Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #59679 üzenetére

    Leírtam már párszor, hogy az RDNA 3-nak a többletterhelése az RDNA 2-nél is kisebb. Emiatt még gyengébb procival is beéri. Ennek az oka, hogy minden olyan előnnyel rendelkezik, amivel az RDNA 2 rendelkezett, és mellé még az MDIA fel tudja venni az execute indirectet alkalmazó játékok parancskötegeit, amikről ad egy információt a drivernek, hogy ha látja a parancsköteget a parancslistában, akkor ne is költsön rá a CPU erőforrást, hanem csak szóljon az MDIA-nak, hogy a GPU-ban letárolt adatot töltse be újra. Ezzel minden ilyen művelet nulla CPU-időt vesz igénybe az RDNA 3-nál. A többi hardver azért bukik ezen, mert nem tudja hol tárolni az előre felvett parancsokat, egyszerűen minden frame során újra meg kell csinálni ugyanazt, míg az RDNA 3 addig csak töltöget, amíg a parancsok ismétlődnek. Tehát az első feldolgozás után minden további ismétlés teljesen ingyenes a CPU oldalán.

    Ezt az MDIA-t valószínűleg sokan le fogják másolni a jövőben, mert nem nehéz megvalósítani hardveresen, és elképesztően sokat ér CPU-limites környezetben.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák