Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Konyhanyelven "becsillanás".
Ugyanaz történik fizikailag így is úgy is, max a mértéke lehet vita tárgya.#30651laskr99
IR-ben az lesz kérdéses, hogy hosszú záridőben készíted a képeket vagy nem. Minél hosszabb az expo, annál jobban ki fogja mosni a képet egy-egy becsillanás.
Nem átalakított gépen az az 1% IR fény ami átjut a szenzorhoz, azt könnyű elnyomni fényszennyezéssel, ami állítólag akár jöhet vázon belülről is vmi LED formájában. De erről csak hallomásból tudok és váza válogatja. Régi tükrös gépeknél még a keresőt is le szokták takarni az hosszú expo idejére. Jah és persze fényes nappal működik csak, ha nem teljes spektrumú a váz. Ha meg teljes spektrumú, akkor meg nem kell hosszú záridő és akkor a becsillanás és a vázon belüli LED-ek sem zavarnak sok vizet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jaah, nem egyről beszélünk akkor. Te a sun flare-re gondolsz? Én csak arra a fátyolos fényudvarra gondoltam, ami kimossa a képet, fényforrás meg lehet képen belül vagy kívül mindegy.
Mondjuk azon a napellenző nem segít, ha belekomponálod a képbe a
sun flare-tvakító fényforrást (korlátozott tapasztalatom alapján).
Ellenben úgy tudom (lehet tévedek), hogy ezek a jellegzetes "bokeh-szerű" effekteket - aka sun flare - a lencsebevonat hivatott kordában tartani. A modern lencséken elvileg egész kultúrált, míg vintage obin ez a bevonat hiánya és az optikai hibák összessége adja azt a szerethető karakterisztikát. Nem?[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz Teasüti #30648 üzenetére
Én is épp a héten rendeltem egy Freewell 2-5-ös VND-t, de bevállaltam inkább egy 82-est, hogy minden obira felmenjen step-up gyűrűkkel, meg esetleg még alá is tehessek más szűrőket. A 77-es UWA-ra is ráhagytam így egy kicsit, hogy ne nagyon vignettáljon.
A napellenzőim úgyis csak dísznek, meg védelemnek voltak fent az esetek nagy részében. Kicsit hülyén fog kinézni a 82-es szűrő az 58-as obikon, de kit érdekel.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
Yanchi8
csendes tag
Hali!
Szeretnék kezdő, gyakorlós fényeket venni, amikkel azért lehet megvalósítani dolgokat. Ugye így szóba is jött a villanj körte mint olcsó megoldás, viszont látom, hogy sok helyen árulnak 135wattos izzóval olyan szetteket, amik két állványt tartalmaznak, 2x 135wattos izzót (fix fény) és softboxot. Ebben pozitív lehet, hogy videózásra is alkalmas. Valamelyikkel van tapasztalatotok, melyik irányba érdemes elindulni? Esetleg van 50-60k-ig bezárólag értelmes komolyabb alternatíva?
-
Jahno
őstag
válasz Yanchi8 #30656 üzenetére
Van mindegyik. Felejtsd el, de ha budapesti vagy akkor inkább egy sörért adok kölcsön és próbáld ki.... A 135 wattos nem variálható és mindenhez is kevés lesz, inkább valami LEDes irányba menj el. Videózni egyértelműen LED panelek, fotózni valami kisvaku aztán max. szintet lépsz, ugye kérdés mit szeretnél.
-
Redplee
senior tag
Hali, van valaki aki jártas fényképezőgépre rakható mikrofonok terén? Sony ZV1 videokamerára keresek mikit, és a Rode Videomicro és a Rode Videomic GO között mi a különbség és melyik lenne jobb?
Tech YouTube csatornám: Ren-Tech - Technology Unboxed
-
Teasüti
nagyúr
-
topikk
senior tag
Sziasztok! Lehetséges, hogy ez márkafüggő és nincs általános válassz, de azért hátha. Mirrorless gépeknél time lapse készítése közben a blende folyamatosan nyit / zár minden exponál. Hogyan lehet ezt megállítani / fixálni? (Nikon Z)
-
Rapid136
őstag
válasz topikk #30661 üzenetére
Használj manuális objektivet :)
Ha kikapcsold az AF-et, akkor is? Lehet hogy minden exponál élesreállít, emiatt nyitja a rekeszt..Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
topikk
senior tag
válasz Rapid136 #30663 üzenetére
Manualis fokuszra van allitva es igy is nyit meg zar, nem ertem miert. Ha fokuszalni kell, akkor ertheto mert kell a feny az AF-nek, de ha nincs fokuszallitas akkor foloslegesen rangatja oda-vissza a blendet. Lehet hogy ha nem is fokuszal, de ellenorzi az elesseget a szenzoron.??
kovsol: akkor a Sony tobb lehetoseget / beallitast tud erre, nem talaltam ilyent a Nikon Z-ben
-
ph_5.5
aktív tag
válasz topikk #30664 üzenetére
Tom Hogan tesztje a Z6 II-ről:
"You should also know that the Z6 II respects shooting aperture up to f/5.6. In other words, focus is performed at f/2.8 if you're set at f/2.8, while focus is performed at f/5.6 if you're set at f/5.6. When you set apertures of f/6.3 and smaller, the camera focuses with the lens set to f/5.6 (or the maximum aperture of the lens if it's smaller). The unique aspect of this is that the EVF shows DOF directly up to f/5.6. Beyond that, you need to invoke a programmed button or pull off the trick I note in my book to see exact DOF in the viewfinder."
Tehát ha F11-en készíted a time laps anyagot, akkor F5.6-F11 között fogja mozgatni. Ha F5.6-on készíted akkor viszont elvben nem fogja mozgatni a rekeszt. De ennyi a max amin tudsz segíteni. -
topikk
senior tag
válasz ph_5.5 #30665 üzenetére
Ez csak a fokuszalasra vonatkozik es a live view megjelenitesre. Amugy ettol fuggetlenul (hogy a live view megfelel a beallitott rekesznek f/5.6 folott), f/1.8 vagy f/2.8-nal is beugrasztja , nem ertem miert. Latszik ahogy mozog a blende ha belenezek az obiba. Nem 5.6 -ra, hanem olyan kb 2.5-re
-
veterán
Nem vagyok egy filter-junkiee, de most úgy hozta az élet, hogy csináltam szívességből páros fotózást, és a tavaszi-téli-felhős kevert fények miatt nekem kissé lapos lett az eredmény. Photoshop CC és CaptureOne most az elsődleges platformom, ezekhez tudnátok ajánlani normális minőségű preseteket? Nem gond, ha fizetős, csak legyen normális minőség. A neten persze mindenki a saját portékáját magasztalja, de ebből már megjöttem...
A CameraRAW alatt direktben alkalmazható presetek jobbnak tűnnek elsőre, mint a C1 darabjai, a kipróbáltak alapján legalábbis. Emiatt C1-ban bontom a nyers fájlokat, de PS-en belül rakok rá presetet.
Ezúttal kültéri várandós fotózáshoz keresek elsősorban valami bevált megoldást, de glamourra is írhattok, ha valakinek van tuti tippje. Köszi előre is!
-
Speeedfire
nagyúr
Sziasztok,
kaptam egy 20e-res kupont az emag-ról és arra gondoltam, hogy fotós/videós cuccra költöm. 10-20e-ret még rádobva. De nem tudom milyen értelmes dolgot tudnék venni belőle
Állvány, vagy fény. Ki mire költené? Jöhet valami tipp.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
vihartigris
őstag
válasz Speeedfire #30670 üzenetére
Vegyél pálinkát
Fényből sosem elég.
[ Szerkesztve ]
bármi reciproka a semmi
-
Jahno
őstag
válasz Speeedfire #30670 üzenetére
Mivel van négy állványom és 20asből amúgy sem sokat lehetne lőni, mert vagy drágább vagy Aliról érdemes lengyelektől, ezért fény jó lenne, főleg tartalékizzók a halogénjeimbe, ez talált pénz, pont elmehet rá. Bár éppen szívom a fogam, ebben a hónapban kicsit meglódult a fotós beszerzés, oszt előbb fizettem be 1ezrest a bankszámlámra, hogy tudjak kártyával fizetni :-D
Tippet meg hiába mondom, hogy végy egy marok Ulanzi és Vijim LEDes mókát, ha nem érted és pont nincs rá szükséged.
-
Neck
veterán
válasz Speeedfire #30670 üzenetére
Egy jó filter pont kijön belőle. CPL vagy ND.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Speeedfire
nagyúr
válasz vihartigris #30671 üzenetére
Pálinka van, sarki fényhez meg vodka kell
Jahno: Nekem egy kínai állványom(weifeng 6663 vagy valami ilyesmi ) van, meg 4db vakuhoz. Van 2 pici ledes lámpám, egyik rgb (VILTROX Weeylife RB08P RGB), másik fóliás. Valami nagyobb jó lenne stream-nél. De azok elég drágák, még kint is. Még a led akkus cső is jó, de az is inkább 60e+
Neck: Cpl-t nem szoktam használni, ND-re meg haida van. VND-n agyaltam még esetleg videó miatt. Jó lenne idén picit fejlődni benne.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Jahno
őstag
válasz Speeedfire #30674 üzenetére
LED fénykardom kb. 5ezer volt, kis pénz meg kisebb foci de azért haver valamit alakított vele:
-
Jahno
őstag
válasz Speeedfire #30676 üzenetére
-
Jahno
őstag
válasz Speeedfire #30678 üzenetére
Volt pár :-D
Ez a kard:
RGB mindenes:
Sima fóliával színezhető:
Meg van csak fehérsárga és egy kis vízálló kocka. Most tesztelgettem, a kard is majdnem 1 órát megy teljes fényerőn, a többi 1.5 órát simán, kicsit csökkent fényerővel 2 órát is. Makrózni meg terepre teljesen jó, végigvásároltam a sort :-D
-
veterán
válasz Speeedfire #30670 üzenetére
Normális egérre vagy WACOM-ra pont elég lehet a 40k.
-
Speeedfire
nagyúr
-
Jahno
őstag
válasz Speeedfire #30681 üzenetére
Figyelni kell az árát és Ebay/Ali vonalon párszor meglesni, akad néha olcsóbban. Teljes RGB, távirányítós, nyilván a világot nem váltja meg fényerőben.
-
Jahno
őstag
válasz Yanchi8 #30683 üzenetére
Nem túl régóta, de szerintem konkrét videózásra alkalmatlan, arra ott vannak az egyéb lámpák és LED tablók, abból is akad már teljes RGB, teljesen jó áron. Azt meg tudom csinálni, hogy este kiviszem valami sötétbe középszürke fallal és valamit lemérek. A képek amúgy ISO1600on készültek és ilyen /100 környéki zárral, szóval hasonló.
-
Jahno
őstag
-
veterán
Tiszteletem!
Az adobe RGB gyakorlati használatával kapcsolatosan lenne kérdésem. Valószínűleg amatőr kérdések, de érdekel, hogy milyen a mindennapos élet egy ilyen monitorral. Az elmélettel szerintem nagyobbrészt tisztában vagyok, értem a színterek közötti különbséget stb stb. Amennyiben van egy adobe RGB képes monitor az ember birtokában, be van kalibrálva és rendelkezik az ICC fájlal amit a megfelelő helyre bemásolt akkor hogyan tovább?
Gondolom alap esetben a folyamat úgy néz ki, hogy a felmásolt row fájlt megnyitom a képszerkesztőben ahol megmondom neki hogy adobe rgb szintérrel szeretnék dolgozni. Elkészítem a fájlt amit a netes közzététel miatt sRGB-ben exportálok. Mivel a monitor és a win is adobe RGB-re van állítva akkor hogyan tudom megnézni az elkészült sRGB képet? Vagy ha épp nem retusálok pl. a böngészőben látható sRGB képek hogyan jelennek meg? Mindig állítgatni kell a win és a monitor színprofilját?
Amennyiben valaki megosztja velem hogyan kell ezt a mindennapokban használni azt megköszönöm. Segítene a döntéshozatalban, hogy hobbi fotósként akarok-e beruházni egy komolyabb monitorra, és ha igen akkor annak használata mennyi vesződséggel jár (vagy válasszak inkább egy jó sRGB monitort). -
Teasüti
nagyúr
válasz t-shirt #30688 üzenetére
Ha nem kifejezetten ez a munkád és kell a wide gamut, akkor szerintem a mindennapi IT élet egy merő önszopatás wcg monitoron.
Kevés a színmenedzselt szoftver (én épp tegnap szembesültem vele, h Chrome nem tudja olvasni a Capture One alól exportált jpeg-ek színprofilját és a monitor natív színterében jeleníti meg, míg Lightroom-ból kipottyanó fájlokkal nincs ilyen gond. Viszont Edge meg hűen jeleníti meg a C1 fájlokat is. A Windows képnézegetőt is elfelejtheted, kell egy 3rd party.
Maga a Windows interfész nem színmenedzselt és meglepő módon a képszerkesztők GUI-ja se (csak a viewer ablaka ), szóval wcg monitoron minden túlszaturált lesz, kezdve a háttérrel. Chrome nagyrészt élhető, Youtube, a weboldalak, a legtöbb tartalom színhű. De ami nem, az túlszaturált. Én át fogok térni Edge-re...Amúgy raw konverterben általában a kidolgozás nem aRGB vagy sRGB alatt megy, illetve nem beállítható. Ezek exportnál érdekesek csak, de a munka az az adott szoftver munkaszínterében történik, ami Adobe esetén ProphotoRGB, ami egy sokkal-sokkal nagyobb színtér, amibe belefér a kamera lineáris raw képe. A kidolgozás meg ugye ennek az óriási lineáris dinamikatartománynak a kompresszálása a monitor jóval kisebb dinamikájához illő kontrasztos képbe.
Szóval ha én megint monitort vennék, akkor 100% sRGB lenne. Ha nem videózol mellette.
A legtöbb nyomda is sRGB-ben kéri a fájlokat, szóval profi fotósként se igazán maradsz le semmiről sRGB monitorral. Wcg elég hányatott sorsú technológia sajnos. Vmiért nem akarják széleskörűen támogatni.
Apple próbálkozik egy ideje a DCI-P3-mal (hasonlóval) az ő eszközein, ami dicséretes. De az internet sztenderdje a mai napig sRGB...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #30689 üzenetére
Ehhez hozzá kell tenni, h a legtöbb wcg monitor tud színtér emulációt, viszont arra figyelni kell, hogy a marketingesek nem a valós kalibrálás utáni színtér lefedettséggel reklámozzák a terméket.
Mondjuk papíron a 99% aRGB és 100% sRGB kalibrálás után már csak 89% és 97% meg ilyenek...
Ha ez esetleg zavaró, akkor marad a natív sRGB monitor.[ Szerkesztve ]
-
homeless09
őstag
Sziasztok!
Olyan képszerkesztő / utómunka szoftvert keresek, ami relatív egyszerűen használható kezdők részére is, az sem baj ha magyar, de angollal is elvagyok ha nincs hozzá magyar nyelv. Főként hobbi célból van fotózgatok. Nem kell ingyenesnek lennie (khm... )
Előre is köszi!'Nobody, nobody does it better than Manchester United'. |
-
vihartigris
őstag
-
Jahno
őstag
válasz homeless09 #30692 üzenetére
Eleve egy csomó géphez jár a gyártótól is olyan, ami egész értelmes. Canikonhoz saját, sony/Fujihoz Capture van, egyes Panákhoz is, Olyhoz meg a workspace.
De ott a GIMP, Darktable, apróbb dolgokra IrfanView, FastStone, XnView, ACDSee, LinuxMAXre PhotoPad és Phocus, csak Linuxra Photivo, Digikam, de lassan korrekt online cuccok is vannak, néha beleny szoktam nyúlni.
Többit tudja fene, akad egy gyűjtésem, néha optimalizálom, beleollózva gondolom winre kell:
PhotoScape: http://photoscape.org/ps/main/download.php
Paint.NET: http://www.getpaint.net/download.html (egyszerű képszerkesztő, viszont rétegeket is kezel, satöbbi)
Paint.NET pluginok: http://forums.getpaint.net/index.php?/forum/44-plugin-packs/
RawTherapee http://rawtherapee.com/
RawTherapee leírás: http://www.bykyny.hu/rawtherapee.shtml
Phocus (Hasselblad) jpg és TIFF fájlokat kezel: http://www.hasselblad.com/software/phocusDarktable: https://www.darktable.org/install (+Linuxra és MACre is)Polarr: https://www.polarr.com/Filmulator: https://filmulator.org/ (ingyenes RAW kidolgozó, Winre és Linuxra de még erősen tesztverziós)Photo Pos: https://www.photopos.com/Pos-Free-Photo-Editor.aspFotor: https://www.fotor.com/windows/index.html -
Jahno
őstag
válasz homeless09 #30695 üzenetére
Lassan átpakolom a linkjeim valami onedrive alá, mert eddig egy Face csoportban szerkesztgettem, csak aztán túl nagyra nőtt. És most már le sem lehet tölteni, mint file. Eddig volt rá opció, aztán bedobtam még 2-3 csoportba, de ilyesmit nem árt ha néha ápol az ember, az meg már úgy zűrös. Igaz telibe szubjektív, de mittomén, aki lusta keresni, annak vízjelezők, csoportos átméretezés, online szerkesztő, pár értelmes mobilos app. Amikről amúgy Pixinfo és minden portál szokott írni, de akkor is :-D
-
Lassú Víz
őstag
válasz homeless09 #30692 üzenetére
+ FastStone (jpg, tiff)
+ Affinity Photo
+ Dxo piacra dobja hamarosan (vagy már elérhető) a Photolab raw konverterét önálló termékként.
Digikam van windows-ra is, de csak nyilvántartásra érdemes használni.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Teasüti #30689 üzenetére
Azért nem ekkora szívás, mint leírod. Nekem aRGB-t tudó monitorom van, és D50 mellett tudja a megadott lefedettséget.
Több monitoros környezet általában nehézség, mert a programok vagy egy icc állományt vagy az elsődleges monitor színprofilját használják. Ezt leszámítva az általam használt Olympus Workspace, DXO Photolab, Affinity Photo, FastStone Image Viewer mind egyformán és jól jeleníti meg a színeket, természetesen bekapcsolt színkezelés mellett. Mentéskor vagy aRGB vagy SRGB profil kerül a fájlokba, sohasem a kalibrálási ICC profil, attól függően hová szánom. Nekem nem volt gondom a böngészőkkel sem, a beágyazott fent két profillal elboldogultak.
Ami viszont tény, hogy ha mindenki más SRGB-t néz, akkor célszerű arra optimalizálni a kidolgozást. Viszont van az a pénz, amiért a nyomda nem ragaszkodik az SRGB képhez. Egy idézet a Pigmenta oldaláról:
"A felbontáson kívül fontos, hogy legyen beépített színprofilja, lehetőleg RGB rendszerben, pl. AdobeRGB vagy ProPhotoRGB. Ezen kívül fontos, hogy kalibrált monitoron dolgozz, különben jelentősen eltérhet az amit te látsz a monitoron attól, amit mi látunk a monitoron és így attól, ami végül nyomtatásra kerül. "A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen