat kell benne lassan cserélni és nem éri meg.
-
Anaren91
senior tag
Na tegnap meghajtottam a vasat a MAP takarítás után. Elmúlt a túlpörgetés alacsony sebességnél, visszajött a nyomaték alacsonyabb fordulaton, sokkal finomabban váltott el az autó (nem pörgette mindíg 2000- ig pl amikor normálisan közlekedtem falun). Olyannyira visszajött az ereje, hogy a hazafelé vezető úton megjutalmazott azzal, hogy lelőtte az intercoolerra menő alsó csövet.
Az álmos könyv szerint nem jó jel, ha pont a rögzítő rugóknál van elferdülve a nút Megpróbálom ideiglenesen visszahajtogatni, de szerintem ezzel jelzi a kocsi, hogy mostmár tényleg kell az a nagyobb intercooler...
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
malacka87
senior tag
Hali! Cimbit is elérte az ami nálam volt M54B22 forró motornál néha olajnyomás gond. Szintén osztrák autó volt első 120k kb 25 feletti olajcserék. Én már arra gondoltam hogy a pumpa lánckerék meg ami a főtengelyre megy kopott. Alacsony fordulaton a megnyúlt lánc+ kopott lánckerék okozhat ilyet. Első kép 6. számú versenyző. Második kép 2. Az az érdekes ahogy benyomja a kuplungot emelkedik a fordulat és egyből eltűnik a hiba. Kiengedi esik a fordulat és megint visszajön.
btag:Sveryn#2510 uplay:MoRu_PManiac87 Origin:partymaniac87 World of Warships:partymaniac87 E60 520I
-
Anaren91
senior tag
Na úgy döntöttem nem gányolok az intercollerrel, régóta tervezgetem a cseréjét nagyobbra, de ez most megadta a kellő lökést. Szerencsére találtam egy magyar weboldalt, ahonnan egész jó áron sikerült rendelnem egy nagyobb coolert. Remélem nem lesz nagy cumi beszerelni, elvileg plug and play
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz FIREBLADE78 #59782 üzenetére
Apróságok vannak rajta semmi komoly eddig. Ezt is meg tudnám oldani 5k ból egy silikon könyökkel. De tekintve, hogy húzva van, így ha már szétnyomta a gyári csonkot tényleg ideje lecserélni a coolert nagyobbra. Ezen kívül amiket írni szoktam kb mind olyan ami engem zavar, de simán elmenne 100k km-t akkor is ha nem csinálnám meg. Az ékszíj szakadás volt a legnagyobb baja, de az is az én figyelmetlenségem miatt.. ha hamarabb észreveszem, hogy szakadt a cső, és teliba áztatta már olajjal a szíjat a hónapok alatt, akkor nem járok úgy. de az is 25k volt (meg 65 a trailer...)
Na meg ha eladnám mennyivel lennék előrébb? Vennék egy F30-at. Km-be kb itt lenne, és kezdhetném előről kicserélgetni a dolgokat másnak a lelakott vackán. Erről legalább tudom, hogy a motor meg a váltó teljesen fel lett újítva, felfüggesztés 90%-ka cserélve, turbócsövek mostmár cserélve, bakok stb[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #59777 üzenetére
Köszi! Szeretem ezt az autót, de szeretnék minél több márkát és típust kipróbálni. Ezért nálam bevett szokás, h folyamatosan hirdetem az aktuális autómat.
cOxeR: Az még nagyon odébb van (2022 február vagy 24.000 km múlva). Ha nálam marad lehet, h csináltatok rajta 10.000 kilométernél egy köztes olajcserét. Majd rákérdezek a szervizes ismerősömnél, mert nem vagyok benne biztos, h van-e értelme?!
[ Szerkesztve ]
-
bucihost
senior tag
Sziasztok! E36 316i. Féktárcsa + fékbetét. Melyik márkákat szabad megvenni?
-
snorbi82
senior tag
Sziasztok!
Egy gyors kérdés.
[link] ennél az autónál a kis navi cserélhető nagyra? Drága a beszerzése? Előre is köszönöm!IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
Navaze 2
tag
Sziasztok.
Kéne egy kis segítség, ha nem lennék pofátlan. Van X3 20d 2006 hátsó lengéscsillapítókat cseréltem, sachs ezüst matricásokat tettem bele. Na most a gond az hogy, a Lángba előre, 1 db jobbos sachs lengő van balos nincs, cikszám semmi. Bárdiba van jobbos balos sachs viszont az fehér matricás és az unixban is ugyan ez. Hät nem vagyok nagy fan de hamár ezüst matrica akkor ezüst ha lehet.
Na szoval a hülye kérdésem bocsánat. :(
Egy darab ugyan azt is pakolhatok bele elöre és max a csövek felfogatása lesz máshol és ezt a.láng tudja?:D Mint franciäknál älltalába.Vagy mindenképp ragaszkodjak a jobb-bal sethez ? Mert berakäsnál bessssszzz :) -
FIREBLADE78
addikt
válasz bulikavagyok #59784 üzenetére
Értelek. De ez megéri neked? Mekkora szokott lenne az értékvesztés? Lízingelsz vagy önerő?
Ha elfogy az akksi,akkor mennyire vagy megelégedve a motor teljesítményével?[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Carlytoo
aktív tag
válasz bucihost #59785 üzenetére
Hali!
TRW, Textar, Valeo jók. A többit felejtsd el szvsz.
FIREBLADE78 : Haverom is ugyanezt csinálja, mint bulika. Nincs ebben semmi. Ez szerintem inkább emocionális dolog. Neki pl IDÉN!! a kilencedik autója.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Ck.
addikt
válasz FIREBLADE78 #59789 üzenetére
Nincs ilyen, hogy teljesen elfogy. Mindig marad benne annyi, hogy meg tudja lökni extra krafttal az autót. Ráadásul menet közben is töltődik.
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Carlytoo #59790 üzenetére
Hát aki szarja a pénzt és nem érdekli hogy fél évente bukik milliókat
Ha már eladás. Ilyen értékű autókat hogyan lehet eladni a népnek? Próba útra gondolok. Elkérjük a vételárat? Amikor feldobtam az x5-t,akkor tesók ugrottak rá. Offos hogy ilyenekkel foglalkozzak.[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #59793 üzenetére
Ha Magyarorszagon elsz, jo aron veszed kulfoldrol, jarsz vele es meghirdeted, valoszinu haszonnal adod el.
Rengeten csinaljak. -
szimi57
őstag
válasz FIREBLADE78 #59795 üzenetére
Pl. Szlovákia. ÁFA miatt. 20% kontra 27%. Egy 12 milliós autónál 700 e. a különbség.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #59795 üzenetére
Bunkerben elsz?
Honnan van szerinted a sok behozott auto? -
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #59789 üzenetére
Általában alacsony futásteljesítményű, sérülésmentes, két-három éves autókra vadászok (készpénzzel), lehetőleg azt új ár 50-60%-ért. Ezután a kor után ugye már jelentősen lelassul egy autó értékvesztése. Ezt a hármast másfél hónapja vettem egy éves korában, szval most egy kicsit eltértem a szokásos tervtől, de elég jó vételnek tűnt ahhoz, h valószínűsíthetően ne lépjem túl vele a betervezett éves mínuszomat. Most is az a terv (mint mindig), h max 1 évig ülök benne, közben folyamatosan csökkentem az árát amíg el nem viszik, illetve ha beesik egy jó vétel, akkor adom amennyiért épp tudom. Éves szinten egy-másfél milliós mínusszal számolok, ennyit ér nekem ez a "hobbi". Félig-meddig hobbiként tekintek erre, mert amúgy imádom az autókat. (mondjuk az utóbbi 3-4 évben soha nem került ennyibe egyik autóm sem) A legutóbb szerencsém volt, mert a jelenlegi piaci viszonyok miatt 9 hónap után jól tudtam kiszállni az előző autómból, ezért is térhettem most el az eredeti tervtől - így akkor sem fogok a kardomba dőlni ha ezen most nagyobb lesz a bukó.
A motor teljesítménye (és főleg magas fordulatszámon a hangja) eléggé kiábrándító tud lenni. De attól függ, h mibe ültél előtte, és mire szeretnéd használni. Én egy 354 lovas V6-os Audiról váltottam, szval azért van egy "kis" visszafejlődés. Egyébként 95%-ban akkuról megyek rövid távokat, ezért is akartam már tesztelni egy ilyen autót. De feltöltött akkuval voltam már vele a Bükkben is, nagyon faxa kis élményautó tud lenni! Egyelőre tényleg nagyon szeretem.Carlytoo: Szerintem a haverod velem ellentétben üzletként tekint ere a dologra. Négy hónap alatt kilenc autó?! Az túl sok ahhoz, h kiélvezz egy-egy darabot. Nekem legalább egy hónap kell ahhoz is, h rendesen kitanuljam egy autó kezelését, szval az ideális időtartam legalább 6 hónap nálam.
59793: "...és nem érdekli hogy fél évente bukik milliókat" - ha három évig ülsz egy autóban, ugyanúgy bukhatsz rajta fél évenként egy-két milliót. A gyakori cserével (és például jó beszerzési árral) van esélyed ezt a mínuszt egy kicsit mérsékelni.
Gsx-rr: Jaja, rengetegen csinálják, de ez konkrétan áfacsalás - ha egyre gondolunk. Számtalan ilyen használt autóval találkozok, messze elkerülöm őket. Van olyan haverom akinek lefoglalta a NAV az autóját, pedig ő csak egy jóhiszemű vásárló volt.
Egyébként "legálisan" jelenleg sokkal drágább most a külföldi beszerzés. Nem véletlenül van tele a Mobile.de magyar használt autókkal.szimi57: Ezzel nem sokat érsz. A rossz forint árfolyam miatt minimális lehet csak a nyereséged. Az igazi "üzlet" az, h itthon veszed az autót nettó áron, kiviszed (papíron), majd fél év múlva visszahozod és itt értékesíted. Áfát persze sehol sem fizetsz. Elképesztően sokan csinálják ezt. Nem értem, h a NAV miért nem lép fel ezekkel a vállalkozókkal szemben, nem mondanám, h túl nehéz dolgok lenne. A Hahun már kb mindenki ismeri azokat a cégeket akik ilyen autókat árulnak (nyomott áron). Én kinézek 10 autót a Hahaun, és abból akár 8 ilyet is találok! Minél feljebb mész árban, annál inkább jellemző ez a történet. Magyarországinak hirdetik (az is), de jelenleg német/cseh/szlovák rendszám van rajta. Nagyon segítőkészek a honosítást illetően, de te leszel az első magánszemély tulajdonos itthon, szval ha peched van téged talál majd meg a NAV, h fizesd be az autó áfáját. Sajnos nagyon meg kell nézni, h kitől veszed az autót, mert könnyen csúnya vége lehet a történetnek.
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
Ma megérkezett az oldalsó index, amit már hónapokkal ezelőtt rendeltem aliexpressről. Már teljesen el is feledkeztem róla.
Először azt hittem, hogy állhatok neki forrasztgatni, mert mondom a csati kvára nem ilyen a kocsin, aztán rájöttem, hogy az izzótartót ki kell szedni a régiből, és abba kell bedugni. 5 perc volt kb felrakni. Nekem tetszik, jobban mutat mint az átlátszó búrás gyári, ráadásul ledes, és előről hátrafelé futó fénnyel jelez, mint asszem az Audiknak az indexe. Valamivel rövidebb mint a gyári, de eltakarja a kivágást teljesen. 3 ezer forint volt postával együtt, nekem ennyit megért.
Megjött az új nagyobb intercooler is. Hát jó nagy dög Öröm bódogság lesz felrakni, már látom előre[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
Új hozzászólás Aktív témák
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen