Hirdetés

Wizard with a Gun teszt

A Galvanic Games jóvoltából újabb online sandbox-túlélő játékkal gazdagodott a játékpaletta, amiben sokkal, de sokkal több van, mint elsőre gondolnád.

Hirdetés

Mágikus mesterlövész

Mikor a Wizard with a Gun első trailerét megnéztem, rögtön egy hasonló játék emlékei elevenedtek meg bennem: a Don’t Starve Together jutott az eszembe, amiben végtelenül hosszú estéket, sőt, éjszakákat töltöttem többedmagammal. Nem is volt kérdés, hogy ezt a játékot sem egyedül, hanem azzal a barátommal szeretném tesztelni, akivel a DST-t is rongyosra játszottuk. Nem tagadom, az első másfél óra után vegyes érzésekkel kapcsoltuk ki a gépeket, és beszélgettünk még róla utána. Majd aludtunk rá egyet, és hirtelen azon kaptuk magunkat, hogy ez bizony jó! Korántsem tökéletes, de nagyon élvezhető! De mindjárt ki is fejtem, miért.

Már a játék neve is pontosan leírja, mire számíthatunk: egy varázslóra, fegyverrel. Nem terheli az ember agyát bonyolult történettel sem. Egy romos mágustoronyban kezdődik a kalandunk, ahol találunk pár furcsa szerkezetet, egy időgépet, és egy portált. A portál segítségével a külvilágba tudunk átjutni, ahol mindössze öt perc áll rendelkezésre, mielőtt a káosz teljesen eluralkodik, és eljön a világvége. Kapunk lehetőséget arra, hogy bővítsük az időkeretet, így csak az ügyességünkön múlik, mennyi időt tudunk odaát tölteni. Nyilván van néhány feladat, amit különböző NPC-k adnak, ezzel némi támpontot adva, hogy merre haladjunk, és mit csináljunk, de alapvetően pofonegyszerű a dolgunk: lövöldözni (majdnem) mindenre, ami mozog, összegyűjteni mindent, amit lehet, majd hazajutni időben, és végül az összeszedett nyersanyagból fejleszteni bázisunkat és képességeinket.


[+]

Persze nincsen mágus varázskönyv nélkül, így már a játék legelején rendelkezünk egy ilyennel, melynek legfőbb feladata nem a varázslatok tárolása, hanem inkább az hogy a segítségével megismerjük a környezetünket. Bár ez feleslegesnek tűnhet elsőre, azonban mégis ez az egyik legfontosabb eleme az egész játéknak, hiszen a megszerzett tudás segítségével tudunk majd bizonyos fejlesztésekhez jutni, akár a bázisról, akár a képességeinkről vagy felszereléseinkről van szó. Apropó, bázis… Személy szerint a túlélő játékokban a bázis alakítgatását szeretem a legjobban, és erre a Wizard with a Gun hatalmas játszóteret biztosít. Alakíthatjuk menetközben a padlót, a falakat, pakolászhatjuk a fejlődéshez szükséges gépezeteket, és kedvünkre dekorálhatjuk az életterünket.


[+]

Természetesen, aki nem a Simsezést részesíti előnyben, hanem inkább matekozni szeret, hogy milyen builddel tud pár ponttal többet lőni, a leggyorsabban vagy éppen a leghatékonyabban legyőzni egy-egy főellenséget, az sem fog csalódni, mivel erre is széles képességpalettát kínál a játék. Legalább négy különböző fegyvertípus közül tudunk választani, no meg rengeteg lőszerből, amelyek segítségével sokféle harci taktikát próbálhatunk ki. Lehetünk nagyon erősek, de sebezhetőek, játszhatunk biztonsági játékot, sőt, megszelídíthetjük a környezetünkben mozgó entitásokat, és őket is felhasználhatjuk a harcok során. Nekem személy szerint Bill, a kecske volt a legjobb barátom a kalandjaink során, igaz, inkább csak a megjelenése mint a hasznossága miatt.


[+]

Jelenleg négy különböző terület van a Wizard with a Gunban, és mind a négyben rejtőzik egy főellenség, melyek között van gyengébb és erősebb is egyaránt. Maga a térkép random generált, és folyamatosan bővül, ahogy haladunk előre a játékban, viszont az egyes biómok mindig ugyanazon az égtájon találhatóak. Érzésem szerint a terméktámogatás hasonló lesz, mint a korábban emlegetett Don’t Starve Together esetében, és idővel folyamatosan érkeznek majd a további tartalmak, illetve fejlesztések, hiszen azért van némi egyensúly-probléma a játékban. Vannak ugyanis olyan lőszerek, amelyek jelenleg túl erősek, és így sokszor elveszíti a játékos a kihívás érzését. Mi a teszt során azt tapasztaltuk, hogy kettesben kicsit mintha nehezebb lett volna az egész, mint egyjátékos módban, ugyanakkor ennek ellenkezőjét is hallottuk már.


[+]

Azért akadnak bőven negatívumok is, hiszen rövid időn belül tud nagyon önismétlővé válni az egész, hiszen mindig ugyanaz a feladat: felfedezni az új biómot, beszkennelni mindent és mindenkit a könyvvel, összegyűjteni mindent, ami mozdítható, fejlődni, majd legyőzni a főellenséget. Ez sokaknak hamar unalmassá válhat, de a zsáner kedvelői élvezni fogják, ebben biztos vagyok. Zeneileg kicsit egysíkú, country jellegű muzsika szól mindenhol, ami a fegyveres tematikához nagyon illik, a fantasy világba meg csak közepesen, de ennek megítélése nagyon szubjektív. Irányítását tekintve pofonegyszerű a játék: klasszikus WASD gombokkal mozgatjuk a karakterünket, az E segítségével interaktálunk, az egeret pedig célzásra használjuk. Amit kicsit nehezebb megszokni, az az, hogy a kamera stabil, nem mozgatható, nincs zoom, forgatás, semmi. Sok hasonló, izometrikus nézetű játékban van ilyen, így azért nem nehéz megszokni, inkább csak elsőre furcsa.

A Wizard with a Gun október 17-én jelent meg PC-re, Xbox Series és PS5 konzolokra, Switchre később érkezik majd.

Összegzés

A Wizard with a Gun egy kimondottan élvezhető, tartalmas online sandbox-kalandjáték, melyet egyedül, és egy társunkkal közösen is élvezhetünk. Sokkal többet nyújt, mint amit az első trailerek alapján mutatott magából. Vannak azért egyensúlybéli problémák a játékban, de ez vélhetően az érkező frissítésekkel majd javulni fog. Reméljük, a tartalmat is bővítik majd a fejlesztők, mert e téren jelenleg nem kényeztet a játék.

A Wizard with a gun legnagyobb pozitívumai:

  • Rengeteg lehetőség a fejlesztések során;
  • egyedül és és egy társunkkals játszhatunk;
  • kimondottan szép a grafika.

A Wizard with a gun legfőbb hiányosságai:

  • Hamar válik önismétlővé;
  • nem lehet mozgatni a kamera nézetet;
  • van még mit csiszolni a balanszon;
  • olyan, mintha nem lenne vége a játéknak.

Winkler Mariann

Hirdetés

Azóta történt

  • Wizard with a Gun - Érkezik a 4 fős kooperatív mód

    Alig néhány nap múlva már három társunkkal együtt is nekivághatunk a harcoknak.

  • Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió

    Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.

  • Shadows of Doubt teszt

    Vajon mennyire – és meddig – lehet szórakoztató egy véletlenszerűen generált detektíves játék? Végtelen mélységű összeesküvések várnak vagy csak felületes ügyek? Kinyomoztuk, mit is kínál ez az ambiciózus indie projekt!

  • Core Keeper teszt

    A Core Keeper bájos grafikával biztosít egy hatalmas világot a túlélésre, barkácsolásra, felfedezésre. A legnagyobb kérdés: ki tud emelkedni a Minecraft és a Terraria által fémjelzett műfaji áradatból?

Előzmények

  • Under the Waves – teszt

    A víz alatt, vagy az űrben játszódó egyszemélyes játékoktól valószínűleg mindenki egy izgalmas túlélő kalandot vár, azonban a Quantic Dream valami egészen mást kínál a közönségnek.

  • Kipróbáltuk a Tekken 8-at

    Online bétateszt egy új verekedős játékban – a tökéletes lehetőség a világ meghódítására. Vagy arra, hogy minden kontinensen nagyon csúnyán megveressük magunkat…

  • Smushi Come Home teszt

    Gilgames, Odüsszeusz és Gulliver után újabb fővel gazdagszik azon hősök névsora, akik elsősorban millió veszéllyel járó utazásaikról lettek híresek – íme, Smushi, a gombasrác!

  • Exoprimal beszámoló

    Bár elsőre úgy tűnhet, hogy robotokat irányítva dinoszauruszokat levadászni óriási móka, a valóság sajnos ennél sokkal árnyaltabb.