-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CharlieDrop
veterán
Azigen 14 liter, hűha, injektorok jók? mondjuk ha nem, akkor füstölne. És igazából fura, mert ha elfogy (és nem elfolyt), akkor füstölni kellene, mert valahogy el kell égjen... de ez csak az én véleményem, tényleg el kell vinni és élő adatot nézni
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
#64118272
törölt tag
válasz MPeter87 #35701 üzenetére
Ezzel foglalkozik minden nap, a környéken messze a legjobb a témába, élő adatokat is néztünk, menet közben.
Mint mondtam, amit számítógép kijelezhet, körbe lett nézve, több helyen, semmi probléma nincs. Olyan gond lehet, amit a gép nem lát. Kérlek ebbe az irányba menjünk el, ne azt firtassuk kinek tetszik a DPF és kinek nem, ki tud szoftolni, és ki nem...
[ Szerkesztve ]
-
#64118272
törölt tag
válasz szőröscica #35703 üzenetére
Ne haragudj meg, engem nem érdekel az, hogy az én autóm mennyire óvja a környezetet vagy sem, ameddig a Trump félék szabadon engedik a bányáknak, gyáraknak, hogy füstöljenek kedvükre, nem az én kis kipufogó gázom fogja a világot romba dönteni. Cserébe a gázreakciót tönkreteszi, a motort elfojtja, az EGR a meleg kipufogó gázt visszaforgatja a motorba, ami biztos ezerszer jobb, mint a hideg friss levegő, amit kintről szívna be, stb....
Egy normális autót szeretnék, amit nem fojtanak agyon az uniós környezetvédelmi előírások. Ennyi.
-
#64118272
törölt tag
válasz CharlieDrop #35702 üzenetére
-
MPowerPH
félisten
válasz #64118272 #35700 üzenetére
A 480 lovat mondjuk kicsit urban legendnek tartom, foleg ugy, hogy azt allitod, nem fustol. Tenyleg tudnak ezek a motorok 400 lo kornyeken a gyari turbokkal, utana mar hybrid kell ra.(csak hogy tisztazzuk, stage 3 annyit tesz, hogy nagyteljesitmenyu befecskendezok, nagy cooler, hybrid turbo(-k), nyilt rendszer) De akkor igy fustolnek padlo gazra, mert a diesel alapbol fustol, nem hogy akkor, ha kap is naftat rendesen. Sok ertelme nincs, mert tenyleg jo motorok, de azert igy eleg rovid eletu lenne a blokk is, a turbok is, meg a valto is.
A Tiedet mondjuk szoftveresen lehet huzni nyugodt szivvel, ugyan az a 3L -es motor, csak butitva, tehat birja. Fustolni fog padlogazra a Tied is, csak nem olyan szinten. Ahhoz jobban meg kellene tepni, viszont akkor az auto hatulja is kormos lenne par 100km utan. Diesel az fustol szuro nelkul, ezzel nem tudsz mit csinalni.
Az, hogy sokat eszik, az nem normalis. Majd fele ennyit kellene zabalnia. Az, hogy kiszedetted az EGR-t meg a DPF -t az szerintem is csunya dolog, de ugye ez mindenki maga dolga. En soha nem tennem, mert gondolok masokra is(pont a varosban rossz, hogy teleszorod a levegot korommal), na meg onnantol nem road legal az auto sem. Ha elotte is rossz volt, akkor mashol kell keresni a problemat. De igazabol nem ertem, mi tud ekkora fogyasztas novekedest okozni. Legtomegmero? Termosztat is okoz ilyet, ha rossz, es az a DPF -re is hatassal van, ellenben az nem lesz ilyen merteku.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPeter87
őstag
válasz #64118272 #35704 üzenetére
Akkor vagy mégsem akkora ász a témában vagy nem vett valamit észre. Nem vagyok autószerelő, nem értek hozzá, viszont ennek azért valahol jelentkeznie kellene, főleg, ha csipsz előtt is ilyen volt. A tanktól motorig átnéztétek már, hogy száraz-e mindenhol? Mondjuk, ha a comp is írja, akkor gondolom nem elfolyik.. Tankolás alapján kiszámoltad, hogy mennyi a valós fogyasztása?
A termosztátok 94 foknál sztem jó kellene, hogy legyenek, szóval valami más lesz valószínűleg. -
-
-
erikke17
őstag
Én még egy hibásan beállított fogyasztás korrekciós tényezőt is esélyesnek tartanék. Hamis magas fogyasztás.
Bár E60-nál nem tudom van e ilyen még
Persze csak akkor ha számokban eszik sokat nem a tankon keresztül.
[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
negro
őstag
válasz #64118272 #35692 üzenetére
Ne haradhudj de ennek mi ertelme? Ugy ertem "kokanyolas" megvan, gyarihoz mar sok koze nincs es tobbet eszik mint egy M54-es 530i ami szint ugy 230 lo ahogy van.
Ne ertsed felre, nekem is a 528i nel katalizator nincs, illetve van egy direkt szuro, ezek elsosorban hang miatt nem a tobblet ~5-10 lo miatt de ettol meg ugyannyit eszik mint gyarilag.
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
negro
őstag
Hetvegen nekem meg sikerult befognom egy teherauto mogott ket, nem is kavicsot mar, hanem mar kovet kb. Sajna a mhazteton lett egy tuhegyni festek letores, illetve a lampa buran levo foliat szo szerint megvagta. Ez mondjuk +
Ilyenkor agyalok azon, hogy megerne az egesz mhaztetot is foliazni pont ezert. Csak az mar nem par ezer forintos tetel na meg ha az serul akkor lehet is lehuzni mert nagyon csunyan mutatna.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
#64118272
törölt tag
válasz MPowerPH #35707 üzenetére
Ki is van cserélve rajta minden, füstölni is füstöl, de nem annyira mint pl ezek: [link]. Mindegy, nem ezen van a hangsúly, láttam az autóját, nagyon durván lép, aztán ha nem 480, csak 400, nekem édesmindegy.
525d meg 530d az hogy ugyanaz a blokk? 500cm3 különbség van.
Mondom, el lehet ítélni azért, mert nem érdekel, hogy szennyezem a levegőt, de nem 1 autón múlik ez. Itt a buszok még olyan füstfelhőkkel közlekednek, hogy nézni is rossz. Ehhez képest én azt a napi 50-60km-t, amit megyek, az semmi, mikor vagy 100 busz jár sok száz km-t naponta a városban.
Tegnap este végig nézegettem a hőmérsékletet, és gyanús a dolog.
Ha végig nyomom neki, mint süket a csengőt, akkor 99-100fokig felmegy, ha lazán gurulok, akkor 60-65fok között poroszkál a víz. Ez szerintem túl nagy különbség, nem?
Ha tartom a tempós haladást, de nem padlózom, akkor 90 fok körül tartja magát.
-
ADAM1337
nagyúr
E39 touringra első és hátsó ablaktörlőből milyet, honnan ?
Illetve ezek a keret nélküli törlők mennyire jók ? (Gondolom az e39-re más a lefogatása) -
ADAM1337
nagyúr
válasz szőröscica #35721 üzenetére
Valeo van most rajta elől hátul, de hátul valamiért darálva/akadva megy vissza.(ez miért lehet amúgy ?)
-
ADAM1337
nagyúr
válasz szőröscica #35723 üzenetére
Hát ez novemberben lett véve, mert a nyár elején vettem egyet de csak a nyarat bírta.
Azért ennél kicsit tovább bírhatná, mondjuk ne adj isten 1 teljes évet.
Ha már a speckó lefogatás miatt csak ilyet tudok rárakni.[ Szerkesztve ]
-
peetmaster
senior tag
Sziasztok!
Gondolom volt már korábban téma itt bizonyos autódiagnosztikai programok megvétele/beszerzése. Jelenleg ott tartok, hogy szeretnék én is vásárolni egy hasonlót magamnak, only privát használatra. Kérdésem az lenne, hogy van valakinek javaslata, ötlete, tapasztalata, hogy milyet érdemes nézni? E60-hoz kellene, OBD2-es csatlakozóval ugyebár. Nagyon sokat nem szeretnék rá költeni, hiszen tényleg csak esetleges hibakódok kiolvasására és/vagy törlésére kellene, semmi mókolás vagy hasonlók, tehát egy faék egyszerűségű interfész, aminek a szoftvere windows7-el vagy 10-el is tökéletesen kompatibilis (pl. INPA). BMW specifikus érdekelne leginkább, de ha szerintetek megteszi egy univerzális is, én arra sem mondok nem-et.
Létezik ilyen?
-
ADAM1337
nagyúr
válasz peetmaster #35725 üzenetére
Én konkrétan egy 1000ft-osat használok alap dolgokra, de ismerősnek töröltem vele egr hibakódot, ami check engine-t dobott neki is.
Ez bt-s telefonos, nem tudom mennyire akarsz komolyabbat mert ellehet szállni vele, ha igazán jót akarsz. -
Möhe
addikt
semmi
[ Szerkesztve ]
-
Satyricon
addikt
Üdv mindenkinek a topicban!
Sose hittem volna, hogy a PH!-n rábukkanok egy BMW-s topicra!
Nos, én mostanában tervezem vásárolni életem első autóját, méghozzá egy E46-ot. Tudom, nem mai darab, de nekem ez az egyetlen márka és típus, ami eszméletlenül bejön! Nézegettem itt a környékünkön 316i-t már a faceliftes kivitelt, ami már 1.8-as motorral van, de az egyik az csak felpofozott szr, a másik viszont egész pofás darab, íme: [link] Nektek, így a képek alapján mi a véleményetek róla?
(lOo \ (llll) (llll) / oOl)
-
negro
őstag
válasz ADAM1337 #35720 üzenetére
Anno en is vettem bele 10e forintokert "gyarit" de volt, hogy 2 telet birt max. Utana mar csikozott amit utalok. Igy jo ideje azt szoktam, hogy megveszem a jo keretnelkulit a jo meretben es kieszedem belole a gumit majd atfuzom a gyari foglalatba. Igy 2000 forintbol megvagyok es ez is ugyanannyit bir, sot ahogy latom tobbet.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Don.Corleone
aktív tag
-
ADAM1337
nagyúr
Én 1x vettem bele valót, azóta miután félév után elhalálozott veszek bele való méretet 65/55 valeoból univerzálisat és átfűzöm.
De valami jobb módszert szeretnék ez koszos és macera.Erre gondoltam amúgy a keret nélkülinél: [link] (Nem pont innen venném, csak a típus miatt küldtem)
(#35734) Don.Corleone: Én is tartom bmw001 véleményét az az igazság. e30-ba volt utoljára jó a 4 henger ezekből.
[ Szerkesztve ]
-
negro
őstag
válasz ADAM1337 #35735 üzenetére
A keretnelkuliekben eleg jo minosegu (persze nem a legolcsobb markabol) a gumi. Ezert veszem meg komplett. Amit lehet kapni csak gumit tekercsen es meretre vagnak az nem igazan adja. Nekem ez a modszer bevalt. Amugy meg 15 perc max a csere.
Amit linkeltel jo lehet. Amugy mai bmwken is ilyen van mar gyarilag. Viszont E39-nel a gyarin van egy terelolap mert nem teljesen tunik el a mhazteto alatt. Iyen szempontbol lehet nagyobb lesz a szelzaj... nemtudom
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Don.Corleone
aktív tag
válasz ADAM1337 #35735 üzenetére
Szerintem itt az a fontos kérdés milyen használatra kell az autó. Volt szerencsém egy e46 1.8-t kipróbálni, teljesen jó gép volt. Vigyáztak rá nagyon, teljesen gyári, jól ment - pályán pedig panasz nem volt rá. Persze a nagyobb motoros kivitelek jobbak - ez egyértelmű, de a kisebb motor sem vall szégyent. Nekem amúgy épp egy 4 hengeres e30 van.
-
negro
őstag
válasz Don.Corleone #35737 üzenetére
Alapvetoen nem annyira veszes ahoz kepest. En E46 Compactot probaltam ezzel a motorral. De ez a legkonyebb E46 varians. Abban meg is lepodtem, hogy nem is indul meg rosszul. De megint ugye az ahoz kepest, hogy 115 lo. Egy varosi szaladgalos autonak boven jo igen. E30-ban meg persze nem volt gaz 4 henger mert 1000 kiloval benne volt igy is a bugi 18i -ben Meg akkor meg a M3 is sor4 volt. Mas korszakok voltak ezek akor na. 5er E39-bol meg nem volt 4 hengeres mert nem illik... (kesoi 20d sicc)
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
ADAM1337
nagyúr
válasz Don.Corleone #35737 üzenetére
Én e30-ba 6hengeresbe ültem, igaz az egy 7-es bmw 3literes motorja volt benne. (Barátnőm tesójáé volt, az nagyon ment, úgy elkapart 3.ba is 120-nál, 230le körül volt) Csak elég nyűgös volt, nagy hűtő volt benne és melegedett, utólagos ventivel is nyáron nem tudtál városba (Debrecen) közlekedni mert ha felkapcsoltad megölte az élményt, belülről viszont nagyon patent gép volt, fullos sport ülésekkel.
E46 azért már súlyosabb kaszni stb. de tény hogy az a fontos mire kell.Én idén adom el az e39-emet mert túl nagy ez városba, és a házunknál lévő kör parkolóba se fér be.
Cégnél van helyem, de itthon az utcán hagyni nem akarom, most is várok egy végzésre mert nappal mikor otthon hagytam egy részeg taxis megnyomta... -
CharlieDrop
veterán
válasz Don.Corleone #35734 üzenetére
Bocs, de az N42 és az N46 nem egy világból kimenő fajta, a facelift előtti M43 már más tészta...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Don.Corleone
aktív tag
Persze, szerintem az e46 - e39-el bezárólag az egyik legjobb korszak volt a Bmw történelmében. Családban van egy e36 1.6, egy városi szaladgálós néha napján pályázó, vagy ha épp balatonra kell lemenni csomagokkal, teljesen megállja a helyét, e mellett tök jó fogyasztása van. Az tény hogy kicsit lomha, össze vetve az e30-al az egy teljesen más világ, pörgősebb a motorja sokkal, más a két autó nagyon, de hát a tervezése is különbözött. Igazából bármelyik M kódjelű motor elvisz a világból, legjobb darabok, a kérdés csupán az, kinek milyen használatra kell. Városba-vidékre teljesen jó a 4 henger, de ha folyamatosan pályázik valaki, oda azért teljesen más.
(#35739) ADAM1337 - Szerintem a 6 hengeres kivitel, gyáriban, legjobb volt. Elképesztő az az autó, kicsi a kaszni és a 6 henger, maga az álom. Fontolgatom hogy az enyémbe ha nem is 6 hengerest, hanem egy IS-t majd egyszer.... egyik ismerősöm ajánlotta is, neki van egy komplett lerakat. Eladni sose fogom, majd ha lesz idő meg pénz hozzá.
(#35740) CharlieDrop - épp a hozzászólást pötyögtem ahol írtam is hogy az M kódjelű a legjobb darab.
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz Don.Corleone #35741 üzenetére
naja, csak ugye a kérdező facelift modellt keres
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
erikke17
őstag
válasz erikke17 #35686 üzenetére
Azt találtam ki erre a hibára, hogy veszek egy klímatisztító habot. Aztán a két kondenzvíz csövön keresztül betolom neki az anyagot. Úgyis ott folyik ki a hab amikor folyékony halmazállapotúvá válik pár perc után.
De előtte még megküldöm sűrített levegővel is
Szerintetek?
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Satyricon
addikt
Mindenképp E46-ot akarok, és olyat ami nem fogyaszt sokat! Oké, hogy a sorhatos 320-as bikább gép, de 1. sokat fogyaszt, és nem győznék tankolni, mivel alaphangon is 8-10 litert beküld magába százon, és még lehet keveset is mondtam!, 2. ha 320-at vennék, ahogy ismerem magam, a sebességkorlátozást baromira nem fogom betartani! A bika gépeket nem Magyarországra tervezték, ahol 50-70 és 90-nel szabad csak közlekedni! Magyarán nem tudnám kihasználni a kocsit.
Szóval összefoglalva: Imádom az E46-ot, mindenképp ezt akarok venni! Azért gondoltam a 316-ra, mert nem a mogyoródi forma1 pályára akarom vinni, se gyorsulási versenyre, hanem hétköznapi kocsikázásra. Néha eljárni vele melóba, szóval nem kell brutál bika gép! A rászánt összeg, hátt... Kicsit bajba vagyok, mert 1,1M Ft-om van rá. Tudom kevés, de ennyit szánnék rá.
[ Szerkesztve ]
(lOo \ (llll) (llll) / oOl)
-
whitezo88
nagyúr
Ha már árak, Csontinál miért olyan alacsonyak a BMW árak? Fapados, bontószökevény, vagy mindkettő? 1,5ért E60 525D? megnézném a diagon meg kátyús úton. E46 is 7-800 k.
[ Szerkesztve ]
-
Satyricon
addikt
válasz CharlieDrop #35747 üzenetére
(#35746) Skimaster: Touringot nem akarok, kicsi a hely neki itthon. A sedan is épphogy csak el fog férni(bár fateromat még be sem avattam hogy veszek kocsit, majd csak akkor néz nagyot, ha hazaviszem! )
----------------------------
Hmm... Mondasz valamit, erre még nem is gondoltam.
De... Miben különbözik a 318-316 a 320-tól? Az okés, hogy nagyobb a teljesítménye, de megbízatóbb? Ha igen, miért? Örülnék neki, ha kioktatnátok, szeretném tágítani a fejem ezzel a témával kapcs.ban. Szóval egy 800.000 Ft-os 320i többet ér és tartósabb, mint a 318 és 316i?
Mellesleg... A fekete 316-ot lebeszéltem az eladóval és a BMW szervizzel, hogy viszem péntek reggel teljes körű átvizsgálásra. Kicsit tartok tőle, hogy csalódni fogok. 13k-t rászántam, max bukom, ha tré állapotba van műszakilag! Egyébként mentem a kocsival, de városba nem nagyon tudtam kipróbálni. Péntek délelőtt majd kipróbálom városon kívül is, hogy mit tud! Amúgy mind kívülről, mind belülről igen csak elnyerte a tetszésem... Láttam már 1-2 használt BMW-t, de nem voltak túl jó állapotban! Ez viszont nem egy leharcolt darab...
[ Szerkesztve ]
(lOo \ (llll) (llll) / oOl)
-
szőröscica
addikt
válasz Satyricon #35745 üzenetére
8-10et az 525i-m eszik, egy 1700 kilos automata touring.
Masreszt, ha ennyire szamit a fogyasztas, a BMW nem a Te markad. Itt a fenntartasi koltseg kis hanyada csupan az uzemanyag ara.
A kinezett 316i pedig az E46 kinalat alja. Alapmotor, teljesen alap felszereltseg, ennek nem sok koze van a BMW-hez.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Napelem
- LEGO klub
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Parfüm topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Robot fűnyírók
- Mazda topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000