Új hozzászólás Aktív témák
-
Nixon18
senior tag
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Megpróbálok rákérdezni MAnfrotto hazai viszonteladóknál, hogy van-e nézegetőbe ilyen táskájuk.
Egyébként a Tenba Fulton tetszik, de ugyanúgy le kell venni hozzá a táskát, hogy hozzáférjek a géphez. Ha jól értelmezem, akkor az csak hátulról nyílik. Illetve a 14 liter elég kicsinek tűnik, de szívesen megnézném, ha nem Münchenben lenne a legközelebbi viszonteladójuk.
Igazából az Axis már érdekesebb akínálatukból, de az már horrorösszeg. Annyi pénzért 40 literes Millet túrazsákom van. Lehet, hogy beaplikálom akkor a gépet a 20 literes Quechua-táskába. Jobb, mint hegyről le az oldaltáskával bénázni.Köszi a tippeket!
-
Grillo
senior tag
válasz Nixon18 #31244 üzenetére
Nekem [ilyen] van, de lehet most nem ezt venném. Anyag, minőség fasza, nagyon könnyű, kényelmes.
Én egy GX8-at tartok benne 3 objektívvel, de ez ugye m43 rendszer, szóval a 100-300-as obim akkora egyedül, mint egy átlag FF obi (még egy 14-43 és egy 45-150 van velem). Emellett pumpa, akkuk, lenspen, meg a hátizsák esőköpenye lakik az alsó részben.
A felsőbe berakom a 13-as lapost, egér, töltő, meg mondjuk 2 szendvics, jegyzetfüzet, pár dolog. De a lapos mellé már nehezen férnek iratok is, és a felső rekesz akkora, hogy a 10-es tablet vastag tokkal már nem fér bele magasságra, a zipzárat nem lehet behúzni.
Az első kiszsebben vannak külső akku, iratok, kisebb cólmókok, kulcs.
Kétoldalt vannak zsebek, egyik rugalmas palacknak, másik nem, oda megy az állvány, bár én nem használok.Szeretem, nekem a napi munkábajáráshoz épp elég, de már egy pulcsit, nem tudok berakni, egy kis esőkabát még talán elférne. Még esetleg egy csat a mellkasnál lehetett volna, de még 1-2 óránál hosszabb túrán nem voltam vele, ott meg még nem zavart.
Ha a laptopot és a cuccait kiveszem, akkor nagyon kényelmes, ha meg van tömve, azért akkor már van súly, de erről meg nem a hátizsák tehet. -
addikt
Elkezdett "ragadni" az 500d-n az expó gomb, ezt lehet valahogyan orvosolni?
Ha félig lenyomom, van hogy úgy marad 1-2 mp-ig és csak utána ugrik vissza.Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
Peczek
aktív tag
Bocs, tudja-e valaki azt a weboldalt, ami google térképen mutatja a nap kelését - fekvését, beesési szögét? Építészeti fotóhoz nagyon jó, ingyenes, de nem találom.
-
Peczek
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #31256 üzenetére
Köszi. Nem ezt kerestem, de ez is tökjó
-
szazbolha
addikt
válasz FerNandor #31225 üzenetére
"Most ő ugye - egyébként szerintem nagyon szépen elmondja a dolgokat - full manuálban fényképez és a csúcsfényekre exponál. "
"Ezen kívül, ha választok metering mode-ot, talán a spot lenne ilyen helyzetben a legoptimálisabb "
Kb ez a lényeg, ha elhagyod a komfort zónát és van elég idő elkészíteni a képet.
Érdekes így fotózni, főleg ha azonnal visszanézhető az eredmény, és kicsit még korrigálható ismételt felvétellel.
A DSLR-ek kiváló fénymérő eszközök. Visszavert fényt mérnek, de egy megfelelő fehér kupakkal az objektíven beeső fénymérőként is működik.
Marad a régi módszer: téma választás, fénymérés, pici gondolkodás, expozícós adatok beállítása (figyelembe véve a mélységélesség követelményt, ISO minimalizálás, bemozdulás és berezdülés elkerülése, stb)
Az ISO limiter, záridő limiter, előkép diagrammal sokat segíthet.Fontos megérteni a középszürkére mérési elvet és megtapasztalni azt, hogy mit hogyan kell korrekciózni. Mikor lesz az emberi bőr természetes, a havas táj meg a fekete macska portréja alap esetek.
Fontos megérteni, hogy a képrögzítésnek van egy dinamika tartománya, és a lefotózandó témának szintén. Ez a kettő általában nem azonos. Dönteni kell, hogy a világos vagy a sötét részek legyenek részletgazdagabbak.
A "csúcsfényre mérés" azt eredményezi, hogy a világosban lesz több részlet, de ez nem mindig ad jó eredményt. Emberi arc, égbolt, stb nem lesz mindig az elvárásunknak megfelelő. Korrekciózni kell. Egy idő után szinte automatikusan megy. Régen a diával 1 EV tévedés sem volt elfogadható, most azért ez nem olyan nagy tragédia.Nem mindig a tökéletesen, vagy a legkevesebb kompromisszummal exponált kép a legjobb kép.
-
szazbolha
addikt
válasz FerNandor #31228 üzenetére
Nem mindegy... ha a DSLR fénymérése alapján állítod be az expozícós adatokat.
A fénymérési módok különböző helyen és különböző területen mérik a téma megvilágítottságát. Nagyon nem mindegy, hogy spottal rámérsz egy napsütötte házfalra, vagy átlagoló mérésre hagyatkozol, amely lefedi az aszfaltot meg az árnyékos fa lombját is.Ha spot terület nem mozgatható (középen van) akkor az általad fontosnak vélt képelemre rámérsz , expo adatot beállítod, és a képet átkomponálod.
6-8 próba után fogod érezni mi a lényeg.
A nagyon okos mérési módoknál (mátrix és társai) általában a már megkomponált képen mérünk, és tényleg nagyon okosak, még az égbolt sem nagyon csapja be, de ettől függetlenül lehet korrekciózni.
Korrekción azt értem, hogy az ISO/záridő/rekesz 3-asból valamelyiket eltéríted, vagy eleve a korrekciós tárcsával (ha van ilyen) a mérési eredményt tolod el.Ha van hisztogram az is sokat segíthet, mert látod hogy a sötét vagy világos részek vannak túlsúlyban. Pár elcseszett kép hisztogramját megnézed, máris érteni fogod merre tekerd a korrekciót vagy a záridőt a hisztogram alapján.
-
Neck
veterán
válasz FerNandor #31261 üzenetére
Lazán kapcsolódik a fénymérés témához: újabban egyre több szenzor ISO-invariáns. A modern szenzorokkal szerelt Sony, Nikon vázak pl ilyenek.
Ha ilyen szenzorral épített vázzal RAW-ban fotózol, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy mindegy, helyesen exponálsz-e mondjuk ISO 800-on, vagy durván "bebukod" a képet ISO100-on, és utólag húzod fel az EV-t (ebben az esetben 3 FÉ-el). Az eredmény mindkét esetben gyakorlatilag ugyanaz. Ami a "bebukott" kép előnye lehet a "helyesen exponált" képhez képest, ha nagy a dinamikakülönbség a képen (pl sötét kertben egy állólámpa egy jó példa), akkor utólag döntheted el, a kép melyik részét húzod fel 3 FÉ-el, és melyiket nem (Pl valószínűleg a lámpát nem kell )
Ez csak az ISO invariáns vázakkal működik. Ha nem ilyennel fotózol, akkor nem ez a helyzet, utólag húzva az EV-t jellemzően rosszabb eredményt kapsz.
Jó eséllyel a Nikon D7200-ad ilyen, ki tudod próbálni
Ha valahol nem jól fogalmaztam, kérlek javítsatok ki, nem sértődök meg
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
FerNandor
őstag
Köszi. Ennek is utánanézek majd alaposan, de egyelőre ennyit találtam, és le is írja a lényeget, de te is leírtad:
"The ISO 100 shot pushed by 5EV is essentially indistinguishable from the native ISO 3200 shot, even down to the darkest tones in the image. This is very impressive performance: the D7200 is probably the closest to being a truly ISO Invariant camera that we've seen. This means that you could reduce ISO (and the hardware amplification that goes with it) by 5EV in order to retain 5EV of highlight detail, then adjust the brightness afterwards with no additional noise cost."
[link]
Szóval szerencsére a D7200 ilyen"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
szazbolha
addikt
válasz FerNandor #31263 üzenetére
Azt gondolom, hogy ez nem azt jelenti, hogy adott megvilágítottságú témát különböző ISO beállításokkal fotózhatunk, ha a záridő/rekesz páros nem változik és majd később szabadon felhasználhatjuk RAW-ból, mintha helyes expo adatokat használtunk volna (beleértve az ISO-t)
A helytelen expoziciónak továbbra is az a következménye, hogy a sötét vagy a világos tónusú képelemek részletessége csökkenhet.Úgy értelmezném ezt az ISO-invariáns lehetőséget, hogy beállítjuk a megfelelő záridő/rekesz értéket (bemozdulás/mélységélesség feltételekkel), majd az ISO-t állítgatjuk a fénymérés eredménye alapján.
Erre azért van lehetőség, mert a magas iso (nagy érzékenység) mellett sem növekszik jelentősen a képzaj, azaz nem okoz jól látható részletvesztést. -
Neck
veterán
válasz szazbolha #31264 üzenetére
Így van, pontosan erre gondoltam.
Nem jó ötlet sötétben a záridő csökkentésével, magas ISO-n egy sötét képet létrehozni, amiben már nem, vagy csak alig marad "tartalék".Ez a technika akkor jó, ha nem vagy biztos benne, hogy mennyire érdemes csúcsfényre exponálni vagy átlagolni stb, ebben az esetben ha a megfelelő rekesz/záridő kiválasztása után ISO-ból "alá" exponálsz, akkor adott esetben az utómunkával egy alacsonyabb ISO képből szebb kép nyerhető, mint egy megfelelően világos (és emiatt esetleg csúcsfényekben kiégett), magasabb ISO-jú képből.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Jahno
őstag
Pedig sötétben mást nem bírsz csinálni, vagy hosszabb zár, de a magasabb ISO is azért, hogy legyen tartalékod. Gépekre is vannak táblázatok, hogy mekkora ISOn mekkora a dinamikatartomány, vagy a csoda VLOG/SLOG videósok is azért nem működnek ISO100on, mert ott szűkebb tartományból bír átlagolni.
-
Lassú Víz
őstag
-
Lassú Víz
őstag
Az ISO emelésével csökken a dinamika ez egyértelmű. De nem biztos, hogy a felhúzott részekben marad elég árnyalat a szép képhez vagy a színhűség megőrzéséhez. Persze ma már AI minden is és az algoritmusok olyan részletekkel egészítenek ki egy képet amit soha nem fotóztunk le.
Bonyolult ez, lényeg, hogy mindenki ismerje a kezében lévő eszköz és az utómunkára használt programok határait, és ahhoz igazodva exponáljon a lehető legjobban.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Neck
veterán
Itt arról beszéltünk, hogy ha valami ISO 3200-on elfogadhatóan néz ki low light-ban, de kiégne a pontszerű fényforrásod, akkor ehelyett fotózhatod ISO 100-on, és utólag csak a sötétet húzva pont jó lesz. Nem arról a szituról, ahol 10 másodperces expo kell, mert sötét van, mint éjszaka a kútba dobott csizma szárában
Lassú Víz:
Egy bizonyos szintig kb mindegy, a mostani modern szenzorokkal annyira kicsi a back-end noise, hogy 4, esetleg 5 EV-t nyugodtan lehet alálőni és visszahúzni, ha ez segít a kérdezőnek a csúcsfények kezelésében. Nyilván ha szétküldöd, akkor nem lesz jó.Amiről a cikk ír, főleg akkor kezd gond lenni, amikor a natív ISO intervallumon kívülre kerülsz, mert ott már a kamera is csak a natív legmagasabb ISO-ra húzza rá a plusz EV-t. Illetve, ha nagy a back-end zaj, amit utána digitálisan erősítesz -- ezek a gyakorlatban az ISO invariant szenzorok.
Én még az a6500-on próbálgattam, ott 4-5 EV difi pixelbuzulással is kimutathatatlan volt. A D7200 szerintem kb hasonló szint lehet. Az a7III-on még nem próbáltam, de meg lennék lepve, ha nem tudná az a6500 szintjét.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Jahno
őstag
Hátőőőő, ha valami kiég és ahhoz képest levesszük az ISOt, akkor miért nem a záron emelünk? ISO100on nehezebben húzol fel sötétet, mint 400-800-X valamennyin. A sötétnek kell az ISO. 6500 és 7200 kb. párban van, A7-III csöppet más szint. Hasonló körülmények közt 3x annyit bele lehet verni, ott sokszor ISO3200 alá nem engedem, de bátran nyomom be a 12800at vagy dupláját. Közben 7200nál azért 1600 felett már gondolkozom, hogy jajj mi lesz belőle. Bár itt az is közrejátszik, hogy ez a 7xxxx-es sorozat nem volt annyit gyakorlaztozós terepen a kezemben, mint a többi.
-
palacsint
csendes tag
Sziasztok!
Nikon Coolpix P330, nem lehet bekapcsolni. Bármit ötlet, hogy mit lehet vele kezdeni, hogy újra működjön? Baja nem volt a legutóbbi használatnál, amikor még működött.
Néha világít a zöld power LED, ha töltőn van, de amúgy nem reagál semmire.
Nem nagyon volt használva az utóbbi években, csak kb. félévente feltöltöttem vele az aksikat.
Firmware lett frissítve V1.1-re pár éve, az javít ilyen hibát, és akkor meg is javult vele.
Másik aksival-memóriakártyával ugyanúgy semmi. -
Neck
veterán
Nem vagyok biztos abban, hogy átjött, miről írtunk eddig.
Tegyük fel, esti szalonnasütős csoportkép, f4, 1/125, ISO 1600-al helyes expo-t kapsz, látszik a társaság etc, amit láttatni akarsz - de a 60W-os békebeli villanykörte, meg a tűz egy része kiég.
Egy ilyen szituban mit akarsz a záridőn állítani?Ha meglövöd f4, 1/125, ISO 100-al, és utólag csak az arcokon húzol 4 FÉ-et, a máglyán meg az izzón nem, az arcok kb ugyanannyira lesznek zajosak, mint az ISO 1600-al lőtt képen, de a tűz / lámpa jobb lesz. Szerintem. Nyilván ezekhez "iso invariant", vagy mint fentebb leírtuk, alacsony back-end zajjal rendelkező szenzor kell, egy belépő tejfölösbödön nem képes rá.
Szerencsére a D7200 igen."ISO 100-on nehezebben húzol fel sötétet, mint 400-800-x valamennyin" --> Ezt kifejtenéd bővebben? Én úgy tudom, hogy ha ISO 1600-on lőttél meg valamit, abban kevesebb tartalék marad, mintha ISO 100-on lőtted volna.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
szazbolha
addikt
A zaj ok, de a két esetben eltérő lesz az, hogy 1EV megvilágításkülönbséget hány bittel lehet ábrázolni azonos megvilágítás esetén. Vagyis elvileg az ISO 1600-al helyesen exponált arc több részletet fog tartalmazni, mint a 4EV-vel alulexponált, majd feldolgozáskor +4EV korrigált.
A korlát továbbra is a szenzor dinamika tartománya.
Ha nem így lenne, akkor gyak végtelen dinamika tartományt lehetne elérni 1 expozícióval. -
Neck
veterán
válasz szazbolha #31273 üzenetére
Elvileg.
Az általam említett példát kipróbáltam a gyakorlatban, és semmilyen különbség nem látszik. Hiszed, vagy sem, tényleg így van. Persze nem minden szenzorral működik, és nem is lehet a végtelenségig csinálni, de az általam fentebb leírt tartományban működik. Lehet nekem van túl jó vázam hozzá. De nem csak nekem, hanem rajtam kívül sok másik embernek is, nem véletlenül született millió és egy cikk illetve videó a témában.
Én csak a kérdezőnek szerettem volna segíteni, egy általam a gyakorlatban kipróbált technikával. De lovagoljatok nyugodtan az elméleten tovább, papíron biztos igazatok van, ISO 102400 esetében.
Én befejeztem az ezzel a témával kapcsolatos további ragozást, mert mindent leírtam, amit szerettem volna.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
szazbolha
addikt
-
Jahno
őstag
" Én úgy tudom, hogy ha ISO 1600-on lőttél meg valamit, abban kevesebb tartalék marad, mintha ISO 100-on lőtted volna."
ISO100on lehet azt a részét semennyire sem exponálja ki, de minden gépre/szenzorra akad táblázat.
Erre szoktam emlegetni a Sonyt, hogy pld. SLOGban videózva nem is lehet alacsonyra állítani az ISO-t, mert akkor nem lenne miből átlagolnia.
-
Jahno
őstag
-
Neck
veterán
válasz szazbolha #31275 üzenetére
Értem, amit mondasz - de ezeknek a szenzoroknak a fizikai korlátja nem 4 fényértéknyi húzásnál van
Amint időm engedi, feltöltök egy fenti módon meglőtt ISO 100 (sötét), és ISO 1600 (helyes expo) RAW-ot, és nézegesd meg. Az alapján eldöntheted magad a dolgokat.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
szazbolha
addikt
hát.. ha a valóságban a zöld lomb miatt zöldes árnyalattal lesz megvilágítva az arcbőr, akkor az úgy rögzül a felvételen is, kivéve ha a színegyensúlyt eltolod, de akkor még a fák lesznek természetellenesek.
Nem feltétlen az utómunka a jó megoldás (lokálisan is lehet utómunkázni, de ritkán sül el jól), lehet vakuval is deríteni a közeli arcokat - ha a helyes bőrszín a cél, a távoliak meg nem számítanak, nem baj ha zöldesek.
Pl. záridő előválasztás 1/60 vagy 1/100, ISO és a rekesz a háttér expojához állítva és a vaku elektronika szépen szabályozva magát derít. Legfeljebb a vakut kell korrekciózni +-1,2 EV-vel.
Én a hátteret is lejjebb venném 1EV-vel, de csak addig hogy az arcok ne virítsanak a vakú miatt, ne váljanak le a háttérről.Akár beépített vakuval is lehet próbálkozni, ha teszünk rá egy fényterelőt. ISO800-1600-nál már kellő távolságra tud így is deríteni.
-
BoneDragon
veterán
Sziasztok,
Ti mivel szoktátok takarítani a lencsét meg a szenzort? 1 honapja sincs meg a gep, de mar tele van porral a szenzor.
Köszi. -
Jahno
őstag
válasz BoneDragon #31282 üzenetére
Körtepunepa, póló sarka, lenspen cuccok... Szenzorhoz meg szánombánom nincs merszem, azzal időnként beadom a Tripontba vagy ide-oda.
-
szazbolha
addikt
válasz BoneDragon #31282 üzenetére
Objektív: Zeiss objektív tisztító folyadék + hozzáadott kendő. De ritkán, mert nem zavar ha kicsit poros a frontlencse.
Szenzor: Mostanában szinte semmi. Esetleg pumpás lefújás, de az is van hogy ront a helyzeten (amit lefújok bennmaradt a gépben 80%-ban). Korábban a fenti páros, ha ráragadt mocsok volt. Egy pici faspatulára tekerve a nedvesített kendő.Sok vita volt erről mindenféle fórumokon... a Canon-t párszor szervízbe vittem, és olyan érzésem volt utána, hogy még a készített "kép" is tisztább, pedig ők is kézi módszerrel pucolják.
Mióta nincs mozgó tükör sokkal kevesebb a szenzor problémám, pedig gyakran cserélek objektívet terepen is. -
Jahno
őstag
válasz szazbolha #31284 üzenetére
Na, utolsó mondat érdekes, mert ugye csoportokban mindenen is megy az adok kapok, aztán valaki a milc ellen azt hozta fel példának, hogy könnyebben koszolódik, mint a tükrös. Én meg nem tudom, de tükrösnél nekem is volt olyan, hogy tisztítás aztán pár expó után porosabb lett, mint volt :-D
-
Neck
veterán
Szerintem a tükröt az akna mélyén, és mögötte a szenzort nehezebb takarítani, mint a MILC szenzort Lehet, hogy gyakrabban kell a MILC esetében, de egyszerűbb sokkal, a kisebb bázistáv miatt.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
szazbolha
addikt
-
Guitar14
senior tag
Sziasztok!
Nikon Coolpix S9900
Elmúlt napokban minden probléma nélkül működött rajta.
Ma bekapcsolva az alábbi képernyő fogad:
Egyedüli dolog amit csinálni tudok az az Igen/Nem választása de hiába nyomok OK gombot vagy MENU gombot, hogy kilépjek/elfogadjam vagy bármi - semmit se reagál.
Csak fel le tudok menni, bármit tegergetek, nyomkodok és semmi..
Bekapcsológombbal minden oké mert ki-be kapcsolni lehet.
Akksit/SD kártyát kiszedtem vártam, visszatettem és akkor sincs válatozás.
Mielőtt elvinném szervízbe kiírnám ide hátha valaki tudja a megoldást.Stick around. I'm full of bad ideas. - Isaac Clarke | Xbox:GuitarXIV | PS:guitarxiv
-
Guitar14
senior tag
válasz Guitar14 #31293 üzenetére
Megoldódott, köszi a tippet Jahno
Szétszedni teljesen nem tudtam mert valami patentot/csavart nem sikerült megtalálnom de a teteje félig lejött és a szalagkábelt megmozgatva már működnek az előlapi gombok!
Stick around. I'm full of bad ideas. - Isaac Clarke | Xbox:GuitarXIV | PS:guitarxiv
-
adamcsik
aktív tag
Sziasztok!
NIKON Coolpix B700-as gépből valahogy ki lehet olvasni az expószámot? -
sasa134
addikt
Fotós beárazós topicot hol találom? Köszi
Avanti Roma
-
rii
nagyúr
sziasztok
mint hozzá-nem értő ( egy canon 40D-m van, sima kitobival, azzal fotózgattam, de sose volt időm beleméllyedni a fotózás technikai oldalába. ) szeretném megkérdezni, tudnátok-e használtan olyan -DSLR vázat és -objektívet (analóg objektívet), -állványt mondani, amivel házilag de azért jó minőségbe meg le lehetne fotózni sajtokat, meg ilyen kaja-termékeket, ha foodstylist nem is, de valaki majd beállatja, én csak szeretném jó minőségbe lefotózni
nem lesz belőle print-anyag, inkább csak web-re.
lámpákat, derítést lehet gányolni valamit házilag legalább kezdésnek?
vagy ehhez vaku kell?árat nem tudok mondani ....
100-200-300E Ft.előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Jahno
őstag
Szerintem 200 küvecs felett környékéből a világot meg lehet váltani, mert nem mozog és van fény. Ha eddig Canon volt, akkor abba az irányba mennék, mert csak, bár ha összeírom akkor lehet a 300ba sem fér bele :-D
Lámpákat lehet, max. menjünk sorba, mert én inkább vakuznék, de persze gányolni lehet, csak ahhoz jobban kell érteni. És mindegyikről sokat lehet pofázni. Tőlem függetlenül, mert én mindenről is sokat tudok pofázni :-D
Tán egy 750D, 18-105-135 valamivel, mellé szokásos Aliexpresses Q666/Beike/Meike/Zomei klónos állvány legyelekcsehektől, de világítással azért hümmögős lesz. Meg az egészhez kell némi elmélet, én felét a 40D-vel kipöcsölném, mert régi, vacak és zajos, de max. adsz fényt, mi baj lehet?
Tárgyfotó lehet ilyen:
Meg ilyen is:
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest