-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
válasz Malibutomi #52199 üzenetére
Adok egy kis idot talalgatni. Holnap megirom, ha nem megy.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
stratova
veterán
Érdekes RX 5300 esetében semmilyen további konfigurációbeli csonkolást nem szenvedett el 5500XT-hez képest. Ellenben RX 6800-zal (ahol viszont maradt a 256 bit 16 GBá, nyilván az alsóbb szintű 192 bit 12 GB kártyák miatt) vagy az NV kártyákkal (pl legutóbb GTX 1060 5 GB).
Lehet, hogy itt 2560:160:64, 2304:144:64, 1920:120:64/48?-as bontás lesz? Vagy 2048:128:64.[ Szerkesztve ]
-
Z10N
veterán
válasz stratova #52207 üzenetére
Mondjuk az
5500XT, eleve nem XT, hanem csonkitott. Az 5300 meg csak oem. Tipikus mismasolas, pedig $80-ert jo lenne a kis 5300.Azert nehogymar egy X8XX kartyara 192-t rakjanak.
Core configra mar nem tippelek, mert az amd-tol minden kitelik. Mar csak a price/perf erdekel. Ha nem hoznak $200-ert valami utoset akkor nem is nagyon erdekel. Odaat az RTX3050 2304cc-vel tippre $180-200.
Ui: Gyorsan utananazeve. 2304cc az 2070 szint, ezt jonne az elobbi $200-ra. 2070 pariban van az 5700XT-vel.
3050 $200 - 2070 (2560cc 2070S $500)
$200 Navi - 5700XT $400, szoval meg olcsobbnak kene lennie[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
#09256960
törölt tag
Szerintem az nem a THICC hanem a Black Edition, de ezt csak akkor lehetne eldönteni ha látnánk a jellegzetes hűtőrácsát.
Nézzétek hogy IZZIK Big Navi , biztos hogy kettéhugyozza a mindent is Tetszik ez az AMDs gép kis extrákkal.
[ Szerkesztve ]
-
Simid
senior tag
"Gyorsan utananazeve. 2304cc az 2070 szint, ezt jonne az elobbi $200-rá. "
Túl gyorsan néztel utána.
A 2304cc az duplán van már számolva. Szóval ez csak 18SM és a fullos lapka lesz gondolom a 3050ti 20SM.
Jó ha 3070(46SM) 40%át tudja majd. 2070nak (36SM) a közelében sem lesz. $200ért jó szar vétel lenne. -
KillerKollar
senior tag
Hmm, a 8GB-os 3070-en tökéletesen fut a Godfall 4K-ban max beállítások mellett?
Nem értem, én azt hittem, hogy 12GB VRAM alatt játszhatatlan maxon a játék -
Pug
veterán
válasz KillerKollar #52213 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A textúrák benne vannak, csak nincs a VGA-n 8 GB-nál több VRAM, így nem tudja betölteni mindet. Ilyenkor visszaskáláz.
Majd nézzétek meg a VRAM használatot 16 GB-os Radeonnal, ott jóval magasabb lesz. Befér mind a VRAM-ba.
Az allokáció szempontjából egyébként sokban különbözik az AMD és az NVIDIA megoldása ebben a játékban. Az AMD a shared adatokat simán a VRAM-ba rakja, az NVIDIA a rendszermemóriába, és onnan tölti be a PCI Express buszon keresztül.
#52212 morgyi : A 3060-ra én 12 GB-os verziót láttam a gyártóknál. A 3050-en lesz kevesebb VRAM.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Busterftw
veterán
Oke, viszont ez a 7GB valoszinuleg ugyanugy lefoglalt es nem hasznalt vram, szoval 3080 10GB-ig van eleg sok wiggle room.
Plusz valaki meg irta, hogy a 4k texturak mar kinn vannak, csak az RT jon jovore.
Most akkor kinek kell hinni.A lenyeg az, hogy felesleges megint a panikot kelteni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Busterftw #52218 üzenetére
A VRAM fele az aktuális allokációs modell mellett eleve nem használt. Nem azért kell 10+GB-nyi foglalás, mert ennyi a valóban hasznos adat, hanem azért, mert manuális menedzsment mellett nagyon nehéz megoldani, hogy nagyrészt csak a valóban használt adatok legyenek a VRAM-ban. De ettől még egy rakás adatot be kell tölteni, mert másképp sajnos nem működik. A konzolok képesek rendkívül hatékony menedzsmentre, ott valóban a betöltött adatok bő 95%-a hasznosul. PC-n ez inkább olyan 40-50% közötti. Ha úgy működne a PC is, mint a konzol, akkor simán elég lenne a mostani VRAM igények fele is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
KillerKollar
senior tag
"A textúrák benne vannak, csak nincs a VGA-n 8 GB-nál több VRAM, így nem tudja betölteni mindet. Ilyenkor visszaskáláz."
Akkor a 24GB-os RTX 3090 esetében miért 6.5GB dedikált és 7.5GB allokált memóriát ír az Afterburner?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz KillerKollar #52220 üzenetére
Annyit tud betölteni. A memóriaallokáció eleve egy kényes kérdés PC-n, a Godfall az AMD-nek a D3D12MA-ját használja. Ez némileg módosítva van, mert már van némi direkt támogatás is az SMA-ra, illetve az Infinity Cache-re is lehet ezzel optimalizálni. De nagyjából úgy működik, ahogy a publikus verzió, és ezen belül azért eléggé máshogy van kezel a Radeon és a GeForce. A D3D12MA felépítése nagyon húz az AMD rendszere felé. És ez nagyon lényeges, mert a heapek logikai kezelése tekintetében brutális különbség van az AMD és az NVIDIA struktúrája között. Régebben megosztottam, hogy miképp szegmentálnak a gyártók, itt vannak még egyszer a képek:
Az NVIDIA így szegmentál:
Míg az AMD így:A hardver itt ki van emelve, de máig nem változott a logikai működés, csak a memóriák mennyisége.
Ezt a különbséget a program oldalán le kell kezelni, már az eléggé lényeges eltérés, hogy az AMD a non-BAR device_local heaphez egy type-ot társít, míg az NVIDIA kettőt. Effektéve az AMD oldalán a hardverre rakott VRAM egységes, míg az NVIDIA kettévágja, és a két részt külön type-ban kezelik le. És erre a program oldalán is így kell optimalizálni. Na most az AMD reálisan használhatóvá teszi a GeForce-hoz a D3D12MA-t, de nem optimalizálnak rá. Elvégre openszósz az egész, ha az NVIDIA számára fontos, hogy jól menjen, akkor majd írogatnak bele ők is kódokat. Az Intel már ezt teszi. De a gyári optimalizálás miatt az AMD jóval jobban ki tudja használni a VRAM-ot a D3D12MA-n keresztül.
Azt, hogy ezt egy adott programban hogyan érdemes lekezelni, alapvetően a lehetőségek határozzák meg. A régi DirectX 11-es dolgok itt már megszűntek. Nincs az, hogy szépen skálázódott az egész program, mert a driver mindent megoldott. Itt a program oldalán kell biztosítani a skálázást, és ha az egy hardverre hiányzik, akkor nem fog hatékonyan működni. Nincs köztes kernel driver, ami majd mindig megmondja a tutit, a programnak kell mindenről gondoskodnia. Nem véletlen, hogy az AMD a Vulkan és a DirectX 12-höz is külön middleware-t ad VMA és D3D12MA néven. Aránylag gyorsan felismerték, hogy a szabadság jó, de vannak hátrányai, mert innentől kezdve nincs mindent problémát megoldó, mindent megfelelően működőre varázsló kernel driver. A helyére csináltak middleware-eket, amik adnak a fejlesztőknek egy headert, ami párezer kódsort kínál arra, hogy ha nem is tökéletesen, de csettintésre azért működjön valahogy az alkalmazás, nagyjából olyan alapot adva, mint amit régen a kernel driver biztosított. De ezt maguknak csinálják, és nem az NVIDIA-nak, illetve az Intelnek. Ők is írhatnak kódokat ezekbe a middleware-ekbe, de ha nem teszik meg, akkor az AMD leszarja, nekik csak a Radeon fontos. Az Intel egyébként nagyon szépen kitömte már saját kódokkal a VMA-t, és a D3D12MA-ba is portolják ezeket a változásokat. Ők is felismerték, hogy ha nincs kernel driver, akkor legalább valami legyen, ami segít a fejlesztőknek.
A GeForce-okra jellemzően a fejlesztők szoktak specifikusan optimalizálni, de az közel sem olyan hatékony, mintha az NVIDIA csinálná meg, mert nem ismerik annyira a hardvereket. Ráadásul a fejlesztők feje fölött ott a kiadó, aki ostorral csapkodja őket, hogy ne ezzel törődjenek, hanem a játék minőségével, mert a textúrarészletességet lehet szabályozni on-the-fly is, és sokkal egyszerűbb ezzel élni, mint konkrétan optimalizálni. Idővel valószínűleg az NVIDIA is elkezdi majd saját kódokkal kitömni az AMD middleware-jeit, főleg úgy, hogy memóriában szegény VGA-kat hoztak, nekik ez kiemelten fontossá vált. Csak nagyon sok kapacitást leköt náluk a réjtrészing és a DLSS, és más dolgokra nem igazán koncentrálnak, mert az API eleve nem teszi lehetővé a kernel meghajtó oldalán az optimalizálást. Ennek az az oka, hogy nincs is kernel meghajtó az explicit API-kon, de ez nem jelenti azt, hogy nem lehet segíteni a fejlesztőket, erre bizonyíték, hogy az AMD és az Intel megtalálta ehhez az utat.Az NVIDIA egyébként hozzászokott ahhoz, hogy a program olyan amilyen, volt egy rakás erőforrásuk arra, hogy majd a driverből jóra varázsolják. Ilyen erőforrással senki más nem bírt. Viszont a DirectX 12 és a Vulkan kihúzta alóluk a szőnyeget. Innentől kezdve nem tudják miben jóra varázsolni a működést, ha a program nem lesz olyan jó. Effektíve elvesztették azt a piaci előnyüket, amiben nagyon-nagyon jók voltak, és nem is reagáltak időben arra, hogy a DirectX 12-ben és a Vulkánban miképpen kell nagyon-nagyon jónak lenni. Nem véletlen, hogy GeForce-on, erős proci mellett a DirectX 12-ről DirectX 11-re való visszaváltás sokszor okoz sebességnövekedést, míg a Radeonon ez pont fordítva van.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Majd gondolom adnak ki patch-et rá. Olyan sokat ezzel az NVIDIA nem tud tenni, mert nem tudják befolyásolni a program oldalán kezelt VRAM-ot. Ez csak az alkalmazás reszortja DirectX 12-ben. Ha nem jól csinálja, akkor csak az alkalmazás oldalán javítható.
Ahogy elnéztem tegnap nem ez az egyetlen hiba a Godfallban. Még az első rajzolás előtt van egy rakás cache flush GeForce-on, aminek az ég világon semmi értelme. Valami bug a kódban. Érdekes, hogy Radeonon ez nincs. Tehát lesz itt munka ezzel. Így még ugye teljesítmény is ragadt a GeForce-ban, hiszen a cache flush nem ingyenes.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Mumee
őstag
Én valahol úgy olvastam, hogy a 4K textúrák is csak az RT-vel vagy Radeon megjelenéssel lesznek "aktiválva".
Tehát hogy a játékban benne van a 4K textúra csak nem aktív?
A forrást telefonon most nem találtam meg.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A fejlesztők. Néztem tegnap a játékot, nem valami jól működik GeForce-on. Még ha ezt nem is tekintjük, akkor is az első rajzolás előtti temérdek cache flush megmagyarázhatatlan. Tök értelmetlen erre kényszeríteni a hardvert majdnem két tucatszor, amikor eleve nincs semmi a cache-ben. Csak a teljesítmény romlik vele, jó annyit azért nem veszít, de 1-2 fps azért ezzel benne ragad.
Gyanítom, hogy itt nagyon kőbe volt vésve a megjelenés, és az AMD partnersége miatt a Radeonokra fókuszáltak keményen. Ezért ragadtak a kódban ilyen bugok GeForce-ra, amik még a teljesítményt is visszahúzzák.
#52225 Mumee : Az biztos, hogy benne van a 4K textúra. Abban nem vagyok biztos, hogy mindenre aktiválja-e, de le van szállítva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yany
addikt
Hát a BF után nekem erről a dologról a "Radeonon ez pont fordítva van" helyett valami egészen más gondolat jut eszembe. És emlékeim szerint nem csak a Battlefield volt az egyetlen, aminél jobb nem bolygatni az explicit apikat és maradni DX11-en. Persze erre is lesz magyarázat, de a lényeg, hogy nem ennyire fekete-fehér a szitu, mint aminek hangzik ismét. De amúgy meg köszi a magyarázatot, jó azért, hogy valaki képben van és tájékoztat is...
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Frostbite teljesen más kategória. Az kvázi nem is szabályosan fut a DirectX 11-es implementációkon. Kb. olyan ez, mint az Ashes of the Singularity. Dan Baker nyilatkozta régen, hogy ha minden gyártó DirectX 11-es implementációján szabályosan futnak, akkor az harmadolná a sebességet. De a gyártók a tipikusan használt motorokat leprofilozzák, és egyszerűen bizonyos DirectX 11-ben sok teljesítményt zabáló szabályokat megkerülnek. Azt hazudják például az API-nak, hogy megcsinálták a törlésre váró erőforrások ellenőrzését, de közben nem. Ezzel egy rakás teljesítményt nyernek, csak ha véletlenül olyat törölnek, ami még kell, akkor marha nagy kapituláció van ám. "DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG" hibaüzi a Battlefieldek alatt? Ugye-ugye egyszer-kétszer már előfordult.
Lehet egyébként így dolgozni, de nagy teher ez az AMD és az NVIDIA számára, hiszen gyakorlatilag minden egyes patch-hez új meghajtóverzió kellhet, tehát ahogy fejlődik a játék, úgy kell fejleszteni a meghajtót is. Ez egy rakás erőforrást leköt, és a top játékokra bevállalható, de mindre egyszerűen nem lenne kapacitás. Még az NVIDIA-nak sem. Az explicit API-kkal viszont ez már nem gond, azok ebből a szempontból jobban működnek. Cserébe máshol van velük probléma, de összességében ez egyszerűbben kezelhető ám a befektetett erőforrásokat tekintve.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
Lesz asus, msi referencia kartya - ez igy jo, mert rendes csatornakon is elerheto lesz. Ilyen szogbol meg nem lattam, igy eleg meretesnek tunik a hutes, viszont nem atfujasos, ami nem tul jo hir, mert a sapphire gyanitom nem veletlenul mozdult ra arra a tervezesi iranyra.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#09256960
törölt tag
Isten egyszer nagyon megharagudott az emberekre úgy döntött mohóságuk miatt megbönteti őket...pusztulniuk kell.
gyszer csak dörömbölnek nagy dírrel durral a mennyország kapuján.
-Igen mi a kérdésed kérdezte Szent Péter ?
- A 10 GB mindenre elég !!!
-De ez nem kérdés... mindegyis jelentette az esetet Istennek.
-Akkor az magához hívatta prófétát egy esélyt adok az emberiségnek...
Ha el tudod magyarázni ezeknek az embereknek hogy működik a videókártya...
Magyarázta az szent írásokkal, hieroglifákkal, mennyei manával ahogy csak sziszifuszi küldetése engedte.
Majd eléjárultak az emberek hogy megtudják sorsukat.
Szent Péter csak ennyit mondott elcsukló hangon:
A Kovid marad ![ Szerkesztve ]
-
Mumee
őstag
Rumored GPU launches in January 2021:
GeForce RTX 3080 Ti GeForce RTX 3060 GeForce RTX 3050 Ti GeForce RTX 3050
AMD Radeon RX 6700 XT AMD Radeon RX 6700
[link] -
arn
félisten
válasz TESCO-Zsömle #52233 üzenetére
Msi 6800xt van a kepen
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Mumee
őstag
válasz Malibutomi #52237 üzenetére
-
Mumee
őstag
Általánosságban gaming-ről beszélek. Sok játék átlagolva mondjuk, ami a legjobban reprezentálja a teljesítményét.
Szerintem és még más okosabb emberek szerint a 40CU elég lehet egy kellően magas 2300-2400mhz órajellel, hogy a 3070 nyakán legyen 5 vagy maximum 10%-on belül.
A 60CU-s 6800 ~18%-al erősebb, mint a 3070 ha igazak amit tudunk és kb. 10%-al gyengébb mint a 6800XT/3080. 12CU vágással és 2100mhz-en.
Ha levágnak ugye még 20CU, de magasabb órajel, akkor a matek kijöhet, ha a további CU vágás nem jár sokkal drasztikusabb teljesítményvesztéssel.Aztán úgyis meglátjuk mi lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Raggie
őstag
válasz TESCO-Zsömle #52233 üzenetére
A 6800 ref hűtője a 2 slotos. A 6800XT hűtője 2,5 slotos elve.
Clint Eastwood FTW
-
EXA
aktív tag
-
arn
félisten
viszont rt/szamolas intezivebb helyeken nem lesz ekkora elony, illetve az is erdekes lesz, hogy felbontassal hogy skalazodik. mert tobb ram ugyan, de pl egy 3080on gyorsabb ram van.
mar csak par nap
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
hova a rossebbe nyomatnak a gyartok mar ennyi kartyat? 6950 6850, etc
14 szint? wtf... ha mondjuk 30 es 100% kozott osztom fel a kategoriakat, 5%onkent lesz egy?[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
válasz Malibutomi #52247 üzenetére
erre volt regen 2-3
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Barimel károsultjai
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Ukrajnai háború
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- Path of Exile (ARPG)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Politika
- További aktív témák...
- LED XFX Radeon RX 580 8GB Gaming videokártya hibátlan állapotban eladó, samsung ramos(ritka és jó na
- ELADÓ VGA AMD FirePro W8100 8GB 512BIT GDDR5 PCIe 3.0 videokártya, 4db DP, tervezéshez vagy akár...
- MSI Radeon R9 Fury Nano 4GB HBM (dobozos)
- Sapphire Radeon R9 nano 4GB
- ASUS ROG STRIX Radeon R9 Fury 4GB HBM
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen