Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Teljesen amatőr vagyok (épp csak az alapfogalmakkal vagyok tisztában, pici paint shop pro tapasztalatom van a hétköznapi eljárásokban, és egy kompakt gépet szoktam használni családi eseményeken - szóval laikus ) és az érdekelne, hogyan tudok készíteni magamról olyan felvételt, ahol többször szerepelek? Ugyanabban a jelenetben mondjuk egy padon fekszem középtávolságban, egy közeli porté a kép sarkában, kicsit messzebb egy fán csimpaszkodok, ilyesmi.
Van vmi algoritmus, ami kivonja egymásból a képeket, vagy kézzel kell kivágni és beilleszteni az emberi alakokat egy képbe?
szerk: bonyolítja a helyzetet gondolom, hogy nem tudok majd ugyanolyan beállításokat használni minden képnél: pl szeretnék majd egy akrobatikus mozdulatot is elkapni jó gyors záridővel.Kell ehhez vmi felszerelés? Vagy egy egyszerű kompakt géppel is kivitelezhető? (olympus sp 510 uz) Legalább egy állvány gondolom pont kéne hozzá...
Megoldható, h a háttér egy természetbeli kép legyen? Vagy az túl nagy falat, ha nem teljesen statikus a háttér? (levelek mozgása, fény/árnyék változások, stb)
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Féltem, h kézzel kell vagdosnom. Ez megsokszorozza a munkaidejét, ha igényesen szeretném... Nincs program, ami tűréshatárokon kívül csak kivon egy képet egy másikból? Mint CAD programokban a boolean műveletek, csak fényképpel. Arra gondolok, h veszi a két képet, megkeresi a különgségeket, majd ezt ráhúzza az egyikre.
És ha különböző záridőket használok és eltérő blende értéket, akkor máris zsákutcába kerülök?
Mert akrobatikát maximum 5 ms záridővel próbálnám felvenni, de statikus pózokhoz ennél hosszabb is jó, sőt kell. -
Teasüti
nagyúr
A CAD csak egy példa volt ahhoz a művelethez, amihez hasonlítottam a problémát.
Milyen javaslatot tudnátok akkor adni a beállításokhoz? A psp-hez konyítok annyira, h pár réteg ne okozzon problémát, a kérdés arra irányult, h nincs-e erre vmi algoritmus, szűrő, program, ami helyettem összeollózza. Viszont a gép beállítása már nem egyértelmű.
Fényerőt vagy mit, utólag nem tudom szinkronizálni képszerkesztőben? Mert amúgy hogy máshogy tudom megoldani egy gyors jelenet rögzítését a statikusak mellett? Kétlem, h azonos iso és blende mellett maradna elég fényem egy rövid záridőhöz. Főleg, h nagy mélységélességhez még kicsi rekesznyílás is kell, ha jól tévedek.A 35 mm-ert megmagyaráznád?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz qnadam #10349 üzenetére
Ez jó ötlet, szinte adja magát, h a távolabbi önmagam már ne legyen éles. Az megoldható viszont, hogy a kamera előtti egy méter és kb 10 méterig minden éles legyen? Hogy tudom megállapítani ezt a képességet a gépemen?
A kézikönyvében az olvasható, h 6.3-63 mm olympus ed lens f2.8-3.7, ami 35 mm-es kamerán megfelel 38-380 mm-nek. Ha jól tudom ezek az értékek mérvadóak, bár már nem tudom miről van szó. Illetve még apperture F2.8 és F8 között.
Vagy csak élesben derül majd ki, h mekkora mélységélesség tartományt tudok kicsikarni?
szerk: gondolom csak az egyik képet kell használnom teljes egészében, hátterestül, aztán a többi képből csak az embert illesztem be és helyezem el a képen. Vagyis apró eltérések beleférnek a képekbe, ugye? Hoppá, várjunk csak, ez így egy napos kültéri képnél nem fog menni. Árnyékot nem tudok kivágni, és készíteni sem, annyira nem ismerem a programot.
Vagy ezt ki kell trükközni a jelenetben, h ne legyenek árnyékok? Van vkinek tapasztalata amúgy ebben?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz qnadam #10351 üzenetére
Távkioldást sajnos semmilyen formában nem támogatja a gép.
Így érdekes lesz, tudom.
Idáig értem a lényegét, de mi van akkor, ha bonyolódik a helyzet? Megoldható pl. hogy kezet fogok saját magammal (csak érzékeltetésképpen), vagy az átfedéseket nem fogom tudni kezelni? Csak ötlet szintjén lenne pl egy no kontakt, semi kontakt harc jelenet is, ezt inkább felejtsem el? Nem kell nagyon bonyolultra gondolni, teszem azt „csak” egyik alak rúg egyet, másik alak meg elhajol, rámozdul, stb. Technikailag nincs, vagy csak marginális átfedés lenne, az árnyékok kérdésesek inkább. Ehhez hasonló jelenetet képzeltem. Vagy inkább a fantáziámban létezhet csak?Másik dolog meg, ha erdős, bokros hátterem van, akkor gondolom anomáliáktól fog hemzsegni a kép, mikor az elsőre ráhúzom a további képrészleteket.
szerk: képstabilizátor miért ellenség? Kézikönyv annyit említ csak a működéséről, h megnöveli a záridőt.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz copass #10355 üzenetére
...jah.
De egy-egy trükkhöz sztem mindenképp kell majd vki, aki elkapja a pillanatot. A pózolós részét valóban meg lehet csinálni idözítővel is.Meg remélem azért egy-egy fokos elmozdulás még elfér a képeken, mert még állvánnyal sem lesz kőmerev a gép.
Polárszűrő sokat dob a napos kültéri képeken?
Milyen nagyságrendben vesztegetik az előtétlencséket? Ha ilyen egy-két ezer forintos tétel, akkor kötelező vétel.
Fényt mennyire blokkolja egy ilyen lencse? Észreveszi a kamera?Bocs a sok kérdésért, de nekem nagy segítség.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz qnadam #10358 üzenetére
Gondolom itt csak egyszer kellett beállítani a gépet.
Én nem látok hibákat a képen.Amúgy mennyire tervezted meg a jelenetet helyszín szempontjából?
Gondolom hasznos lehet pl előre kimérni akár mérőszalaggal, h ki hol legyen a képen.
Amúgy én is ilyen szélesvásznú képet szeretnék összehozni, mint a linken lévő képed, de panoráma esélytelen. Már csak azért is, mert a gépem csak olympus márkájú xd kártyával lenne hajlandó panorámázni (aminek az okáról fingom sincs, de a szemét válogatós ) .
Úgy tervezem, h egyszerűen csak kivágom a hasznos - ami 851*315 adta képarány lesz - képterületet az eredeti 4:3-as arányúból. -
Teasüti
nagyúr
PSP és PS közül melyik intuitívabb? PS-t csak képeken és videón láttam eddig, lényegesen letisztultabb interface-e van, mint a PSP (9)-nek(, amit most használok).
Viszont a gépem Olympus tömörítetlen fájljait nem ismeri ez a verzió, az újabbakban meg megváltoztatták az interface-t alapjaiban. Szóval, ha újítanom kell, akkor lehet bepróbálkoznék a PS-el, ha az ember barátabb. Szerintetek? -
Teasüti
nagyúr
válasz copass #10371 üzenetére
Gimpet utoljára középsuliban raktak elém és nagyon utáltam. PSP után olyan volt nekem, mint win után a linux. Oda születni kell, mint a linuxhoz. Az csak akkor menne, ha előtte nem használtam volna soha mainstream képszerkesztőt és nem keresném benne a megszokott eszközöket.
Akkor maradok psp vonalon, bár annó is már a 9-esig volt csak baráti.
szerk: amúgy kipróbáltam a technikát, össze is jött, majdnem jól elsőre.
A hátterem nem lett ugyanolyan az összes képen, mivel vakuval beltéren lőttem és most látom csak az ilyen „összehasonlító” képeken, h mennyit számít a fény visszaverődése.
Csak pislogtam, h jééé raytracing módjára meg lehet figyelni a változásokat a fény útjában, ahogy a szoba különböző részeiben pózolok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz qnadam #10377 üzenetére
Én eddig úgy tapasztaltam, h nem automata. Beállításaiban legalábbis nincs ilyen opció, fényértékeket lehet szabályozni +-2 egységben. Meg ha tényleg szabályozza magának, az elég kicsi tartomány lehet, mert szemre eddig mindig ugyanakkorákat villantott.
De lényegében mindegy is, a projektemben nem játszik szerepet.
Amúgy psp-ben hogy tudom szinkronizálni a képek fényerejét? Van vmi mintavételi lehetőség két fájl között?
JetiRulez
Az erősen tűréshatáron kívül van már sztem, én nem dugnám rá. Ilyen kis feszültségeknél tizedvoltos nagyságrendű tűrések vannak csak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz qnadam #10386 üzenetére
Manuális módban fotózok.
Megnéztem a kézikönyvet is újra, de még jelét se látom annak, h automatika szabályozná a vakut. Az un. auto mód meg csak ki-bekapcsolja fényviszonyoktól függően. De ha mégis, akkor meg két egymást követő kép mozdulatlan kamera és azonos környezet mellett ekkora különbséget megenged magának?Ha raw-ban fotózok, akkor nincs minőségromlás, vagy igen? Amennyire tudom a színtér korlátaiba ütközve van csak veszteség, ha mondjuk lecsökken a dinamika tartomány.
szerk: más. Érdemes a monitoromhoz felrakni hozzávaló icc profilt? Vagy laikus szem kb annyit lát belőle, mint tyúk a szivárványból?
Régen kipróbáltam ezt, de pl a win képnézegető háttere irritálóan besárgult tőle. És hát nem tudom, h annak olyannak kell-e lenni, vagy szar a profil, ami elvileg a moncsihoz lett bemérve.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Tegnap örököltem egy állványt kamerával együtt, ami jó a fényképezőhöz is. szóval azt hiszem mindenem megvan már, hogy elkészíthessem a projectet. A kellő ismereteket is felszedtem hála nektek.
Már csak a tavaszra várok és a stabil 15+ fokokra.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz flash- #10416 üzenetére
Esetleg lágyító előtét?
(#10418) jasonka
Én szeretnék ilyet a kellék táramba, és jó lenne, ha ilyen olcsón hozzá is jutnék, mint amennyit írsz.
A polárszűrő hatása az egyetlen dolog, amit képmanipulálással nem lehet utólag elvégezni.
Hogy kell-e neked, azt könnyen kiderítheted pár tesztkép áttekintésével, tele vele a net.
Kültéren hasznos, beltéren csak spéci körülmények közt (üveg mögül fotózva, stb).Van amúgy poláros napszemüveged?
Pont ugyanazt tudja.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Polárszűrőről jut eszembe, nem létezik véletlenül olyan előtét lencse, ami egyszerűen fogok és ráhúzok a bridge gépem obijának külső átmérőjére? Mint egy műanyag kupakot, ami rugalmasan ráfeszül.
Elég macerás lenne beszerezni a gyári adaptert hozzá, egyrészt pofátlanul drága, másrészt nehéz hozzájutni. -
Teasüti
nagyúr
Úgy érted, hogy a legkisebb érzékenységen, szűkre húzott blendével és gyors záridővel is be tudod égetni a képet?
Én még sose kerültem olyan helyzetbe a kis gépecskémmel, h túl sok lett volna a fény.
De hát gondolom az 1:2.8-as fényű obi az vacaknak számít a profi gépekhez képest.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Megpróbálkoztam pár teszt képpel, hogy gyakoroljak egy kicsit, de rögtön olyan gondba ütköztem, hogy a képeim el vannak csúszva egymáshoz képest. Állvány ide vagy oda, már attól elmászik picit, ha az exponáló gombot lenyomom.
Nos majd még próbálkozok időzített felvétellel is, hogy mondjuk percenként lövöldözzön, de a kérdésem most az lenne, hogy meg tudom igazítani a képeket, hogy egybevágóak legyenek?
PSP X3 van most fent, ért ehhez vki itt? Még sosem próbáltam fájlok közötti feladatot végezni, így elképzelésem sincs, hogy milyen parancsokkal fogjak neki, egyáltalán képes-e rá a program. -
Teasüti
nagyúr
Bazdmeg, találtam egy opciót a PSP-ben, h aritmetikai műveletek, ahol több képet tudok kombinálni.
És egész jól össze is illeszti a képeket, még a egymáshoz képest elcsúszottakat is. Jobban összevágta nekem, mint én elsőre kézzel.
És ti azt mondtátok, kézzel kell vagdosnom...
(Persze ez nem jelenti, hogy ez minden esetben jobb eredményt ad, mintha kézzel csinálnám, de a lényeg, hogy VAN ILYEN LEHETŐSÉG ) -
Teasüti
nagyúr
Multi expókat szeretnék készíteni, de úgy összeilleszteni, hogy nincs áttűnés.
Konkrétan többed magammal szeretnék szerepelni a képen.
Time-lapse funkcióval tudom helyettesíteni a visszaszámlálást. Bár azt még sosem használtam, remélem annál is jelez a gép, hogy lőni fog.Nekem rendes nagy, embermagasságú állványom van, nem is volt olcsó annó.
Ekkora méretekben nem hiszem, h létezne tökéletesen merev kivitel. Kivéve, ha nem csirkelábakra állítaná az ember a gépet, hanem vmi masszív tereptárgyra.
Esetleg, ha nagyon kicsi tűréssel és illesztéssel rendelkezne, ami semmit nem kotyog és kőmerev anyaga lenne, de az meg megfizethetetlen sztem.szerk: de most a kép kiigazítása piszkálja a fantáziám, már csak azért is, hogy meg tudom-e csinálni. Jó lecke lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz qnadam #10458 üzenetére
Majd még kísérletezek vele, mert azért sokat hibázott az amúgy sem optimális képen (este, beltér, lámpafény, 1600 ISO, vaku nélkül, alul exponált képek).
Viszont ideális körülmények közt a világos és sötét módok - amiket használtam - akár még jót is alkothatnak. Ahogy megfigyeltem, ilyenkor pl a sötét mód esetén a legsötétebb területekből vágja össze a képet. Vagyis ha én világos háttér előtt vagyok, akkor engem hagy bent, míg világos módban meg kivág a képből. Az OR, XOR, AND, ADD, SUBTRACT, DIFFERENCE és ÁTLAG számomra kicsit értelmezhetetlen eredményt ad, mintha félig negatív képet készítene - minden színcsatorna kiválasztva bevitelnél (illetve mégse, némelyiknél sima multi expo képet készít, áttűnésekkel). Itt még ötletelnem kell, h mire is jó az, amit ezek csinálnak.
Talán ha visszaillesztem simán egy olyan képre, amin nincs tárgy, csak a háttér, akkor talán megyek vmire. De valszeg rosszul gondolom.MÁS
Rejtély számomra, hogy panoráma esetén (FB cover képarányába éppen kettő darab 4:3-as kép belefér, szóval lehet inkább nem egyetlen 4:3-ast nyirbálok meg, így nem kell tartanom majd attól se, h nem fér bele a jelenet képkivágásba ) miért lesz expo különbség a képek közt, amikor full manuális módban voltam, fix fehéregyensúllyal (egyik gyári volt kiválasztva), vaku nélkül és ugye állandó környezeti változók mellett (beltér, lámpafény).
szerk: Talán mert jpeg-be mentettem?Még vmi.
Amikor a kézikönyv azt mondja, a fehéregyensúly kézi beállításához csak tartsak egy fehér lapot a gép elé, akkor ez alatt vmi spéci papírt ért, vagy megteszi egy mezei fénymásoló papír is, amiről azt hiszem, h fehér?Köszönöm!
szerk: ha már panoráma...
Amikor közeli (5-15 méter) képet készítek és azért jelentős halszem effektus fedezhető fel a képek között egymás mellé rakva, akkor jó ötlet ezeket a "halszem javítóval" eltűntetni?
Vagy vmi más trükköt szokás alkalmazni? Mert az se lenne gáz, ha össze lehetne fűzni a képet 3D-s hatással is, mintha egy henger belső oldali palástjára illeszteném a képeket.Én tegnap a straighten eszközzel hoztam függőlegesbe a képek széleit. Így ugyan össze tudtam rakni őket, de a halszem effekt továbbra is megvan a képen.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz spanyoll #10461 üzenetére
Azt sem tudom mi az a bracketing, kétlem, h ilyeneket állítgattam volna. Magyar menüt használok amúgy a gépen, és már nem hinném, h lenne olyan funkciója, amit ne ismernék.
Ha jól látom a képeken, akkor ez csak a panoráma esetén van, mikor elforgattam a kamerát. Ugyanabban az állásban tényleg szemre ugyanolyan képet lő, de pl egy ajtó, ami az egyik kép jobb szélén mondjuk inkább sárgás fehér, az a másik kép bal szélén már szürkés, elforgatás után.
Biztos akkor a megvilágítás babrál ki velem...Azt mondod raw esetén a wb értelmét veszti? Oh, ezt nem is tudtam még.
(jéh, tényleg, most ovlasgatok a raw-ról. )Panorámát akkor magamnak kell kikísérletezni... értem.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #10463 üzenetére
Arra figyelj, h milyen akkut használsz, vagy elemet.
A gyengébb minőségek nem bírnak rövid idő alatt nagy áramokat leadni.
Főleg ha vakuzol is, úgy már elég könnyen túl tudod terhelni az elemeket.Amúgy meg megcáfolni nem tudom, de megerősíteni sem. De én azért elvárnám bármilyen géptől, h funkciójának megfelelően lehessen használni. Ha mégse, akkor meg előbb-utóbb úgyis megadja magát. Ráadásul ha még garis is, akkor meg lényegtelen kérdés.
Sztem ne sajnáld, azért van, h használd!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
RAW fájlokkal egyszerűen nem boldogulok. Nem tudom előhívni őket.
A jpeg másolat egész egyszerűen jobban néz ki, mint a RAW. Mind színekre, mind textúrára természetesebb.
A jpeg-hez már hozzászoktam, tudom mit várhatok tőle, de a raw fájlokat felnagyítva vmi egész fura mintázatot látok a képeken, piros és zöld pixelekkel tüskések az élek.
Vmint akárhogy próbálgatom a fehéregyensúlyt, zajszűrést és a színbeállításokat, sehogy se tudok még csak a közelébe se menni annak, mint amit a fényképező rögzített a jpeg másolatban.
Pedig azon szinte hibátlanok a színek. A raw ehhez képest meg egy nyűg eddig.
Olvastam egy cikket a fotozz.hu-n a raw előhívásról, de hát okosabb nem nagyon lettem tőle.
Érdemes lenne kipróbálnom egy raw konvertert, mert talán a psp sajátja túl primitív lenne?
Pár opciót nem tud, amikről pl a cikkben szó volt.jpg
raw (Itt már próbálgattam előhívni, de látható, hogy elég messze vagyok a jpg színvilágától)Na most ez normális? Mert ez így első ránézésre borzasztó.
szerk: oké én vagyok a pöcs. A fenti raw részlet csak előnézeti kép, PSP csak szerkesztő módban mutatja meg teljes valójában.
Tehát akkor ez lenne a rendes RAW. Legalább már csak a színek miatt kell aggódnom. De a textúra még mindig érdekes nekem. Ez így olyan, mintha az acél egy martenzites szövetszerkezetéről néznék mikroszkópos képet. Mondjátok, h ez csak a zajszűrő hatása!Szumma szummarum, rám férne némi gyorstalpaló.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
És hogyan tudom szerkeszteni? TIFF-be alakítsam át?
JPEG-gel nem szeretnék már képet vagdosni.Viszont ha nem azt látom a képen, ahogy a végeredmény ki fog nézni, akkor tulajdonképpen hogyan is kéne dolgoznom vele?
(#10470) sphe
Úgy olvastam nem rég vhol, h az ISO duplázása ér fel egy FE-vel, a rekesznél meg szintén vmi hasonló szabványos értékek vannak, de se nem duplája, se nem szomszédos értékek, ha jól tévedek.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz spanyoll #10472 üzenetére
És előtte feltétlenül át kell konvertálni? Mert ha most simán betöltöm PSP-be és elkezdem szerkeszteni, akkor mi is történik pontosan?
Amúgy szerkesztő módban már teljes pompájában megmutatja magát, csak kínos momentum, h előtte az előhívás ablakában csak előnézeti képet mutat, amiből meg az imént mutatott képhez hasonló alapján esélyem sincs rendesen beállítani pl egy zajszűrést. -
Teasüti
nagyúr
Ez talán segíthet.
Jobbat nem találtam hirtelen.
Ha jól használtam, akkor ~1045 lenne az ideális.Többiek:
Oké-oké. Kipróbálom!
De majd szeretnék vagdosni is (lásd feljebb), azt is tud a lightroom?
Csak egyszer szeretném betömöríteni a végleges képet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Az első próbálkozásom.
Hát, azt kell mondjam, még rengeteg munkám lesz, mire olyan képet össze tudok rakni, amit elképzeltem.
Ez tele van hibával (már nem csak a kép), egy rakás dolgot elfelejtettem, a gyakorlatban sok minden nem úgy ment, ahogy vártam, szívtam és káromkodtam rendesen.
Pl az már egy igen kínos dolog, hogy az AF lock-ot elfelejti a kamera, ha végzett egy sorozat expóval, meg ilyen finomságok voltak. Akkor telefonra leszedtem egy visszaszámlálót, mivel a fényképezőnek esze ágában sincs figyelmeztetni sorozat módban, hogy lőni készül...
Akkor szinte sose volt szinkronban a telefonon futó progi és a kamera időzítője.
Közben majdnem fel is adtam, mire mindent beállítottam, pont lemerültek az elemek, akkor összepakol, elugrik újabb garnitúráért, akkor elölről kezdeni az egészet. Áhh. Hosszú nap volt ez.Még ki is maradt egy jelenet a kompozícióból, vmit elbénázhattam a gépen és egyszerűen nem készültek el azok a képek, ahol a házikóban vagyok, vagy hol.
Vágásnál meg rájöttem, hogy a hajamat szinte lehetetlen körbevágni, ezért is kimaradt egy kép a háttérből.
Ahogy tököltem, a nap is elszaladt, ez látható is az árnyékokon.
Hát na, elsőre ez jó lecke volt.
És akkor még a panorámát nem is erőltettem...
Bár ahogy elnézem arra nem sok szükség lesz, ha nem vagyok közel a géphez. És itt bizony 10-15 méternél azért már bele lehet férni a szélesvásznú képarányba is (ami 1024/379 pontosan).Jah és ez csak jpg-ből raktam össze, RAW-hoz nem volt kedvem most. Azzal majd talán máskor foglalkozok. Gondolom RAW-nál vissza tudom hozni még a beégett részeket.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #10487 üzenetére
És akkor még a panorámát nem is erőltettem...
Bár ahogy elnézem arra nem sok szükség lesz, ha nem vagyok közel a géphez. És itt bizony 10-15 méternél azért már bele lehet férni a szélesvásznú képarányba is (ami 1024/379 pontosan).Most azon gondolkozom, h nem-e kéne kipróbálni 35 mm-nél nagyobb gyújtótávolsággal (javítsatok ki, ha rosszul használom a zsargont), mert így zoom nélkül ez talán túl nagy látószög.
Bár ez előtte eszembe se jutott, csak menet közben. -
Teasüti
nagyúr
válasz qnadam #10489 üzenetére
JPEG-nél az így is marad.
Mondjuk a gép EV visszajelzése csak ilyen +0,3-at mutatott néha (bár talán volt az +0,7 is egy-egy képnél, de nem akartam elállítgatni az expót), nagy részben inkább el is tűnt a mutató (ilyenkor gondolom éppen optimális). ESP fénymérést használtam.Ez sztem kb esélytelen, nem tudok senkiről a baráti körömben, aki foglalkozna fényképezéssel.
Egy laikust meg nem állítok oda.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Én eddig abban a hitben élek, hogy a féláteresztő "tükör" nem más, mint egy sima üveglap.
Egyszerű fizika az egész, ha az egyik oldalon nagy fény van, a másik oldalon meg sötét, akkor a fényes oldalon a saját tükörképed látod, amit visszaver az üveg. Akkor is visszaveri, ha a másik oldalán is világos van, csak akkor onnan is átjut a fény, ezért nem szembetűnő a tükrös jelenség ilyenkor.
Olyan mint mikor este kinézel az ablakon, nem, vagy alig látsz ki, mert a szoba fénye visszatükröződik, kint meg sötét van.Elvégre a "detektív tükör" is ilyen, ha minden igaz, ha megnézed, az összes filmben sötét van a szembesítő és vallató szoba másik oldalán.
Amúgy meg az infra ledeket az üvegen kívülre ildomos helyezni, mert nem fog kilátni a kamera.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fattyu #10503 üzenetére
Én alig, vagy nem is tudok különbséget tenni egy ilyen bolhapöcsnyi szenzor és egy profi között azonos felbontáson, ha mondjuk a szenzor utáni paraméterek megegyeznek, és a készítő is ugyanaz a személy. Vagy csak nem láttam még jó összehasonlító képeket.
De sztem az átlag emberek, illetve az emberek 98%-a szintén nem fogja látni avatatlan szemekkel.
Tulajdonképpen elméletben is csak sejtem a különbségeket: talán profi gépen nincs zaj, több színe van (és nagyobb dinamika tartomány), kevesebb torzítás, és asszem kb ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fattyu #10506 üzenetére
Mobilarénát is szoktam nézegetni, meg az ott lévő tesztképeket. Azt kell mondjam, eléggé jók (persze a mobilos fényképezők krémjére gondolok). Sztem ennél egy 20-40k-s kompakt sem csinál jobb képet - vagyis az átlagos ember átlagos fényképezőgépe.
szerk: kültéri képekre gondolok elsősorban. Beltérieknél meg ugye a vaku hiánya miatt használhatatlanok.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz fattyu #10509 üzenetére
Hogy egy vissza nem térő pillanatot megörökíts az életedből, arra mindkét kép megfelelő. Szvsz.
Épp csak ilyen van kéznél, hát ez van. Jobb egy szar kép, mint a semmilyen. Azt hiszem ez fotós alapelv.Kitalálom, a fényképezőgép a dslr-nél kézdődik, vagy az analóg megfelelőjénél...
Akkor nagyon kevés embernek van ezekszerint fényképezőgépe.
Gondolom egy autó is a rally-tól indul.Amúgy a két képnek nem sok köze van egymáshoz, de a beállításaiknak se. Amúgy sem a vaku kérdéses, hanem az obi és az érzékelő. Még mindig nem láttam ilyen kísérletet, ahol minden egyéb változó rögzítve van, csak objektívben és érzékelő(méret)ben van különbség. Tehát ugyanaz az expó, ugyanaz a WB, stb.
szerk: jah meg semmilyen profi gép nem tud azzal versenyezni, h a kompaktot fogom és zsebre rakom. Nem egyszer gondoltam már rá, h fenének kell nyamvadt bridge, hurcolhatom kézben mindig, meg tokban tarthatom, meg útban van, meg vigyázni kell rá. Egy kompakt sokkal praktikusabb bármilyen outdoor tevékenységnél. Persze ha nem a fényképezés maga a tevékenység...
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ok értem, kapisgálom már.
szerk: ha van kedved, szívesen látnék azokról is egy összehasonlítást!
Manuális módban, ha ezt engedi a kompakt?[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Már megértettem, köszönöm (a türelmet).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Olympus M.ZUIKO DIGITAL 25mm f/1.8 objektív
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők