The Callisto Protocol beszámoló

Az űrhorror kedvelőinek ideje ismét felkötni a nadrágjukat, mert megérkezett a régóta várt játék; de valóban azt kapjuk a pénzünkért, amire számítottunk?

A rettegés börtöne

„A félelem valódi vagy képzelt veszélyhelyzet szubjektív átélése, amelynek negatív hatása abból adódik, hogy az ilyen helyzetből szöknünk kell, de ebből a helyzetből való menekülés bizonytalan.”

A félelem és a rettegés alapvető érzelmek, amelyet valamilyen oknál fogva sokan szeretnek átélni, amikor egy könyvet olvasnak, megnéznek egy filmet, vagy mint esetünkben, egy videojátékkal játszanak. Ezzel személy szerint én is így vagyok, egy minőségi horror-alkotást szívesen nyüstölök, főleg, ha az némileg elüt a megszokottól és mondjuk a jövőben játszódik egy elhagyatott, futurisztikus helyszínen. Pont ezért szerettem oly sok más emberrel együtt a Dead Space sorozatot, amelynek első része 2008-ban jelent meg, majd azt követte két folytatás is. Bár a harmadik epizód sokak szerint hatalmas visszalépés volt a kooperatív mód és az akció szekvenciák számának növelése miatt, én speciel jól elvoltam vele, egyedül a sztori DLC cliffhanger befejezése után volt kicsit keserű a szám íze.


[+]

Ennek is lassan már tíz éve, azóta talán kizárólag az Alien: Isolation volt értékelhető alkotás a témában , emiatt kifejezetten izgatott lettem, amikor két éve bejelentették a The Callisto Protocol érkezését, amelyet a Striking Distance Studios fejlesztett, a kiadásért pedig az a Krafton felel; a PUBG Battlegrounds-ot a mai napig ők terelgetik. Az első előzetesek roppant mód felkeltették a figyelmemet, ez pedig annak is volt köszönhető, hogy a programon az a Glen Schofield dolgozott, akinek a Dead Space-t is köszönhettük, így már a kezdeti trailerek után is úgy gondolhattuk, hogy valami ismerős és egyben izgalmas dolog van készülőben. Bár kezdetben még arról volt szó, hogy a játék a PUBG világának részét képezi, ezt az ötletet végül a fejlesztők kidobták az ablakon és csak egy easter egg emlékeztet erre a végső változatban. Számos előzetes és korai beszámoló után az elmúlt napokban végre megkaptuk a teljes változatot, így belevetettem magam az Xbox Series X kiadásba. A nyilvánvaló spoilerek miatt a sztoriról nem szeretnénk beszélni, de annyit alapként elárulhatunk, hogy egy szállító űrhajón indul a történet, amely épp a Callistóra, a Jupiter egyik holdjára tart, ahol jelenleg egy űrbörtön üzemel.


[+]

Az érkezésünk természetesen nem lesz zökkenőmentes, végül sikeresen le is zuhanunk, mi pedig nagyon hamar azt vesszük észre, hogy itt már nem egy külsős munkatárs vagyunk, hanem bizony minket is egy zárkába tesznek (némi implant beültetése után), de az igazi téboly csak ezek után indul. Nem sokkal ébredésünk után azt tapasztalhatjuk, hogy a helyszínen eluralkodott a káosz, mindenhol halottak és inaktív őrrobotok találhatók, miközben furcsa lények vadásznak ránk. A célunk hamar el is dől, mindenképp itt kell hagynunk ezt a kősziklát, lehetőleg úgy, hogy életben maradunk. Miután megkapjuk az irányítást, nagyon hamar ismerős helyzetben találhatjuk magunkat, hiszen a nézőpont és a mozgás is roppant mód hasonlít a már korábban említett Dead Space-hez, a látványról nem is beszélve.


[+]

Alapjában az egész alkotásról elmondható, hogy kifejezetten stílusos lett, a börtön és az egyéb helyszínek szinte lemásznak a képernyőről, olyan jól néznek ki, arról nem is beszélve, hogy a fejlesztők megpróbáltak egész sok helyszínt összerakni, amelyek kellőképpen változatosak. Félreértés ne essék, az egész egy csőjáték, de kellőképpen hangulatos lett minden egyes része, ehhez pedig roppant mód sokat hozzátesznek az időszakosan működő gépek, műszerek, valamint a világítás is, amely kellőképpen horrorisztikus körítést ad az egész végigjátszásnak. Persze a kóválygást egész hamar megszakítja az első akció szegmens, itt tapasztalhatjuk meg a játék harcrendszerét. A fejlesztők megpróbáltak egy egész különleges metódust összerakni: alapvetően a szörnyek támadásait a megfelelő időben lenyomott iránygombbal tudjuk kikerülni, majd ellencsapást vihetünk be nekik a közelharci fegyverünkkel.


[+]

Ez kezdetben csak egy pajszer lesz, a későbbiekben már egy high-tech elektromos baton (egyfajta futurisztikus vipera, a börtön őrei használták korábban), majd idővel lőfegyverekhez is hozzájuthatunk, sőt némi telekinézisre is szert teszünk egy speciális kesztyű segítségével. Amennyiben végzünk egy lénnyel, úgy érdemes még egyet rátaposni, ugyanis különböző extrák eshetnek ki belőle, legyen szó munícióról vagy akár kreditekről. Utóbbiak gyűjtése kiemelten fontos lehet (elrejtett ládákat is érdemes kinyitni), hiszen az adott pontokon fejleszthetjük vele a már korábban megszerzett eszközeinket. Itt kell egy kicsit gondolkodnunk, hogy mit akarunk a későbbiekben használni, ugyanis a pénzből nagyon keveset kapunk (néhány tárgy ugyan eladható, de ezek minimálisan bukkannak csak fel a teljes játék időtartama alatt), így nincs lehetőségünk mindent kimaxolni. Alapvetően érdemes a botunkra és a képességünkre költeni, legalábbis a játék elején, a későbbiekben egyéni döntés alapján további fegyvereket is módosíthatunk, de azért el kell mondani, hogy az eszközök között annyira túl nagy különbség nincs.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények