-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Papa-Het
aktív tag
Hello mindenki.
3-as kópé bömbölőt nézegetek az e92 sorozatból. Totál második autónak keresek vagy vegyes felhasználásban max évi 15k - 18k km-re mert van egy accordom ami ugyan 300k fölött jár, de az egy igásló és csak megy...
Szóval, a kérdésem első sorban az lenne, hogy dízelt mennyire érné meg évi 15k futásra? Napi ingázásra használom a 2.4-es benzines accordot is, igaz, csak rövid távokra sajnos (max 30km per nap). Ami a motorpalettát illeti a kópénál, azt már tudom hogy a 320d/177 lovas nem éppen a legjobb választás a lánc miatt. Ide az lenne a kérdésem, hogy ha megvolt a lánccsere előző tulaj által, akkor azt továbbra is cserélgetni kell mondjuk 100k-200k után, vagy olyankor a lánc is változik, vagy ugyanúgy bicikliláncot tesznek bele és a szakadás fennáll? 330xd/330xi van még képben, de dízelből az M57-es kódú mert ha jól tudom az a világból is kimegy minden probléma nélkül, illetve ezen még elől van a lánc. Viszont a 30i már N53-as ami ha minden igaz közvetlen-befecskendezéses rendszerű és szeret lehalni. Ezek mennyire javíthatók adott esetben saját garázsban, vagy szakszerviz kell hozzá? A hondán is én javítom amit tudok, kivéve a futóművet mert ott nincs csáposom sajnos... szóval nem áll messze tőlem a szerelgetés. 25i is csábító, habár annál a magas olajfogyasztás amiről tudok. Ha véletlen navisat sikerül kifogni, ott a CCC modul szeret lehalni? Vagy csak e60-ra jellemző?Totál gyáriban gondolkozom, semmi re-map, semmi chip tuning nem kell hogy legyen rajta.
Futómű mennyire gyenge pont, vagy rohadás jellemző rájuk? Automata váltó megkotlik? A futás az engem annyit nem zavar igazából, inkább legyen őszinte 400k benne mint tekert 200k...
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
Nagyon köszi a gyors választ.
Pont ezért is számolok második utóként vele, mert jó, BMW fórumban vagyok most, de a japánnal lényegesen kevesebb baj tud lenni - ezzel még ami nekem van 7gen accord szívó benzin - és a BMW mindig is izgatott, és izgalmas a maga nyűgjével, de nem fő autónak. Így viszont hogy van egy, bátrabban vágnék bele.
Ez a lánccsere para ugyanúgy igaz az M57-re is egyébként? Valóban, 6 henger alá nem szívesen mennék, mert na, csak sor6... annak meg csak megvan az íze. Az valóban igaz, hogy bármelyik is lesz, időzített bomba. Garázsban elfér ha éppen nem megy, és hajtom a japót.
A mostanim az első autóm, és nem szándékozom eladni. Bennem van egy ilyen dac, lehet más embernek hülyeségként hangzik, de képes vagyok megszeretni az autót és ha már annyi lóvét belefeccöltem és időt, akkor soha nem adom el, még akkor se ha sokba van. A ráköltött pénz soha nem jön vissza, akár tuning, akár javítás. Ezért is mondom a haverjaimnak amikor szóba kerül másik autó, hogy nem helyette, hanem mellé.
Mindenképpen olyat tervezek venni, nézni, amin már volt lánccsere és papír is van róla pontos km óra állással. Az olajcsere periódus az tényleg 15-20 ezer között van vagy nem baj az ha 10 ezrenként kapna újat? -
Papa-Het
aktív tag
válasz H.Ezredes #57792 üzenetére
helló,
a keret az kb 2,2m - 2,6m között lesz jövőre. 20d-től félek kicsit a kiszámíthatatlansága miatt, habár ezek a legolcsóbbak a piacon és mivel második autó lenne, fene tudja... nem volt dolgom dízellel, mostanim szívó benzin, de inkább azt mondanám, amelyiket találok jobb állapotban, és belefér a keretbe, az lesz. Ha elég semmitmondó válaszra sikerült, bocsánat.
Vissza fogok keresni, és begyűjtök minden infót!
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
válasz CharlieDrop #57794 üzenetére
Eszem ágában sincs hasonlítani a kettőt Egyedül a neten, fórumokon, TC 20 motor amit kerülj el írás alapján ítélem meg az N47-es motort. Nincs személyes tapasztalatom, csak a 184-es lovassal 2013-ból. Biztos jó a honda dízele is, azt csak hallani volt szerencsém, nekem 2,4 szívó van (189 le). Nyilván megvan mindkettőnek a maga előnye, a hátrányával együtt. Nem vitát szeretnék szítani hogy melyik a jobb. Szeretnék egy vagány autót a műszer mellé, ennyi.
-
Papa-Het
aktív tag
Nem említettem M47-et. N47 és M57-ről tettem említést szerintem
@chess001 fiatalabb bódésat szeretnék jóval. Z4 30i közel duplája a keretemnek.@H.Ezredes Szerintem 30d vagy 25d lesz a vége szerintem
-
Papa-Het
aktív tag
válasz chess001 #57803 üzenetére
Neked lehet nem, mert te lehet birtokoltál olyat, vagy vezettél, használtál stb. Én nem. Nekem vagány. Ahogy a 25 éves 730i/50 vagy a 20 éves 530 dezső is. Nekem vagány, nem értem ezzel mi a gond. Ez olyan mint amikor vágyódsz valami után, és csak évekkel később juthatsz hozzá. Aztán vagy oltári szopóroller lesz a vége, vagy nem. Riszpekt!
@molnarpeter - elnézésedet kérem, én értettem félre az továbbra is e46 bódé
Akkor mielőtt itt totál egymásnak ugrik mindenki. Maga a kópé forma tetszik nagyon, és az a vagány és az ami nekem nagyon tetszik. Amiért az e92 mert szeretnék valamennyivel fiatalabb autót mint a mostani, és az e46-tal nem sokkal lennék beljebb. De ha már vitatjuk hogy mi a vagány és mi nem, akkor egy kupéba nem való dízel motor, főleg nem egy kabrióba adott esetben. Nekem tetszik a forma, a sportosság amit sugall. Ez megint szerintem szubjektív.
@CharlieDrop - használni használnám, csak nem napi szinten. Hanem például havonta 2 hét ez, 2 hét az vagy ahogy sikerül. Dízelnek nem jó ha sokat áll amúgy sem. Azért a 400/500 Nm tud meglepetést okozni a 230-cal szemben ami most van a 189 lovacska mellé.
@chess001 - mx5-ben nem ültem, de abban tuti nem férnék el, és abból a keménytetős elég ritka... habár egy rx8 nem lenne rossz, de azért annyira önmagam ellensége nem vagyok
Boldog Új Évet kívánok minden fórumlakónak!
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
Tegnap megnéztünk egy 728i-t... drága kenyér...hátsó 2 ív hólyagos, a bal oldali eléggé (második kép), ajtók alja talán oké a műanyag alatt is, leszedtem, nekem még rendben van. Viszont az nem, hogy a állt a víz az ajtók aljánál a küszöbön. Csomagtartó alján hólyag, az is oké viszont ami nem oké, az a motor. Pöcc-röff, azzal nincs is gond, hanem: vanos folyik, szervo tartály folyik, csupa olaj a motor alsó takaró műanyaga, illetve valami eszement módon kattog járó motornál (alapjáraton) de ilyen ütemesen, ami szerintem hidrotőke lesz. Váltója nem tiptronic, hanem a régi 5 sebességes, vette a fokozatokat gond nélkül, cserébe elég jól felextrázott autó. Viszont az zavart hogy 60nál többre nem gyorsított a tulaj a kocsival még városon kívül sem... mert bevillant valami német szöveg. Komfort ülés van benne, elég jók, de szerintem nem minden működik benne. Rostélyból olyan port fújt ki hogy csuda, klíma kompresszor vagy megy, vagy nem vagy csak nincs benne gáz. A középkonzol klíma kapcsolói voltak furcsák mert ahogy benyomtam a gombot, mozdult vele az egész konzol... illetve a kijelző nem működött. A jobb elejéből fémes hang jött, de az eladó szerint nem a futómű. Ja, meg a jobb hátsó kerék körül van valami zaj, de nem jöttünk rá hogy csapágy lehet vagy valami más. Sárban, fa alatt áll az autó... alá nem tudtunk nézni de bele sem merek gondolni mi lehet. Az árból elég komolyat alkudtam, egyelőre hezitálok elhozzam e... elég pénznyelő benyomást keltett.
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
válasz kenguru99 #58427 üzenetére
Projektnek ment volna. Alapvetően unaloműzésnek keresek, szerelgetni, hobbi/hétvégi autónak évi kb 15e km-re vegyesbe a mostanival. Korábban írtam én hogy kupét is nézek e92-őt de abból rengeteg dízel és ritka a benzin. Nekem is ez a benyomásom hogy ez a 728i inkább felejtős... sajnos nagyon jól felszerelt, (memóriás komfort ülés, ülésfűtés elől-hátul, körbe roló stb) ez a mi bántó mert "csak" 28i, de elnézve azokat az ajtókat + azt a csattogós motort... szerintem 3-6 hónap után felgyújtanám majd leadnám "vazsba". Elkezdtem sorolni a hibákat amiket én sejtek aztán árból közel 500-at engedett el egyébként, de szerintem még az is kevés lenne... én 728-at mondtam rá, haverom 600-at... fent van hahun is egyébként, 3 képpel összvissz.
-
Papa-Het
aktív tag
válasz kenguru99 #58432 üzenetére
Azoknál marad a bontott, aztán vagy bejön, vagy nem. Úgy voltam vele hogy legalább a motor legyen jó ha már azt hallani hogy ez a m52b28 még golyóálló az alap hibákat leszámítva. De nem jött be... már amikor megláttuk rájöttünk hogy jaj, kár volt másfél órát menni érte.
e39-nél pedig nehéz normális, benzines példányt találni sajnos. e38 is ugyanez... sőt, szinte az összes.
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
válasz KAMELOT #58434 üzenetére
Köszi, nézegetek azt is. Ott van egy elég magas futással rendelkező kiszemelt 20i M54B22-es kóddal. Habár nem tudom hogy a 170 ló mennyire erőlködne a bódé súlya alatt, de nem versenyezni kell amúgy sem. Azt gondolom normális hétköznapi autózásra megfelelő erő. Tervezzük megnézni.
-
Papa-Het
aktív tag
válasz Papa-Het #58424 üzenetére
Felkészül: '97-es 735i :-) Nincs vanos, egyik ajtó szerintem a gumi alatt csipás lehet (a többi okénak tűnik a lilához képest), illetve a küszöb szerintem már volt javítva. Szelepfedél alatt van pici könnyezés, illetve a szervo tartály körül. Váltóra írta hogy R-ből D-be néha ránt egy picit. Nem tudom volt-e olaj már cserélve... nem néztem még meg az autót, de tervben van. M62B35. Tényleg problémás a lánc? Nincs rajta vanos -1 hiba forrás. Bármi egyéb a köztudott hibákon túl? Tényleg, karosszéria elemek mennyire elérhetők? Lehet kell majd egy radaros hátsó lökös.
-
Papa-Het
aktív tag
Ezt az 540i-t ismeri esetleg valaki, vagy nézte már? Azt hiszem leteszek az e38-ról... halott ügy.
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
válasz chess001 #58574 üzenetére
Ezek az M62-es motorok még golyóálló konstrukciók igaz? Mennyire szerelhetők ezek a vnnyócak? Mennyivel költségesebb összességében mint egy 28i vagy 30i adott esetben? +2 henger most nem számít. Apropó ha jól tudom a 40i-nél már más volt a kormánymű, nem fogasléces hanem valami más. Azt tudod vagy tudja valaki pontosan mi és mi a gyenge pontja?
-
Papa-Het
aktív tag
394e km van benne.
Tegnap megnéztük egyébként. Az tény hogy koszos kívül belül de ezen a legkönnyebb segiteni, mondhatni csupa retek. A kipuff az eleg hangos -nekem- cserébe igényesen van felrakva. Nincs rohadas a csomagter ajtón. Elektromos ülés minden funkciója működik, klíma is ment. A bal hátsó küszöb az javítva lehetett mert elég csúnya. Elmondása szerint emelési pontok jók, raemelni nem tudtunk. Semmi rohadas nincs alul. A motor az valami bivaly erős, csendben járt, ott probléma nincs szerintem és a váltó is pontos. Az egyik VANOS-nak van pici hangja talán a lanc lehet, ezen kívül semmi komoly. Az első szélvédő gumi kedere van kikemenyedve és jön le darabokban ha nagyon neki áll kapargatni az ember. Motornak semmi rendellenes hangja nincs. Mind a 8 trafo + gyertya volt cserélve, nem áll olajsarban a motor, egy 23 éves autóhoz “megfelelő” olajfolt van a szelepfedel körül. Szervi szivattyú körül több az olaj azért... gyári xenon. Amiket felsoroltál azok esztétikai hibák szerintem. Nekem motorikusan és kaszni ugyileg legyen jó vagy jobb mint amit eddig megnéztem e38, mert a kínálat egy rakás szarral volt egyenlő.Az hogy a kuszobnel lóg a műanyag burkolat, mire neved következtetni?
-
Papa-Het
aktív tag
válasz H.Ezredes #58582 üzenetére
Először is, köszi a válaszokat! Vízpumpát direkt kérdeztem tőle, arra azt mondta nem volt még cserélve... nem túl pozitív, mert ezek hajlamosak túlmelegedni mert szar a hűtésük. Mivel légrugós a hátsója, nála az sem volt cserélve. Motornak szép, egészséges hangja volt, és a váltó is pontos volt és a futóműnek sem volt semmi hangja. Lehet ha megemeltük volna akkor lett volna meglepi egyébként, nem tudom. Belülről nem tűnt annyira lefingottnak, de az tény hogy koszos volt kívül belül és elég elhanyagolt benyomást keltett.
Alapvetően jó autó benyomást tett rám annak ellenére, hogy lefingott és retkes volt. Tulaj is normális, habár nagy dumás, de rendes. Ja igen, a trafók Hüco gyártmányúak. Én az életemben nem hallottam róla de lehet ez az én kevés tudásom miatt van. Az viszont külön tetszett hogy a memóriás ülés emlékezett a beállításra.
Még egy 528i-t tervezek megnézni, viszont az Győr alatt van... ha az is lefingott, akkor parkoló pályára teszem a BMW projektet egy időre. [link] Beszéltem már az eladóval. Ott hordta a környékre egy sráchoz aki BMW szerelő és vele javíttatta ha volt valami gondja. Ez csak 6 henger, talán könnyebb szerelni vagy egyszerűbb technika mint a vényóc. Nyilván motorerőben ég és föld a kettő, de fenntarthatóságban talán racionálisabb a 28i mint a 40i vagy akár alkatrész tekintetében is. Korábban már kérdeztem, de lehet nem ebben a fórumban: tegyük fel hogy én komfort ülést szeretnék bele ami elektromos állítású. Simán plug and play, vagy programozni kell a kocsit hozzá? Ha jól tudom e60-nál programozós, de ezekkel mi a helyzet? Mániám a komfort ülés...
-
Papa-Het
aktív tag
válasz H.Ezredes #58586 üzenetére
Én úgy tudtam a kombik nagyrészt légrugósak voltak, de lehet tévedtem. Vagy ez már e60ra igaz csak?
Azt gondoltam elég csak tápot adni neki, aztán megy a dolog. Nem kell masszírozós, elég a sima komfort is :-) mert nagyon tetszik hogy ilyen szinten személyre szabható és majdnem minden irányba állítható. A 28i lehet harmat gyenge, cserébe talán kevesebb gond lehet vele? Természetesen nincs is értelme a 40i-hez hasonlítgatni. Igazából motorikusan legyen jó, és ne legyen szétrohadva... többit össze lehet legózni szerintem ha nagyon azt akarom. Nem szobor kell igazából. Nem baj ha foglalkozós, de ne kelljen már x százezret lakatolásra költeni vagy másik x százezret a motorfelújításra csak úgy kezdésnek. Hobbinak, projektnek kellene amivel érdemes foglalkozni, de ez megint csak szubjektív és pénztárca függő. Persze, benne van ez is, az is, nem tagadom. Az a 40i egy baszott tank :-) már kezdem érteni miért jó ilyen autóban ülni, mert valahol tényleg azt érzi az ember hogy na akkor húzzatok az erődöm elől.
@chess001 - nem mondanám hogy mániám. Csupán megtetszett hogy kombi, és 540 na meg vényóc. Na az meg a másik, hogy nem igazán mozgok olyan körökben ahol leakasztok egy szerelőt aki elugrik velem hogy akkor nézzük már meg. Annak a kombinak a küszöbe volt a leggyengébb pontja szerintem, ezt láttuk is haverral. Tulaj szerint emelhető, de nincs igazából jó állapotban illetve elég hullámos volt itt ott. Bal hátul fix hogy volt már javítva. Ívek rendben voltak mindkét oldalon. Ez az hogy osztrák autó volt valamikor, meg garázsban tartott és ennek ellenére nem rohad pedig 370e körül került be hazánkba. 323e km-ig vezetett szervizkönyves, az utolsó osztrák vizsgán volt annyi megjegyzés hogy minimális olajfolyás van, de nem taglalták pontosan hol és mi illetve kevés rozsda.[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
Alapvetően projekt autónak, hobbi autónak keresek korához képest jó allapotut de nem szetcsapatni. Számomra a legfontosabb hogy a motor jó legyen és a karosszéria ne legyen porrá rohadva. Magam tervezem szerelgetni. Nem szalon állapotú kell és nem is 3 milliós szobor, de nem is napi használatra. Legyen aránylag jól felszerelt de nem kell kacsalábon forognia. Fingom sincs mennyit érhetnek manapság az átlagos allapotuak, de dízel nem
kell. Van másik autóm mellette ami 10/10 alkalommal indulni fog ha kell. -
Papa-Het
aktív tag
F10 25d N47D20D motornál a szelepfedél tömítést csak a fedéllel együtt lehet cserélni, vagy a tömítést külön is lehet? Mennyi az esélye egyébként hogy relatíve alacsony futásteljesítmény ellenére megreped? Vagy típushiba?
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
Újabb agyzsibbasztó kérdésem lenne. A sima 150 lovas M52B20 mennyire erőlködik egy 5-ös kombi alatt automata váltóval rajta? Vagy máshogy kérdezem, mennyi lenne jó döntés ezzel a motorral az e39 kombi de akár a sima szedánról is szó este, de jelenleg kombiról van.
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
válasz CharlieDrop #58837 üzenetére
Ezek szerint nagyon lomha. Abszolút nem versenyautónak kell. Nyugodt autózással vigyen el egyikből a másikba ahogy írtad is. Nyilván, ha előzni kell akkor oldja meg valahogy :-) Próbálgatnék ugye projektnek, hobbinak keresgetni e39-et benzinesben, de elég gyér a kínálat. Most kettő kiszemelt van, egy 20i kombi, illetve egy 23i szedán. Utóbbi elég jól felszerelt eltekintve a kurblis hátsó ablakoktól... komfort ülések, napfénytető, kis "navi" (ami vagy működik vagy nem...), M-es kormány + futómű, ez is automata (ami nekem nem gond, sőt). 28i-ből nagyon kevés van ami megüti nálam az ingerküszöböt hogy megnézzem egyáltalán.
-
Papa-Het
aktív tag
válasz CharlieDrop #58840 üzenetére
Jó, akkor kis TV? Nyilván semmi értelme sincs... plusz 1 dolog ami elromolhat. Mind a kettő tervben van. Tetőablak mennyire beázós? E60-nál típushiba, és itt?
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
válasz CharlieDrop #58842 üzenetére
Küldtem privátot.
-
Papa-Het
aktív tag
e39 benzinesekben főleg az m54b22-ben van kettőstömegű, vagy csak dízeleknél van? Ha van, mennyibe kerül a kuplung csere... és ha nincs akkor mennyi átlagosan?
-
Papa-Het
aktív tag
Olyan kérdésem lenne, hogy utángyártott futómű alkatrészeket tekintve tudna valaki adni egy listát minőség szerint? Például 1. Lemförder 2. Febi stb... De lehet úgy is, hogy melyiket ne. Vagy személyes tapasztalat alapján, ki mit ajánlana? Szervo szivattyú felújítható, tehát tömítések kicserélhetők ha könnyezik itt ott, vagy inkább bontott bele mintsem vesződni ezzel? Köszönöm szépen
-
Papa-Het
aktív tag
Jelentem, sikerült, megvan a projektautó, ami lényegében napi használatú. Igaz 520i, és touring m52tub20, de árához képest, és az eddig megnézettekhez viszonyítva kiváló állapotú! Nem versenyautó, de egy tank. Szokásos gondok megvannak, tehát nincs kézifék, szervo tartály könnyezik, illetve szerintem a szivattyú is. Az icv szelepet és a disa szelepet ki kell majd szednem kitisztítani, utóbbi ha nem jó állapotú akkor majd cserélni, mert alapjárat néha beingadozik. Szerintem 6 gyertya sem fog ártani neki. Első futómű kopog, ott valószínűleg vezetőkar lesz a ludas mert megemelve a kerék vízszintesen mozog és kopog jobban mint kellene (mindkét oldalon), függőlegesen meg sem moccan. Váltó tökéletes, hátsó 2 emelőpont volt javítva, de jók, illetve az első kettő is. Termosztát is jó, szépen beáll a hőfok, de a vízpumpát majd szerintem cserélném. CCV szelep csöve körül picit olajos, lehet könnyezik az is. Csomagtér ajtó gázteleszkópját kell majd szerintem idővel cserélni, mert hol megtartja, hol nem. Ami nagyon tetszett, hogy a motorháztető gázteleszkópja eredeti BMW. Svájcból behozott autó volt, 254e-ig vezetett szervizkönyves, ebből olyan 230e-ig Svájcban hordták márkaszervizbe, utána már itthon szakszervizbe azt hiszem Pesten, és Érden. A korai olajcserék nem tetszenek egyedül, mert a tulaj betartotta a 25 ezres intervallumot... kormány nagyon kopott 297e km-hez képest, szerintem gyűrűben vezették, ez látszik is, mert a bal oldala nagyon viseltes. Egyszerű multikormány van benne, viszont én majd M-est szeretnék bele, mert nagyon tetszik. Itt jön a kérdés. Honnan tudom levétel nélkül, hogy 1 vagy 2 indítós, illetve ezek tetszés szerint variálhatók? Beázik a két hátsó ajtó, erre olvastam illetve tanácsoltak megoldást. Én azt gondoltam a küszöb borítása alatt ázik be - nagy nyomású mosó miatt - de nem hanem az ajtóban lévő hő és hangszigetelő betét talán. Erre van ötlet? Ja és világít szokásosan a légzsák visszajelző. Mindezt leszámítva, pöcc-röff. Néha van olyan érzésem mintha 3000 fordulatnál valahogy megtorpanna, de utána húz mint a mozdony. Mennyinél vált a vanos? Mert nekem ez a tartomány rémlik. A kick down megoldás is nagyon tetszik, na akkor visszakapcsolt vagy 2 fokozatot aztán megindul. Nincs pixelhiba!! Fekete kiváló állapotú bőr belsős, combtámaszos sport(?) ülések vannak benne, mind kézi állítású, de baromi kényelmes és nagyon jól tart.
Ami kérdéseim vannak:
milyen szervo olaj megy bele? Mert ha jól tudom, akkor ATF (most piros van benne)
honnan tudom szétszedés nélkül hogy 1 vagy 2 indítós a kormány? adott esetben használható e a 2 indításúval - bár gondolom ez a légzsák csatlakozók számát jelentheti
a vezető oldali ülésfűtés van hogy egy idő után fokozattól függetlenül kikapcsol, ez normális?
alapjárati ingadozás (ma fordult elő először, illetve másfél hete amikor próbáltuk, akkor egyszer le is fulladt, de utána nem volt gond és azóta sincs)
hátsó ajtók beázására ötlet, mert nem előnyös ha nem tud adott esetben kiszáradni a szőnyeg, aztán nekem ne rohadjon a padló lemez
váltó olajhoz érdemes-e még hozzányúlni vagy hagyjam úgy ahogy van? 297k-nál jár az óra
ajánlatos e bárminemű házi diagnosztika, ha igen, mit ajánlotok?
a légzsák visszajelző 90%-ban az ülés alatti szétcsúszás miatt van? nem volt törve az autó, talán a jobb elejét javították, mert az első 2-3 csavarnál látszik hogy máshol volt az illesztés eredetileg, de a hézagok jók mindenhol, illetve facelift lámpa van benne, de minden flottul megy. xenon mosó, ja és hella lámpatest. egyedül a 2 ködlámpa utólagos szerintem, mert az egyik depo (ez nem is világít) a másik meg vagy no name, vagy valami más de az működikFogyasztás az stabil 10 liter, de annyira nem foglalkoztat. Hátsó lengéscsillapítók voltak cserélte bilstein-re, főtengely jeladó, viszkó kuplung, azt hiszem a hátsó tárcsa + betét mikor megvette a srác (3 éve) de nem vállas, és a betét is jó. Max ha 15 ezret ment nála 3 év alatt. első fékek csikorognak, és szerintem a bal első bele érhet, mert vagy hogy fékezésnél dörzsöli, lehetett hallani lehúzott ablaknál. Klíma kompresszor működik, hűt/fűt, minden elektromos matyi megy benne. Eddig jó a Tank tetszik.
-
Papa-Het
aktív tag
válasz Papa-Het #59032 üzenetére
Hát ő lenne. A kopogás az a bal első alsó lengőkar szilentje ami elég gatya = lengőkar csere bal, jobb. Stab pálca is gatya a bal oldalon, tehát bal jobb cserés, ami viszont nagyobb probléma az a fékcső... (utolsó kép) szóval bömbike most garázsba került. Apropó, DOT4-es fékfolyadék való ezekbe? Lehet vicces kérdés, de OEM számokkal még nem vagyok tisztában egyelőre, de a képen lévő fékcső a 440mm-es? Mert a hétvégén neki állnánk kicserélni ezeket, kivéve a lengőkart.
-
Papa-Het
aktív tag
válasz CharlieDrop #59050 üzenetére
Ajánlottatok, emlékszem és aktívan használom. A vin opciót nem láttam még de megnézem újra.
-
Papa-Het
aktív tag
Az egyik fekcso (párban tehát bal jobb az cseres) az ABS miatt megoldhato ennek cseréje otthon vagy inkább szakszerviz? Gondolok itt a legtelenitesre... vagy simán végig lehet rajta menni?
-
Papa-Het
aktív tag
Zöld címke van az automata váltón és az OEM kód 83229407807, és ha jól látom akkor ez sárga. Na most a kocsiban piros van... mekkora kárt tud ez okozni?
-
Papa-Het
aktív tag
Produkált egy elég érdekeset tegnap reggel a benzines bömbike.
Megpróbálom leírni. Pöcc-röff ahogy szokta, szépen kiálltam vele, majd míg pakolgattam az autóban elkezdett bedadogni. Az egész bódé berázkódott, (gondolom gyújtáskimaradás lehetett) én elindultam vele (automata) majd 2 kanyar után gyorsítok, de az autó nem gyorsul. Felengedem a gázt, majd padló, nem gyorsul és nem kapcsol fel magasabb fokozatba, hanem 3000 körül letilt (gondolom valamiért vészmódba kapcsolt, sejtem én laikus). 200 méterre megállok piros lámpánál, alapjárat elkezd ingadozni (én pedig elkezdtem imádkozni hogy a kereszteződésben ne fulladjon le). Megyek vele 1-es fokozatban a kis utcákban - szerencsére nem messze ahol lakom - és kézzel "sport" módban fel tudtam kapcsolgatni, és fel is kapcsolt, majd amikor visszalöktem neki automatába ő vissza lekapcsolt 1-be, tehát, gondolom én, a váltóval nincs gond. Majd beérek az utcába és meg kellett állnom, mert előttem megálltak... na ekkor lefulladt. Mivel el kezdtem kapkodni, ezért nem emlékszem hogy D-ben vagy visszatoltam P-be de indítottam, beindult, lefulladt. Ezt eljátszottuk háromszor, közben már jöttek volna mögöttem - kicsit kínos volt, mindegy elakadás kirak, autós hátra tolat... 1700 kilót nehezen tolok el az útból - majd talán ekkora higgadtam le és tudtam értelmes döntést hozni, és tolhattam ki P-be, mert beindult és megtartotta az alapjáratot és sikerült D-be húzni, majd félre álltam vele és mentem a másik autóval dolgozni.
Nem volt kiolvasva a hibatároló, mert nincs még rá lehetőségem, ezen az ügyön dolgozok. Hanem, szombaton és hétfőn minden gond nélkül ment az autó, viszont 1 napra már hétfőre virradóan már ezt produkálta. Tehát, első indításnál minden rendben volt, elindult, majd amikor kezdett bemelegedni dadogás, erőtlen, majd lefulladás. Kicseréltem a pollenszűrőket (sok köze ehhez nincs), kicseréltem és kitakarítottam a pollen tartókat (elmostam, fainul kiszáradtak), visszacsatlakoztattam a levegő cső csonkját mert le volt csúszva, mert a bilincs szarul volt rögzítve... kiganéztam a teljes csövet. Ezt minden múlt hét pénteken, illetve csütörtökön és azóta az autó ment. Annyi hogy kedden esett egy picit az eső. Beázni ezek ott nem nagyon szoktak az ECU körül, igaz?
Ennek amit produkált, mikhez lehet köze? A 6-os gyertyánál lent az űr picit olajos, meg a szelepfedél is ott hátul. (összesen 3 trafót szedtem ki múlt héten, 1-2 és 6, viszont jól lettek visszarakva de azóta ment az autó minden probléma nélkül, és nem produkálta azt amit tegnap) A gyertyák cserélve lesznek hétvégén mert mindnek barna a nyaka és fekete a dióda... ICV szelepet nem tudtam még kiszedni megnézni, de ahogy olvasgattam ez is okozhat hasonlót plusz ezernyi más dolog. Légtömegmérő még a gyári Siemens, disa szelepet sikerült kiszedni, nyit-zár, nem lötyög nem zörög. 6 gyertyát már vettem, plusz megcélozzuk az ICV kitakarítását a koksztól. A motor bontatlannak tűnik egyébként, tehát nem csodálkoznék ha gyári lenne még a szelepfedél tömítés. Merre lenne érdemes elindulni, mielőtt kicserélek rajta mindent első felindulásból és filléres tétel lesz a megoldás? Olyat pl hogy MAF szenzor, honnan lehet szerválni adott esetben? Egyébként ennek ez lenne a magyar jelentése: beszívott levegő hőmérséklet érzékelő? Vagy mennyire éri meg bontott alkatrészeket beletenni ilyen esetben?
Köszönöm
-
Papa-Het
aktív tag
válasz KAMELOT #59191 üzenetére
Ez az hogy hidegen volt jó, majd melegedés után dadogott be. Én elvinnem szívesen de amikor bizonytalan akkor inkább nem mozgatom. Illetve előtte használva volt az autó és nem produkálta ezt. Nekem csak ez a furcsa.
@negro - 3 trafot néztem meg eddig, azoknak szemre jók voltak. Majd holnap szetbontom jobban és megnézem. Engem az icv szelep izgat nagyon, mert alapjaratert az is felelős úgy tudom. Eddig sima volt az alapjárat és rendben volt.[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
Gyertyákat tegnap kicseréltük újakra, kapott új szelepfedél tömítést is, illetve az icv szelep is ki lett takarítva amit egyszer megráztam, és beragadt mert olyan szinten le volt kokszosodva és félállásban maradt. Takarítás után szépen kattogott, ezzel a csodálatos hanggal is álmodtam próbakör megvolt, szépen ment húzott (a méretéhez és lóerőhöz képest persze) és gyorsabban reagált a gázadásra is, nem hezitált... a kedden tapasztalt dadogás semmilyen jelét nem produkálta melegen. Többször beindítottam, leállítottam de nem tudtam előhozni a hibát. Viszont, a kartergázcső az cseré lesz aminek a csonkja a szelepfedélen van, a gégecső résznél szét lehet nyomni úgy ki van keményedve, illetve a fojtószelepbe csatlakozó szívócső is kuka, mert az icv szelepbe csatlakozó gégecső repedt és lyukas. DISA szelep viszont jó! Ezután kiolvassuk az agyát és megnézzük milyen hibakódokat dob fel. Üzembiztosnak érzem az autót, de mégsem merek vele elindulni a keddig produktum után. Az ilyet hogy lehet kitakarítani a fejből? Ebben jó lenne tanács.
-
Papa-Het
aktív tag
Valóban megfordult a fejemben, és a papírok még csak hamarosan érkeznek hogy átkerül a nevemre Ami pozitívum hogy a motor bontatlan lényegében, mert 95%-ban gyári alkatrészek vannak benne ahogy néztük. Egyfelől előny, másfelől hátrány hogy ha nem nagyon volt szétszedve. Kiolvasásban bízok, hogy hátha többet tudnánk meg az esetleges eltárolt hibakódokból. Előnye még, hogy a pikk-pakk szétkapható a motor és környéke mert egyrészt van hely, másrészt nem bonyolult.
Apropó, felnik. Van bármi azonosító a gyári felniken ami alapján beazonosítható?
-
Papa-Het
aktív tag
Segítségre lenne szükségem, és most nem tipp kell. Adott egy M52TUB20 motor, és a CCV-t cserélném teljesen, viszont, [link] nekem nincs a 7-es számú csövem... és a realoem alapján lett rendelve az alkatrész. Tud valaki ezzel kapcsolatban tanácsot adni hogy melyik kódszámot kellene rendelni, vagy éppen ebben a levegő elosztó alkatrészben a szívósor tetején miért nincs hátsó csatlakozás? 1999/04 a gyártás, e39. Tényleg SOS-ban kellene a segítség, mert amit rendeltem az kódszám alapján idevaló, és a feljövő gége csövön lesz Y csatlakozás, csak éppen a hátra futó csövet nem tudom hová csatlakoztatni. Nem az én képem, de kb ez a szitu:
-
Papa-Het
aktív tag
válasz Anaren91 #59272 üzenetére
Nem véleményt kértem, hanem segítséget. "Nem értem amúgy a helyzetet, megrendelted Realoem alapján, de neked nincs olyan, szal mit rendelj? " - egyébként meg pont nem. Vitatkozni főleg nem akarok. Mivel nem tudom a magyar nevét annak az alkatrésznek ami a szívósor tetején van, ezért hívom gereblyének, mert hasonlít rá. De ebből ha tudsz segíteni, azt megköszönöm: Engine Air Distribution Hose; Air Distribution/Equilizer for Intake Manifold - az angol neve. Az összes ccv-nél a feljövő csövön (ami nem a szelepfedélbe csatlakozik) van egy Y csatlakozás, aminél az egyik bemegy ebbe az alkatrészbe (hívjuk levegő elosztónak), majd az Y csati másik végére cuppanó cső pedig hátra fut az 5-6 henger között lévő csatlakozásba szintén ebbe a levegő elosztóba. Normális esetben ez a helyzet, és lényegében tök mindegy melyik gyártótól veszem. Ledugózni pedig az Y másik végét szeretném átmenetileg, mert oda nem tudok vagyis tudok csövet csatlakoztatni, csak éppen nem tudom hová becsatlakoztatni. De ahogy olvastam külföldi fórumon, valószínűleg új levegő elosztó kell, mert 98-00 között a bmw módosított ezen az alkatrészen. Amúgy nem bonyolult kicserélni... kicsit bontani kell, de nem bonyolult. Ki lehet cserélni a szívósor leszedésével is, és úgy is hogy fent hagyjuk. A videót pedig láttam, és ez a sima B20, nem a TU...
-
Papa-Het
aktív tag
Kormány leszedese nélkül, meg lehet nézni hogy egy vagy két inditos a kormány?
-
Papa-Het
aktív tag
"angel eyes" lámpánál hogyan tudom kideríteni melyik típus?
halo - ccfl vagy led? a legutolsót én kizárnám, mert ugyan 99-es az autó, de facelift lámpa van benne, viszont az Hella. kép alapján tud valaki segíteni? Ugyanis valószínűleg kiégett a vezetőoldali angyal szem...milyen erősségűt érdemes beletenni, ha valóban kiégett és nem csak kontakt vagy valami hasonló gond lehet?
-
Papa-Het
aktív tag
válasz Puma K #59682 üzenetére
Köszi az infókat. Sima izzós szerencsére, és nem LED, és nem is utólagos mókolás. A gyári felfogásod támogatom egyébként. A LED izzónak nem kell plusz hűtés, csak simán plug and play a dolog, nem?
Megoldódott a probléma és valószínűleg a csatlakozó kábel kontaktos valahol, mégpedig nem a lámpacsatlakozásnál, hanem utána van egy biztosíték(?) talán, vagy egy nagyobb műanyag ház amibe a lámpából kijövő átvezető kábel becsatlakozik. Ott lesz szerintem a gond, mert azt megmozgattam, és most ismét jó. Majd aliról rendelek ilyen ledes izzókat tartalékba legfeljebb, és megnézem a kábelt is hogy áll a forrasztás elvégre 22 éves autóról van szó.
-
Papa-Het
aktív tag
Lenne egy kérdésem az ECU nyelvével kapcsolatban. INPA-val olvasgatom az autót és vizsgálgatom, viszont vannak olyan modulok - motor, váltó - amiknek a nyelve német az autó svájci származása révén. Valahogy átállítható a nyelvezet, vagy csak szoftverfrissítéssel? (amit nem szeretnék) Akárhányszor google-ba beadom neki a hibát, természetesen dajcs oldalakat dob fel és oké hogy a gugli a barátom, viszont lefordítgatni az összes fórum hozzászólást nem annyira buli. Ha nem megoldható, akkor marad az utóbbi. De ha valaki tud támpontot adni merre induljak el, akkor az alábbi hibák jöttek vissza:
11 Signal Fuehler Kuehlmitteltemperatur Kuehleraustritt - valószínűsítem, hogy a hűtőfolyadék hőmérséklet szenzora lehet a ludas, mert -54-ben járó motornál is, viszont a hőfok mérő az óracsoporton tökéletesen működik. Javaslat? (0B 61 01 28 00 00 8F BC D7 25)
228 Lambdareglerabweichung Bank 2 zu gross - ez új (E4 F1 08 28 44 27 96 97 D7 26)
227 Lambdareglerabweichung Bank 1 zu gross - ez új (E3 F1 08 28 40 20 A2 9B D7 26)
18 Signal Nockenwellengeber Auslass - ezt tudom - vez. tengely holtpont jeladó -» tettem bele utángyártottat, na azzal köszörült és nehezen indult, majd visszatettük a gyárit, pöcc-röff de ugyanúgy dobálja a hibát, gyanítom nem a szenzor lehet a hibás, hanem ki kellene mérni (12 F4 0B 28 3F 08 92 88 D7 27)
202 Lambdaregelung Bank 1 Regelanschlag - ez új (CA B1 03 27 2C 7B 1A 1F D7 2C)
203 Lambdaregelung Bank 2 Regelanschlag - ez új (CB B1 03 27 2D 7B 19 27 D7 2C)Gondolom a lambda dolgok a szondával lesznek összefüggésben, vagy más felé vizsgálódjak? A kapott kódokra hogyan tudok rájönni hogy pontosan mint jelentenek?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Hobby rádiós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Facebook és Messenger
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fűnyíró topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autós topik
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen