Hirdetés
Mágikus mesterlövész
Mikor a Wizard with a Gun első trailerét megnéztem, rögtön egy hasonló játék emlékei elevenedtek meg bennem: a Don’t Starve Together jutott az eszembe, amiben végtelenül hosszú estéket, sőt, éjszakákat töltöttem többedmagammal. Nem is volt kérdés, hogy ezt a játékot sem egyedül, hanem azzal a barátommal szeretném tesztelni, akivel a DST-t is rongyosra játszottuk. Nem tagadom, az első másfél óra után vegyes érzésekkel kapcsoltuk ki a gépeket, és beszélgettünk még róla utána. Majd aludtunk rá egyet, és hirtelen azon kaptuk magunkat, hogy ez bizony jó! Korántsem tökéletes, de nagyon élvezhető! De mindjárt ki is fejtem, miért.
Már a játék neve is pontosan leírja, mire számíthatunk: egy varázslóra, fegyverrel. Nem terheli az ember agyát bonyolult történettel sem. Egy romos mágustoronyban kezdődik a kalandunk, ahol találunk pár furcsa szerkezetet, egy időgépet, és egy portált. A portál segítségével a külvilágba tudunk átjutni, ahol mindössze öt perc áll rendelkezésre, mielőtt a káosz teljesen eluralkodik, és eljön a világvége. Kapunk lehetőséget arra, hogy bővítsük az időkeretet, így csak az ügyességünkön múlik, mennyi időt tudunk odaát tölteni. Nyilván van néhány feladat, amit különböző NPC-k adnak, ezzel némi támpontot adva, hogy merre haladjunk, és mit csináljunk, de alapvetően pofonegyszerű a dolgunk: lövöldözni (majdnem) mindenre, ami mozog, összegyűjteni mindent, amit lehet, majd hazajutni időben, és végül az összeszedett nyersanyagból fejleszteni bázisunkat és képességeinket.
Persze nincsen mágus varázskönyv nélkül, így már a játék legelején rendelkezünk egy ilyennel, melynek legfőbb feladata nem a varázslatok tárolása, hanem inkább az hogy a segítségével megismerjük a környezetünket. Bár ez feleslegesnek tűnhet elsőre, azonban mégis ez az egyik legfontosabb eleme az egész játéknak, hiszen a megszerzett tudás segítségével tudunk majd bizonyos fejlesztésekhez jutni, akár a bázisról, akár a képességeinkről vagy felszereléseinkről van szó. Apropó, bázis… Személy szerint a túlélő játékokban a bázis alakítgatását szeretem a legjobban, és erre a Wizard with a Gun hatalmas játszóteret biztosít. Alakíthatjuk menetközben a padlót, a falakat, pakolászhatjuk a fejlődéshez szükséges gépezeteket, és kedvünkre dekorálhatjuk az életterünket.
Természetesen, aki nem a Simsezést részesíti előnyben, hanem inkább matekozni szeret, hogy milyen builddel tud pár ponttal többet lőni, a leggyorsabban vagy éppen a leghatékonyabban legyőzni egy-egy főellenséget, az sem fog csalódni, mivel erre is széles képességpalettát kínál a játék. Legalább négy különböző fegyvertípus közül tudunk választani, no meg rengeteg lőszerből, amelyek segítségével sokféle harci taktikát próbálhatunk ki. Lehetünk nagyon erősek, de sebezhetőek, játszhatunk biztonsági játékot, sőt, megszelídíthetjük a környezetünkben mozgó entitásokat, és őket is felhasználhatjuk a harcok során. Nekem személy szerint Bill, a kecske volt a legjobb barátom a kalandjaink során, igaz, inkább csak a megjelenése mint a hasznossága miatt.
Jelenleg négy különböző terület van a Wizard with a Gunban, és mind a négyben rejtőzik egy főellenség, melyek között van gyengébb és erősebb is egyaránt. Maga a térkép random generált, és folyamatosan bővül, ahogy haladunk előre a játékban, viszont az egyes biómok mindig ugyanazon az égtájon találhatóak. Érzésem szerint a terméktámogatás hasonló lesz, mint a korábban emlegetett Don’t Starve Together esetében, és idővel folyamatosan érkeznek majd a további tartalmak, illetve fejlesztések, hiszen azért van némi egyensúly-probléma a játékban. Vannak ugyanis olyan lőszerek, amelyek jelenleg túl erősek, és így sokszor elveszíti a játékos a kihívás érzését. Mi a teszt során azt tapasztaltuk, hogy kettesben kicsit mintha nehezebb lett volna az egész, mint egyjátékos módban, ugyanakkor ennek ellenkezőjét is hallottuk már.
Azért akadnak bőven negatívumok is, hiszen rövid időn belül tud nagyon önismétlővé válni az egész, hiszen mindig ugyanaz a feladat: felfedezni az új biómot, beszkennelni mindent és mindenkit a könyvvel, összegyűjteni mindent, ami mozdítható, fejlődni, majd legyőzni a főellenséget. Ez sokaknak hamar unalmassá válhat, de a zsáner kedvelői élvezni fogják, ebben biztos vagyok. Zeneileg kicsit egysíkú, country jellegű muzsika szól mindenhol, ami a fegyveres tematikához nagyon illik, a fantasy világba meg csak közepesen, de ennek megítélése nagyon szubjektív. Irányítását tekintve pofonegyszerű a játék: klasszikus WASD gombokkal mozgatjuk a karakterünket, az E segítségével interaktálunk, az egeret pedig célzásra használjuk. Amit kicsit nehezebb megszokni, az az, hogy a kamera stabil, nem mozgatható, nincs zoom, forgatás, semmi. Sok hasonló, izometrikus nézetű játékban van ilyen, így azért nem nehéz megszokni, inkább csak elsőre furcsa.
A Wizard with a Gun október 17-én jelent meg PC-re, Xbox Series és PS5 konzolokra, Switchre később érkezik majd.
Összegzés
A Wizard with a Gun egy kimondottan élvezhető, tartalmas online sandbox-kalandjáték, melyet egyedül, és egy társunkkal közösen is élvezhetünk. Sokkal többet nyújt, mint amit az első trailerek alapján mutatott magából. Vannak azért egyensúlybéli problémák a játékban, de ez vélhetően az érkező frissítésekkel majd javulni fog. Reméljük, a tartalmat is bővítik majd a fejlesztők, mert e téren jelenleg nem kényeztet a játék.
A Wizard with a gun legnagyobb pozitívumai:
- Rengeteg lehetőség a fejlesztések során;
- egyedül és és egy társunkkals játszhatunk;
- kimondottan szép a grafika.
A Wizard with a gun legfőbb hiányosságai:
- Hamar válik önismétlővé;
- nem lehet mozgatni a kamera nézetet;
- van még mit csiszolni a balanszon;
- olyan, mintha nem lenne vége a játéknak.
Winkler Mariann