Call of Duty: Modern Warfare II és Warzone 2.0 beszámoló

A múlt háborúi után ismét a modern korba tért vissza az ismert FPS széria, amelynek idei része folytatja az újraindított Modern Warfare sorozat történeti szálát.

A kampány

Nagyon régi frázis, hogy ha új év, akkor új Call of Duty-t kapunk, azonban nagyon úgy tűnik, hogy ezt idén mondhatjuk ki utoljára. A legutóbbi hírek szerint ugyanis jövőre már nem évente szállítja majd nekünk az Activision a COD széria egyes részeit, hanem 2 évente jön majd a folytatás, ezzel kibővítve egy adott epizód tartalmi támogatását. Természetesen prémium tartalom nélkül így sem maradunk a szóbeszédek szerint, ugyanis fizetős (konkrétan teljes árú) DLC-k várhatóak majd a jövőben, de erről hivatalos bejelentést egyelőre nem kaptunk. Ennek a hosszú távú tervnek az első szereplője nem más lesz, mint az idén október végén megjelent Call of Duty: Modern Warfare II, amely a 2019-ben rebootolt Modern Warfere egyenesági folytatásának készült. Az új részben ismét felbukkan Urzikstan, valamint az Al-Qatala nevű terrorista csoport, akik a vezetőjük, Hassan Zyani segítségével próbál meg csapást mérni Amerikára néhány ellopott rakétával, ezzel megmutatva, hogy igen komoly figyelmet érdemes rájuk fordítani. Ehhez segítséget is kapnak, hiszen a buliba becsatlakozik a mexikói Las Almas nevű drogkartell is, így már kicsit nehezebb lesz felvenni velük a harcot.


[+]

A sztoriról nem szeretnénk túl sok részletet elárulni, hiszen egy részről nem egy túl hosszú történetről van szó (ügyességtől és nehézségi szinttől függően nagyjából 5,5-10 óra közötti végigjátszást kapunk), de annyit elmondhatunk, hogy a fejlesztők próbáltak több különböző sílusú küldetést összerakni, amelyek között akadnak, amelyek direkt utalások az eredeti Modern Warfare 2-re. No Russian stílusú missziót ugyan nem kaptunk, de a hírhedt mészárlásra is lesz azért némi utalás majd a későbbiekben, amit érdemes személyesen átélni szerintünk. Ha ki kell emelni néhány megoldást, akkor egy részről megemlíthetjük a Wetwork nevű missziót, amelyben az Infinity Ward a víz alatti harcokat próbálja meg bemutatni, de az éjjellátós küldetések is igen hangulatosra sikeredtek. Ha személyes kedvencet kellene mondani, akkor mi a fúrótornyos helyszínt választanánk, az esős környezet, valamint a mozgó konténer pálya talán az utóbbi évek leghangulatosabb környezete lett. Kapunk lopakodós/sniperes feladatokat is, bár ez most annyira nem volt ütős, mint anno a csernobili kaland.Mindenképp fontos kiemelni, hogy a kampány egyik újítása lett a krafting rendszer, amelynek segítségével bizonyos helyszíneken a pályákon elszórt hozzávalókkal kell bombákat, füstgránátokat és hasonló eszközöket elkészítenünk, ezzel pedig az ellenfeleinknek okozhatunk kellemetlen pillanatokat.


[+]

Elsőre ügyes ötletnek tűnt ennek behozatala, de végül inkább csak zavaró lett, túl sok értelmét nem láttuk a használatuknak, kivéve, amikor kötelezően ezzel kellett foglalkozni a továbbjutás miatt. Amire mindenképp érdemes kitérni az a karakterek és a szinkronhangok. Előbbiek esetében ugya adott volt a Task Force 141 csapata, vagyis Price, Gaz, Soap, Ghost, akikhez ezúttal csatlakozik a mexikói különleges erők ezredese Alejandro Vargas, valamint társaként Rodolfo Parra (Akik egyébkéng nem angolul, hanem spanyolul beszélgetnek egymással mindig, ezért jár a plusz pont). Előbbi egy tipikus hazafi, aki bármikor kész lenne életét adni a hazájáért és annak biztonságáért, így szívesen segít nekünk, hogy teljesítsük küldetésünket. Remek szereplő lett, az őt eljátszó Alain Mesa (magát a szereplő kinézetét is róla mintázták) fantasztikus munkát végzett. Bár nem szokták nagyon felhozni, de számunkra Philip Graves is remekül sikerült szereplő, remekül hozza a Shadow Company nevű katonai szervezet nagyszájú, pökhendi parancsnokát, de szót ejthetünk Valeria Garzaról is, a hölgy… mondjuk úgy, hogy kissé temperamentumos, de ezt érdemes személyesen átélni. Ebben az epizódban egyébként kiemeltebb szerepet kap Ghost is, akiről sikerül megtudni néhány apróságot, valamint azt is, hogy humoros is tud lenni a maga módján, ezt leginkább a közte és Soap között lezajló rádióbeszélgetésekből derül ki.


[+]

Alapvetően a Call of Duty: Modern Warfare II sztori része hozza a kötelezőt, de ha az összképet nézzük, akkor számunkra a 2019-es epizód jóval nagyobbat ütött történet szempontjából. Grafikailag sem tűnik túl nagy előrelépésnek a játék, mert bár roppant mód kellemes a szemnek, nincs akkora különbség az elődjéhez képest. Ha negatívumokat kellene felhozni, akkor az AI helyenkénti butaságát említenénk meg, valamint azt, hogy a rendszer képest akár előttünk is megjeleníteni katonákat, néha akár végtelen mennyiségben. Bugokról nem nagyon érdemes beszélni, néhány beragadó karakterről, vagy hiányos szinkronról beszélhetünk csak, de ezek teljesen véletlenül bukkantak fel, szerencsére komolyabb hibába nem futottunk bele. A zenék ismét fantasztikusak lettek, a Sarah Schachner által szerzett fő téma kissé átdolgozva ismét felbukkan szerencsére, ez az a tipikus szám, amit bármikor szívesen meghallgatunk akár játékon kívül is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt