-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #58904 üzenetére
Na ja, csak a 23M-ós kezdő ár a kérdés... ki tudja/akarja kifizetni.
#58903 KAMELOT
Lehetséges. Azért nem gondolom, elég jól adják a hatótávot egy 5-10% csalás van csak benne... enyémre is EPA 170 és WLTP 220 a gyári adat. 150-230 között van valójában.
NEDC adatokat nem érdemes nézegetni... mert az messze nem valós.
Szóval itt is azt gondolom városba tudni fogja ezt a hatótávot amit írnak, pályán meg 400 körül, nem gondolom, hogy ez annyira élhetetlen. Peesze nem 4 fővel, meg nem csomagokkal...Ott véreznek el leginkább, ha nem egy ember ül benne hanem kettő... meg csomag és ha nem ideális a környezeti tényező. Idővel úgy is átlépi a benzines hatótávot, csak itthon erre 10 év múlva lesz talán pénze az átlagos embereknek.
-
FIREBLADE78
addikt
Sokan megveszik ám. Fos kis város tele van luxus ( 30 plus millás) kocsikkal,akkor miről beszélünk?! Sírnak az emberek,holott van pénz szarásig. Egy kezem nem lenne elég annyi amg gt van a városban. Múltkor egy bentli suv jött velem szemben a hídon.
Inkább vennék m340i-t ezen az áron,mint elektromost. Álmodozni lehet.[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Moleman
addikt
válasz FIREBLADE78 #58909 üzenetére
Ha már szóba került a 3-as, szeretnék egyet kérdezni, hátha valakinek van tapasztalata.
Egyelőre read only módban vagyok, a következő autóm próbálom kiválasztani. Pillanatnyilag egy mezítlábas 165 lovas benzines Mazda CX-5-öm van, nagyon szeretem, nagy előrelépés volt a korábbi autóm után, de szeretnék pár év múlva ismét nagyot lépni, minőségben és teljesítményben is.
Az ideálom egy G31 540i xdrive lenne, de túl drágának ítéltem, ezért az elmúlt 1.5 évben Kia Stinger GT-ket nézegettem, de utóbbi nagyon túl van árazva Ausztriában, ezért visszatáncoltam a BMW-khez. Gazdaságossági okokból valószínű, hogy kiegyezek egy 30d-vel is, bármennyire is benzineshívő vagyok. Annyi kitételem van, hogy ha már BMW-t veszek, 6 hengeres legyen.
Ha közben megvalósulnának a sorhatos Mazdák is, az is szóba jöhetne.Mivel az utóbbi időben nagyon zavart nyáron, hogy beleizzadok az ülésbe, ezért legközelebb szeretnék szellőztethető ülést. Sose próbáltam még, mennyire hasznos/hatásos ez a funkció? Érdemes ezzel szűkíteni a keresést? Mert ezt leszámítva amúgy egy G21 30d is bőven elég lenne az igényeimnek, de ahogy láttam, nem lehet bele rendelni sem.
Előre is köszi!
-
Anaren91
senior tag
Ezredes, ha vagy segíts ki légszives Hétfőn megyek üzemanyag szűrőt cseréltetni, mondom ha már úgy is alatta lesz a szerelőm, akkor a váltótartó bakot is kicseréltetem, (ha már mind a két motortartó, meg stabrúd szilent szar volt, gondolom az se különb) de nem tudom eldönteni, hogy most hány darab is van a 35d alatt. Realoem-en 1 darabot hoz, ami a váltótartó keret közepén van, de neten rákeresve, képek között mindenhol olyat látok, hogy 2 oldalt 1-1 van ( bár sztem egyik se volt 35d, valamiért arról nem sok minden van neted).
Szal a kérdés, 1 vagy 2 bak van a váltó alatt?[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
nagyúr
Sziasztok,
Elefántcsont színű Dakota bőrkárpittal van valakinek tapasztalata? Sokat vezetek farmerban, nem tudom, h meg merjem-e venni?! Köszi! -
Anaren91
senior tag
válasz bulikavagyok #58913 üzenetére
Nekem elvileg ilyen a bőrözés a kocsiba: Upholstery: Leather "Dakota"/trüffel-braun (LCTE), inkább világos barnás mint elefántcsont, de am én is állandóan farmerban vagyok, semmi nem látszik rajta. Pár havonta átmegyek rajta bőrtisztítóval, meg ápolóval és annyi.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Ck.
addikt
válasz bulikavagyok #58913 üzenetére
Nekem a fekete öltöny nadrág fogta be mindössze néhány nap után, bármennyire is szeretem a világos belsőt, az F10 után visszaváltottam a sötét ülésekre. Kevésbé vidám ugyan, de legalább én az vagyok, hogy nem kell minden hétvégén ganézni. A kidörzsölődés is sokkal jobban látszódik a világos bőrön.
-
nagyúr
válasz Anaren91 #58914 üzenetére
Köszi! Igazából csak a Dakota miatt tartok tőle. Havernak majdnem fehér igazi (puha) bőrkárpit van a BMW-jében, és azt mondja, h soha nem fogta még össze semmi. Őszintén szólva nem szeretem a Dakotát, de most "muszáj" lesz megbarátkoznom vele. Most veszek használt autót, és az összes kinézett gépben ez van. Csak különböző színekben. Konyak színben bejön egyébként, de sajnos nem csak ezen múlik a választás.
Ck.: Köszi Neked is! Az elhasználódás miatt nem fáj a fejem, mert maximum másfél évig lesz nálam az autó.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz Anaren91 #58912 üzenetére
1 bak van.
bulikavagyok
Eleggé kényes. Az összes tesztautóban amiben ilyen bőr volt meglátszott rövid használat után is a farmer nyom és egyéb kosz...
Moleman
Nekem az E60-ba jó szolgálatot tesz. Pl télen is siman használom ha épp melegem van vagy az ülesfutes túlságosan felmelegítette az ülést. Nyáron nem érzem kifejezetten, hogy uhh megy alattam a szellőzés viszont ahogy átülök a kolléga E60-ba amibe nincs ott egyből észre veszem, hogy nincs és izzadok. Szerintem nagyon hasznos dolog és nem is nagyon vennék olyat amibe nincs. Én azt mondom próbáld ki, hogy milyen és utána dönts.[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Chrys_
addikt
Oyster bőr, egyedül a bal 1 ajtónál a könyöklő kopik.
-
nagyúr
-
Ck.
addikt
válasz KAMELOT #58923 üzenetére
Nekem is F10 volt nem olyan régen, csupán iróniának szántam, de látom nem veszitek a lapot. Annyira keskeny és rossz is a pozíciója, inkább mancsoló egy kutyusnak, mint rendes könyöklő...több fájdalmat okoz, mint kényelmet, legalábbis nekem és pár kollégámnak. Érdekes módon az E92-ben sokkal kényelmesebben sikerült megoldani.
[ Szerkesztve ]
-
Bengio
tag
Sziasztok!
Sztorim hosszú lesz, de véleményre / segítségre lenne szükségem.
Frissen, kintről vásárolt, és üzembe helyezett 2004-es automata váltós E46 316i-met (N46B18A) vinném szerelőhöz a közeljövőben. Fontos szempont, hogy az autót leginkább napi munkába járásra, városi használatra vettem + évente 1-2-3 kirándulásra, nyaralásra, és nem versenyzésre, hajtásra (az 1.8-as motor + automata váltó kombó egyébként sem terel ebbe az irányba + van erre másik, öreg autó), és első saját autóként.Az alábbiak cseréjére, javítására (zárójelben az általam vásárolt anyag, és mennyiség):
- motorolaj (Castrol 5W-40 - 4+1 Liter) - katalógus szerint 4,25 Litert vesz be
- olajszűrő - (blueprints)
- gyújtógyertya (Denso)
- levegőszűrő (Dreissner)
- pollenszűrő (Dreissner)
- szelepfedél tömítés (Victor Reinz)
- olajteknő tömítés (Elring)
- hátsó főtengely szimmering (Victor Reinz)
- automataváltó olaj (MPM - 7L) - erre vonatkozóan 7-9 Liter között mindent találni...
- automataváltó olaj szűrő (Febi)
- differenciálmű olaj (Mannol - 1L)
- kipufogósor tömítés (Elring)Ma felhívtam a szerelőt (akit itt helyben többen javasoltak, E46-ra specializálódott), hogy tájékoztasson a szükséges munkaműveletekről, és az árról. Az tiszta, hogy a hátsó főtengely szimmering cseréhez a váltót le kell szedni, jó is, mert a váltóolajat így le tudja engedni teljesen, lejön a hajtás, a diffi, stb. Ekkor Közölte, hogy a motort is kiveszi, ha már ennyi mindent cserélni kell, de legfőképp a kipufogósor levétele macerás, ha a motor bent van.
Felsoroltam neki a vásárolt anyagokat, és többe is belekötött:
- Castrol-t nem hajlandó a motorba tölteni, vigyek Liqui Moly 10W-60-at, abból is 6-7 Litert!!
- Denso gyertyát nem tesz bele, vigyek Bosch-t, de inkább NGK-t (állítása - tapasztalata - szerint a Denso hajlamos tönkretenni a gyújtótrafókat)
- Automata váltó olaj 7L helyett 9 Liter
Munkadíj vonatkozásában 150-200.000. HUF közé lőtte be így elmondás alapján.A kérdéseim:
1. Mennyire indokolt a motort kivenni? Anélkül tényleg nem jön le a leömlő, nem tud tömítést cserélni?
2. Mennyire indokolt az 5 Liter Castrol 5W-40 helyett a 6-7 Liter Liqui Moly 10W-60? Itt a mennyiségen van inkább a hangsúly, olvasva a fórumot, többen javasoltátok egymásnak a 10W-60-at, bár a 60-as melegoldali viszkozitás (szerintem) csak akkor számíthat, ha hajtom a gépet, ami a fentebb említett, tervezett használatban nem igazán fog előfordulni.
3. Ezért a munkáért a 150-200 ezer forint mennyire reális vidéken (Kecskemét)?Köszönöm a válaszokat előre is!
Ha megadom a számom privátban, kijelzett számról hívj! -> Rejtett számról érkező hívást nem veszek fel. Köszönöm.
-
Anaren91
senior tag
válasz Bengio #58930 üzenetére
10w-60-at nagy teljesítményű kocsikba szoktak leginkább tenni, meg amivel versenypályán racsingolnak. 1.8-as recsegőbe tök felesleges... Nekem a 35d be kell 8.5 lited olaj... abba a kis motorba nem tudom hova akar 7 litert önteni.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Chrys_ #58932 üzenetére
Gondolom a tied újabb széria, és kompaktabb lett a motor, nem kell bele annyi. Az enyém 3 évvel idősebb az övétől, de teljesen mind 1 nem kell bele 7 liter. Lehet maradt meg neki tacskó gazdaságos olaj, neki meg jó lesz a Liqui a gépébeAz meg, hogy ki kell-e szedni a motort vagy nem, ha a váltót úgyis le kell venni onnantól kezdve már nem nagy dolog kikapni a motort, és egyszerűbb úgy dolgozni rajta. Na meg majd előjönnek a különböző elért tömítések, amik ha már kint van a motor akkor most kéne cserélni, meg így a motor kivételt is ki tudja számlázni Az én szerelőm a kapubeállóba a kerékjáraton keresztül cserélte le öcsém golfjába a vezérlést, mert épp foglalt volt az aknája, de van aki meg kényelmesen akar dolgozni és ki is fizetteti veled.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Chrys_ #58935 üzenetére
Igaz én régóta ismerem a srácot, haveri viszonyba vagyunk, de nekem pl szívósor tömítés cserére, szervó olaj+fékfolyadék cserére kért el 5 ezer forintot. Álltalában mindíg duplát adok neki mint amit mond, még úgy is jól járok. Anyagot én viszem, de ha akarnám kedvezményes áron be tudná szerezni a Unixtól, és nem számolna fel rá pluszt. Ott vagyok végig amíg szereli, minden ki is van cserélve amit viszek, és az van berakva amit én vittem.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Chris0321
addikt
válasz Bengio #58930 üzenetére
Hello.
10w60 felesleges abba a motorba, nekem M54B22-es motorba is 5w40 van és nincs vele semmi gond. Plusz télen a 10w rosszabb is mint az 5w én nem engedném beletölteni.cOxeR
Lényegtelen, hogy mennyi km van a motorba attól nem kell bele más olaj. Ha 30-40 éves lesz az autó nem fogsz bele 70w90-et önteni. Legalábbis remélem.[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz FIREBLADE78 #58939 üzenetére
Borsod Egyetlen gondom vele, hogy egyedül dolgozik, és annyi munkája van, hogy néha heteket várok rá, ha nem létszükségletű dologról van szó, viszont ha valami gubanc van akkor ha kell a kapuja előtt a mínusz fokokban neki áll akna nélkül megcsinálni amit kell. Mint amikor az intercoolerra menő csövet cserélte... jól szétfagytunk mind a ketten, de hát bent meg szét volt borítva egy Audi az aknán. Az a vacak meg az istenért nem akart felmenni a hidegben, de megoldotta.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Bengio
tag
195xxx km van az autóban, óra szerint.
Anaren91: és az általam felsorolt munkákért a munkadíj szerinted / szerintetek rendben van?
Nem sajnálom rá a pénzt, de sosem vittem szerelőhöz autót, mert fater itthon mindent megcsinált, de akna, és emelő híján most kénytelen vagyok, és így fogalmam sincs, hogy ez most lehúzás, vagy reális lehet-e.
[ Szerkesztve ]
Ha megadom a számom privátban, kijelzett számról hívj! -> Rejtett számról érkező hívást nem veszek fel. Köszönöm.
-
Anaren91
senior tag
-
szimi57
őstag
válasz Bengio #58930 üzenetére
Ugyan az a motorom van. Nem véletlenül mondta a szerelő az LM 10w60-at. Kiváló olaj, de nem ez lehetett a fő indok. Több mint valószínű, hogy a bekeményedett szelepszár szimeringek miatt jelentős lehet az olajfogyasztás. Sajnos ez jellemző erre a motorra. 1000 km-re akár 1 deci vagy több, ami eltömítheti a katalizátort. Az LM-mel ez a harmadára csökkenthető, ami már nem okoz gondot, de még így is el fog fogyni a plusz olaj, ha mész vele egy 15 ezret. De, ha van pluszba még 200 ezred hengerfej levétele nélkül megoldható a szimering csere is. Viszont érdemesebb inkább ezt az összeget a láncvezérlés cserére fordítani, ha még em volt. Ez viszont kötelező legkésőbb 180 ezernél.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Bengio #58930 üzenetére
1. Teljesen indokolt lehet mivel jóval egyszerűbb mindent megcsinálni rajta ha kint a motor. Ha leveszi a váltót és megemeli a motort ,hogy levegye a kartert akkor gyakorlatilag a köteg meg a vízcsövek tartják a helyén a motort ide-oda himbálózik kb lehetetlen ilyen állapotban dolgozni főleg nyomatékra húzni bármit mert "lötyög" a motor.
2. 6-7 liter szerintem sok. 4,25L a feltöltési mennyiség átlagban ~4,3L megy bele. Ha leveszed a kartert és kifolyik mindenhonnan a maradék az 5L is indokolt lehet de a 6-7L sok.
3.Hozott anyagból mindenki drágábban dolgozik. Átlagban 1,5-2x annyi a munkadíj ebben az esetben ez teljesen reális.►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Chris0321
addikt
-
szimi57
őstag
válasz Chris0321 #58949 üzenetére
A fizika mást mond. Télen a vastagabb olaj előbb célba ér. A csapágyaknál az illesztési hézagokat üzem meleg motorra tervezték. Hideg motornál ezek a hézagok nagyobbak és a hígabb olaj könnyebben elszökik, nagyobb a résolaj veszteség. Az olajszivattyú ugyan azt a mennyiséget tolja át mindkét esetben. A sűrűbb olaj hideg motornál magasabb olajnyomást biztosít. A kémcsöves videók messze nem a valós kenési rendszert mutatják. A motoroknál nem a gravitáció továbbítja az olajat, hanem egy szivattyú. A továbbított olaj mennyisége csak a szivattyú fordulatszámától függ. Más kérdés, hogy a vastagabb olaj később éri el az üzemi hőfokot, amin optimális kenést tud biztosítani, de ez koránt sem azt jelenti, hogy elégtelen a kenés. A legújabb teljesen szintetikus vastagabb olajoknak csak előnyük van egy 15-20 éves, 150-200 ezret futott motoroknál főleg a nyári 36-38 fokos hőségben egy 105 fokos termosztáttal párosítva. Ezek a körülmények kérdező esetében az N46-os motorra fennállnak.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Path of Exile (ARPG)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest