-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
válasz Gsx-rr #51943 üzenetére
Ha az Állam akarja, akkor gazdaságilag kikényszerítheti a változást:
"Norvégiában a 2019 januárja és júniusa között eladott újautók 48,4 százaléka teljes mértékben elektromos autó volt, ami jelentős bővülés ahhoz képest, hogy a teljes 2018-as évben még csak 31,2 százalék volt az arány".Szerintem a wireless autótöltés hatékonyságát kéne felturbózni, és ha ez megvan (mert tudtommal eléggé veszteségesen küldi át a naftát), akkor vagy a parkolóhelyek alá, vagy bizonyos úttestszakaszok alá be kéne pakolászni és olyan lenne az egész, mint a troli, mert némelyik ott is tud x km-t megtenni vezeték nélkül, itt annyi lenne, h vezeték sem lenne.
Alapvetően az autók többségét reggel és este használják. Megújuló energiákkal a napközbeni parkolás során fel is lehetne tölteni őket.
Az biztos, hogy amíg nem voltak fizetősek a töltők szépen elszaporodtak az elektromos kocsik, mert biztos h sokaknak kiadta a matek a 0 Ft-os "üzemanyagköltséggel" és az ingyenes parkolással.
Most már kb. mindenhol fizetős lett sztem, így a 0 Ft-os töltés helyett ha tudják, tölthetik otthon kb. 1,5-2literes fogyasztásnak megfelelő összegért, akinek pedig ez nem megoldható, marad a nyilvános töltés 5-7literes fogyasztásnak megfelelő összegért. Itt hozzátenném, hogy aki "gyorstöltőre" szorul, annak úgymond tényleg legyen egy "felára" a sima lassú töltéshez képest, vhogy pozícionálni kell az árazást ugye, ugyanakkor aki ezentúl nem tudja otthon tölteni, annak az elektromos autózás már felejtős (hacsak nem nyer sokat az ingyen parkoláson), mert otthoni töltögetéssel + alkalmi gyorstöltéssel szerintem még kiadhatja a matek, de akinél ez nem játszik, az jobban jár egy hibriddel, amivel 4,5-5,5literrel eljárhat városban is, vagy vesz drágább plug-in hibridet, amivel ingyen is parkolhat.Tehát az elektromos autó marad azoknak, akik családi házban élnek és tudják tölteni otthon, vagy társasházban élnek és a teremgarázsban megoldható a töltés, ill. még azoknak, akik a melóban meg tudják oldani a töltést (otthoni tarifával). Aki nyilvános töltőre szorul, az kiesik.
10m Ft-tól kapható egy új Leaf állami támogatással.
Egy hasonló méretű új Toyota Corolla hybrid hatchback 7,1m Ft-ról indul.
Ezek az alapverziók, nem tudom milyen extrák vannak bennük, nem is lényeges most, a honlapokon ezek az "akciós" árak vannak reklámozva.
Az a corolla 5-5,5literrel el tud járni városban és bármikor tankolhatsz, városon kívül is ennyit fog enni. A Leaf-fel városban ugyan úgy elvan az ember és még ingyen is parkolhat, de ha nyilvánosan kell tölteni, akkor hasonló 5literes fogyasztásra jut a tulajdonos vele, ha pedig nagyobb kiruccanás jönne, akkor az macerásabb.
Ha a Leaf-es 99%-ban otthoni tarifával tud tölteni, akkor a "fogyasztáskülönbség" 1,5 kontra 5,5, tehát 4 liter körül alakulhat maximum. Ez 100km-en 1600 Ft. A 3m Ft-os elektromos felár 187.500km után fog kiegyenlítődni. Én úgy tudom a toyota hibridek elég megbízhatóak, tehát már csak az extra olajcserékkel kéne számolni, ill. esélyes h majd 200-250ezer km környékén a Leaf-be kell majd egy új akksi mert már 70%-os hatótáv sem fog menni neki, ami per pillanat a bmw hasonlóbb méretű akksija alapján 3m Ft körül alakulhat? A régiekbe 1,5-2milla, de azok kisebb akksisak.
Tehát amit behoz hosszú évek alatt, azt utána azonnal újra el is kéri az elektromos autó.
Ezek után tényleg csak azoknak éri meg (a otthoni tarifával töltők közül!) gazdaságilag egy elektromos autó (a leaf ugye "olcsónak" számít a méretéhez képest), akik egy rakat pénzt költenének éves szinten parkolásra, azoknak viszont ott a plug-in hybrid opció.Nekem pl. teljesen jó lenne az új E merci diesel plug-in hibridje Hétközben a rövid távjaimra otthoni töltéssel fedezve lennék és tisztán elektromosan megoldanám (ha tudnám otthon tölteni persze), hétvégente pedig bő 100km-ek össze szoktak jönni, arra pedig a dieseles fogyasztás csúcsszupi lenne.
A lényeg a plug-in-eknél, hogy városi használat mellett ne induljon el a motorja, márpedig a megadott menetteljesítmények a benzin/diesel + elektromos motor kombóra érvényesek, és csupán az elektromos motort használva nagyon gyök2 lehet a kocsi. Viszont nekem továbbra is az a bajom ezekkel a plug-in-ekkel, hogy sztem bazira sokminden elromolhat bennük (egyedül a toyota tett le vmit az asztalra eddig, meg ugye a lexus mint luxusmárkája), és amennyit spórolhatna az ember a "megfelelően kiaknázott használattal", azt szervízköltségen sokszoran elbukja.A Corollánál maradva 1.2 114lóerős benzines is van 5,5m Ft-tól, amivel elvileg 8liternél meg kéne álljon a városi fogyasztás, tehát a 7,1m Ft-os hibrid felárát a 2,5literes fogyasztáskülönbség 160ezer km után hozná be. A hibrid technika elvileg tartós, de ha elromlik, gondolom borsos, a benzines verziónál pedig egy extra turbóval + lendkerékkel kéne számolni.
Tehát ha szépen kibontom a "csomagokat", gazdaságilag az olcsóbb jobb
-
KAMELOT
titán
válasz Gsx-rr #51953 üzenetére
Sajnos csak itt van nagy heppje ennek. Ahova kéne az kína és japán, ott meg mindenki robogóval megy.
Vagy itt a taxis példa. Várjunk 30-40p amíg újratöltöm a kocsit. Utas meg lekési a gépet. Sietni kell a villanykocsival akkor nem bír ki semmit.Jó elgondolás csak nem egyszerű és mindenki az egyszerűségre törekszik.
Anyahajó atommeghatású akkor a konténerhajók miért nem?
BeZol: kiszámoltam a városi fogyasztásomat a kocsimmal. 5.5-6l/100km. 2.2t a kocsi Ennyit az egész elektromos öko hajtásról.
Fizetős töltéssel lehúzhatják magukat.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
Ne a leggazdagabb Skandinav orszagot hasonlitsd ossze a tobbivel! Nezd mar meg az Eu-s szamokat.
2 szazalek! Az semmi.
Meg ne a Leaf-et a toyotaval.
Mennyi egy Citigo elektromos es mennyi a benzines?
Kona ugyanez. A fele kb. Hogy kenyszeritik ki ha nem tudjak megvenni? Sehogy!
Es hiaba magyaraztok a napi 1 oras toltesre ugy hogy a vilagon legtobb helyen ez gond senkinek sincs ideje. Varosban otthoni toltes nem jatszik.
Amúgy meg itt mindenki védi az elektromos autót de én azt bírom hogy azok védik a legjobban akik ugyanúgy benzines vagy dízel Járnak.
Amíg ez így van ezek a hozzászólások egyáltalán nem hitelesek csak fikciók majd hogyha van elektromos autótok akkor osszátok itt az észt.Ez kb. álmodozás a semmiről olyan mintha beszélgetnénk arról hogy jövőre mindenki Ferrari val fog járni. Egy szép álom az egész. Látni azt hogy sehova nem fog fejlődni a töltési technika a duma megy csak a szilárd testes akumlátorokról.Tényleg csak azok fújják ezt az elektromos autót akik elvakultak de érdekes módon egyiknek sincs elektromos autója
-
CharlieDrop
veterán
válasz Gsx-rr #51953 üzenetére
Azért a BMW se adja fel.
Lassan itt az i4, de előtte lesz egy iX3 is
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Gsx-rr
veterán
válasz CharlieDrop #51957 üzenetére
Bele van kenyszeritve ahogy Ezredes is irta. Nem ebbol lesz a nagy love ok is tudjak.
Szerinted miert nem folytattak az I3-at?Pedig szerintem csak azt kellett volna.
Az I8 is mi volt? Vicc
-
H.Ezredes
őstag
válasz CharlieDrop #51957 üzenetére
Ilyen autók nélkül,hogy tudná csökkenteni a károsanyag kibocsátását a gyártó ????????? Mindenképpen kell fejleszteni ezeket
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
KAMELOT
titán
válasz szimi57 #51959 üzenetére
Eleve ha hosszabb utat tervez valaki akkor visz kannában üzemanyagot. 50km-ként biztos van kút itt EU-ban. Ez nem veszélyeztet senki, kivéve az olyan balfékeket, akik mindig min tankal járnak és 3-5000ft tankolnak.
Szoktam röhögni... Átmegy komáromba ahol az eu-ft végett olcsóbb az üzemanyag, kiszáll a 60k merciből és tankol 5000ftV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
válasz szimi57 #51959 üzenetére
Mi? Hogy szinte egy kamion kell ha lemerul egy elektromos szar? Szerinted mennyibe kerul egy ilyen kiszallas?
Es mennyi elmenni egy kanna benzinert.
Azert nalunk manapsag mar nem fogy ki a benzin az autokbol. A villanyautoknal meg izgulhatszAgregatort?
Nalad van baj! Milyen autoval jarsz? Mutasd mar azt az elektromos csodadat! Ja nincs?
Hiteles vagy nagyon, nyomod az egyre nagyobb baromsagokat1000 kilometeres utra? Ajanlom megnezni a becsuletesnepper videojat.
5 orat vert a Passat a Teslara es ha nem ingyen toltes lett volna akkor nincs 5000 diffi az uzemanyagban[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz Gsx-rr #51963 üzenetére
Eszem ágában sincs hitelesnek látszani, csak leirom a "baromságaimat". Neked sincs villanyod, akkor te sem vagy hiteles? Nem a videó alapján fognak választani a vevők, az egy baromság. A robbanó motorok a kukába fognak kerülni, ehhez csak az kell, hogy olcsóbbak legyenek, mint a belsőégésüek. Erre minden esély megvan, csak idő kérdése.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
steven84
tag
Jó dolog az elektromos autó, de amíg a mainstream piacra szándékosan trágya kinezetű kocsikat gyártanak, addig sokan nem fognak átállni.
Ha meg normális kinézetűt akarok venni ,akkor azok 30 millátol indulnak.
Lehet hogy egyre gyorsabban tölthetünk akksit viszont annál gyorsabban megy tönkre, ha használtan veszel mondjuk egy teslát, benne van hogy vehetsz új akkut néhány éven belül 5-10 milláért, de egy kisebb autóba is 3-6millió az aksi.
Itt a balkánon, a fillérbaszók országában nem hiszem hogy kifognak adni ennyit...[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz Gsx-rr #51958 üzenetére
No azt én sem tudom. Oké, hogy a karbon még mindig dláááága, de le lehetne cserélni másra.
Amúgy az i3, tökéletesen az A2 sorsára jutott.Az i8 nem rossz, az igazán azzal hódít, hogy rohadt jól néz ki. Igaz aki nézi a számokat és/vagy a technológiát, annak ez sz@r...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KAMELOT
titán
válasz Chrys_ #51964 üzenetére
Saját tapasztalat! Valóságot írom, nem a levegőbe beszélek.
szimi57: nem lesz olcsóbb a nyersanyag végett + a töltés.
Nagyobb hatótáv, több cella, nagyobb súly, kisebb hatótáv. EnnyiCharlidrop: i8 használhatatlan kocsi. Hely sincs benne. 2 személyes. Pénz mutogatásra jó!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
szimi57
őstag
válasz KAMELOT #51972 üzenetére
A fizikát nem olyan egyszerü megcáfolni. A nagyobb súly miatt nem fog arányosan nagyobb lenni a fogyasztás, a hatótáv pedig semmiképp sem fog csökkenni, nőni fog. A gördülési ellenállás a lényeges, nem a súly. A vonatszerelvények brutális tömegeket szállitanak egy szar kis villanymozdonnyal! Ennyi!
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Ck.
addikt
Valaki meg tudná erősíteni, hogy a 2017-től már NBT Evo-val szerelt autókban széria-e az Apple CarPlay?
Őrületbe kerget ez a zene strreamelésre használhatatlan szar sima NBT.
Nem lehet számokat váltani, a listákat üresnek mutatja, hol jó hol nem, kormányról 10-ből 9x hiába görgetem ki a kívánt dalt és kattintok rá, semmi nem történik. Kábellel összekötve viszont tökéletes.
A BMW nem ismeri el a hibát, ugyanakkor az egész net tele van vele. Ti nem használjátok telefonról zene streamelésre?[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
NBT 2 Evo - Melyik fajtát érdemes megvenni ?
Sokan nem tudják, hogy ebből a fajta fejegységből bizony sokféle létezik és nagy része nem alkalmas arra, hogy F vagy E szériás autóba be lehessen szerelni. Evo és Evo fejegység között árban akár 200e Ft differencia is lehet, így érthetően gyorsan lecsapnak a tájékozatlanok az olcsónak tűnő szettekre. Csak ez után szembesülnek azzal, hogy azt bizony nem lehet beépíteni. Megpróbáltam összefoglalni azt, hogy mire kell figyelni ha valaki maga akarja beszerezni a fejegységet vagy éppen a szettet. Többféle hardver verzió létezik, ezek között a legfőbb különbségek:
- GPS csatlakozó: A kék színű antennacsatlakozó (1) az újabb fejegységeken már nincs rajta mivel a GPS jelet etherneten keresztül kapja a telekommunikációs modultól. Ha olyan fejegységet sikerül vásárolni amin ez a csatlakozó nincsen rajta akkor vagy megbékélünk azzal, hogy nem lesz gyári navigációnk vagy venni kell egy aktív modult esetleg emulátort aminek az ára 250-300 euro körül mozog és beépíteni is plusz munka.
- 2 vagy 4 GB memóriás változat: Az első Evo fejegységeken még az ID4-es rendszer futott ez pedig semmiben sem különbözik az előző generációs NBT rendszerétől. Ugyanaz a menü, nincs Carplay és képernyőtükrözés sem. Az ilyen fejegységek 2 GB memóriával vannak szerelve és ahhoz, hogy az új ID5/6-os rendszert rá lehessen telepíteni a gyári navigációt kompletten le kell tiltani. Ha valaki Carplay-t akar az ilyen fejegységeken akkor ezt csak így lehet stabilan megoldani. Csodák és olyan ID5/6 szoftververziók amik nem fagynak ezen a fejen a kevés memória miatt, nincsenek. Ha biztosak akarunk lenni abban, hogy 4 GB-os verziót vásárolunk, keressük az apix-2 feliratú narancssárga(2) csatlakozót a hátlapon. Ha ez rajta van akkor biztosan 4 GB-os verzióról van szó.
- Optikai csatlakozó: A nagy fekete csatlakozón belül találhatóak az optikai csatlakozási pontok (3). Ha nincs ott akkor csak a lyukak vannak a helyén. Az ilyen csatlakozó nélkül szerelt verziók sem E, sem F szériába nem szerelhetőek. Többek között azért nem mert F szériában így nincs kommunikáció a műszeregységgel, E szériában pedig azért nem mert a gatewaytábla nem állítható be a megfelelőre ezeknél a modelleknél.
Ha a fenti dolgok adottak akkor biztos, hogy bármilyen modellbe beszerelhető a szükséges kiegészítőkkel az egység és aktíválható a Carplay és az egyéb extra funkciók. Érdemes még pár szót ejteni a megnevezéssel kapcsolatban. Az egység hivatalos neve NBT EVO. Sokan csak NBT 2 Evo-nak vagy NBT 2-nek hívják, mindegyik megnevezés ugyanazt a hardvert takarja és csak a fentiekben különbözhetnek.Csak 4GB os NBT EVO-ba érhető el ez a szolgáltatás.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Ck.
addikt
válasz H.Ezredes #51978 üzenetére
Jaj félreértetted, nem akarok mókolni meg itt kint nem is volna hozzáértő aki beszerelné.
A navival együtt az autó is leváltásra kerülne, ezért kérdem, hogy amiben már EVO egység van, ott a CarPlay alapértelmezett?KAMELOT:
Baj, hogy használni szeretnék egy gyári funkciót, ami jelenleg bugos/nem működik? Egyébként egyetlenegy gomb nyomásról van szó a kormányon, nem veszélyesebb, mint amikor az ablaktörlőt vagy a klíma hőfokot állítja vki. A menet közben laptopon filmet néző kamionosok nagyobb probléma szerintem.[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
Mindenki hülye mi.... [link]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #51984 üzenetére
Nem elo kell fizetni akkor lesz? G11 ben se volt.
-
KAMELOT
titán
válasz H.Ezredes #51983 üzenetére
Ezt mindenki tudja. Áramot valahonnan kell szerezni és csak innét lehet. Erőművek szén, atom, víz, nap, szél.
Mind hatalmas beruházások, amiért fizetni kell. Főleg az én gázos kocsim alig szennyez valamit.Így nem vezetek, de zenét nem hallgatok vezetés közben, hogy halljam ha valami kint körülöttem történik. Tudjak azonnal reagálni. Figyelek mindenre és mindenkire.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz MPeter87 #51989 üzenetére
Ezt tudjuk. Eko autózás, a háttérben meg mégnagyobb pusztítás. Erőművek, kábelek gyártása, kobalt és lithium bányászat.
szimi57: ez így is van ahogy írják, csak rengeteg pénz kell ide és az áramot szállítani is kell. Nekem is a házra a következő a napelem lesz. Kapunk rá 3000€ támogatást.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
BeZol
őstag
Hát, nekem városban volt már, hogy a seggemben állhatott a mentő egy ideje, de full kakaón ment a zene, és hiába szirénázott, én olyankor nem hallom (pedig nagyon jó a hallásom!), azóta városban nem bömböltetem. Szerencsére legtöbbször látni lehetett a fényjelzést, csak itt vhogy nem szúrtam ki. Az oldalról érkező mentő/rendőr/tűzoltó viszont szintén a nem hallom kategória lenne, ezért csak fél kakaóig nyomom városban.
Pár éve azon kacagtam, hogy ment volna a rendőr, már beleállt a suzukis seggébe, dudált, szirénázott meg minden, és a nőnek fel sem tűnt az egészből semmi. /fülhallgató volt a fülében, gondolom max hangerőn csapatott vmit/
Ugye már több cikk is volt, hogy elütöttek gyalogosokat, mert bömbölt a zene a fülében és nem hallotta h jönnek (szemmel meg nem szúrta ki).Szóval mint mindent, a zenehallgatást is csak mértékkel
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz KAMELOT #51996 üzenetére
Mi van? Ez most komoly???
Miért van akkor az auto gyárilag rádióval, CD lejátszóval, USB porttal ellátva és miért nincs letiltva mozgás közben? Jogszabály sem tiltja legjobb tudomásom szerint.
Komolyan ez lenne a főbenjáró bűn?
Egyébként meg mikor írtam azt, hogy csuma hangerőn megy a muzsika?! -
KAMELOT
titán
válasz Gsx-rr #51999 üzenetére
Figyelem az utat. Tudod 40t gylikológép van alattam. Pont tegnap történt. Durdefektet kapott a húzóra. Még szerencse, hogy csak az útjelző táblákat vitte ki. Nem borult fel, nem sérült meg senki.
Majd amikor leparkoltam akkor lehet dáridózni. Még kihangosítóval sem telefonálok vezetés közben.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Új hozzászólás Aktív témák
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000