The Elder Scrolls V: Skyrim - Élménybeszámoló

Grafika és beállítások

Az automata detektáló program először High beállítást javasolt, de gondoltam, egy próbát megér és egyből Ultrán próbáltam ki, annyi különbséggel, hogy az AA-t és AF-et, valamint a látótávolságot picit visszavettem. Az eredmény átlag 30 FPS volt, ami még elmenne, de néhol leesett 10 környékére is, így inkább gyorsan elfelejtettem az Ultra beállítást és levettem High részletességre 4xAA és 8xAF mellett. Így már elfogadhatóan ment, viszont még mindig néhol 30 alá esett a képkockák száma, ezért inkább kilőttem az AA-t, amitől a játék egyből szélvészként kezdett süvíteni, 60 FPS alá egyáltalán nem zuhant az érték.

Azért egy Intel Core i7-920 CPU és AMD HD 6870 VGA esetén furcsa, hogy ennyire lefogja az élsimítás alkalmazása. A fórumokon azt állították, hogy 1 GB VRAM-mal ellátott videokártya már nem lesz elég Ultra beállításhoz és ebben sajnos igazuk is van. Ahogy tapasztaltam, 1920x1200-ban már 2xAA és 8xAF használata mellett is városokban néha 30 FPS alá esik a sebesség, így aki folyamatos játékot szeretne, mindenképpen kapcsolja ki. Mondjuk nálam ez nem volt annyira zavaró, így én így játszok vele azóta is.

Akár High, akár Ultra beállítás mellett játszunk - szignifikáns különbség nincs látványban, egyedül a látótávolság kisebb - kijelenthetjük, hogy a Skyrim grafikája nagyon szép. Itt-ott akadnak benne hibák, de egy ekkora kiterjedésű terepen, amit ráadásul teljesen szabadon járhatunk be, ez még megbocsátható. Első pillantásra egy picit homályosnak tűnnek a textúrák még közelről is, de higgyétek el, játék közben ez egyáltalán nem zavaró.

Be kell vallanom, picit elfogult vagyok a tekintetben, hogy én nagyon szeretem azokat a játékokat, ahol teljesen szabadon tudsz kalandozni. Igaz ugyan, hogy sajnos a Skyrimet is utolérte a lassan divattá váló egyszerűsítés - erről később -, de azért van benne valami, ami képes rabul ejteni a szerepjáték rajongókat. Az pedig a valóban hatalmas és ennek fényében nagyon is szépen kidolgozott terep, amin képesek vagyunk sokszor eltávolodni a kijelölt útvonaltól és belemerészkedünk az ismeretlenbe.

Jómagam is így indultam neki a játéknak, hogy majd - a teszt miatt - kipróbálok pár lehetséges karakterfejlesztési irányt, ami alapján ismertetőt tudok írni, de végül nem így lett. Mikor beértem az első településre, egyből - szokásomhoz híven - elkezdtem beszélgetni a helyiekkel. Mire feleszméltem, már egy tucat mellékküldetést kaptam és azt vettem észre, hogy lassan este van és egyáltalán nem esik jól abbahagyni a játékot. Így nézzétek el nekem, hogy nem térek ki minden részletre, hanem kizárólag az általam tapasztalt dolgokat írom le.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények