Ghost of Tsushima Director’s Cut teszt

A tavalyi nyár egyik legnagyobb játéka a Ghost of Tsushima volt – most pedig megkapta első fizetős kiegészítőjét a program. Lássuk, mit hoz az új sziget, és a PS5-ös kiadás!

Iki szelleme

Az előző oldalon írtak a Ghost of Tsushima eredeti verziójára vonatkoztak – a tavalyi PlayStation 4-es verzióra. A most megjelent Director’s Cut újdonságait két csoportra lehet osztani: az egyikbe a PlayStation 5-ön elérhető extrák tartoznak, a másik pedig a tartalmi újdonságoké, elsősorban az új szigeté. A korábbi verzió tulajdonosai mindkettőt megvehetik fizetős DLC-ként játékukhoz (igen, a PS5-ös patch is fizetős), de az is lehetséges, hogy mondjuk valaki PS4-en csak az új küldetéseket vásárolja meg. A teljes árú Director’s Cut kiadás ellenben mindent tartalmaz PlayStation 5-re, beleértve az alapjátékot és az időközben megjelent kooperatív, természetfeletti elemekkel teli Legends játékmódot is.

E kiadás legérdekesebb pontja mindenképpen a szomszédos sziget, Iki felkeresése – ez lényegében egy új kampány, amely cirka 8-10 órás hosszával (beleértve az érdekesebb mellékküldetéseket is; maga a sztori ebből 4 óra körül lehet) egy jókora fejezetet illeszt Jin történetéhez. Fontos tudni, hogy ez nem a sztori folytatása: Iki szigetére bárki ellátogathat, aki eljutott az alapjáték második fejezetéig. Igen hangulatos az új helyszín felvezetése: Jin egy jurta feltúrása során egy csapatnyi őrült mongol harcossal fut össze, akiket egy sámán ajz fel bizarr torokénekével. Egy ilyen fenyegetést persze derék szamurájunk nem tud felderítetlenül hagyni, és hamar át is evezteti magát a közeli földdarabra – ahol természetesen azonnal beleesik a szimplán Sas néven ismert mongol méregmester csapdájába.


[+]

Bár időnk nagy részét itt is a sziget felderítése és persze felszabadítása fogja elvinni, a Sasnak köszönhetően Jin egy másik háborút is vív a mentális fronton – hiszen Iki szigete volt az, ahol édesapja meghalt. Ezek a narratív részek a Hellblade-hez hasonlóan sötét pillanatokat hoznak, és bizony némelyik fizikai küldetés is sokkal komorabb helyzetekbe navigálja hősünket, mint ahogy azt az alapjáték tette. A másik oldalról viszont kapunk egy furulyázós-állatsimogatós minijátékot, tehát az ultracuki oldala is megerősödött a játéknak. Ezeket leszámítva a mellékfeladatok lényegében ugyanazok, mint korábban, csak mivel kisebb a sziget, nem lesz annyi haiku-írás és fürdőben pancsolás, hogy megunhassa az ember.


[+]

Ami a játékmenetet illeti, a legnagyobb újítás talán az, hogy hűséges hátasunkkal egyszemélyes lovassági rohamot lehet indítani. Igaz, ennek komikusan eltúlzott eredménye sokszor inkább a Tapsi Hapsi-rajzfilmek ACME-fizikáját és nem a szamurájfilmek komor földhözragadtságát idézi fel az emberben, de ezt igazán nem tudom negatívumként kezelni. Az apróbb extrák listáján találunk néhány íjászversenyt, egy párbaj-bajnokságot, illetve azt, hogy a grappling hook segítségével már nem csak mászni lehet, de akár szét is bonthatunk falakat, épületeket és szobrokat. Sokak kérésére a kiegészítővel a játékba került az ellenfelek befogásának képessége is, de mivel a harcrendszert nem azzal együtt dolgozták ki, ez inkább zavaró, mintsem hasznos.


[+]

Ami pedig a PlayStation 5-verziót illeti, noha már nagyobb felbontást használ a program (60 fps, 4K körüli dinamikus felbontással), a gyakorlatban alig-alig látszik az előrelépés. Igen, a Ghost of Tsushima a PlayStation 4 egyik leglátványosabb játéka volt, és többévnyi munka nélkül ezen nyilván nem tudtak továbblépni. (Ezt cseppet sem rónám fel a játéknak, ha nem kellene fizetni a patch-ért.) Az új konzolon a játék támogat néhány új hardveres megoldást (az adaptív ravaszokat, a haptikus visszacsatolást, a 3D hangzást), és ami még jobb, most már van külön ajakszinkron a japán beszédre is – igaz, cseppet sem tökéletes, de legalább a végeredmény már nem olyan igénytelen, mint eddig. Végre a PS4-es mentések importálása sem okoz gondot, nem kell hozzá letölteni a korábbi verziót, nem kell szenvedni a felhőben való keresgéléssel – a rendszer közvetlenül hozzáfér a korábbi, netre töltött mentéseinkhez.

A Ghost of Tsushima kiváló játék volt tavaly, és természetesen még ma is. A PlayStation 5-ös generációs előrelépés ugyan nem nagyon érződik az új verzión, de az új tartalom mindenképpen megéri a DLC árát. Ha pedig valakinek teljesen kimaradt a játék, most minden korábbinál jobb lehetőséget kap a kipróbálásra.

A Ghost of Tsushima Director’s Cut PlayStation 4 és PlayStation 5 konzolokra jelent meg. Mind a PS5-ös patch, mind az új tartalom megvásárolható az eredeti verzióhoz.

Pro:

  • Még mindig remekül játszható és lenyűgözően néz ki;
  • Az új tartalom kifejezetten igényes lett;
  • Nemsokára ingyen jön a 2v2 felállású Rivals játékmód is.

Kontra:

  • A PlayStation 5-patch fizetős, és nincs óriási haszna.

85

Grath

Azóta történt

Előzmények