Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz lezso6 #37029 üzenetére

    Azért nehéz nagyon ez a kérdéskör, mert a Kaby Lake G-ről eddig normális "laboratóriumi" tesztet nem láttam. Ami ehhez legközelebb áll, ott az RX 570 előnye játéktól függően 20-40%, ami ideális esetben a számítási kapacitások közötti különbséget mutatja, legrosszabb esetben pedig annak a felét. Ráadásul azt nem tudjuk, hogy a pGPU valahol throttlingolt-e.

    A fentiek arra utalnak, hogy egyes szituációkban elég az RX 570-nek a backend (vagy legalábbis annyira elég, mint a Vega GH-nak), máshol meg súlyosan fáj. Ez lehet a sávszélesség miatt is (ebben csak 10%-kal van a Vega GH előtt), és persze lehet az oka a ROP is. Sajnos analitikus eszközökkel ennél messzebb nem megyünk, mert kellene pár (jópár) kontroll-mérés. Meg eleve labilis az egész amiatt, hogy nem tudjuk a tényleges órajeleket, ami 10-15%-kal simán elhúzhatja a számokat.

    Másik irányból közelítve. Anno azt számolgattam, hogy a Hawaii chip egy kicsit túl van tolva ROP-pal, kb. 56 lenne neki az optimális. Ekkor az RX 580-ra kb. 46, az 570-re 41 ROP jön ki - a Vega GH-ra pedig 31. Ehhez képest a 64 az meglehetősen overkill - valószínűleg ezért van, hogy a GH és a GL közötti különbség gyakorlatilag a számítási teljesítménnyel fut együtt.

    Az NVIDIA annyiban más, hogy náluk a ROP-ok color fillt teljes sebességgel csinálnak, míg blendinget féllel. Ezért eleve alacsonyabb ALU : ROP arányra van szükségük - emellett gyanítom, hogy területhatékonyabbak a ROP-jaik, és könnyebben dobálóznak velük.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák