Call of Duty: Modern Warfare III teszt

Megérkezett a mindenki által ismert sorozat idei felvonása amellyel kapcsolatban a negatív kritikák vannak a többségben - de vajon tényleg rémes lett az idei epizód?

DLC méretű kampány?

Amikor 2019-ben az Activision bejelentette, hogy abban az évben a klasszikusnak mondható Call of Duty: Modern Warfare trilógia rebootját kapjuk meg sokan kinevették, és még többen a pokolba kívánták a kiadót az ötlettelenség miatt. Ez egy részről nyilván érthető volt, hiszen előző évben futott be a kampányától megfosztott, többnyire vegyes értékeléseket kapott Black Ops 4, így a legtöbben örültek volna egy olyan epizódnak, ami valami friss és epikus sztorimóddal kényeztet a sok multiplayer lehetőség mellett. Az újraindított sorozat első felvonása azonban remek lett, olyannyira, hogy sokan azt hitték új aranykorba lép majd a széria. A sztori kellően sötét izgalmas és akciódús volt, látványos körítést kaptunk és a multiplayer is hosszú időre sokak kedvencévé vált. Én reménykedni kezdtem, hogy ezek után ez lesz a standard, így nagyon vártam a tavalyi Modern Warfare II-t. Bár ez nem volt kiemelkedő, aranykorhoz méltó, összeségében szerettük, tisztességes folytatásként könyveltük el.


[+]

Nagyjából az idei év elején kezdtek el szállingózni az első pletykák arról, hogy 2023-ban megszakad az épp két évtizedes hagyomány és idén nem kapunk új Call of Duty-részt, hanem csak egy sztori DLC-vel bővül a Modern Warfare II. Ez első hallásra kifejezetten furcsa dolognak tűnt, pedig hát nem ördögtől való ötlet, hogy hagyják végre egy évet pihenni a szériát. Végül mégiscsak megtörtént a bejelentés, miszerint jön a Modern Warfare III, én pedig alig vártam a találkozást, hiszen ennek az alsorozatnak a filmszerű kampányait kedveltem.


[+]

A régi-új sztori szerint 2023. novemberében járunk, amikor egy orosz katonai magáncég megtámadja a Verdanszkban található Zordaya börtönt, és kiszabadítják parancsnokukat, a jól ismert Vlagyimir Makarovot. A férfit Price és Soap kapták el még 2019-es terrortámadás után, így nyilván hamar felvázolódik az alapszituáció:bosszúhadjárat indul a korábbi részekben megismert szereplők ellen, miközben természetesen a világ is veszélybe kerül Makarov tervei miatt. A történetről elég csak ennyit megemlíteni túl sok mindent nem kell várni tőle, egy átlagos akciófilmről van szó, mint mindig. A sorozat korábbi részeinek a kampánya soha nem volt nagyon hosszú, de nagyjából 5-10 óráig kitartottak attól függően, hogy milyen nehézségi szinten játszottukőket. A Modern Warfare III azonban roppant rövid lett, én körülbelül három és félóra alatt végeztem vele normál módban, ebbe pedig az átvezetők is beleszámítanak. Az internetes visszajelzések is hasonló játékidőről szólnak de láttam már tempós, kétórás végigjátszást is. Történik mindez úgy, hogy az idei Call of Dutyról üvölta szemtelen időhúzás.


[+]

Az alap játékmenet nem változott, és a lineáris akciórészek meg a lopakodós szegmensek hozzák a kötelezőt, és helyenként még izgalmasak is. A készítők valamilyen őrült oknál fogva viszont kitalálták, hogy egyes pályákon szabad kezet adnak nekünk és egy nyílt területen mi dönthetjük el, hogy az adott missziót milyen formában teljesítjük. Az Open Combat Mission névre keresztelt részek azonban első és sokadik ránézésre is inkább a Warzone-hoz készült unalmas mellékküldetésnek tűnnek. Az alapötlettel nem is lenne gond azonban látszik rajtuk, hogy ezzel csak húzzák az időt a fejlesztők ahelyett, hogy a megszokott scriptelt pályaépítést kapnánk meg tőlük. Mindezeket tetézi a gépi mesterséges intelligencia pocsék működése is - egész egyszerűen ezt az egész koncepciót kukázni kellett volna.

Nagyon hamar felbukkant a szóbeszéd, hogy a Modern Warfare III nem teljes értékű folytatásnak lett kitalálva, hanem csak a második rész kiegészítőjének lett tervezve. Aaron Halon (a Sledgehammer Games vezetője) egy külön bejegyzést osztott meg mindezekre reagálva és próbálta csitítani a kedélyeket. Elmondása szerint büszkék a Modern Warfare III-ra, évek óta keményen dolgoztak és ha valaki mást állít az nem igaz. A kérdés már csak az, hogy ha ez valóban így van, akkor miért kapott ilyen kevés figyelmet az egész kampány, a nyitva hagyott befejezésről nem is beszélve. Azt mindenképp el kell mondani, hogy ami a korábbi játékokban működött, az most is a helyén van. A grafika nagyjából a Modern Warfare II színvonalát hozza, helyenként talán kicsit csúnyább lett, de ilyen téren nem tudok igazából belekötni túlságosan. Egyáltalán nem meglepő hogy a gunplay továbbra is remek, ahogy a hangok, a szinkron, az átvezetők és a zenék is hozzák a kötelezőt, még akkor is, ha utóbbi esetében jobban örültem volna, ha a 2019-es rész alap témáját többször hallom.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Call of Duty: Modern Warfare II és Warzone 2.0 beszámoló

    A múlt háborúi után ismét a modern korba tért vissza az ismert FPS széria, amelynek idei része folytatja az újraindított Modern Warfare sorozat történeti szálát.

  • Call of Duty: Black Ops Cold War beszámoló

    Megérkezett a népszerű FPS sorozat legújabb felvonása, amelyben a készítők a Hidegháború korszakába visznek el minket egy érdekes kampány és a megszokott többjátékos mód duójával.

  • Call of Duty: Modern Warfare beszámoló

    Megérkezett az FPS széria idei része, amelyben kicsit visszatérünk az alapokhoz, mindezt pedig megtámogatják nekünk a fejlesztők egy ismerős arccal, aki régi-új környezetben és helyszíneken hozza el számunkra a modern hadviselés egy új formáját.