Új hozzászólás Aktív témák

  • Alogonomus

    őstag

    válasz Laja333 #54837 üzenetére

    Valószínűleg téves következtetésre visz, ha a múlt évben, vagy idén eddig megjelent játékok alapján akarunk a 2 gyártó kártyáiból egy általános erősorrendet meghatározni. A jelenlegi erősorrend megállapítására persze jó az a módszer.
    Az elmúlt 2 generációban az Nvidia kártyái jelentették a csúcsot, ráadásul az Nvidia aktívan támogatta is eszközökkel és tőkével a játékfejlesztőket és a grafikus motorok fejlesztőit, ezért a játékokat az Nvidia kártyáihoz fejlesztették. Az AMD csak az RDNA1 kapcsán tudott érdemi alternatívát nyújtani, ahogy az első Zen generáció is csak érdemi alternatíva volt, és a Microsoft is csak a Zen2 indulásakor szánta rá magát egy AMD számára kedvezőbb alternatív ütemező bevezetésére. A játékfejlesztőknek és a grafikus motorok programozóinak is idő kell, mire az AMD számára kedvezőbb adatfeldolgozási módszereket implementálják, mert csak szűk két éve van értelme az AMD termékeire is célzottan fejleszteni. Addig maradnak az AMD által támogatott játékcímek, amikben viszont az Nvidia kártyái nem muzsikálnak acélosan.
    Talán idén karácsonykor már érkezhetnek olyan játékok, amiknek a fejlesztése már nem az Nvidia egyeduralkodása alatt történt. Egy játék fejlesztése hosszú idő, és ahogy egyre tovább jutnak a fejlesztésében, úgy egyre nehezebb a technológiai adottságokon változtatni. Az említett Cyberpunk fejlesztése például 2015-16 környékén indult, vagyis 5 évvel a még így is túlságosan elhamarkodott kiadása előtt. Akkor még nagyon úgy tűnt, hogy az Nvidia ugyanannyira kirobbanthatatlan az élről, mint az Intel.

Új hozzászólás Aktív témák