Call of Duty: Modern Warfare III teszt

Megérkezett a mindenki által ismert sorozat idei felvonása amellyel kapcsolatban a negatív kritikák vannak a többségben - de vajon tényleg rémes lett az idei epizód?

Nyúlfarknyi többjátékos mód!

El is érkeztünk a Call of Duty: Modern Warfare III azon pontjához, amellyel az elkövetkező hónapokban a legtöbb időt töltjük majd el. Ha a kampány esetében felmerült, akkor a multiplayernél is meg kell említeni a DLC-pletykát, amelynek első és talán legfontosabb bizonyítéka, hogy minden fegyverünket, felszerelésünket, a megnyitott és megvásárolt bundle csomagokat illetve operátorokat áthozhatjuk a harmadik részbe, holott eddig egyetlen korábbi játékban sem fordult elő hasonló az elmúlt 20 évben. Mindezen túl a játék nem indítható el külön, mindenképp a Call of Duty HQ-t kell elsőként futtatni, konzolokon pedig nem kapott saját achievement/trófea-listát a program, hanem simán bővítményként mutatja őket a rendszer.


[+]

Ha mindezeken túltettük magunkat, nézzük, hogy mit tud a játék idei felvonásának ezen szekciója. A sima multiplayer részben megtalálható a már klasszikusnak mondható Quick Play, amely az ismert 6v6 módokat takarja (pl: TDM, Domination, Hardpoint, S&D stb.), illetve már induláskor elérhető volt ennek a HC, azaz hardcore változata is. Aki kicsit már megunta ezeket, azoknak kiválasztható a War játékmód, amely anno a WWII-ben mutatkozott be. Ennek lényege, hogy az egyik csapat támad, különböző feladatokat teljesít időre - például stratégiai pontokat foglalnak el -, miközben a másik bandának ezt kell megakadályoznia. Ha a körnek vége, a szerepek megcserélődnek, így mindkét félnek lehetősége van a védekezésre és támadásra is. A Ground War anno sokak kedvence volt, vélhetőleg most is sokan választják ezt a módot, főleg a nagy térképek, a sok játékos és a használható járművek miatt. Végezetül ott van még az Invasion, amely lényegében egy 20v20 felállású csapatháborúnagyobb helyszíneken, illetve a Cutthroat. Utóbbi egy érdekes kísérlet, itt ugyanis nem két, hanem három csapat harcol egymás ellen. A 3v3v3 harcokra kihegyezett módban azok nyernek, akik végeznek a többiekkel vagy elérik a maximális pontszámot. Amikor értelmes csapattársakat kaptam, izgalmas köröket sikerült összehoznom itt!


[+]

Feltűnhet sokaknak, hogy a pályákról mindeddig még nem esett szó eddig, ez pedig nem véletlen. A Modern Warfare III-ban nem kevesebb mint 16 pályát kaptunk premierkor, azonban ezek egyik sem teljesen új helyszín. A fejlesztők már korábban jelezték, hogy több mint két tucat klasszikus térképet hoznak vissza a 2009-es MW2-ből. Ennek köszönhetően olyan népszerű nevek bukkantak fel, mint például a Rust, a Sub Base, a Scrapyyard, vagy a személyes kedvencem, a Terminal. Itt jöhet az újabb kérdés: ha valóban teljes értékű rész a Modern Warfare III, akkor miért csak újrafelhasznált helyeken harcolhatunk, hol vannak az új helyszínek? Nyilván az előttünk álló szezonok alatt megkapjuk őket, legalábbis én és sok más felhasználó is ebben reménykedem.


[+]

Ahogy fentebb említettem, a tavalyi epizódból minden cuccunkat áthozhatjuk, így a megnyitott, megvett és egyéb módon megszerzett karakterek és fegyverek is használhatók az első pillanattól kezdve. Utóbbiból akadnak érdekesebbek, de egy idő után a legtöbben úgyis azzal a két-háromfegyverrel harcolnak majd, ha hosszabb ideig túl akarnak élni egy körben. Akadt egy érdekes észrevételem az MWII-ből áthozott eszközökről, ugyanis úgy tűnik, mintha legtöbbjüket nerfelték volna, ezzel is ösztökélve minket az újdonságok használatára. Persze lehet, hogy ez csak érzékcsalódása részemről, de így is csak a nosztalgia kedvéért vettem elő a régi kedvenceket. A többjátékos mód működése az évek során megszokott formulát hozza. A gyors, árkád szerű játékmenet továbbra is adott, a régről ismert pályáknak köszönhetően pedig a nagy többség hamar felveszi a már megszokott ritmust. Érdekes módon a tavalyi játékhoz képest nem lett szebb a multiplayer, bár tény, hogy a klasszikus térképeketöröm kicsinosítva látni . A hangokkal viszont nem tudok megbarátkozni. Annak nagyon örülök, hogy átnevezve ugyan, de visszatért a Ninja Perk (ezzel a trappolós jelenetek a minimálisra csökkennek), viszont a fegyverek hangjával valamit nagyon elrontottak a készítők. Teljesen természetellenesek, a korábbi részekben ezekre jobban odafigyeltek, nem is értem, hogy itt mi történt. Persze megszokhatók (nincs is más választásunk), de a tavalyi és tavalyelőtti CoD-ban ezekre nem volt ilyen panaszom.


[+]

Ahogy azt már megszokhattuk, a Modern Warfare III-ból sem maradt ki a Battle Pass, azonban ennek indulására még néhány hetet várni kell, az első szezon ugyanis csak december 5-én indul. Ha csak kis mértékben is, de némi újdonságot azért kaptunk a multis részbe idén. A 25. szintet elérve megnyílik az Amory rendszer, amelynek lényege, hogy számos kiegészítőt, fegyvert, killstreaket és hasonló dolgot idő előtt megnyithatunk a napi kihívások teljesítésével. Teljesen átdolgozták a perk-rendszert is, mostantól mindegyik egyszerre aktív, viszont nem lehet mindegyiket kombinálni, ki kell választanunk amire a leginkább szükségünk van (ez nálam a Ghost, a Covert Sneaker és a Scavenger triója lett).

A pénzünket azonban már most is költhetjük, hiszen a Store továbbra is önti magából a skin csomagokat, melyek beszerzése teljesen szubjektív, de azért azt el kell mondani, hogy aki kizárólag realisztikusabb katonai egyenruhákat szeretne, azoknak az idei rész sem lesz a kedvence a sok Diablo-jelmezzel, Tomb Raider-cosplayjel, DOOM-fegyverrel, animés dolgokka, Nicki Minaj-ruhákkal és hasonlópakkokkal. Bármennyire is lehet ezeket szidni, milliárdos bevétele van ezekből az Activisionnek, buták lennének nem tolni a képünkbe a színes csomagokat. Tény, hogy amíg nincs vállalható multiplatform konkurenciája, addig komolyabb változás nem fog megtörténni. Addig nem marad más hátra, mint egy újabb Rust kör, amin lehetséges, hogy annyira felhúzzuk magunkat, hogy átmegyünk zombi módba.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Call of Duty: Modern Warfare II és Warzone 2.0 beszámoló

    A múlt háborúi után ismét a modern korba tért vissza az ismert FPS széria, amelynek idei része folytatja az újraindított Modern Warfare sorozat történeti szálát.

  • Call of Duty: Black Ops Cold War beszámoló

    Megérkezett a népszerű FPS sorozat legújabb felvonása, amelyben a készítők a Hidegháború korszakába visznek el minket egy érdekes kampány és a megszokott többjátékos mód duójával.

  • Call of Duty: Modern Warfare beszámoló

    Megérkezett az FPS széria idei része, amelyben kicsit visszatérünk az alapokhoz, mindezt pedig megtámogatják nekünk a fejlesztők egy ismerős arccal, aki régi-új környezetben és helyszíneken hozza el számunkra a modern hadviselés egy új formáját.