Hirdetés
DMZombi
Amikor bejelentette az Activision, hogy idén a Call of Duty: Modern Warfare III-at kapjuk meg, sokan meglepődtek, hogy az új rész zombi móddal érkezik, hiszen ez az alszéria eddig elkerülte az élőholtakat. Bár én soha nem voltam az a hardcore zombis arc, még én is kíváncsian vártam, hogy mit kapunk ebben a játékmódban, a Black Opsokban ugyanis néhány ismerőssel kellemes órákat töltöttem az élőhalottakat pusztítva. Nos, úgy tűnik, hogy az elvárásaim túlzottak voltak, és csak elképzelni tudom, hogy a zombi mód rajongói mit szólhattak amikor meglátták a végeredményt. Az idei Zombies ugyanis nem más, mint egy élőholtas-DMZ, vagyis a csapat fogta és a 2022-es Modern Warfare-ben bemutatkozott DMZ módot kombinálta a nyöszörgő ellenfelekkel és a küldetésekre épülő rendszerrel.
Ennek lényege, hogy maximum háromfős csapatban ledobnak minket egy méretes helyszínre, amely három nagy területre van felosztva attól függően, hogy milyen erős ellenfeleket kapunk. Az alapfelállás ugyanaz mint a korábbi években: végzünk az élőhalottakkal, értük pontokat kapunk, majd fegyvereinket fejlesztve rámozdulhatunk az erősebb dögökre is. Közben van egy kisebb sztori is, átvezető jelenetekkel, de ezt már megszokhattuk a korábbiakban is. Amit újdonságként próbáltak eladni a fejlesztők az a DMZ-integráció, aminek egyik alapja, hogy nem egyedül játszunk a pályán, hanem több csapattal is találkozhatunk, akik a saját küldetéseket csinálják - de szerencsére itt nem tudnak minket bántani. Sőt, inkább egymást tudjuk segíteni, miközben megy a visszaszámláló, amelynek lejártakor muszáj elérni az utolsó kimentési pontot, különben elveszítjük minden megszerzett cuccunkat. Ez a metódus egyáltalán nem hiányzott a zombi módból, a régi bevált felállásnak jobban örültem volna.
Ettől függetlenül furcsa módon eddig egész élvezetes órákat töltöttem el néhány ismerőssel itt az elmúlt napokban, köszönhetően a csapatmunkának. A limitált időnek annyira nem örülök, de továbbra is napi szinten eltöltünk néhány órát itt, leginkább azért, hogy megszerezhessem végre a Ray Gun, vagy néhány fejlesztés terveit. Az egyik nagy újdonság ugyanis az, hogy az átmeneti, az adott körben megszerezhető fejlesztéseken túl lehetőségünk van a kraftolásra is, amihez viszont tervrajzokat kell kimenteni magunkkal. Ha ez sikerül, akkor a következő körben a legyártott bónuszokat vihetjük magunkat, és egyből komolyabb fejlesztéssel indulhatunk. Persze a végtelenségig nem lehet gyártani az extrákat, egy elkészítése után egy visszaszámláló indul el, amely kisebb dolgoknál három óra, a komolyabbaknál már akár két nap is lehet és amíg ezek nem járnak le, addig nem csinálhatunk belőlük újabbakat. Érdekes újítás ez ugyanis kicsit feldobja a rendszert, más kérdés, hogy egyelőre ötletem sincs, hogy hosszabb távon milyen újdonságokat terveznek a készítők, ha már mindenkinek minden tervrajz meglesz.
A zombi mód egy kis bónusz része az, hogy ha van a pályákon olyan fegyver, amit még nem nyitottunk meg a sima multiplayer részben, akkor a kimentés után a többjátékos módban azonnal megkapjuk azokat. A sajnálatos változtatások ellenére a zombi módban továbbra is megvan a potenciál, hogy hogy hosszú heteket-hónapokat töltsünk el benne, a kérdés már csak az, hogy milyen gyakran kapunk hozzá frissítéseket.
Megmondom őszintén, hogy nehéz helyzetben vagyok: Ahogy korábban is írtam én kifejezetten szeretem a Call of Duty sorozatot, de elismerem a hibáit, és látom azt, hogy mi mindenben kellene változnia. Bár a munkámból kifolyólag követtem az elmúlt hetekben kipattant botrány részleteit amelyek arról szólnak hogy alig másfél év alatt lett összedobva a program, szerettem volna saját szemmel is látni az összképet. Jelen formájában sajnos el kell ismernem, hogy sajnos nem ér a játék 70 eurót, azonban tudom, hogy így is nagyon sokan meg fogják venni, és ugyanúgy rekord közeli eladásokat produkál majd a program. Mindezen túl viszont továbbra is szívesen játszom vele a hibái ellenére, pont azért amit fentebb említettem: egyszerűen nincs komolyan vehető multiplatform konkurenciája. Kíváncsian várom, hogy a Microsoft felvásárlásával mennyit fog változni az Activision hozzáállása a jövőben érkező epizódokhoz (illetve mikor érkeznek Game Pass-be), talán a 2024-es játék (ami a pletykák szerint egy új Black Ops lesz és az Öbölháborúról szól) már jobb lesz minden téren, de erre túl sok pénzt nem tennék. Jelenleg azt tudom tanácsolni azoknak, akik eddig még nem szerezték be a játékot, hogy várjanak egy leárazásra, esetleg december 5-én nézzenek vissza az első szezon és vele együtt az új Warzone pálya debütálásakor, hogy ott kipróbálhassák az új fegyvereket.
Összefoglaló:
A Call of Duty: Modern Warfare III-ban akadnak izgalmas részletek, de minden porcikáján látszik, hogy eredetileg valóban nem teljes értékű résznek készült. A kampány nem feltétlenül rossz, de kifejezetten rövid, a multiplayerből - a nosztalgiás régi térképeken túl - hiányoznak a régi térképek, és a zombi mód sem feltétlenül az, amit a név alapján várnánk.
A Call of Duty: Modern Warfare III PC-re , PlayStation 4-re és 5-re, valamint konzolokra jelent meg. Az Xbox Series X-es tesztpéldányt a hazai forgalmazó Magnew Games biztosította.
A Call of Duty: Modern Warfare III legjobb vonásai:
- A kampány lineáris részei egész izgalmasak;
- a többjátékos mód továbbra is hosszú hetekre/hónapokra leköti az érdeklődőket;
- visszatértek az eredeti Modern Warfare 2 ikonikus pályái;
- bár a megvalósítás és a körítés problémás, a zombi mód behozatalának sokan örülhetnek.
A Call of Duty: Modern Warfare III leggyengébb pontjai:
- Arcpirítóan rövid a kampány, a nyitott részek csak felesleges időhúzások;
- teljes árú folytatás, közben mindenhol látszik, hogy csak egy nagyobb kiegészítőnek készült;
- a klasszikus zombi mód helyett hiba volt a DMZ-szerű hibridet megcsinálni;
- multiplayer módban a hangok jóval gyengébbek lettek tavalyhoz képest;
- a Call of Duty HQ elkészítése az elmúlt évek legrosszabb ötlete volt.
Csóka Lajos